![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1401 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Dus moest er een deftig beleid zoals in NL komen met shops, dan veranderd de hoofdleverancier hoogstwaarschijnlijk zijn klanten (die dan dealers zijn) voor shops. Enkelen zullen zich nog tot dealers richten, met name minderjarigen en mensen met een brede waaier aan connecties. Connecties die de shops overstijgen. Zodus zal het altijd een kat en muis spel blijven. Misschien moeten we eens nader kijken hoe ze dat doen in Californië. Daar blowen ze zich nu suf, legaal! Dat in Amerika?!? Shocking! Citaat:
Ik denk van wel, maar ik ben geen politieker die alles tien keer moeilijker maakt dan het is om in het einde toch maar het laatste woord te hebben. Citaat:
Nou geef mij dan maar een vrijer leven als arbeider waarin een strafblad mijn baas koud laat. Citaat:
En dan heb ik het niet over een jointje, hoewel we die gevaren beter ook niet minimaliseren met een roze bril. Het is dus niet zozeer dat drugs het grote probleem is, het is de persoon die het gebruikt dat het problematischer maakt dan het al is. Een opgepepte agressieve zot is het minst leuke dat je kan tegenkomen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1402 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1403 |
Minister
|
![]() Uiteraard. Op pep hebben ze "supernatuurlijke" krachten. Ze denken dat niet alleen, 't is doordat ze ook amper iet voelen ze veel harder kunnen schoppen of boksen als anders.
Het is het ergste dat je kan tegenkomen in het uitgaansleven. Moest die mens nu een jointje gesmoord hebben zat hem in de lounge met een verfrissend drankske te chillen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1404 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Veel van de onvoorspelbaarheid heeft namelijk te maken met de onzuiverheid van de drugs. Om een extreem voorbeeld te geven: opiaten behoren tot de minst toxische produkten die er zijn voor lange-termijneffecten. MAAR ze zijn heel toxisch op korte termijn (overdosis). Doordat de hoeveelheid actieve stof in heroïne wild varieert krijg je dus méér overdosissen. Bovendien negeer je hier het feit dat het surplus van problematiek vooral komt door de indirecte gevolgen van zo'n verbod, namelijk het financieren van de zwarte economie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1405 |
Minister
|
![]() Goed geprobeerd dat naar uw hand te draaien.
Maar ik spreek niet over de zuiverheid van drugs. Ik zeg wat drugs van individuen kan maken, en hoe onvoorspelbaar ze juist worden door bepaalde drugs. Dat ge nu zuivere of onzuivere hero spuit, als ge verslaafd zijt zullen er zelfs hun oma bestelen om aan dat gerief te komen. Dat ze er dood van gaan zie ik niet zo als overlast. Het is niet omdat er legale heroïne op de markt komt, mensen er minder verslaafd aan kunnen worden. Hoe ga je er trouwens voor zorgen dat zoiets volledig uit de zwarte markt verdwijnt? Zeer benieuwd! Zeg me aub niet door het te legaliseren. U weet vast ook wel dat er veel meer achter huist dan een wetgeving zwart op wit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1406 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien ze legaliseren hebben ze nog altijd het laatste woord. Maar dan is er een witte economie waarop men belastingen kan heffen en waarover ze veel meer controle hebben. Citaat:
Citaat:
Ik wil mijn werk en inkomen niet riskeren en werkloos worden (en dan bij de profiteurs geteld worden) Citaat:
Komt daar dan nog eens de problemen van de illegaliteit zelf bij. (zwarte economie, criminele organisaties, geen kwaliteitscontrole, de kosten van het kat en muis spel,..) Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1407 |
Minister
|
![]() Wat ik dus wou zeggen. Drugs kan in legaliteit ook problemen veroorzaken. Ik stel mij de vraag hoe je het in elkaar steekt dat alle drugs zomaar aangeboden worden? Zonder het te importeren van diegene men hier "criminelen/drugsmaffia" noemt.
Ik ben benieuwd. Onthoud ook dat niet alle drugs hier in dit seizoen gedijt. En dat wanneer het westen het binnen handbereik heeft, ze daar in die warmere landen misschien nog harder zullen strijden voor een stukje van de koek. Hoe zeker zijn we dat de opium in onze ziekenhuizen zonder bloed aan haar handen is? En vooral, zijn die klungels (politici hier) wel in staat drugs te beheren? Zie legaliteit toch niet als de eerst grijpbare oplossing. Dat wiet al lang legaal moest zijn heeft andere redens. BV 0 doden per jaar. Maar veel andere drugs maken meerdere doden per dag. En dan niet door de illegaliteit/zuiverheid, maar door de verslaving en of gebruik. Laatst gewijzigd door Alienation : 25 april 2011 om 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1408 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wel degelijk een vrije keuze die je al dan niet kan maken.
Laatst gewijzigd door Savatage : 25 april 2011 om 09:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1409 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1410 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1411 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik me afvraag is, waar kan ze meest problemen veroorzaken, in de illegaliteit of in de legaliteit? Citaat:
In die warme landen vechten ze vooral omdat er enorme winsten mee te maken zijn; net omdat het illegaal is. Citaat:
Citaat:
Dan moeten we alles legaliseren. Wat ik wil zeggen : Een drugsbeleid moet als doel hebben : minder gezondheidsrisico's en minder criminaliteit. (dat is nu toevallig nog goedkoper voor de maatschappij ook) Zet alle voor- en nadelen van een verbod, legalisering, regulering op een rij; en maak dan een afweging. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1412 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1413 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat België haar wetgeving aanpast, dat ze in Afghanistan de poppyteelt ook gaan legaliseren he. Hoe willen jullie een totaal aanbod bereiken? Ik lees wel dat jullie dat willen, maar ik lees nergens hoe. Wat mij nog meer opvalt is hoe jullie blindelings over de gevaren struikelen, andere argumenten negeren, weer opstaan en dezelfde cirkel lopen om weer te struikelen en weer op te staan. Ik denk dat voor drugs die heel lichamelijk verslavend zijn, er weinig verschil in overlast zal zijn. Hetzelfde voor hard drugs die minder tot niet verslavend zijn. Een juiste dosis in één pil kan nog altijd tot een overdosis leiden. Ze pakken er niet altijd 1tje he. En wat gaat er dan van komen moest dat toch legaal worden? Dan krijgt ge pillen zoals de cannabisgebruikers nu "spice" hebben. Tof he! Citaat:
Citaat:
Ik denk niet dat ge veel op die klungels moet vertrouwen. Citaat:
Kijk cannabis heeft in haar illegaliteit misschien niet één dode gemaakt. Ook niet in haar legaliteit. Misschien zullen de drugs die nu al doden op hun naam hebben net wel meer doden maken in legaliteit. Hoe ga je zoiets na? Citaat:
Zelfs coca kan leuk inwerken in haar natuurlijke vorm. Drink zo maar eens extracten thee van 80 cocabladeren. Waarom die chemie er dan bij, daar het maar 45 a 60 minuten werkt en de natuurlijke vorm tot 4 a 5 uur. Citaat:
En als deze mensen dan tien maal per dag een winkel moeten voorbij lopen dat hun spul verkoopt, waar ze zo naar craven, wordt preventie zinloos. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1414 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En eender om welk spul het gaat, het is sowieso toch te verkrijgen?
Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 april 2011 om 11:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1415 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar klaprozen groeien hier evengoed. Welke argumenten negeer ik? Citaat:
Telt dat niet mee? Citaat:
Citaat:
Voor mij is voeding niet iets dat je de commerce kan toevertrouwen. Maar het huidige economische systeem is ons opgelegd. Citaat:
De doden die vallen in o.a. Mexico bij de "oorlog om de drugs" zouden ook niet meer vallen. De doden die vallen omdat de kwaliteit niet gecontroleerd wordt. Citaat:
Citaat:
Er zijn nog heel wat andere elementen die meespelen. (zwarte economie, criminele organisaties, geen kwaliteitscontrole, de kosten van het kat en muis spel,..) Waarom negeer je die? |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1416 |
Minister
|
![]() Akkoord. Maar tabak is toch iets anders. Dat geeft zo geen lichamelijke roes zoals andere drugs. Het is die roes dat ze telkens opnieuw willen opzoeken.
Bekijk Kim Kay eens en iemand dat aan het stoppen is met nicotine. Bekijk Kim Kay haar rug eens bijvoorbeeld, en ik dacht te menen dat zij haar opiaten van zuivere afkomst haalde. Van de dokter naar de apotheker. Dus in de "zuivere" vorm zoals men ze hier aangeboden wil. Misschien moeten we naar Kim Kay luisteren en niet naar mensen die nooit één shot spoten ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1417 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Van klaprozen hun werking weet ik zo goed als niets. Wat ik wel weet is dat hero van papaver somniforium komt Citaat:
![]() Citaat:
Hoe "zuiver" (van bloed) is onze legale opium/morfine nu? Citaat:
Citaat:
Er is een wietrevolutie gaande, of ze maken het ons wijs. Maar als het waar is en we komen dichtbij, verbrod het dan aub niet door direct de aandacht op andere dope te smijten. Citaat:
Citaat:
De vraag is dus: hoe bekomen we dat in België? |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1418 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1419 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die vrijwillig dat vergif in hun lijf spuiten moeten eigenlijk opgesloten worden om zichzelf en de maatschappij te beschermen.
![]() |
![]() |
![]() |
#1420 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Iedereen denkt nu over een staatshervorming. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
In de illegaliteit van veelal andere drugs sterven er dagelijks. Kijk, we draaien weer cirkels ![]() Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |