![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dát kan allemaal best zijn en is misschien een zeer goede reden om enkele zaken terug te gaan herbekijken betreffende de reglementering er rond... maar heeft niks te maken met het de kwestie hier.
|
|
|
|
|
|
#302 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#303 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben zeker pro-abortus in geval van duidelijke handicap van het kind. Ik ben evenzeer pro-abortus waar het over ongewenste kinderen gaat bij jonge vrouwen en adolescenten. Maar wat me wèl tegen de borst stoot is blijkbaar het totaal gebrek aan besef dat men voorbehoedsmiddelen moet gebruiken! Ik dacht dat men in de 21ste eeuw in feite niet meer ongewenst zwanger kon geraken, tenzij in zéér uitzonderlijke gevallen: ik ken precies niemand meer die niet ongewenst/ongepland zwanger werd. Ik heb verschillende vriendinnen met dochters even oud als mijn oudste : drie ervan pleegden abortus.. Maar bovendien ken ik verschillende volwassen vrouwen, waarvan één "ongewenst" zwanger op het moment dat ze fier zei: "ik heb NOOIT de pil gepakt" Een andere (zelfs hoogopgeleide) single vrouw, in haar laatste maanden van haar zwangerschap. Ik zei: en neem nu in het vervolg de pil dan maar hé, haar antwoord: "waarom? ik ben single". Ik heb enkel op haar bolle 8 maanden zwangere buik gewezen: d�*�*rom! Niet dat die beiden niet dolgelukkig zijn met hun kinderen, maar ik verschiet van hun totale desinteresse in voorbehoedsmiddeln.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 2 januari 2011 om 08:33. |
|
|
|
|
|
|
#304 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#305 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#306 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Wat een onzin, man. |
|
|
|
|
|
|
#307 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Wat kan de wetenschap ons daarover zeggen? Dat het leven zinloos is? Dat het bestaan van de aarde zinloos is? |
|
|
|
|
|
|
#308 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Kijk, ik wil best met je discussiëren maar dan met gelijke wapens. Hét kan niet zijn dat gij op de proppen komt met één welbepaalde visie van een filosoof omdat die nu toevallig in het kraampje past zonder verder iets te onderbouwen noch rekenschap te geven aan andere visies, laat staan dat ge elk middel bij uitstek om wat over die 'werkelijkheid' te vertellen onder de tafel zou schuiven. En wat de laatste zinnen betreft ..... zie ik jou probleem niet goed Jij kwam immers af dat er geen of weinig ruimte tot interpretatie is wat betreft de term 'menselijk leven' op een opmerking van mij wat betreft de term 'mens'.... en dat zijn tot nader order twee afzonderlijke zaken. ( of worden aldus zo beschouwd door een maatschappelijke consensus ...of als je wilt ...wat doorgegeven is door je 'elite' ) Dat was volgens mij dus een opmerking naast de kwestie.... vervolgens kwam je op de proppen met Kant juist ? Eerder had ik je al opgemerkt dat wat betreft de term 'menselijk leven' ik niet zo'n probleem zie en er daar in het algemeen zich ook geen begripsverwarring voordoet. Ik had enkel een 'bezwaar' met jouw opmerking dat er zich een vermeend probleem zou voordoen met dat begrip en je daarom liever sprak van 'mens in wording'. Dat laatste is natuurlijk een goedkoop (emo)truukje om 'menselijk leven' gelijk te gaan stellen met 'mens' Duidelijker zo ? |
||
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vertel me eens hoe dat zou 'getoetst' zijn als je elke wetenschappelijke methode om op dat vlak wat uit te maken a priori verwerpt ? misschien vergis ik me en heb jij en ik ook een andere opvatting over het begrip 'getoetst'... dus moest dat zo zijn... graag wat uitklaring |
|
|
|
|
|
|
#310 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#312 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Filosofie is leuk en nuttig als denkpiste of om verder op te bouwen,... maar je kan er maar weinig mee als blijkt dat 't één en 't ander niet meer rijmbaar is of zelfs ronduit in tegenspaark zijn met de bevindingen van de 'werkelijkheid'. |
||
|
|
|
|
|
#313 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat net merkwaardig ( en ronduit net zou uitgaan van totale menselijke waarde ) is net dat ge _indien je van oordeel bent dat ze er beter niet zouden zijn_ ze er toch te laten komen om er voor jezelf "veel voldoening" uit te halen Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#314 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zie niet in waar de zever zit, tenzij men natuurlijk belachelijk relativerend doet over het menselijk leven. Er is hier weldegelijk sprake om iemand uit de weg te ruimen, zij het wel nog voor hij of zij geboren wordt.
|
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat nog steeds niet wegneemt dat je vergelijking nog steeds volledig mank loopt. Bovendien zie ik ook geen enkele reden waarom je nu precies die uitschieter ( net op de valreep als je wilt ) zou moeten aanhalen daar het elimineren van gehandicapten tot zowat de vierde eeuw algemeen goed was en ze in een tweede stadium verbannen werden... het is pas tot laat vorige eeuw dat men ze anders ( beter) is gaan bekijken ... met een summum van inclusie in deze eeuw. |
|
|
|
|
|
|
#316 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#317 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Je redenering slaat dus op niets. Er niet iets dat "gewoonweg degoutant" is enkel omdat het een beleidsinstrument van de nazi's was. Die dingen waren al "gewoonweg degoutant" voordat er sprake was van de nazi's. Je redenering klopt dus van geen kanten. Je probeert gewoon een belachelijk schuld door associatie spelletje. Denk je nu echt dat zoiets pakt ? |
|
|
|
|
|
|
#318 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ken je je weg in de wereld van Begeleid Wonen enzo? Anders mag je me altijd contacteren.
|
|
|
|
#319 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja, het pakt, want jullie reacties zijn dermate opvallend. |
|
|
|
|
|
|
#320 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toen ik opmerkte dat ik daar toch wel enorm naar opkeek, van die band, dat doorzettingsvermogen, terwijl me dat toch niet evident leek (uiteindelijk heeft ze haar eigen leven opgegeven voor haar zus), nam ze m'n hand vast en zei ze: "je gaat het misschien hard vinden wat ik nu zeg, maar �*ls je ooit zwanger zou zijn van een kind met Down, pleeg abortus". Ik was behoorlijk van m'n sokkel geblazen eerlijk gezegd. MAAR het zou toch een beetje te ver gaan om een vrouw, die heel haar leven in dienst van haar zus heeft gesteld, te beschuldigen van nazisme of een gebrek aan morele grenzen eh...
|
|