Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2011, 15:00   #221
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Misschien ook eens kijken wat de Turken in het verleden uitgestoken hebben.
klein bier nog tov de arabieren in europa noord afrika en azie...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 15:00   #222
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Helder.
Ik ben het grotendeels met u eens voor wat betreft de aanpak van problemen.
Dit neemt echter niet weg dat als je vaststelt dat een deel van de oorzaken ligt aan specifieke, cultuurbepaalde, problemen, dat je daar ook een deel van je oplossingen op moet richten. Niet om groepen te stigmatiseren maar wel om die problemen beter te kunnen aanpakken.
Agreed.

Bedankt Hertog om het voorbeeld te geven hoe 2 mensen met een verschillende mening toch beschaafd kunnen discussieren.
Oud 5 februari 2011, 15:01   #223
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Mijn mening is dus geschreven geschiedenis en niet de andere geschiedenis.
Ontken je holocaust? (geschreven geschiedenis)
"De holocaust" is jou mening niet, dat is geschiedenis.

Dat bepaalde landen in het verleden anderen hebben aangevallen is geschiedenis, dat is niet jouw mening.

Als ik dus zeg dat idd bepaalde landen in het verleden andere landen heb aangevallen dan is dat gewoon zo...er worden in deze vastgelegde geschiedenisfeiten geen enkel aspect van jouw meningen in vermeld of geraakt. Kortom, het heeft geen hol met jouw mening te maken en is het dus onmogelijk dat jij daaruit kan afleiden of iemand wel of niet akkoord gaat met jouw mening.

Laatst gewijzigd door illwill : 5 februari 2011 om 15:02.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 15:01   #224
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als de ouders van een kind tegen hun kind vertellen dat het niet juist is, zal het ook niet gebeuren. Punt!

Jouw woorden, niet de mijne.
Dat gaat niet over alles... Het gaat over haat en over "anderen"... als je in het hoofdje van je kind haat tegen "anderen" insteekt (m.a.w. je eigen overtuiging in het hoofdje van je kind insteekt, dat bijvoorbeeld islamieten criminelen of slechte mensen zijn, dat de blonden dom zijn, homo's ziek zijn enz...) zal je kind die mensen als "anderen" beschouwen. Het vermijden is, dat je het omgekeerde weg wijst en je kind laat zelf beslissen. Dat heb ik toch gezegd. Ik spreek over het vermijden.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 5 februari 2011 om 15:02.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 15:04   #225
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
"De holocaust" is jou mening niet, dat is geschiedenis.

Dat bepaalde landen in het verleden anderen hebben aangevallen is geschiedenis, dat is niet jouw mening.
Je zei dat er 2 geschiedenissen bestaan - geschreven en ik veronderstel dat de tweede de niet-geschreven geschiedenis is. Als je een niet geschreven geschiedenis kent, wil het zeggen dat je iets ontkent in een geschreven geschiedenis. Nu mijn vraag is, wat ontken je precies?

Laatst gewijzigd door QuasiX : 5 februari 2011 om 15:06.
Oud 5 februari 2011, 15:05   #226
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gaat niet over alles... Het gaat over haat en over "anderen"... als je in het hoofdje van je kind haat tegen "anderen" insteekt (m.a.w. je eigen overtuiging in het hoofdje van je kind insteekt, dat bijvoorbeeld islamieten criminelen of slechte mensen zijn, dat de blonden dom zijn, homo's ziek zijn enz...) zal je kind die mensen als "anderen" beschouwen. Het vermijden is, dat je het omgekeerde weg wijst en je kind laat zelf beslissen. Dat heb ik toch gezegd. Ik spreek over het vermijden.
Je had het niet over vermijden, je zei "dan zal het niet gebeuren, punt!"

Als je zegt "vermijden", dan kan het nog steeds gebeuren dat ze hun eigen mening vormen door de feiten welke ze in het dagdagelijks leven tegenkomen en beleven welke negatief is naar bepaalde groepen van mensen.

Je gaat toch niet beweren dat rascisten enkel kinderen zijn welke dit ingesproken kregen van hun ouders.
Oud 5 februari 2011, 15:06   #227
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
wil je nu zeggen dat indien je het kind de koran leert waarin ongelovigen als apen en honden en zwijnen worden neergezet, of waar in verordend wordt om jihad te plegen en al die ongelovigen hun hoofd af te kappen, dat dit te vermijden is?

dit zou ons al een stap verder brengen denk ik.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 15:07   #228
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zei dat er 2 geschiedenissen bestaan
Dat klopt.

Ik kan ook knippen hoor...

Laatst gewijzigd door illwill : 5 februari 2011 om 15:07.
Oud 5 februari 2011, 15:09   #229
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
wil je nu zeggen dat indien je het kind de koran leert waarin ongelovigen als apen en honden en zwijnen worden neergezet, of waar in verordend wordt om jihad te plegen en al die ongelovigen hun hoofd af te kappen, dat dit te vermijden is?

En als we dit voor alle godsdiensten aanpakken, dan zullen we twee stappen verder staan.
Oud 5 februari 2011, 15:09   #230
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ben ik met je eens en voor een deel zullen de problemen zich vanzelf oplossen, schat ik in.
Toch kan de overheid wel veel doen, voorwaardenscheppend bedoel ik. Huisvesting, inrichting van de leefomgeving, spreiding van bevolkingsgroepen, zijn hierbij belangrijke instrumenten.
Moeten wij autochtonen hen nog verder gaan bepamperen?

Op gebied van huisvesting vormen ze nu al een oververtegenwoordigt aandeel in de sociale huisvesting.

Wat met leefomgeving? Moeten we de straten en huizen halal maken?

Spreiding lost niets op en kan je zelfs niet afdwingen in de privé. In de sociale huisvesting kan men zelfs niet meer spreiden omdat ze overal zitten.

De enigste oplossing is de harde aanpak, straathoekwerkers en andere pampermaatregelen hebben niet geholpen. Men moet een duidelijk signaal geven, aanpassen of gedeporteerd worden naar land van herkomst of nationaliteit. Crimineel vreemd gespuis heeft geen recht om hier te blijven en te profieteren van onze welvaart. Wie hen nog een tweede kans wil geven is dan ook medeplichtig aan eventuele toekomstige criminele daden van deze criminelen.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 15:10   #231
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Je had het niet over vermijden, je zei "dan zal het niet gebeuren, punt!"

Als je zegt "vermijden", dan kan het nog steeds gebeuren dat ze hun eigen mening vormen door de feiten welke ze in het dagdagelijks leven tegenkomen en beleven welke negatief is naar bepaalde groepen van mensen.

Je gaat toch niet beweren dat rascisten enkel kinderen zijn welke dit ingesproken kregen van hun ouders.
Ik ben met jou akkoord dat ik het woord "gebeuren" verkeerd gebruikt heb.
De bedoeling van mijn post is (en dat is volgens mij niet moeilijk om te begrijpen) dat als je het vermijdt (toch doet wat jij als vader of moeder moet normaal gezien doen) en als iedereen zo doet, zal het ook niet gebeuren (d.w.z. dat het nooit een probleem zal zijn; het kan nooit zo zijn dat de pesterijen 100% vermeden kunnen worden door het één of het andere maar dat het over een klein aantal gevallen zal gaan en dat het nooit een onderwerp van discussie zal zijn; dat is mijn overtuiging).

Laatst gewijzigd door QuasiX : 5 februari 2011 om 15:16.
Oud 5 februari 2011, 15:10   #232
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Moeten wij autochtonen hen nog verder gaan bepamperen?

Op gebied van huisvesting vormen ze nu al een oververtegenwoordigt aandeel in de sociale huisvesting.

Wat met leefomgeving? Moeten we de straten en huizen halal maken?

Spreiding lost niets op en kan je zelfs niet afdwingen in de privé. In de sociale huisvesting kan men zelfs niet meer spreiden omdat ze overal zitten.

De enigste oplossing is de harde aanpak, straathoekwerkers en andere pampermaatregelen hebben niet geholpen. Men moet een duidelijk signaal geven, aanpassen of gedeporteerd worden naar land van herkomst of nationaliteit. Crimineel vreemd gespuis heeft geen recht om hier te blijven en te profieteren van onze welvaart. Wie hen nog een tweede kans wil geven is dan ook medeplichtig aan eventuele toekomstige criminele daden van deze criminelen.

Zuur-rechts heeft gesproken (en betaalt lekker mijn studie).
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 15:14   #233
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

1) Wil je nu zeggen dat alle islamieten zo opgevoed worden?
2) Wil je nu zeggen dat je het stom (of noem het lijk dat je wil) vindt om haat in het hoofdje van een kind in te steken en dat je dezelfde stommiteit (of hetgeen wat je zelf zegt) moet doen?
Oud 5 februari 2011, 15:15   #234
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat klopt.

Ik kan ook knippen hoor...
Ik vraag wat je precies ontkent in een geschreven geschiedenis.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 5 februari 2011 om 15:24.
Oud 5 februari 2011, 15:18   #235
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht

Zuur-rechts heeft gesproken (en betaalt lekker mijn studie).
*KNIP*

persoonlijke aanvallen zijn nergens voor nodig

Laatst gewijzigd door celebes : 6 februari 2011 om 13:23.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 15:18   #236
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
En als we dit voor alle godsdiensten aanpakken, dan zullen we twee stappen verder staan.
met het NT waarbij uw evennaaste evenveel liefde als jezelf moet toegewezen krijgen, die je moet vergeven en je andere wang toedienen en zo heb ik precies toch ietsiepietsie minder moeite dan met de volgelingen van de pedofiele roverhoofdman die verordent dat men de mensen hun hoofden moet afkappen (wat ze dan ook nog doen anno 2011 ook al). Ik weet niet of ze zo scrutineus volgen dat ze ook de slachtoffers hun vingertoppen afkappen, waarschijnlijk zijn ze daar wat te lui voor of zo?

Daniel Pearl werd nadat hij onthoofd werd in tien stukken gekapt. Kwestie van niet te komen kijken in het hoerenparadijs zeker?
Oud 5 februari 2011, 15:19   #237
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Kun je dit wat verder uitleggen?

Want volgens mij is dit voor bv het christendom al voor een heel groot gedeelte gebeurd. Ik ben verder niet gelovig of zo, maar bij mijn weten predikt het christendom naastenliefde ongeacht afkomst enz. Terwijl de islam onderwerping ongeacht afkomst predikt.

Ik vind dat nogal een verschil.
Oud 5 februari 2011, 15:20   #238
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Kun je dit wat verder uitleggen?

Want volgens mij is dit voor bv het christendom al voor een heel groot gedeelte gebeurd. Ik ben verder niet gelovig of zo, maar bij mijn weten predikt het christendom naastenliefde ongeacht afkomst enz. Terwijl de islam onderwerping ongeacht afkomst predikt.

Ik vind dat nogal een verschil.
Bij jouw weten. Hoeveel weet je precies?
Oud 5 februari 2011, 15:22   #239
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Bij jouw weten. Hoeveel weet je precies?
misschien wordt het tijd dat je eens wat meer informatie gaat vragen bij een pastoor of zo? Zo te zien weet jij helemaal niks over het katholicisme
Oud 5 februari 2011, 15:25   #240
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
misschien wordt het tijd dat je eens wat meer informatie gaat vragen bij een pastoor of zo? Zo te zien weet jij helemaal niks over het katholicisme
Zo te zien heb je maar 1 ding die je hier doet op dit forum en dat is klagen over moslims.

Maar wees gerust, de klopjacht is open. Lantjes is gebannen voor een week, grimbergen en sus iratus voor altijd, eigenzinnig voor een maand, circe zit bijna aan 20 strafpunten. We gaan door tot de laatste zure weg van't forum is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be