![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() klein bier nog tov de arabieren in europa noord afrika en azie...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bedankt Hertog om het voorbeeld te geven hoe 2 mensen met een verschillende mening toch beschaafd kunnen discussieren.
![]() |
![]() |
#223 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat bepaalde landen in het verleden anderen hebben aangevallen is geschiedenis, dat is niet jouw mening. Als ik dus zeg dat idd bepaalde landen in het verleden andere landen heb aangevallen dan is dat gewoon zo...er worden in deze vastgelegde geschiedenisfeiten geen enkel aspect van jouw meningen in vermeld of geraakt. Kortom, het heeft geen hol met jouw mening te maken en is het dus onmogelijk dat jij daaruit kan afleiden of iemand wel of niet akkoord gaat met jouw mening.
Laatst gewijzigd door illwill : 5 februari 2011 om 15:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat gaat niet over alles... Het gaat over haat en over "anderen"... als je in het hoofdje van je kind haat tegen "anderen" insteekt (m.a.w. je eigen overtuiging in het hoofdje van je kind insteekt, dat bijvoorbeeld islamieten criminelen of slechte mensen zijn, dat de blonden dom zijn, homo's ziek zijn enz...) zal je kind die mensen als "anderen" beschouwen. Het vermijden is, dat je het omgekeerde weg wijst en je kind laat zelf beslissen. Dat heb ik toch gezegd. Ik spreek over het vermijden.
Laatst gewijzigd door QuasiX : 5 februari 2011 om 15:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Staatssecretaris
|
![]() Je zei dat er 2 geschiedenissen bestaan - geschreven en ik veronderstel dat de tweede de niet-geschreven geschiedenis is. Als je een niet geschreven geschiedenis kent, wil het zeggen dat je iets ontkent in een geschreven geschiedenis. Nu mijn vraag is, wat ontken je precies?
Laatst gewijzigd door QuasiX : 5 februari 2011 om 15:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je zegt "vermijden", dan kan het nog steeds gebeuren dat ze hun eigen mening vormen door de feiten welke ze in het dagdagelijks leven tegenkomen en beleven welke negatief is naar bepaalde groepen van mensen. Je gaat toch niet beweren dat rascisten enkel kinderen zijn welke dit ingesproken kregen van hun ouders.
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dit zou ons al een stap verder brengen denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt.
Ik kan ook knippen hoor...
Laatst gewijzigd door illwill : 5 februari 2011 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#230 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op gebied van huisvesting vormen ze nu al een oververtegenwoordigt aandeel in de sociale huisvesting. Wat met leefomgeving? Moeten we de straten en huizen halal maken? Spreiding lost niets op en kan je zelfs niet afdwingen in de privé. In de sociale huisvesting kan men zelfs niet meer spreiden omdat ze overal zitten. De enigste oplossing is de harde aanpak, straathoekwerkers en andere pampermaatregelen hebben niet geholpen. Men moet een duidelijk signaal geven, aanpassen of gedeporteerd worden naar land van herkomst of nationaliteit. Crimineel vreemd gespuis heeft geen recht om hier te blijven en te profieteren van onze welvaart. Wie hen nog een tweede kans wil geven is dan ook medeplichtig aan eventuele toekomstige criminele daden van deze criminelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De bedoeling van mijn post is (en dat is volgens mij niet moeilijk om te begrijpen) dat als je het vermijdt (toch doet wat jij als vader of moeder moet normaal gezien doen) en als iedereen zo doet, zal het ook niet gebeuren (d.w.z. dat het nooit een probleem zal zijn; het kan nooit zo zijn dat de pesterijen 100% vermeden kunnen worden door het één of het andere maar dat het over een klein aantal gevallen zal gaan en dat het nooit een onderwerp van discussie zal zijn; dat is mijn overtuiging). Laatst gewijzigd door QuasiX : 5 februari 2011 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zuur-rechts heeft gesproken (en betaalt lekker mijn studie). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
2) Wil je nu zeggen dat je het stom (of noem het lijk dat je wil) vindt om haat in het hoofdje van een kind in te steken en dat je dezelfde stommiteit (of hetgeen wat je zelf zegt) moet doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vraag wat je precies ontkent in een geschreven geschiedenis.
Laatst gewijzigd door QuasiX : 5 februari 2011 om 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
persoonlijke aanvallen zijn nergens voor nodig Laatst gewijzigd door celebes : 6 februari 2011 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daniel Pearl werd nadat hij onthoofd werd in tien stukken gekapt. Kwestie van niet te komen kijken in het hoerenparadijs zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Want volgens mij is dit voor bv het christendom al voor een heel groot gedeelte gebeurd. Ik ben verder niet gelovig of zo, maar bij mijn weten predikt het christendom naastenliefde ongeacht afkomst enz. Terwijl de islam onderwerping ongeacht afkomst predikt. Ik vind dat nogal een verschil.
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wees gerust, de klopjacht is open. Lantjes is gebannen voor een week, grimbergen en sus iratus voor altijd, eigenzinnig voor een maand, circe zit bijna aan 20 strafpunten. We gaan door tot de laatste zure weg van't forum is. |
|
![]() |
![]() |