Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2011, 09:38   #61
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Als je niets te verbergen hebt hoef je geen schrik te hebben volgens veel burgers. Maar toch zien de overheden iedere burger als potentiële verdachte of is hij/zij verdacht tot het tegendeel bewezen is.
Redeneerden de Gestapo, de KGB en de STASI ook niet zo?
Zelfs de belastingsdiensten redeneren zo.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2011, 14:42   #62
Julianus
Lokaal Raadslid

Julianus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Dan is dat in het algemene belang.
Het algemeen belang is geen rechtsgrond.
Oud 6 mei 2011, 17:29   #63
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Julianus Bekijk bericht
Het algemeen belang is geen rechtsgrond.
Toen Koen Dassen nog woordvoerder van Binnenlandse zaken was heeft hij ooit verklaard in het VRT-nieuws dat het privébelang primeert boven het algemeen belang.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2011, 20:15   #64
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

We gaan met rassenschreden naar software voor scanners toe die hersenen kunnen lezen. Het lijkt nog veraf maar het is het niet. En onze hersenen dat zijn niet enkel onze gedachten. Gedachten zijn slechts oppervlakkige wanen. Neen. Wat er echt in je omgaat. Computers slagen er al dikwijls beter in om gedrag te voorspellen dan de persoon zelf. En dat alles staat nog maar net in kinderschoenen. God weet waar men binnen twintig jaar staat want volgens mij zou die kennis dankzij computerkracht en geen wetgeving of fameus achterophinkende wetgeving exponentieel kunnen toenemen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2011, 20:27   #65
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
We gaan met rassenschreden naar software voor scanners toe die hersenen kunnen lezen. Het lijkt nog veraf maar het is het niet. En onze hersenen dat zijn niet enkel onze gedachten. Gedachten zijn slechts oppervlakkige wanen. Neen. Wat er echt in je omgaat. Computers slagen er al dikwijls beter in om gedrag te voorspellen dan de persoon zelf. En dat alles staat nog maar net in kinderschoenen. God weet waar men binnen twintig jaar staat want volgens mij zou die kennis dankzij computerkracht en geen wetgeving of fameus achterophinkende wetgeving exponentieel kunnen toenemen.
Dat vraag ik mij ook af, wat de toekomst nog allemaal gaat brengen. En vergeet niet, dat het klonen ook in opmars is.
Oud 6 mei 2011, 21:45   #66
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Klopt.
En helaas niet alleen aan de Westkust.

Maar wie stoort zich eraan?

Het is goed voor het veilgheidsgevoel...
Emmanuel Goldstein werd zopas gedood door de helden van Big Brother

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Orwell:

He gazed up at the enormous face. Forty years it had taken him to learn what kind of smile was hidden beneath the dark moustache. O cruel, needless misunderstanding! O stubborn, self-willed exile from the loving breast! Two gin-scented tears trickled down the sides of his nose. But it was all right, everything was all right, the struggle was finished. He had won the victory over himself. He loved Big Brother.
http://www.george-orwell.org/1984/22.html
Chilling end...
Read this masterwork.

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 mei 2011 om 21:48.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 10:41   #67
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die privacymaatregelen beginnen mijn keel uit te hangen. Is een excuus van criminelen.
Iemand die niets te verbergen heeft, is ook niet bang voor de schending van de privacy.
Ben daar grotendeels met akkoord uiteraard.
Trouwens hoe meer men hamert op privacy, hoe meer men iets wil verbergen, iets doen dat niet mag, dat 'ziek' is, dat illegaal is,....
Het heeft trouwens niet met privacy te maken; het gaat om controle en misbruik ervan.
Sociale controle wil men niet meer tolereren maar anderzijds laat men zich wel in slaap wiegen. Zo zijn de angst voor terrorisme en alles wat bedreigend is of als zodanig verkocht wordt de meest gebruikte motivators om fundamentele mensenrechten overboord te gooien. V for Vendatta en andere ouder films zijn hiervan goeie spiegels of kijkvensters in deze materie.

Stop met de hysterie en denk eindelijk eens rationeel en probleem voorkomend en vooral leer uw kinderen zo te leven ipv steeds die klemtoon op competitie en angst te leggen.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 12:20   #68
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Ik hoor het ze al zeggen: "Het is voor de vrijheid van de burger te beschermen!" of "De veiligheid van het individu te kunnen verzekeren!"

We worden een politiestaat en zal het allemaal zoals in 'V for Vendetta' zijn.
²
Oud 7 mei 2011, 13:22   #69
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik dacht dat het vooral om hangjongeren ging. Niet de brave burger.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 13:55   #70
Skjaergaard
Lokaal Raadslid

Skjaergaard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Trouwens hoe meer men hamert op privacy, hoe meer men iets wil verbergen, iets doen dat niet mag, dat 'ziek' is, dat illegaal is,....
Dus als bijvoorbeeld Freek Braeckman niet wil dat de pers weet hoe zijn kinderen heten etc. dan is dat omdat kinderen hebben fout is?

Ik stel voor dat u uw bankrekeningstanden hier post. Indien u dat niet doet, ga ik ervan uit dat u verdachte betalingen heeft ontvangen.

Citaat:
Het heeft trouwens niet met privacy te maken; het gaat om controle en misbruik ervan.
U bewijst hier dat u geen besef heeft van het huidig wettelijk kader. Persoonsgegevens mogen verwerkt worden mits aan bepaalde voorwaarden is voldaan.

Laatst gewijzigd door Skjaergaard : 7 mei 2011 om 13:55.
Skjaergaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 15:41   #71
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Of we het nu graag hebben of niet, big brother is in opmars, en is niet meer te stuiten. Met al zijn voor en nadelen.
Zo maken belastingsontduikers zich zorgen over het opheffen van het bankgeheim, zo maken criminelen zich zorgen over een dna-paspoort, zo maken misbruikers van de sociale zekerheid zich zorgen over een koppeling van alle databanken, zo maken winkeliers zich zorgen over een verzegeld cashregister... En allemaal schreeuwen ze "pravicy". En hoe harder ze pravicy roepen, hoe meer ze te verbergen hebben.
Als jij niets te verbergen hebt, post dan hier je volledige naam & adres, je bankgegevens, en de naam ( of namen ) van je vrouw, man, minaar of minnares, kinderen, waar die werken, naar school gaan, hun bankgegevens, of ze hetero of homo zijn, of één van jullie besmettelijke ziektes heeft, kanker enz enz.
Dit alles, en nog veel meer, kent men als " privacy ", en als het zo verdergaat, komen al die gegevens terecht op een ID-kaart, en de eerste de beste flik kan daar dan toegang toe hebben, als hij uw papieren controleert, omdat je een verkeersovertreding begaan hebt...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2011, 15:45   #72
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Als jij dus een brief verstuurt dan sluit je die niet?
Als je op het toilet zit dan doe je de deur niet dicht?
Iedereen mag al je emails lezen?

Dat je niet wil dat iedereen alles over je weet wil nog niet zeggen dat je wat te verbergen hebt hoor. Hoe minder de overheid over haar burgers weet, hoe beter eigenlijk.
100 % akkoord.
Oud 7 mei 2011, 15:47   #73
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
De overheid staat boven de individuen.
De overheid zou in dienst van de individuen moeten staan, niet " boven hen ".
Oud 7 mei 2011, 15:53   #74
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik vind het welletjes geweest.

Big Brother heeft er geen zaken mee waar ik uithang en met wie.
Iedereen die anders beweert is lid van één of andere sekte.
Zeker weten ! Maar wat die sekte erbij komt doen vraag ik me af ?
Oud 8 mei 2011, 11:34   #75
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Als jij niets te verbergen hebt, post dan hier je volledige naam & adres, je bankgegevens, en de naam ( of namen ) van je vrouw, man, minaar of minnares, kinderen, waar die werken, naar school gaan, hun bankgegevens, of ze hetero of homo zijn, of één van jullie besmettelijke ziektes heeft, kanker enz enz.
Dit alles, en nog veel meer, kent men als " privacy ", en als het zo verdergaat, komen al die gegevens terecht op een ID-kaart, en de eerste de beste flik kan daar dan toegang toe hebben, als hij uw papieren controleert, omdat je een verkeersovertreding begaan hebt...
Dit alles is nu eenmaal "not done". Waarschijnlijk wordt er nergens ter wereld zo geheinzinnig gedaan over het loon dat iemand verdient (alhoewel dit voor de meesten, mits wat miniem opzoekwerk, wel op internet te vinden is). En iemand die hier wel veel opender over is, wordt dan ook, bij het minste afgemaakt, door de "gesloten" massa. Een mentaliteitswijziging is wel op zijn plaats. Maar voorlopig blijf ik mij wel "voorzichtig" opstellen.
Maar dat neemt niet weg dat big brother volop in opgang is, en dat degenen die privacy roepen het meeste te verbergen hebben, of laat ons in sommige gevallen dan nog zeggen, het minst open zijn.
Oud 8 mei 2011, 12:31   #76
Skjaergaard
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Maar dat neemt niet weg dat big brother volop in opgang is, en dat degenen die privacy roepen het meeste te verbergen hebben, of laat ons in sommige gevallen dan nog zeggen, het minst open zijn.
Privacybewust != iets te verbergen hebben, reeds voldoende keren weerlegd in deze draad.
Oud 8 mei 2011, 13:15   #77
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit alles is nu eenmaal "not done". Waarschijnlijk wordt er nergens ter wereld zo geheinzinnig gedaan over het loon dat iemand verdient (alhoewel dit voor de meesten, mits wat miniem opzoekwerk, wel op internet te vinden is). En iemand die hier wel veel opender over is, wordt dan ook, bij het minste afgemaakt, door de "gesloten" massa. Een mentaliteitswijziging is wel op zijn plaats. Maar voorlopig blijf ik mij wel "voorzichtig" opstellen.
Iedereen heeft recht op een privé-leven. Als men alles van je weet, kan gelijk wie druk uitoefenen op jou. Ook voor doodgewone persoonijke redenen, die niets met misdaad te maken hebben.
Oud 8 mei 2011, 13:40   #78
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Iedereen heeft recht op een privé-leven. Als men alles van je weet, kan gelijk wie druk uitoefenen op jou. Ook voor doodgewone persoonijke redenen, die niets met misdaad te maken hebben.
En dat is op het moment dan niet zo ? Maar kom, een volledige openheid zal dan wel het voordeel hebben dat ge op voorhand weet dat iedereen alles van je weet, en niet alleen van mij, maar ook van een ander. Het druk uitoefenen zal er niet meer bij zijn. Het is al geweten.

Laatst gewijzigd door Bob : 8 mei 2011 om 13:40.
Oud 8 mei 2011, 13:42   #79
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skjaergaard Bekijk bericht
Privacybewust != iets te verbergen hebben, reeds voldoende keren weerlegd in deze draad.
En dan ? Neemt dat weg dat degenen die het hardst privacy roepen, meestal het meeste te verbergen hebben.
Oud 8 mei 2011, 14:38   #80
Skjaergaard
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
En dan ? Neemt dat weg dat degenen die het hardst privacy roepen, meestal het meeste te verbergen hebben.
Ik roep om privacy omdat ik weet dat persoonsgegevens zeer waardevol zijn voor onder meer bedrijven en de overheid. En omdat ik simpelweg vind dat niet iedereen zakens heeft met mijn privé-leven. Ik ben nochtans geen misdadiger.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be