Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2011, 12:11   #1421
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

[quote=Alienation;5427709]Goed geprobeerd dat naar uw hand te draaien.
Maar ik spreek niet over de zuiverheid van drugs. Ik zeg wat drugs van individuen kan maken, en hoe onvoorspelbaar ze juist worden door bepaalde drugs. [quote]

Dat is zeker een feit, maar het percentage probleemgebruikers zal zowieso gebruiken wat er beschikbaar is. ALS men er al in zou slagen om alle drugs te verbieden, dan gaan ze naar alcohol. Maar hoe hard men ook probeert, drugs zullen toch altijd beschikbaar zijn, alleen zal het crimineel milieu errond de dingen gewoon erger maken dan ze al zijn. Bijvoorbeeld de weg naar de hulpverlening is meer een taboe.

Citaat:
Dat ge nu zuivere of onzuivere hero spuit, als ge verslaafd zijt zullen er zelfs hun oma bestelen om aan dat gerief te komen.
Als heroïne beschikbaar zou zijn dan zou men het gebruik van een persoon kunnen opvolgen. Iemand die teveel begint te gebruiken kan "aangepakt" worden en naar de juiste hulpverleningskanalen doorverwezen worden.

Citaat:
Dat ze er dood van gaan zie ik niet zo als overlast.
Als het u dan toch niks kan schelen of ze doodgaan of niet, waarom moeten ze dan beschermd worden tegen zichzelf?

Citaat:
Het is niet omdat er legale heroïne op de markt komt, mensen er minder verslaafd aan kunnen worden.
Zeker niet, maar er zijn andere produkten die even verslavend zijn als heroïne en toch veel minder problemen geven, net omdat ze legaal zijn. Een legaal circuit houdt de mensen weg van marginaliteit. Je zal natuurlijk altijd een harde kern sociale gevallen blijven hebben, maar of je nu verbiedt of toelaat die zullen er altijd zijn.

Citaat:
Hoe ga je er trouwens voor zorgen dat zoiets volledig uit de zwarte markt verdwijnt? Zeer benieuwd! Zeg me aub niet door het te legaliseren. U weet vast ook wel dat er veel meer achter huist dan een wetgeving zwart op wit.
Legaliseren zal inderdaad grotendeels het illegale circuit opheffen maar het zal nooit helemaal verdwijnen. Het begint al met het feit dat je bijna niet anders kan dan jongeren uit te sluiten. En dus zal er een illegale markt ontstaan om hen te bevoorraden. Het is niet per sé nodig om de drugs volledig uit de illegale markt te halen, maar zoals het nu is is het een dikke vette cadeau en "carte blanche" voor de georganiseerde misdaad. Immers, hoe meer men probeert het verbod af te dwingen, hoe interessanter het wordt voor hen: de prijs blijft hoog, de zwakkere concurrenten worden uitgeschakeld, ...
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 12:12   #1422
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen, dat lijkt me niet verstandig, tenslotte verkopen die spuiters hun kinderen om aan hun volgende spuit te geraken.

Mensen die vrijwillig dat vergif in hun lijf spuiten moeten eigenlijk opgesloten worden om zichzelf en de maatschappij te beschermen.
Aha! Exactement!!!
Ik vind Kim Kay een mooi voorbeeld. Hoe zo'n fleurig meisje zich kapot kon spuiten.
Maar hey, legalise it he?
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 12:17   #1423
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Wat ik dus wou zeggen. Drugs kan in legaliteit ook problemen veroorzaken.
Niemand betwijfelt dat. Alcohol en tabak veroorzaken ook een hele rist problemen. Maarf als burger moet je kunnen kiezen. Ik, als wetenschapper, hecht belang aan degelijke onafhankelijke vergelijkende studies en daaruit blijkt dat ik maar beter met alcohol stop en me op iets anders toeleg. De overheid heeft niet het recht mij te zeggen wat best voor mij is zonder zelfs maar rekening te houden met die studies. Het enige waar dit op neerkomt, is het feit dat druggebruik nog steeds een moreel dilemma is dat zit ingebakken sinds een slordige 100 jaar.

Citaat:
Ik stel mij de vraag hoe je het in elkaar steekt dat alle drugs zomaar aangeboden worden? Zonder het te importeren van diegene men hier "criminelen/drugsmaffia" noemt.
Legaal laten produceren en aanbieden door strikt opgevolgde apotheek-achtige winkels. Op die manier wordt het veel minder interessant om drugs uit het illegale circuit te halen.

Citaat:
Ik ben benieuwd. Onthoud ook dat niet alle drugs hier in dit seizoen gedijt. En dat wanneer het westen het binnen handbereik heeft, ze daar in die warmere landen misschien nog harder zullen strijden voor een stukje van de koek.
Als drugs legaal geproduceerd kunnen worden, kunnen ze ook in het normale legale circuit meedraaien. Stel u voor: bio-cocaïne. Geteeld volgens alle moderne normen van bio-teelt en respect voor de kleine boer die eerlijke prijzen krijgt.

Citaat:
En vooral, zijn die klungels (politici hier) wel in staat drugs te beheren?
Haha tja dat is maar de vraag

Citaat:
Maar veel andere drugs maken meerdere doden per dag. En dan niet door de illegaliteit/zuiverheid, maar door de verslaving en of gebruik.
Zoals? Heroïne? → bijna 100% te wijten aan slechte kwaliteit, onvoorspelbare concentratie en onoordeelkundig gebruik van naalden.
Heroïne is in heel wat landen toegelaten als pijnbestrijdingsmiddel. Zuiver produkt, professionele toediening → geen problemen.
Oud 25 april 2011, 12:18   #1424
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aha! Exactement!!!
Ik vind Kim Kay een mooi voorbeeld. Hoe zo'n fleurig meisje zich kapot kon spuiten.
Nu, je kan moeilijk zeggen dat legaliseren of niet iets daartoe heeft bijgedragen, de zotten spuiten toch.
Oud 25 april 2011, 12:21   #1425
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aha! Exactement!!!
Volgens mij was Kim Kay verslaafd aan een medisch gezien volstrekt genormaliseerde substantie.

Net zoals alcoholisme een verslaving is aan een sociaal gezien volstrekt genormaliseerde substantie.

Laatst gewijzigd door lombas : 25 april 2011 om 12:22.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 12:25   #1426
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
En welk onderzoek toont aan dat er minder doden vallen bij een legalisering?
O.a. in Portugal blijkt een volledige discriminatie veel effect te sorteren. In een bepaald Z.-Amerikaans Land (ik denk Columbia maar ik ben het niet zeker) heeft men ook bezit van max. 5g cocaïne toegelaten met goeie resultaten.

Citaat:
Misschien zullen de drugs die nu al doden op hun naam hebben net wel meer doden maken in legaliteit.
Hoe ga je zoiets na?
Onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek Maar inderdaad niet alle vragen zijn nu al opgelost. In elk geval moet je beseffen dat b.v. cocaïne tot begin 19e eeuw legaal is geweest. Er waren op een gegeven moment veel gebruikers, maar nauwelijks dodelijke overdoseringen.
Vergeet ook niet dat een illegale markt geneigd is te innoveren in nieuwe drugs waarvan de effecten veel minder bekend zijn.

Citaat:
Beperkt U dan aub tot plantaardige middelen.
Cocaïne, morfine, DMT, 5-MeO-DMT, GHV, psilocine, mescaline, cathinon, amfetamine, methamphetamine... komen allemaal voor in planten.

Citaat:
Waarom die chemie er dan bij, daar het maar 45 a 60 minuten werkt en de natuurlijke vorm tot 4 a 5 uur.
DOI: volledig synthetisch, werkt 12 �* 24 uur.
DOTFM: volledig synthetisch, werkt tot 72 uur.
paddestoelen: plantaardig: werking 45-90minuten bij een normale dosis.

Citaat:
Wel, ga eens praten met verenigingen als de sleutel, kim kay en andere mensen die ervan af willen.
En als deze mensen dan tien maal per dag een winkel moeten voorbij lopen dat hun spul verkoopt, waar ze zo naar craven, wordt preventie zinloos.
Je veralgemeent de situatie van de problematische gebruikers.
Dat gezegd zijnde blijf ik herhalen dat men veel meer geld moet investeren in hulpverlening, informatieverstrekking en opvolging.
Oud 25 april 2011, 12:27   #1427
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
De somniforium groeit hier, maar niet natuurlijk. Deze worden legaal geplant door tuinliefhebbers Papaver heeft veel varianten waarvan enkelen hier wel natuurlijk groeien.
P. Somniferum. Aan de aaneenrijging van fouten te zien begin ik te geloven dat jij een dubbelnick bent van 420yeahbaby.
Oud 25 april 2011, 12:45   #1428
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht

Dat is zeker een feit, maar het percentage probleemgebruikers zal zowieso gebruiken wat er beschikbaar is. ALS men er al in zou slagen om alle drugs te verbieden, dan gaan ze naar alcohol. Maar hoe hard men ook probeert, drugs zullen toch altijd beschikbaar zijn, alleen zal het crimineel milieu errond de dingen gewoon erger maken dan ze al zijn. Bijvoorbeeld de weg naar de hulpverlening is meer een taboe.
Opener omgaan met drugs hoort toch niet gepaard te gaan met een legalisering?

Citaat:
Als heroïne beschikbaar zou zijn dan zou men het gebruik van een persoon kunnen opvolgen. Iemand die teveel begint te gebruiken kan "aangepakt" worden en naar de juiste hulpverleningskanalen doorverwezen worden.
Dat kunnen we nu toch ook al? Als je met open ogen de "juiste" richting uitkijkt tenminste. Iemand dat teveel gaat gebruiken is onvermijdelijk, dus waarom de kat bij de melk zetten om ze daarna terug te fluiten?
Ik zou dan eerder pleiten voor gratis methadon ipv legale heroïne.
De methadon ter plaatse innemen is dan wel een vereiste.

Citaat:
Als het u dan toch niks kan schelen of ze doodgaan of niet, waarom moeten ze dan beschermd worden tegen zichzelf?
Dat iemand doodgaat van alcohol of andere drugs laat me koud. Ik geef dat eerlijk toe. Ze moeten niet alleen tegen zichzelf beschermd worden, de maatschappij moet er tegen beschermd worden.
Door bijvoorbeeld hun spuiten gratis in te ruilen voor nieuwe, wat we al doen.
Door ze gratis methadon te geven, wat we nog niet doen.
Maar het laatste dat je kan doen is ze terug aan de drugs helpen he.
Net omdat mensen zichzelf verliezen in deze drugs. Ze worden zo afhankelijk van die drugs dat men niet meer omkijkt naar hun eigen kinderen. En dat zeggen de gebruikers zelf, dat zuig ik hier niet uit mijn duim. Zo krachtig is die verslaving.

Citaat:
Zeker niet, maar er zijn andere produkten die even verslavend zijn als heroïne en toch veel minder problemen geven, net omdat ze legaal zijn. Een legaal circuit houdt de mensen weg van marginaliteit. Je zal natuurlijk altijd een harde kern sociale gevallen blijven hebben, maar of je nu verbiedt of toelaat die zullen er altijd zijn.
U bedoelt alcohol? Nuja, er sterven minder aan alcoholvergiftiging door de legalisering, klopt.
De andere overlast is er niet bij gestopt. Er ontstaat nog altijd geweld door alcohol, net omdat ze er ontoerekeningsvatbaar door kunnen worden.
Wat heeft de legalisering voor de maatschappij gebaat, behalve voor de alcoholgebruiker zelve dan? Nothing but evil.

Citaat:
Legaliseren zal inderdaad grotendeels het illegale circuit opheffen maar het zal nooit helemaal verdwijnen. Het begint al met het feit dat je bijna niet anders kan dan jongeren uit te sluiten. En dus zal er een illegale markt ontstaan om hen te bevoorraden. Het is niet per sé nodig om de drugs volledig uit de illegale markt te halen, maar zoals het nu is is het een dikke vette cadeau en "carte blanche" voor de georganiseerde misdaad. Immers, hoe meer men probeert het verbod af te dwingen, hoe interessanter het wordt voor hen: de prijs blijft hoog, de zwakkere concurrenten worden uitgeschakeld, ...
Maar hoe ga je dat bereiken?
Hoe bekom je een beleid waarin iedere Belg dagelijks eenders welke drugs kan kopen, zonder dat de achtergrond van maffia praktijken komt.
Oud 25 april 2011, 12:50   #1429
Alienation
Minister

Standaard

Over Portugal, een decriminalisatie betekent niet een legalisatie.
Natuurlijk daalt de "criminaliteit" daar omdat het niet meer als crimineel aanzien wordt.
Of de hero gebruikers daar plots opvang voor gaan zoeken is mij de vraag?

Laatst gewijzigd door Alienation : 25 april 2011 om 12:57.
Oud 25 april 2011, 12:57   #1430
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
P. Somniferum. Aan de aaneenrijging van fouten te zien begin ik te geloven dat jij een dubbelnick bent van 420yeahbaby.
? U spreekt nochtans ook wartaal
Oud 25 april 2011, 13:12   #1431
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat de ontslagnemende regering conservatief is. Die zijn anti drugs dus ze gaan er niet over nadenken.
Iedereen denkt nu over een staatshervorming.
Het ging over de politiek wereldwijd.
Waarom kan de politiek niet eens nuchter nadenken over een beleid en daarbij "minder gezondheidsrisico's en minder criminaliteit" voor ogen houden?

Citaat:
De somniforium groeit hier, maar niet natuurlijk. Deze worden legaal geplant door tuinliefhebbers Papaver heeft veel varianten waarvan enkelen hier wel natuurlijk groeien.
Die groeit hier niet oorspronkelijk, maar is hier makkelijk te kweken.

Citaat:
Maar van wiet sterven er jaarlijks 0 personen, en dat in haar illegaliteit!
In de illegaliteit van veelal andere drugs sterven er dagelijks.
Kijk, we draaien weer cirkels
We draaien in cirkels omdat je alweer de argumenten negeert :
zwarte economie, criminele organisaties, geen kwaliteitscontrole, de kosten van het kat en muis spel,..
Citaat:
Hoe legaliseer je een drugs in België dat van een ander land komt waar ze de drugs bestrijden?
In België kweken en produceren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 14:33   #1432
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
We praten dan over wiet?
Oud 25 april 2011, 14:59   #1433
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
We praten dan over wiet?
O.a. De rest kunnen we hier toch ook kweken en produceren.
Oud 25 april 2011, 15:45   #1434
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Het ging over de politiek wereldwijd.
Waarom kan de politiek niet eens nuchter nadenken over een beleid en daarbij "minder gezondheidsrisico's en minder criminaliteit" voor ogen houden?
Daar zijn we toch mee bezig? Dat er nu in de states legaal gegrowed kan worden is een primeur sinds circa 60 jaar.

Citaat:
Die groeit hier niet oorspronkelijk, maar is hier makkelijk te kweken.
Das toch wat ik zei? Los van gemakkelijk kweken.

Citaat:
We draaien in cirkels omdat je alweer de argumenten negeert :
zwarte economie, criminele organisaties, geen kwaliteitscontrole, de kosten van het kat en muis spel,..
Ik negeer ze niet. Ik ga zelfs akkoord. Toch krijg ik er een akelig gevoel bij wanneer men oproept drugs zoals opiaten vrij ter beschikking te stellen voor gebruikers. De afkick gratis maken juich ik meer toe.

Citaat:
Is ons landje daar niet wat klein voor om alle drugs hier zelf te produceren?
Enfin ik weet niet? Is het haalbaar?

Laatst gewijzigd door Alienation : 25 april 2011 om 15:46.
Oud 25 april 2011, 15:56   #1435
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O.a. De rest kunnen we hier toch ook kweken en produceren.
Heb je enig idee wat wiet zou kosten als de benodigde energie betaald zou moeten worden?

En dan loonkost en security, de kost zou astronomisch zjn.

De eerste de beste gangster zou het een pak goedkoper kunnen, en waarschijnlijk qualitatief beter.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 april 2011 om 16:10.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2011, 16:01   #1436
Alienation
Minister

Standaard

Laten we ons daarom verder focussen op het weinige dat we hebben.
Legalize the ganja!
Oud 25 april 2011, 16:22   #1437
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je enig idee wat wiet zou kosten als de benodigde energie betaald zou moeten worden?

En dan loonkost en security, de kost zou astronomisch zjn.

De eerste de beste gangster zou het een pak goedkoper kunnen, en waarschijnlijk qualitatief beter.
Maak de rekening.
Ondertussen ga ik op zoek naar de kostprijs voor de kweek bij trekt uw plant.
Oud 25 april 2011, 16:41   #1438
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maak de rekening.
Ondertussen ga ik op zoek naar de kostprijs voor de kweek bij trekt uw plant.
Je gaat me toch niet vertellen dat je van plan bent om de Belgische markt te bevoorraden door wat zaadjes in een bloempot te steken?
Oud 25 april 2011, 17:27   #1439
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Je gaat me toch niet vertellen dat je van plan bent om de Belgische markt te bevoorraden door wat zaadjes in een bloempot te steken?
Misschien moeten we dat allemaal eens doen? Wie durft?
Oud 25 april 2011, 17:31   #1440
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien moeten we dat allemaal eens doen? Wie durft?
Wat zijn we daarmee vooruit?

Het is zaadloze wiet dat we moeten hebben, binnen onder lampen gekweekte wiet dus.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be