![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zal nog eens in herhaling vallen en dat is het grootste argument: Een cafébaas moet zelf kunnen beslissen wat hij doet en laat in zijn café. Zeker nadat deze duizenden euro's investeerde in speciale rookfilters. Deze verplichtten de politici hen. Om daarna dan te vernemen dat er een volledig verbod komt. Jullie muggenziften over kleine dingen die in de pers komen om de echte problemen te vergeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zelfs het enige wat van tel is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom verkoopt hij geen drank die hij zelf maakt? Citaat:
Citaat:
Citaat:
2) Tot dat jij zelf naast een roker zit die zijn stinkende lucht jouw richting uitblaast 3) Tot dat jij eens je ogen open doet en eens ziet hoeveel sigarettenpeuken er wel niet op de grond van een stad liggen Een leerkracht van mij ging bijna dood door longkanker omdat hij jarenlang elke dag 3 sigaretten rookte, dus wij muggenziften niet over kleine dingen <_< En als je denkt dat het zijn keuze was, dan ben jij een onbegrijpend individu. Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 27 april 2011 om 15:57. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het rookverbod op café is in ieder geval goed voor iedereen, zowel voor de rokers als voor de niet-rokers.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Citaat:
Een cafebaas heeft geen bal te zeggen. Hij moet een cafe houden, als hij zich houdt aan de regels ! en men was niet verplicht om rookfilters te installeren. Men wist goed genoeg op voorhand dat deze wet er uiteindelijk ging doorkomen, kwestie van enkele maanden/jaren. Dus ze konden evengoed van begin af aan al meteen hun cafe rookvrij gemaakt hebben. en u noemt gezondheid muggenzifterij? Zeg dat maar eens tegen de velen mensen die kanker hebben door het passief meeroken van jullie moordwapens
![]() |
![]() |
#187 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
Jij mag toch ook niet zomaar om het even welke verbouwing doen aan je huis? daar zijn toch ook wetten en decreten voor ?
![]() |
![]() |
#189 |
|
![]() Nee hoor, de wet geldt onverminderd in de cafébaas zijn café. Het zou anders nogal fraai worden: als ik jouw redenering volg, mag een cafébaas ongestoord zijn 12-jarige dochter ter beschikking stellen van de aanwezige bezoekers. Hij bepaalt tenslotte de regels in zijn café.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Als er een niet roker over zou zagen weet hij het gat van de timmerman wel te vinden. Citaat:
Er sterven ook niet rokers aan longkanker door de industrie. Een sigaret is daarbij vergeleken een druppel op een hete plaat. Afleiding dus dat via de media gezaaid wordt om ons tegen mekaar op te zetten zodat een ander lekker kan blijven vervuilen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 27 april 2011 om 16:08. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Roken is wettelijk toegestaan, men wordt er zelfs rijk van. Vraag maar eens aan een gazettenwinkel hoeveel winst zij op sigaretten maken. Bijna niets! Zou onze goede gezondheidszorg te betalen vallen zonder die hoge taksen? Ik ben meer voorstander voor café's waar je kan roken, en waar je niet mag roken. Het midden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||
|
![]() Citaat:
Een cafe is echter niet bij iemand thuis. Btw, in andere landen is het al zo lang dat je niet mag roken op cafe, dus u doet precies of belgie hier iets wereldsvreemd doet? Citaat:
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
Een pakje sigaretten zouden ze mogen optrekken naar 6€ per sigaret.
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik doe niet wereldvreemd over een verbod van roken. Maar ik ben wel duidelijk contra als het om café's gaat. We zouden misschien beter eerst een enquête doen, bij cafébezoekers, met uitbaters praten en dan op een politieke beslissing terugvallen. Maar in deze democratie wordt er maar ene keer naar de kleine man geluisterd. In het stemhokje. Daar gaat het in deze discussie niet om. Daar wil ik gerust met u debatteren in een andere topic.[/quote] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 27 april 2011 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Democratie is zwaar overroepen.
![]() |
![]() |