![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben er niet in opgevoed maar ik kan er wel wat van, komt ge aardig mee weg in Aachen en Keulen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#123 |
Minister-President
|
![]() Het meest gebruikte cliché aan de maaskant en compleet onjuist. Ik spreek vloeiend maaslands dialect, maar Duits is echt wel een ander paar mouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Duits is het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ripuarisch http://nl.wikipedia.org/wiki/Benrather_linie Limburgers hebben hun dialect ook te danken aan Keulse invloeden. Laatst gewijzigd door Weyland : 26 juli 2011 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() PS als da kaartje gebaseerd is op maken/machen gelijk Weyland suggereert, 't loopt iig ook ongeveer gelijk met de tijd/zeit-lijn. Maar idd bijvoorbeeld ik/ich, u/oech of euch, mij of mich, en andere k > ch-overgangen komen al tot in Vlaams-Brabant voor dus 't verschilt gewoon van woord tot woord.
![]() |
![]() |
#128 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben afkomstig van wat vroeger de vrije graafschap Reckheim was. Een Duits vorstendom. Citaat:
Men mag hier schrijven wat men wil. De realiteit is dat mijn zoon die tegenwoordig part-time in Noord-Duitsland werkt de vergaderingen gewoon in Duits laat doorgaan. Als hij eens iets niet begrijpt vraagt hij wel verduidelijking(is nog niet voorgevallen). Zonder één uur Duitse les, maar met kennis van plat Maaslands. Normaal worden vergaderingen in die sector steeds in Engels gehouden indien er ook maar één anderstalige aanwezig is. Ik ben wel overtuigd dat het een goede zaak was dat we onze kinderen van heel jongs af aan met andere talen in contact brachten via buitenlandse kinderprogrammas op TV. Wat betreft deze topic: Beste is talen, eventueel latijn, te combineren met techniek. Ik heb zelf geen latijn gehad. Maar onze kinderen wel. Omdat men ons vertelde dat latijn een goede oefening was om logisch redeneren te bevorderen. Toch een voordeel bij techniek. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wiskunde is de beste oefening om logisch redeneren te bevorderen. Alhoewel uitzonderingen de regel bevestigen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft het eerste woord en het laatste. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 27 juli 2011 om 06:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig besteed ik dat echter uit aan iemand - toevallig ook een forumganger - die liever anoniem wenst te blijven. Hij loopt met zijn expertise niet graag te kijk, zie je.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Al die werken zijn waarschijnlijk vertaald, en ze hebben geen goede basis Duits (zelfs talen heeft dat eigenlijk niet), dus ze zullen zich afvragen waarom de moeite te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Gouverneur
|
![]() Ze werden in de jaren 40 nochtans gère gezien toen ze massaal op vakantie kwamen in die streken
![]()
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |