![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het algemeen belang is geen rechtsgrond.
![]() |
#63 |
Parlementslid
|
![]() Toen Koen Dassen nog woordvoerder van Binnenlandse zaken was heeft hij ooit verklaard in het VRT-nieuws dat het privébelang primeert boven het algemeen belang.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() We gaan met rassenschreden naar software voor scanners toe die hersenen kunnen lezen. Het lijkt nog veraf maar het is het niet. En onze hersenen dat zijn niet enkel onze gedachten. Gedachten zijn slechts oppervlakkige wanen. Neen. Wat er echt in je omgaat. Computers slagen er al dikwijls beter in om gedrag te voorspellen dan de persoon zelf. En dat alles staat nog maar net in kinderschoenen. God weet waar men binnen twintig jaar staat want volgens mij zou die kennis dankzij computerkracht en geen wetgeving of fameus achterophinkende wetgeving exponentieel kunnen toenemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Read this masterwork. Laatst gewijzigd door filosoof : 6 mei 2011 om 21:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Trouwens hoe meer men hamert op privacy, hoe meer men iets wil verbergen, iets doen dat niet mag, dat 'ziek' is, dat illegaal is,.... Het heeft trouwens niet met privacy te maken; het gaat om controle en misbruik ervan. Sociale controle wil men niet meer tolereren maar anderzijds laat men zich wel in slaap wiegen. Zo zijn de angst voor terrorisme en alles wat bedreigend is of als zodanig verkocht wordt de meest gebruikte motivators om fundamentele mensenrechten overboord te gooien. V for Vendatta en andere ouder films zijn hiervan goeie spiegels of kijkvensters in deze materie. Stop met de hysterie en denk eindelijk eens rationeel en probleem voorkomend en vooral leer uw kinderen zo te leven ipv steeds die klemtoon op competitie en angst te leggen.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ²
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat het vooral om hangjongeren ging. Niet de brave burger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat u uw bankrekeningstanden hier post. Indien u dat niet doet, ga ik ervan uit dat u verdachte betalingen heeft ontvangen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Skjaergaard : 7 mei 2011 om 13:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit alles, en nog veel meer, kent men als " privacy ", en als het zo verdergaat, komen al die gegevens terecht op een ID-kaart, en de eerste de beste flik kan daar dan toegang toe hebben, als hij uw papieren controleert, omdat je een verkeersovertreding begaan hebt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat neemt niet weg dat big brother volop in opgang is, en dat degenen die privacy roepen het meeste te verbergen hebben, of laat ons in sommige gevallen dan nog zeggen, het minst open zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Privacybewust != iets te verbergen hebben, reeds voldoende keren weerlegd in deze draad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat is op het moment dan niet zo ? Maar kom, een volledige openheid zal dan wel het voordeel hebben dat ge op voorhand weet dat iedereen alles van je weet, en niet alleen van mij, maar ook van een ander. Het druk uitoefenen zal er niet meer bij zijn. Het is al geweten.
Laatst gewijzigd door Bob : 8 mei 2011 om 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik roep om privacy omdat ik weet dat persoonsgegevens zeer waardevol zijn voor onder meer bedrijven en de overheid. En omdat ik simpelweg vind dat niet iedereen zakens heeft met mijn privé-leven. Ik ben nochtans geen misdadiger.
|
![]() |
![]() |