![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1421 | ||||
Minister
|
![]() [quote=Alienation;5427709]Goed geprobeerd dat naar uw hand te draaien.
Maar ik spreek niet over de zuiverheid van drugs. Ik zeg wat drugs van individuen kan maken, en hoe onvoorspelbaar ze juist worden door bepaalde drugs. [quote] Dat is zeker een feit, maar het percentage probleemgebruikers zal zowieso gebruiken wat er beschikbaar is. ALS men er al in zou slagen om alle drugs te verbieden, dan gaan ze naar alcohol. Maar hoe hard men ook probeert, drugs zullen toch altijd beschikbaar zijn, alleen zal het crimineel milieu errond de dingen gewoon erger maken dan ze al zijn. Bijvoorbeeld de weg naar de hulpverlening is meer een taboe. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1422 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vind Kim Kay een mooi voorbeeld. Hoe zo'n fleurig meisje zich kapot kon spuiten. Maar hey, legalise it he? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1423 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Heroïne is in heel wat landen toegelaten als pijnbestrijdingsmiddel. Zuiver produkt, professionele toediening → geen problemen. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu, je kan moeilijk zeggen dat legaliseren of niet iets daartoe heeft bijgedragen, de zotten spuiten toch.
![]() |
![]() |
![]() |
#1425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals alcoholisme een verslaving is aan een sociaal gezien volstrekt genormaliseerde substantie.
Laatst gewijzigd door lombas : 25 april 2011 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1426 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Vergeet ook niet dat een illegale markt geneigd is te innoveren in nieuwe drugs waarvan de effecten veel minder bekend zijn. Citaat:
Citaat:
DOTFM: volledig synthetisch, werkt tot 72 uur. paddestoelen: plantaardig: werking 45-90minuten bij een normale dosis. Citaat:
Dat gezegd zijnde blijf ik herhalen dat men veel meer geld moet investeren in hulpverlening, informatieverstrekking en opvolging. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1427 |
Minister
|
![]() P. Somniferum. Aan de aaneenrijging van fouten te zien begin ik te geloven dat jij een dubbelnick bent van 420yeahbaby.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1428 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zou dan eerder pleiten voor gratis methadon ipv legale heroïne. De methadon ter plaatse innemen is dan wel een vereiste. Citaat:
Door bijvoorbeeld hun spuiten gratis in te ruilen voor nieuwe, wat we al doen. Door ze gratis methadon te geven, wat we nog niet doen. Maar het laatste dat je kan doen is ze terug aan de drugs helpen he. Net omdat mensen zichzelf verliezen in deze drugs. Ze worden zo afhankelijk van die drugs dat men niet meer omkijkt naar hun eigen kinderen. En dat zeggen de gebruikers zelf, dat zuig ik hier niet uit mijn duim. Zo krachtig is die verslaving. Citaat:
De andere overlast is er niet bij gestopt. Er ontstaat nog altijd geweld door alcohol, net omdat ze er ontoerekeningsvatbaar door kunnen worden. Wat heeft de legalisering voor de maatschappij gebaat, behalve voor de alcoholgebruiker zelve dan? Nothing but evil. Citaat:
Hoe bekom je een beleid waarin iedere Belg dagelijks eenders welke drugs kan kopen, zonder dat de achtergrond van maffia praktijken komt. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1429 |
Minister
|
![]() Over Portugal, een decriminalisatie betekent niet een legalisatie.
Natuurlijk daalt de "criminaliteit" daar omdat het niet meer als crimineel aanzien wordt. Of de hero gebruikers daar plots opvang voor gaan zoeken is mij de vraag? Laatst gewijzigd door Alienation : 25 april 2011 om 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1430 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1431 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom kan de politiek niet eens nuchter nadenken over een beleid en daarbij "minder gezondheidsrisico's en minder criminaliteit" voor ogen houden? Citaat:
Citaat:
zwarte economie, criminele organisaties, geen kwaliteitscontrole, de kosten van het kat en muis spel,.. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We praten dan over wiet?
![]() |
![]() |
![]() |
#1433 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1434 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Enfin ik weet niet? Is het haalbaar? Laatst gewijzigd door Alienation : 25 april 2011 om 15:46. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1435 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan loonkost en security, de kost zou astronomisch zjn. De eerste de beste gangster zou het een pak goedkoper kunnen, en waarschijnlijk qualitatief beter.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 april 2011 om 16:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1436 |
Minister
|
![]() Laten we ons daarom verder focussen op het weinige dat we hebben.
Legalize the ganja! |
![]() |
![]() |
![]() |
#1437 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ondertussen ga ik op zoek naar de kostprijs voor de kweek bij trekt uw plant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1438 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je gaat me toch niet vertellen dat je van plan bent om de Belgische markt te bevoorraden door wat zaadjes in een bloempot te steken?
![]() |
![]() |
![]() |
#1439 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1440 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is zaadloze wiet dat we moeten hebben, binnen onder lampen gekweekte wiet dus.
![]() |
![]() |