Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 juli 2011, 08:31   #101
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Natuurlijk, hij zei: dat is mijn minimumbod.
U liegt.
"De tekst is niet te nemen of te laten. In tegendeel, ik vraag aan alle voorzitters om amendementen in te dienen."- Bart De Wever, Canvas-interview (6m 50s)

"Als men zegt 'Ik wil er iets uithalen, ik wil er iets insteken, ik wil iets klein veranderen, of amendementen, of die solidariteitsmechanismen bekijken, of alles nog eens goed becijferen', alle begrip."- Bart De Wever, Canvas-interview (11m 15s)
U bent op de hoogte van deze citaten, want u was betrokken in de vorige discussie erover. Dus, u liegt. Een minimumbod is niet hetzelfde als "het is te nemen of te laten".

Laatst gewijzigd door Nyquist : 8 juli 2011 om 08:32.
Nyquist is offline  
Oud 8 juli 2011, 08:32   #102
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De Wever wil niet alleen geen akkoord. Hij durft gewoon geen akkoord aan. Dat in nu wel duidelijk.
Verklaar...
Hij heeft ontzettend duidelijk uitgelegd waarom een akkoord onmogelijk is. Hoor jij 1 Vlaamse partij ergens iets van zijn opmerkingen weerleggen?

Nee, ze spelen weer volledig op het "onverantwoordelijk" en andere emotionele argumenten.

Laatst gewijzigd door sjarel : 8 juli 2011 om 08:32.
sjarel is offline  
Oud 8 juli 2011, 08:34   #103
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De nota is een tekst die het voorwerp moet uitmaken van negotiëring. Dat is niet te nemen of te laten (zoals eertijds het 'dictaat' van De Wever dit wel was...). Di Rupo heeft dat ook gezegd. Alles in die tekst is onderhandelbaar.

Maar ik begin ook meer en meer te geloven fat de NVA geen akkoord wil. En dat ze één grote comedie aan het opvoeren zijn.
Beke had SAMEN met EDR en BDW over bepaalde onderdelen compromissen gemaakt. In de nota EDR zijn die "plots" verdwenen. Zo onderhandel je niet eh. Ma bon, de perceptie moet gecreëerd worden dat BDW terugkeert op gemaakte afspraken.
sjarel is offline  
Oud 8 juli 2011, 08:37   #104
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Verklaar...
Hij heeft ontzettend duidelijk uitgelegd waarom een akkoord onmogelijk is. Hoor jij 1 Vlaamse partij ergens iets van zijn opmerkingen weerleggen?

Nee, ze spelen weer volledig op het "onverantwoordelijk" en andere emotionele argumenten.
Men zal altijd dingen kunnen vinden om een tekst af te schieten. Maar daarom dienen juist onderhandelingen in een democratie tussen politieke partijen. Indien men echter al op voorhand zegt: 'neen ik wel niet onderhandelen', dan zal men ook nooit tot een oplossing komen.
Het Oosten is offline  
Oud 8 juli 2011, 08:39   #105
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Toch is de uitslag bepalend voor het aantal zitjes die een partij heeft.
Iedereen die zo'n zitje heeft kan / mag stemmen.
De uitslag van een stemming kan bepalend zijn om er iets door te krijgen of om er iets niet door te krijgen.
U hebt één en ander verkeerd begrepen, denk ik.

Mijn stelling is een reactie op hetgeen mijnheer Bal zegt in post 8, sprekend over de N-VA: “Volgens mij hebben ze vandaag weer een pak kiezers gewonnen”.

Mijn antwoord daarop is dat dit goed mogelijk en zelfs waarschijnlijk is, maar dat het enkel bij verkiezingen van belang is hoeveel kiezers voor een bepaalde partij stemmen, en we vaststellen dat er vandaag geen verkiezingen zijn.

Lees : pas bij verkiezingen blijkt hoeveel kiezers een partij heeft gewonnen of verloren ; zolang verkiezingen niet aan de orde zijn is het mogelijks bijwinnen of verliezen van kiezers op een tussentijds moment slechts een veronderstelling zonder veel belang, vermits men deze tegen de tijd dat er wel degelijk verkiezingen zijn weer kan hebben verloren of teruggewonnen.

Wat het gevolg is van een verkiezingsuitslag (en dus van het bijwinnen of verliezen van kiezers op het ogenblik van verkiezingen) weten we natuurlijk allemaal wel, maar daar ging het niet over.
Gwylan is offline  
Oud 8 juli 2011, 08:42   #106
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
U liegt.
"De tekst is niet te nemen of te laten. In tegendeel, ik vraag aan alle voorzitters om amendementen in te dienen."- Bart De Wever, Canvas-interview (6m 50s)

"Als men zegt 'Ik wil er iets uithalen, ik wil er iets insteken, ik wil iets klein veranderen, of amendementen, of die solidariteitsmechanismen bekijken, of alles nog eens goed becijferen', alle begrip."- Bart De Wever, Canvas-interview (11m 15s)
U bent op de hoogte van deze citaten, want u was betrokken in de vorige discussie erover. Dus, u liegt. Een minimumbod is niet hetzelfde als "het is te nemen of te laten".

Het Nieuwsblad van 18 oktober 2010.

Citaat:
Hij waarschuwde dat zijn nota een "minimumbod" is, waaronder hij niet kan gaan. "

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 juli 2011 om 08:43.
Het Oosten is offline  
Oud 8 juli 2011, 08:47   #107
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Doe niet belachelijk eh...
Het is nogal logisch dat je niet onderhandelt door enkel dingen uit een nota te halen. 't is geven en nemen.
De traditie is al jaren dat Vl geeft en Wa neemt. BDW wil nu dat beide geven en nemen.

BDW heeft met dat "minimumbod" gezegd dat het gewicht van die nota hetzelfde moest blijven. Dat is wel degelijk iets anders.
Overigens hebben de andere Vlaamse partijen JA gezegd als ik me niet vergis.
sjarel is offline  
Oud 8 juli 2011, 08:50   #108
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe niet belachelijk eh...
Het is nogal logisch dat je niet onderhandelt door enkel dingen uit een nota te halen. 't is geven en nemen.
De traditie is al jaren dat Vl geeft en Wa neemt. BDW wil nu dat beide geven en nemen.

BDW heeft met dat "minimumbod" gezegd dat het gewicht van die nota hetzelfde moest blijven. Dat is wel degelijk iets anders.
Overigens hebben de andere Vlaamse partijen JA gezegd als ik me niet vergis.
Dat is hetzelfde als zeggen: u moogt wel wat morrelen aan de rand van de tekst, maar dat is het.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 juli 2011 om 08:51.
Het Oosten is offline  
Oud 8 juli 2011, 08:51   #109
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo simpel is het niet vriend, als de Vlaming kiest voor de N-VA; dan kiest hij bewust tegen Belgie.
Postelectorale studies bewijzen dat helemaal niet.
Zelfs 7% van het VB kiesvee is tegen een splitsing.
speurneus is offline  
Oud 8 juli 2011, 08:52   #110
Lost Prime
Vreemdeling

Standaard

Net alsof al de punten van NVA moeten gerealiseerd worden, en de mensen die anders hebben gestemd kunnen de boom in bij wijze van spreken. My way or the highway volgens Meneer De Wever.

Terwijl andere partijen bereid zijn om toch iets of wat water bij de wijn te doen krijg je onmiddelijk van een NOODZAKELIJKE partij het deksel op de neus.

Ik ben tegen profiteurs van het systeem, maar ik realiseer me wel dat langs beide zijden van dit al zo klein land ook mensen zijn die wèl elke dag gaan werken voor hun boterham. Meneer de Wever had, ipv direct alles af te breken misschien Ja, maar GROTE maar kunnen zeggen. Meneer Di Rupo lijkt me erg inschikkelijk op dit moment, meesten vinden misschien dat zen nota op niets lijkt, maar hij heeft wel de wil niet langer vast te houden aan zijn rode roots en toch dingen voor te stellen die elke "sos" de laatste 50 jaar heeft afgeknalt.

Al bij al imho, erg kinderachtige reactie langs "onze" kant.
Lost Prime is offline  
Oud 8 juli 2011, 08:56   #111
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is hetzelfde als zeggen: u moogt wel wat morrelen aan de rand van de tekst, maar dat is het.
Toch niet.
sjarel is offline  
Oud 8 juli 2011, 08:57   #112
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar hun kiezers des te meer!

Je begrijpt toch wel dat bij de volgende kiezing zelfs de fanatieke VB'ers op de N-VA gaan stemmen?

.
En wat schiet je met die vestzak - broekzak operatie op?
speurneus is offline  
Oud 8 juli 2011, 09:01   #113
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael26 Bekijk bericht
nou zonder de NVA ?
dat is niet wat de vlaming wou
gaan we de dictatuur op met het opleggen van de wil van het bestuur
Als er een meerderheid zonder NVA kan worden gevormd wat heeft dat dan met dictatuur te maken?
speurneus is offline  
Oud 8 juli 2011, 09:04   #114
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Verklaar...

Wouter Beke niet gehoord dan?
speurneus is offline  
Oud 8 juli 2011, 09:09   #115
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Akkoord, echt iets om fier op te zijn.
Mijn gedacht!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 8 juli 2011, 09:12   #116
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Zal het feit dat de N-VA de zwarte piet heeft gekregen, deze partij stemmen kosten? Hoopt de Bende van 8 dat de N-VA net zo snel verdwijnt bij de komende verkiezingen als dat die bij de vorige verkiezingen gekomen is?
ja want ze denken nog altijd dat het een toeval was door de deelname aan een quiz, maar niet begrijpen dat een er al zo een sterke roep naar het einde van het belgisch gemorrel sinds 2004.
Miguelito is offline  
Oud 8 juli 2011, 09:19   #117
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Wouter Beke niet gehoord dan?
Verklaar.

Het belangrijkste wat ik Beke horen zeggen heb is dat eerst EDR een deel van de gemaakte compromissen in de vuilbak gegooid heeft waarop BDW als reactie de rest van de gemaakte compromissen ook maar weggegooid heeft.

Enorm wraakroepend gedrag van beide eigenlijk. Zo zullen we er nooit komen.

PS wil al van dag 1 geen compromis met de NVA. Zoveel is duidelijk. NVA heeft m.i. niet correct gereageerd door gemaakte compromissen af te schieten. Zo wordt er op den duur echt wel helemaal niks meer mogelijk.
sjarel is offline  
Oud 8 juli 2011, 09:21   #118
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als er een meerderheid zonder NVA kan worden gevormd wat heeft dat dan met dictatuur te maken?
Helemaal niks.
Dat ze dat dan doen eh... Waarom 400 dagen wachten om daaraan te beginnen?
Meer zelfs als ze een goed regeerakkoord maken, met goede hervormingen verliest NVA gegarandeerd stemmen bij de volgende ronde.
sjarel is offline  
Oud 8 juli 2011, 10:18   #119
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Woorden hebben een betekenis. Een minimumbod hebben is niet hetzelfde als zeggen: "het is mijn tekst, te nemen of te laten". Hij zegt letterlijk: "het is niet te nemen of te laten".

Als u dan antwoordt op de vraag: "Heeft BDW gezegd dat het te nemen of te laten is?" met "Ja natuurlijk", dan liegt u.
Nyquist is offline  
Oud 8 juli 2011, 11:04   #120
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat is niet hetzelfde. Vergelijk het met een sollicitatiegesprek waar je akkoord gaat om een deel van je loon in te leveren in ruil voor een bedrijfswagen. Zelfde gewicht, heel ander contract.

Sorry, je zal iets beters moeten verzinnen om de N-VA met alle zonden te kunnen beladen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be