![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dat we Morael misschien eens een copie van "Te Wapen Voor Hitler" kado moeten doen.
Dit is een boek door een Franstalige historica, waarin met cijfermateriaal een aantal dingen wordt aangetoond: - Militaire collaboratie in Vlaanderen en Wallonie was verdeeld grosso modo volgens het bevolkingsaantal. - Onder de burgerbevolking zijn er meer veroordelingen gevallen langs Franstalige kant. - Bij de Franstaligen waren de feiten over het algemeen veel ernstiger (aanslagen, moord, etc), waar het in Vlaanderen vaak ging om politieke collaboratie en "propaganda gericht tegen het verzet tegen de vijand". Ik herinner mij ook een interview met de historica, waarin ze werd gevraagd waarom dit niet meer geweten was. Ze antwoordde dat niemand in Wallonie daarin geinteresseerd was, want ze kregen allemaal aangeleerd dat de collaboratie een Vlaams verhaal was. Ik praat geen collaboratie goed, ik vind ook amnestie nergens voor nodig, maar het verregaande revisionisme van de Franstaligen, dat men nota bene voor politiek gewin probeert te gebruiken, stuit toch behoorlijk tegen de borst. |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de Belgische Francofonie poogt van deze kwestie een (pover) wapen te maken in hun hedendaagse politieke strijd tegen Vlaanderen. Ronduit zielig.
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Ik ben, zeer tegen mijn zin weliswaar, voorstander van algemene amnestie.
Na meer dan 65 jaar moet men de spons kunnen en durven vegen en maar hopen dat de Vlaams-nationalistisch kornuiten uit die hoek hun lesje hebben geleerd. Voor zover ze nog in leven zijn. Laatst gewijzigd door system : 16 mei 2011 om 08:20. |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, ze zijn nu lang genoeg gestraft en eens moet het ophouden. Alleen het hellevuur is eeuwig. Laatst gewijzigd door system : 16 mei 2011 om 08:06. |
|
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is weliswaar gekend, maar er wordt veel minder "reclame" rond gemaakt, dan voor die andere wreedheden begaan door het concurerend merk.
|
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, die "hysterie" zal rap over zijn. De sensatiewaarde is bijna 0. Dus , voor de media niet erg interessant. |
|
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door system : 16 mei 2011 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |
#150 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ach ja, die hebben zelfs nooit amnestie nodig gehad.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
#151 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
http://www.google.be/url?sa=t&source...1L9LR01d6mxmtQ Citaat:
Als er morgen een supermacht komt...pakweg Amerika...die mij belooft om mij van het verstikkende en vernederende esta blishment te ontdoen dan denk ik dat ik daar eens serieus over zou gaan nadenken... Wat amnestie betreft: ik ben tegen amnestie omdat dat betekent dat wij het vernederende establishment in naam van de gesneuvelde Vlaamse mudjahediin van vorige eeuw postuum zouden gelijk geven...niemaals
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 16 mei 2011 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#154 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaams nationalisten verkozen een leven onder Duits bewind waarbij hen economische vrijheid werd belooft, boven een leven onder francofoon bewind waar hen een leven als wingewest werd beloofd. Amnestie voor politieke collaboratie is dus helemaal geen schande, het valt perfect te begrijpen. Want ze hebben zelfs gelijk gekregen. Tot de dag van vandaag leven de Vlamingen onder een francofoon bewind. Trouwens, als jij durft te stellen dat Brussel geen Vlaamse stad is, ben je even goed aan het collaboreren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 16 mei 2011 om 08:57. |
|
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Et alors ? |
|
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We leven in 2011 Boduo. Amnestie is voor mij dan ook totaal geen debat meer waard. Dat debat moest gevoerd worden in pakweg de jaren 60. Nu is dat compleet nutteloos. De meesten zijn dood en degenen die nog leven hebben in de praktijk al lang amnestie gekregen of denk je dat de doorsnee inwoner van dit land nog wakker ligt van wat een 90-jarige gedaan heeft in een oorlog die ze zelf niet meegemaakt hebben?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien is het niet erg lovenswaardig noch heldhaftig dat men zijn gelijk probeert te halen bij iemand die uw eigen land binnenvalt. Want Duitsland viel niet alleen België binnen, maar ook Vlaanderen. En tenslotte, we weten nu door geschiedkundige vorsing, dat ettelijke tenoren van het VNV reeds een paar jaar vóór de oorlog banden hadden met de NSDAP of met kopstukken hiervan. Dat hoort men niet graag, maar het is wel een feit en het maakt het totaalplaatje van de Vlaams-nationalistische collaboratie als maar meer onaangenaam. En wat Brussel betreft: Brussel is een Vlaamse stad die hoofdzakelijk Frans praat. Laatst gewijzigd door system : 16 mei 2011 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |