Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2011, 08:51   #41
giserke
Banneling

Standaard

Het alom geprezen "Noors model"
-> Rook verbod in cafés
-> zero tolerantie alcohol op openbare weg.
-> Extreem hoge taksen op drankgelegenheden.

gevolg:
-> mensen die zich thuis opsluiten
-> privéclubs
-> thuisdrinkers - veel meer alcoholverslaving tot gevolg
-> geen sociale controle meer op probleemgevallen.

Bovenstaande coctail is de ideale mix voor de ontwikkeling van typen als Breivik.

Laatst gewijzigd door giserke : 25 juli 2011 om 08:53.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 09:43   #42
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dat komt ervan als je cafés gaat dood pesten.
Voelt gij u niet beschaamd om dit drama te recupereren als argument tegen het rookverbod in café's?
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 10:44   #43
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Voelt gij u niet beschaamd om dit drama te recupereren als argument tegen het rookverbod in café's?
onnozelaar.
Leer eens lezen welk maatschappelijk debat ik koppel aan het begrip 'cafés' en wat het beleid is in Scandinavie.

Laatst gewijzigd door giserke : 25 juli 2011 om 10:45.
Oud 25 juli 2011, 10:47   #44
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
-> Rook verbod in cafés

gevolg:
-> privéclubs

Bovenstaande coctail is de ideale mix voor de ontwikkeling van typen als Breivik.

²
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 11:20   #45
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
-> Rook verbod in cafés

gevolg:
-> privéclubs

en zonder dat rookverbod en taksen op alcohol heb je al dat links terrorisme uit de jaren 70-80
we staan voor een verschrikkelijk dillema
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 12:36   #46
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-> Rook verbod in cafés

gevolg:
-> privéclubs

Onnozelaar is het eerste woord waar ik aan denk als ik dit lees.
Noorwegen is misschien het vredigste land van Europa waar niets ernstig gebeurde. Bij ons is het moordenaar hier en moordenaar daar, kindermisbruiker hier en kindermisbruiker daar (Dutroux, Jansens, bende Nijvel, Pandi, en dat lijstje kan gerust worden aangevuld).

Achja en hier: dronken bestuurder pleegt vluchtmisdrijf na aanrijding.... elke dag elk weekend hoor je dat hier.

Wat veeeeeeeeel beter kan in Noorwegen is dat deze kerel maar 21 jaar straf kan krijgen.

Laatst gewijzigd door Modjo : 25 juli 2011 om 12:37.
Modjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 12:38   #47
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk vermoord hij meer dan 90 mensen van zijn eigen volk om pro islamitische politiekers tegen te gaan... Als dat niet loco zijn is.
Oud 25 juli 2011, 13:20   #48
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Onnozelaar is het eerste woord waar ik aan denk als ik dit lees.
Noorwegen is misschien het vredigste land van Europa waar niets ernstig gebeurde. Bij ons is het moordenaar hier en moordenaar daar, kindermisbruiker hier en kindermisbruiker daar (Dutroux, Jansens, bende Nijvel, Pandi, en dat lijstje kan gerust worden aangevuld).

Achja en hier: dronken bestuurder pleegt vluchtmisdrijf na aanrijding.... elke dag elk weekend hoor je dat hier.

Wat veeeeeeeeel beter kan in Noorwegen is dat deze kerel maar 21 jaar straf kan krijgen.
De feiten zeggen nochtans iets anders.
Denemarken heeft zelfs de hoogste alcoholconsumptie in Europa.
De door U opgesomde problemen bestaan ook in Scandinavië, alleen meer achter gesloten deuren.
Waarom denk je dat internationale motorbendes hoofdzakelijk hun uitvalsbasis hebben in Noorwegen en Zweden?

De alcoholproblemen in Zweden zijn hallucinant.
Zo dramatisch dat de regering extreem zware taksen legde op drank en drankgelegenheden.
Toen Zweden zijn staatswinkels voor drank opende, was er een verschuiving van openbaar drankgebruik naar thuisdrinken met illegaal gestookte drank.
Bovendien kampen die landen met een ontzettende hoeveelheid dranksmokkel vanuit Duitsland.

Een rapport wijst uit dat ondanks de monopolisering van drankverkoop, en extreem hoge taksen het drankverbruik met 30% gestegen is.
Alleen is het drankverbruik steeds moeilijker controleerbaar. Maar een aantal parameters zijn wel meer zichtbaar: werkverzuim, schoolverlet en allerlei kwalen veroorzaakt door zelfgestookte drank zoals blindheid.
Oud 25 juli 2011, 13:38   #49
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Van bepaalde reacties op het forum krijg ik de indruk dat de aanslag in Noorwegen niet voor iedereen als een verrassing kwam. Het zou mij verbazen als Breivik, met zijn opgeblazen ego, enkele geestverwanten niet tevoren heeft ingelicht over zijn plan om aanslagen te plegen.
Mij verwondert het geen zier.
Op dit forum werden reeds genoeg gewelddadige bedreigingen gepost aan wie niet in un moslimhaat deelt.
Belien deed het ook.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 13:41   #50
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Eigenlijk vermoord hij meer dan 90 mensen van zijn eigen volk om pro islamitische politiekers tegen te gaan... Als dat niet loco zijn is.
Nee: hier wordt ook van tijd tot tijd gedrelgd met zgn 'moslimcollaborateurs' te zullen afrekenen. Die posters zijn niet 'loco', enkel fanatiek uiterst rechts.
Oud 25 juli 2011, 13:46   #51
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neoconservatief Bekijk bericht
Breivik was ook lid (14 jaar zelfs) van de neonazistische NNSB partij.
Heb ik nooit iets van gelezen. Waar is de bron?

Zeker is wel dat hij zeven jaar lid en militant is geweest van de Noorse Vooruitgangspartij. Ideologisch gezien is hij een product van het nieuwe extreem-rechts dat - net zoals jij - liberaal en neoconservatief is.

Lees zijn grote voorbeelden er maar op na: http://www.politics.be/persmededelingen/29892

Citaat:
Uiteraard vermelden de media dat niet. Men heeft het vooral over het feit dat hij van gematigd rechtse partij ook lid was. Voor de crimineel Barosso en ze,n vriendjes in de EU komt deze massaslachting erg goed uit want......Breivik-conservatief-moord-populisten-Europa....snapt u het plaatje?????
Nee, u snapt het plaatje niet. En het moet zelfs behoorlijk verwarrend zijn. Begrijpelijk voor een zelfverklaarde neocon.

Ik denk eerder dat het over en uit is met het islamofobie-gedoe van nieuw extreem-rechts. De VS en co zijn hun doelstellingen in het Midden Oosten aan het bereiken door volksopstanden (i.p.v. open oorlogen) en door het aanwakkeren van religieuze verdeeldheid. Bin Laden, de Grote Schurk, is dood en nu blijken de zionistische kruisvaarders zelf ook terroristen te zijn (wat sommigen natuurlijk al lang wisten van de zionisten).

De VS en het duo dat de EU leidt (een "gematigd rechtse" Portugese paddenkop en een dito Vlaamse Sméagol) willen dat de moslims in Europa - net zoals die vermaledijde "culturele marxisten" (mei-68'ers en neocons, niet?) - hun mars door de instellingen gaan maken, dat ze zich aanpassen aan de seculiere dogma's en dies meer. De islamhaters hebben stilaan hun rolletje uitgespeeld. Dat zag ik al aankomen toen ik voor het eerst las over het Rivkin-project (een richtlijn voor Amerikaanse ambassades in Europa) en zeker toen Obama Bin Laden op het juiste moment liet vermoorden.

Misschien zou het nuttiger zijn om in de richting van China te kijken in plaats van zich blind te staren op de islamitische wereld. "The American Dream" kost de Amerikaanse belastingbetaler nu al meer dan 14 biljoen dollar, maar daar hoeven neocons nooit over na te denken. Dat is dan weer iets voor hun stamgenoten die in de Federal Reserve en op Wall Street werkzaam zijn...

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 25 juli 2011 om 14:01.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 13:47   #52
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Mij verwondert het geen zier.
Op dit forum werden reeds genoeg gewelddadige bedreigingen gepost aan wie niet in un moslimhaat deelt.
Belien deed het ook.
Toon eens een aantal voorbeelden?
Oud 25 juli 2011, 14:24   #53
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Wat een bullshit over rookverbod en drankproblemen.

Ja, veel Noren kunnen niet met de alcohol om en meer mensen doen daar elk weekend aan comazuipen als hier, maar ik zie de link niet met Breivik, eerlijk gezegd.

Als hij nen alcoholverslaafde was geweest, zou hij zeker niet A) zo 'helder' hebben kunnen denken en 9 jaren aan een stuk gedetailleerd plannen zitten uitwerken enz. en B) waarschijnlijk niet zo efficiënt met vaste hand 85 mensen hebben kunnen neerleggen.

Dit soort types zijn meestal eerder straight edge-achtig, geen alcohol en drugs enzo, maar meer overtuigd van het lichaam rein en fit en sterk houden, anders schiet er van die blanke supremacie ni veel nimeer vanover denk ik.
Fj9lnir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 14:35   #54
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Motief dader aanslagen Noorwegen; statement tegen politici die islam verwelkomen..hoe moet je dit dan volgens u lezen?
Je kunt alles wel aan islam linken, die dader is gestoord, punt.
Gestoord zoals de islamhaters op dit forum.
Oud 25 juli 2011, 15:09   #55
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet gestoord zijn, IMHO om een aanhanger van alle abrahamistische religies te zijn. Ze hebben ongekende culturele, maatschappelijke, en ecologische schade aangericht.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 25 juli 2011 om 15:09.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 15:09   #56
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Wat een bullshit over rookverbod en drankproblemen.

Ja, veel Noren kunnen niet met de alcohol om en meer mensen doen daar elk weekend aan comazuipen als hier, maar ik zie de link niet met Breivik, eerlijk gezegd.

Citaat:
Als hij nen alcoholverslaafde was geweest, zou hij zeker niet A) zo 'helder' hebben kunnen denken en 9 jaren aan een stuk gedetailleerd plannen zitten uitwerken enz. en B) waarschijnlijk niet zo efficiënt met vaste hand 85 mensen hebben kunnen neerleggen.
Dit soort types zijn meestal eerder straight edge-achtig, geen alcohol en drugs enzo, maar meer overtuigd van het lichaam rein en fit en sterk houden, anders schiet er van die blanke supremacie ni veel nimeer vanover denk ik.
Iemand die 92 mensen dood voor de "fun" zeggen, dat hij helder kan denken?
De meeste mensen met psychopathische stoornissen kunnen zogezegd intelligent uit de hoek komen (heb je gisteren gekeken naar panorama over psychiatrische gevangenen),
De grootste oorzaak is sociaal isolement, die deze psychopathische drang versterkt. Dat is dan ook de manier waarop deze dader leefde.
Indien die persoon zou leven in een goeie open sociale samenleving zouden problemen veel sneller ontdekt kunnen worden.
Volledig uitsluiten kun je nooit, maar je hebt wel een grote voorsprong in preventie van wangedrag.
Bovendien heb ik niet gezegd dat alcoholverslaving de enige oorzaak is van het "Noors model"

Wil of wil het niet, maar het café is een sterk onderdeel van sociaal leven.

Lees onderstaande eens goed.
Als gevolg zou ik er nog kunnen bijzetten "teruggetrokken leven"
En dat laatste is een kenmerk die je bij bijna alle daders van zulke wandaden kunt vaststellen.

Citaat:
-> Rook verbod in cafés

gevolg:
-> privéclubs

PS, gedetailleerde plannen kun je makkelijk vinden op internet.
Als ik me een week zou bezighouden met het opzoeken van plannen voor het vervaardigen van bommen, kan ik jou volgende week ook zulke plannen voorleggen.
En verschillende teksten samenbrengen kan ook iedereen.

Laatst gewijzigd door giserke : 25 juli 2011 om 15:14.
Oud 25 juli 2011, 15:11   #57
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb jou nog nooit horen "Christenenhaters" zeggen.
Oud 25 juli 2011, 15:30   #58
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als ik me een week zou bezighouden met het opzoeken van plannen voor het vervaardigen van bommen, kan ik jou volgende week ook zulke plannen voorleggen.
Quatsch.
Ja, ge zult mij wel ne copy-paste van een of andere site kunnen voorleggen, maar daarmee hebde nog geen volledig uitgewerkte aanslag he. Een bommeke maken kan iedereen, maar als een aanslag van dezen omvang zo simpel is en binnen een week te copypasten van't internet, dan zouden Europa en Amerika ondertussen al een groot slagveld zijn.

Citaat:
Wil of wil het niet, maar het café is een sterk onderdeel van sociaal leven.

Lees onderstaande eens goed.
Als gevolg zou ik er nog kunnen bijzetten "teruggetrokken leven"
En dat laatste is een kenmerk die je bij bijna alle daders van zulke wandaden kunt vaststellen.
Tuurlijk dat. Noren gaan dan ook met plezier op café, rookverbod of geen rookverbod. Buiten een safke smoren geen probleem, dat is de perfecte plek om meiskes aan te spreken enz. En ook bier drinken ze gulzig in grote hoeveelheden ondanks de prijs.

'teruggetrokken' mensen zijn just mensen die in 'de maatschappij' niet passen, niet omdat ze willen roken en drinken en dat niet mag van 'the man', maar omdat ze door anderen niet geaccepteerd worden omwille van wat dan ook, sociaal uitgesloten worden wegens niet cool genoeg, te dik, nen bril dragend, of weet ik veel.
Ook bij ons zijn er veel mensen die sociaal te onzeker zijn om op café te gaan omdat ze niet door de mainstream worden geaccepteerd, en ook bij ons zijn het dat soort mensen die 'teruggetrokken' thuis zitten heel hun leven. En het rookverbod is er nog maar een paar weken.

Ik ben door omstandigheden heel lang 'teruggetrokken' geweest omdat ik weinig vrienden had, mij slecht in mijn vel voelde en mijzelf lelijk vond, meiskes mij niet moesten hebben enz en dat iedereen mij maar ne rare vond zeker de coole mensen op't school die bepalen wat 'erbij hoort'
Soit dat zullen veel mensen hier wel herkennen uit een periode van hun leven.
En dat heeft niks nada niets nul zero nougabollen te maken met dat ik eigenlijk wel mee met leeftijdsgenoten een pintje wou gaan drinken en sociaal zijn, maar o nee ik mocht geen sigaretje roken op café! (ik dronk of rookte toen niet eens)

Gaat uwen onnozele zever ergens anders verkopen hé, der is daar nog een tof topic over, 'driekwart belgen voorstander voor rookverbod', u misschien al bekend?

Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 25 juli 2011 om 15:31.
Oud 25 juli 2011, 15:51   #59
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Motief dader aanslagen Noorwegen: Statement tegen politici die islam verwelkomen
wegens deze zware verlichtende omstandigheid moet hij dan ook de helft van zijn straf kwijtgescholden worden:

Duizend jaar ipv tweeduizend.

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 juli 2011 om 15:52.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 15:53   #60
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
wegens deze zware verlichtende omstandigheid moet hij dan ook de helft van zijn straf kwijtgescholden worden:

Duizend jaar ipv tweeduizend.
Nikske van! tweeduizend, ja!

Maar hij mag wel roken in de cafetaria en krijgt pintjes voor €1.50
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be