![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Verder was onze westerse maatschappij niet echt zo fantastisch. De vorige eeuw kende twee wereldoorlogen en daarna een koude oorlog waarbij Europa vrij kon blijven dank zij de militaire kracht van de VS, tot de val van de Berlijnse muur in 1989. Daarna voerde het Westen oorlog in Azië en er brak een Balkanoorlog uit. We begonnen met de globalisering en de EU werd opgericht, waar lang niet iedereen gelukkig mee is, zeker niet nu we niet meer weten waar het op uit draait. Waar lokaliseert u dan een periode van 40/50 jaar toen, volgens u, 'onze westerse maatschappij de beste was in de wereld?' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#343 | |
|
![]() Citaat:
Hooguit de jaren na de oorlog, toen iedereen hard moest werken om er bovenop te komen. Ik groeide ten dele op in het na-oorlogse Duitsland dat steen voor steen opgebouwd moest worden en velen nog in de ruïnes woonde omdat er geen andere woningen waren. Wonen in de Trummer was niet abnormaal. Maar het waren harde, echter geen slechte jaren. De slechte jaren begonnen eind ' 70 voorzover ik kan terugkijken. Voornamelijk veranderende politiek, een veranderend sociaal klimaat en daarbij een enorme bevolkingstoename die dito woningtekorten veroorzaakte. Haastige stedenbouw met alle gevolgen van dien. Amsterdam werd langzamerhand onbewoonbaar. De mensen trokken naar buiten, Lelystad, Almere. Dus Carnivore, praten we over Nederland dan hebben we het hooguit over 20 jaar. In Belgie liep het proces wat langzamer, maar evenmin gespaard voor problemen.
![]() |
![]() |
#344 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In die zin dat wij misschien aan mei '68 een betekenis geven die er eigenlijk niet aan toebehoort.
![]() |
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lezing Kees Van Der Pijl over de laatste dertig jaar van neoliberale cultuur.
Neoliberalism, the crisis and our university
![]() |
#347 | |
Europees Commissaris
|
![]() http://standaard.be/artikel/detail.a...kelid=7U3DA9CI
Citaat:
![]() |
![]() |
#348 |
|
![]() Kan leuk worden
![]()
![]() |
#349 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeker zou 1 iemand opgepakt worden en er plots 10 extreemrechtse forumgebruikers minder zijn
![]()
![]() |
#350 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De werkende mens zoekt genegenheid, amusement en voldoening of die nu in de Vs wonen of in Afganistan of in Iran of in Noorwegen. de organisatie van 911 was niet het werk van DE amerikaan, wel van enkele machthebbers. En het gedrag van machthebbers is ook vergelijkbaar de wereld rond.
![]() |
![]() |
#351 |
Parlementslid
|
![]() Mister Breivik is gewoon totaal gek en psychopatisch en dat is volgens mij niet de schuld van een politieke strekking. Sommige mensen worden nu ook geboren met een teen of arm minder en dat is ook niet de fout van de politiek. Die kerel is zo geboren of gemaakt door opvoeding, vrienden, een slechte jeugd, mishandeling. Hij heeft in extreem rechts een voeding gevonden voor zijn ziekte...
![]() |
#352 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom de oorzaak zoeken buiten zijn persoon als er (voorlopig) geen enkele indicatie is dat ook maar iets of iemand anders dan hijzelf de enige oorzaak is voor deze aanslagen?
![]() |
![]() |
#353 |
|
![]() Bottom line.
Links staat tav Breivik zoals het Verdrag Van Versaille tav Hitler. Vooraleer de hel weer losbarst nog dit: Ik vind beide sujetten even walgelijk.
![]() |
#354 |
Minister
|
![]() laat ons eens uitgaan van de totaal hypothetische veronderstelling dat de topic-starter en de mensen die hem hier gelijk zitten te geven, géén lafbekken zijn. En dat ze het lef zouden hebben om naar Noorwegen te gaan, en daar tegen de vader van één van die vermoorde jongeren te zeggen dat het eigenlijk de schuld van links is dat een extreem-rechtse klootzak zijn kind heeft vermoord.
En laat ons dan eens van de veronderstelling uitgaan dat die vader een beetje de lichaamsbouw van zijn landgenoot Thor Hushovd heeft. Dat zou poetic justice kunnen worden, denk ik dan.
![]() |
#355 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=158330 Dat zeg ik, in mijn hoedanigheid van niet extreem rechtse. Maar dat laatste mag je voor mijn part lekker betwisten. Ik stel gewoon vast. Dit is een discussieforum, waar geen plaats zou mogen zijn voor termen als "klootzak" en wat je nog allemaal als jargon meent te moeten gebruiken om mensen te ontmenselijken die je ervan beschuldigt andere mensen te ontmenselijken. Een beetje zelfreflectie op zijn tijd... je weet wel... Je zou er je geloof in de mensheid bijna om verliezen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 29 juli 2011 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
precies zo'n beetje de maatschappelijke neiging é. De reden moet ergens buiten ons liggen en 'kan' , 'mag' niet vanuit de mens zelf komen; want dan zouden we moeten erkennen dat enkel onze rede ons beschermt tegen onszelf en dat gedrag als dat van dutroux en breivik enzoverder mogelijkerwijs in ons allen huist.
![]() |
![]() |
#357 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
|
![]() Citaat:
Maar om een ideologische reden mensen omver knallen? Betwijfel ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij heeft daar -zo heeft hij aan een jeugdvriend enkele jaren terug verteld- plastische chirurgie aan ondergaan (ook aan zijn neus aan kin).