![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik snap nog altijd niet dat er mensen zijn die hier tegen kunnen zijn.
Waarom zouden mensen die niet roken en die ook op cafe willen gaan, mee moeten roken met degene die toch perse willen roken? je moet ook niet zeggen dat het de vrije keuze is van de cafebaas..want de wet verbiedt het gewoon. Het is toch ook niet meer dan logisch dat je op cafe niet met geweren en messen staat rond te schieten en te zwieren. bekijk het hoe je wil, maar sigaretten zijn moordwapens. Stille langzame moordwapens. In principe kan je een roker niet beter wensen dan dat hij straks plots omver wordt gereden door een vrachtwagen en op slag dood is..dat is veel minder pijnlijdend en mensdragelijker dan langzaam te moeten sterven aan de gevolgen van kanker..
![]() |
#162 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets met het verdedigen van bepaalde principes.
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
|
![]() Democratie als de meerderheid het met je eens is. Zo kan ik het ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is in ieder geval niet mijn attitude; mocht dat niet duidelijk zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
Stel dat je van het principe bent dat kinderen verkrachten goed is, moeten we daar dan rekening houdne met die mensen? Neen !
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus mensen moeten hun longen laten vervuilen uit princiepe ? Ge kunt ermee de boom in. Al was het maar om de jongeren die op cafe gaan te beschermen en het aantal rokers te verminderen. Het is een industrie die draait op een verslaving en dus niks te maken heeft met vrije keuze. Uw hele argument is geen bal waard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
|
![]() Eindelijk iemand die het wel snapt.
![]() |
#169 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap ook niet goed wat je bedoelt met dat ik zou vinden dat ik 'boven de wet sta'. Natuurlijk zal ik de wet moeten gehoorzamen als ik de gevolgen niet wil ondergaan die de leviathan daar aan verbonden heeft. Wat ik wel vind is dat macht of 'democratie' geen rechtvaardigheid verleent aan de wet verleent.
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is natuurlijk nooit 'in principe goed dat het verkrachten van mensen goed is'. Het is ook niet in principe goed dat de overheid de private beslissingen van mensen reguleert controleert en beheert. En we zouden daar beter wat meer rekening mee houden.
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb immers nog de radicale en waanzinnige notie dat er een fundamenteel verschil is tussen dwang door iemand anders en 'dwang' omdat je nu eenmaal graag op café zou gaan. Mijn excuses daarvoor. Maar als je dat verschil ook aanvaardt, dan begrijp je misschien waarom ik dat principe verdedig. Aanvaard u dat verschil? Ge vooronderstelt ook een ander begrip van 'vrije keuze' als dat ik hanteer. Dat idee is uiteraard een fictie; maar daarop steunt het argument niet, dus simpelweg zeggen 'verslaving, dus geen vrije wil' is geen weerlegging van de vooronderstelling - enkel een weerlegging van de stropop van de vooronderstelling van het argument.
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- Fabrieken die roet uitstoten - ... Ik heb meer last van al die houtstoofkes in de winter dan van een café hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
auto's worden constant verbeterd om minder schadelijke stoffen te produceren. Bovendien hebben auto's nog een functie, namelijk mensen vervoeren. Sigaretten is puur vergif dat je inademt. Fabrieken worden ook al zwaar gecontroleerd, en stoten niet zomaar giftige dampen uit..Net zoals auto's hebben fabrieken nog een maatschappelijke functie: Jobs creeeren en dingen fabriceren. en ge hebt just nix meer last van auto's of houtstoofkachelkes of wat dan andere belachelijk argument dat ge ook wilt aanhalen. Niemand laat toch zijn auto in een cafe draaien om daar ff wat uitlaatgassen te verspreiden?
![]() |
![]() |
#175 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel niet volledig correct om te stellen dat het mij vrij staat om te verhuizen; maar goed. Citaat:
Mijn redenering en argumentatie zou exact hetzelfde blijven bij een referendum. Ik aanvaard immers niet de vooronderstelling dat democratie legitimiteit geeft aan wetten. Referendum of geenr eferendum.
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ten minste toch het zelfbeschikkingsrecht van de rokers. Dat van de niet-rokers interesseert u duidelijk aanzienlijk minder...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En, raar maar waar, sommigen mensen vinden dat aangenaam.
Dus, iets correcter: puur vergif dat sommigen aangenaam vinden. Dat geen secundaire effecten heeft. Tenzij, natuurlijk, als mensen zich daar zelf aan bloot stellen. Zoals als ze een bepaalde plek binnen wandelen waar er gerookt wordt.
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is per definitie wel zo. De overheid streeft het algemeen belang na.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom is het zo moeilijk om die positie te begrijpen?
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onafhankelijk daarvan: waarom zo zeker? Bestaat het algemeen belang als een independente notie waarvan we objectief kunnen analyseren dat de overheid dat nastreeft? (Zoals, bijvoorbeeld, het behalen van een wereldrecord een independente notie is waar we kunnen inschatten dat iemand dat tracht te halen.) Of bestaat het als een soort van emergent proces; wat de overheid bijvoorbeeld het algemeen belang noemt, is wat zij nastreeft? Enfin; hoe zie je dat? Overigens is dat niet relevant: zelfs als de overheid het algemeen belang nastreeft, is dat nog een andere notie dan dat de regels goed zouden zijn voor iedereen. (Dat zijn 2 verschillende noties.) Verder: de Belgische overheid heeft ook de notionele interest ingevoerd. Een overheid heeft Hiroshima en Nagasaki gecreëerd. Is alles wat de overheid doet in het algemeen belang? Of kunnen daar fouten op zitten?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 27 april 2011 om 15:41. |
||
![]() |
![]() |