Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2011, 19:35   #741
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je ging nog aantonen op basis van welke uitlatingen je kunt beweren dat ik " polariseer"; komt dat er nog van?
Asked and answered.

Citaat:
Je vind van jezelf dat je trolt, enig inzicht is je dan toch gegeven!
Ik weet het. Het is een goede gewoonte van me.
Wanneer iemand me trolt bewijs ik graag de wederdienst
Oud 1 februari 2011, 19:38   #742
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Poes Bekijk bericht
Veralgemenen is gezond. Het beschermt de personen in je onmiddelijke omgeving.

...........
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 19:48   #743
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En gaat u nu ontkennen dat er in de koran oproepen staan tot gewelddadige handelingen of haat tegen ongelovigen wordt verwoord?
Het constateren daarvan kan moeilijk als vreemdelingenhaat bestempeld worden.
Heb ik dan niet net nog zelf gezegd dan?
Zoals ge weet ben ik Atheïst, dus ik hecht weinig geloof aan die zaken, maar ik respecteer het geloof van anderen.

Wat ik bestempel als vreemdelingenhaat is het laatdunkend omgaan met mensen die een geloof aanhangen.
Het constante beledigen en schofferen van mensen op een vaak kinderachtige manier.
En zelfs het openlijk willen deporteren van die mensen op basis ervan.

Als iemand wil discussieren over geloof, doe dat dan in het daartoe voorziene subforum en discussieer op een volwassen manier over de voor en nadelen van dat geloof.

Gebruikt iemand geloof om een bepaalde groep te viseren en de immigratie ervan te verhinderen of deportatie te bewerkstelligen?
Ja, dan beschouw ik dat als vreemdelingen haat, ja.
Oud 1 februari 2011, 19:48   #744
Wisord
Banneling

Standaard

@ Poes post 750

Gaan we het hebben over geldverspilling ?.... Als jj werkt net zoals ik ...,wel ik weet zeker dat je niet lang hoeft n te denken over de momenten waarop uw werkgever alsook de overheid uw vrijheden aan het ontnemen is. Langer werken, minder verdienen , hogere energiekosten , de banken uw geld lenen enz.....

Al wat 'oa jij' creeert zijn winsten die naar uw patroon gaan, namelijk de meerwaarde.... die gaat naar de kapitalist als winst. De kapitalist heeft niet bijgedragen, en daarom is dit een vorm van parasitisme..., winst is het onbetaalde loon van de werkende klasse.

Laatst gewijzigd door Wisord : 1 februari 2011 om 19:49.
Oud 1 februari 2011, 19:50   #745
Alboreto

Standaard

Citaat:
Veralgemenen is gezond.
Gemakkelijk? Ja.
Gezond? Niet echt.
Oud 1 februari 2011, 20:03   #746
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zucht..zoals al toegelicht baseren christenen zich niet op het oude, maar nieuwe testament, en is zelfs dit zo geevolueert dat niemand de bijbel nog letterlijk interpreteert met uitzondering van sekten zoals de Mormonen.
In geen enkele kerk zul je horen prediken dat mensen niet gelijk zijn,of zullen vrouw- onvriendelijke teksten worden aangehaald als vandaag de dag nog relevant, zielig hoor; die wollige klepclub!

Het christendom is gevormd door de verlichting, bovendien wordt er niet meer automatisch vanuit gegaan dat kinderen van gelovigen ook christenen zijn, ze kunnen gerust zeggen niet meer te geloven en zelfs indien ze dat wel doen, bepalen ze zelf de invloed van die religie op hun leven. Evenmin roepen ze er gebedsgenesers bij mochten hun kinderen homo of lesbisch zijn, wordt van vrouwen geen onderdanigheid aan mannen gevraagd of wordt de man automatisch boven de vrouw geplaatst.

Er is ook geen enkel christelijk land wat duizend mensen ter dood veroordeelt zoals in Iran gebeurt, op basis vaneen juridisch systeem gebaseerd op religie( info human right wachers!)evenmin gebeuren binnen het christendom eremoorden op kinderen en adolescenten uit naam van het geloof, in Europa heeft het christendom zo goed als gen enkele invloed meer op het leven van degenen die dit niet willen.

Dat is totaal anders gesteld met islam, maar grappig genoeg wordt dit verdedigd door de leden van de wollige kleppersclub, uit naam van de " menselijkheid"!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 20:03   #747
Alboreto

Standaard

Citaat:
Wat betreft de teksten uit de Bijbel, wat wilt u daarmee bewijzen? Dat christenen slecht zijn en dat we ons moeten bekeren tot de islam? Is dat uw bedoeling?
Tuurlijk niet, maar er zijn hier mensen op dit forum die teksten uit de koran nemen als bewijs dat moslims slecht zijn.

Dit toont gewoon aan dat dat argument fout is.

Citaat:
Mensen evolueren en hun geloof evolueert mee.
Inderdaad, en dat werd niet opgelegd van buitenaf, maar moest groeien van binnen uit.
Beledigen, schofferen en bedreigen gaat daar niets bij helpen, denkt ge zelf niet?

Citaat:
Of ja, eigenlijk wel, gedurende een tijd in de vorige eeuw werden vrouwen veel beter behandeld in de islam, werden er ook haast geen hoofddoeken gedragen in islamitische landen. Tot weer een paar fanatieke mannen de macht grepen en samen met het herinvoeren van de islam op zijn strengst de vrouwen onderdrukten. Om een voorbeeld te geven : de vrouwen in Iran, vrij om te doen en te laten en zich te kleden zoals ze wilden. Nu gewillige slavinnen van de man.
Kijk, dat lijkt me een goede strijd om daartegen in te gaan.
Maar ga dan in tegen die mannen waarover ge spreekt, en laat de mensen die het ginder waarschijnlijk gevlucht zijn met rust.
Oud 1 februari 2011, 20:05   #748
Alboreto

Standaard

Citaat:
Zucht..zoals al toegelicht baseren christenen zich niet op het oude, maar nieuwe testament, en is zelfs dit zo geevolueert dat niemand de bijbel nog letterlijk interpreteert met uitzondering van sekten zoals de Mormonen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En voor al wie zegt "Ja maar, het NT is helemaal anders":

Er is maar één bijbel en dat onderscheid wordt in het NT zélf ontkend:
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=81

En vrouwenhaters Sint Paulus en Sint Augustinus, die komen toch niet uit het OT?
Oud 1 februari 2011, 20:08   #749
Alboreto

Standaard

Citaat:
Kopje muntthee?
Graag.
Goed heet als het kan en met niet te veel suiker.
Oud 1 februari 2011, 20:09   #750
Alboreto

Standaard

Citaat:
leuk staaltje van krom denken.
Is daar een school voor?
Mooi staaltje van ad hominem.
Is daar een school voor?
Oud 1 februari 2011, 20:10   #751
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom wordt het OT dan niet geschrapt uit de Bijbel, zoals men deed met de meeste van de evangelies?
Citaat:
In geen enkele kerk zul je horen prediken dat mensen niet gelijk zijn,of zullen vrouw- onvriendelijke teksten worden aangehaald als vandaag de dag nog relevant, zielig hoor; die wollige klepclub!
Daar zou ik niet op durven zweren.
Citaat:
Het christendom is gevormd door de verlichting, bovendien wordt er niet meer automatisch vanuit gegaan dat kinderen van gelovigen ook christenen zijn, ze kunnen gerust zeggen niet meer te geloven en zelfs indien ze dat wel doen, bepalen ze zelf de invloed van die religie op hun leven. Evenmin roepen ze er gebedsgenesers bij mochten hun kinderen homo of lesbisch zijn, wordt van vrouwen geen onderdanigheid aan mannen gevraagd of wordt de man automatisch boven de vrouw geplaatst.
Het Christendom is gevormd door de verlichting. Dat is een goeie!
Citaat:
Er is ook geen enkel christelijk land wat duizend mensen ter dood veroordeelt zoals in Iran gebeurt, op basis vaneen juridisch systeem gebaseerd op religie( info human right wachers!)evenmin gebeuren binnen het christendom eremoorden op kinderen en adolescenten uit naam van het geloof, in Europa heeft het christendom zo goed als gen enkele invloed meer op het leven van degenen die dit niet willen.
Neen, in geen enkel christelijk land bestaat de doodstraf nog!
Geen enkel christelijk land komt voor in de rapporten van AI.
Citaat:
Dat is totaal anders gesteld met islam, maar grappig genoeg wordt dit verdedigd door de leden van de wollige kleppersclub, uit naam van de " menselijkheid"!
Bij de moslims is er ook een enorme verscheidenheid aan stromingen.
Wanneer geef je hierop een repliek?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitisch_feministe

Laatst gewijzigd door artisjok : 1 februari 2011 om 20:11.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 20:11   #752
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Niet zeveren Alice, ga eens kijken in het subforum godsdient, homohaters bij de vleet daar, en ja christelijk overtuigd. Alsook onze overheid die wel duidelijk de rechten van oa homo's nog niet garandeert ...., bewijs http://www.lachvzw.be/index.php?opti...lebi&Itemid=76
Oud 1 februari 2011, 20:20   #753
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Te gek, nu haal je Iran erbij...., als ik er over begin en kan aantonen dat het wel degelijk rechts is dat daar de macht heeft negeer je mij. lol , jij bent hopeloos Alice, een echte kazakkendraaier.
Oud 1 februari 2011, 21:12   #754
Spiritus
Burger

Spiritus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het hoofddoekjes verhaal is een feitelijk non-issue.
Een vrouw die een sjaal gebruikt mag dus niet de bus in.
De onvoorstelbare hufterigeheid van beroepsproleet Hero Brinkman spreekt hier wel voor zich.
Dit soort politici zou men direct moeten verwijderen uit het politieke bestel.
In plaats van zich in te spannen de daadwerkelijke problemen op te lossen houdt men zich bezig met dit mm2 geneuk.
achterlijke idioot!
²
Spiritus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 22:05   #755
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
.... terwijl Artisjok voortdurend in de loop van een discussie anderen erop meent te moeten wijzen dat ze bv een bevestigende zin niet mogen laten eindigen met een vraagteken.
D�*t is toch ook idioot .....
Voortdurend? Exact 3 maal.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5184
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5208
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=402
Ik verbied niemand om zo'n onduidelijke zinsconstructies te gebruiken.

Vind je dat zelf niet onduidelijk, een bevestigende zin eindigen met een vraagteken?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 22:45   #756
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Niet zeveren Alice, ga eens kijken in het subforum godsdient, homohaters bij de vleet daar, en ja christelijk overtuigd. Alsook onze overheid die wel duidelijk de rechten van oa homo's nog niet garandeert ...., bewijs http://www.lachvzw.be/index.php?opti...lebi&Itemid=76
Onze overheid die de rechten niet garandeerd?? Homo's kunnen zelfs trouwen, ook anderen wachten soms lang alvorens een kind te kunnen adopteren hoor.
Ga eens kijken in Antwerpen, leuke homokroegen, gemengd publiek en mensen durven openlijk homo te zijn..nog wel tenminste!
Oud 1 februari 2011, 22:47   #757
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Te gek, nu haal je Iran erbij...., als ik er over begin en kan aantonen dat het wel degelijk rechts is dat daar de macht heeft negeer je mij. lol , jij bent hopeloos Alice, een echte kazakkendraaier.
Inhoudelijk zeer sterke reactie!
Kun je ook weerleggen wat ik schrijf of enkel weer provoceren?
Teken van zwakte hoor...
Oud 1 februari 2011, 22:49   #758
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Asked and answered.

Ik weet het. Het is een goede gewoonte van me.
Wanneer iemand me trolt bewijs ik graag de wederdienst
Oh ja?? Geef even het nummer van die post want volgens mij heb je enkel bevestigt geen voorbeelden te kunnen geven, draaikontje...
Oud 1 februari 2011, 23:12   #759
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De bijbel is geschreven door mensen, zogenaamd geïnspireerd door god, maar evengoed door mènsen geschreven, het is de geschiedenis/het verhaal van het joodse volk, is niet geschreven in gebiedende wijs, maar in VVT.
Door de komst van Jezus is het christendom vredelievend geworden, jezus predikte naastenliefde, bracht 'n god van liefde. Zijn grootste offer was zijn eigen leven geven voor het uitwissen van alle zonden, voor alle mensen.

De koraan is het letterlijke, láátste woord van god neergezonden aan zijn profeet, die het voorbeeld is voor alle mensen en alle tijden, aan dat woord k�*n/m�*g niet getornd worden. het grootste offer van mohamed was het némen van levens om zijn ideologie te verspreiden en 'kritiek' in bloed te smoren!

Net als alle kritiek op de criminele ideologie geprobeerd wordt te smoren in ; "haat, rassiesme, nazi e.d." te krijsen.

Ik zou wel weten wat kiezen, maar dankzij ònze VvR hoef ik geen enkele te kiezen, m�*g ik leven zònder sprookjes, ook jullie allemaal, d�*t is géén verdienste van ieslaam, integendeel! Ieslaam kènt geen VvR!

Omarm ieslaam, laat je onderdompelen in de ieslaamietische wrede en douw het iedereen door de strot!

Mijn portie is voor fikkie, maar zelfs fikkie lust ze niet.
Sarcastisch verwoord. Grof en flets. Toch kan ik niet anders dan je gelijk geven. Er zijn hier heel wat Arabische mannen op het forum.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 23:18   #760
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hier ook:
http://atheisthaven.blogspot.com/200...yny-bible.html

Hier ook eens in grasduinen:

http://www.evilbible.com/

En voor al wie zegt "Ja maar, het NT is helemaal anders":

Er is maar één bijbel en dat onderscheid wordt in het NT zélf ontkend:
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=81

En vrouwenhaters Sint Paulus en Sint Augustinus, die komen toch niet uit het OT?
men twijfelt hier aan de koranverzen en jij gaat als bewijs rare bijbelverzen geven? wat is het nut hiervan?

heb je ook wat VEDA teksten misschien?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be