![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wat is er zo eigenaardig aan de taalrol nemen als de verdeelsleutel om te weten of je in het toekomstige Waalse of Vlaamse systeem zal terechtkomen ???
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ware voor mij het "typische Belgie" geweest. Maar dat wilden de Franstaligen niet. No way. Dat boerenpummeltaaltje leren, dat was een mop met een slechte smaak. En nu gaat dat niet meer. Er zijn twee totaal uiteengegroeide bevolkingsgroepen met een apart eigenheidsgevoel, een zekere aversie tegenover elkaar en een totale democratische scheiding. Je ziet dat aan het succes van een partij zoals de BUB.
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als hij op de Vlaamse taalrol zit, zou ik eerder het systeem omarmen waarbij mijn pensioen door Vlaanderen zou worden betaald, eerder dan door Wallonie, want dan bestaat er nog een kans op dat je er iets van zal zien...
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is politiek op zijn slechtst. |
|
![]() |
![]() |
#165 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of zou het misschien constipatie kunnen zijn? Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 augustus 2011 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() omdat de politici waar zij, en zij alleen, op stemmen, een slecht beleid gevoerd hebben en nog voeren.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar de taalrol bepaalt NU AL wat er met uw carriere gebeurt, he. Als je in het leger zit, weet je dat er aparte franstalige en nederlandstalige benoemingscommissies zijn, er franstalige en nederlandstalige plaatsen zijn, en je tot het ene of het andere behoort.
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als liberaal vind ik individuele verantwoordelijkheid belangrijk. Ik hekel het feit dat mensen zich moeten verantwoorden voor het stemgedrag van toevallige stamgenoten. Stemgedrag dat misschien niet eens het zijne is. Ik weet ineens terug waarom ik me tegen dit soort volksnationalisme zal blijven verzetten. |
|
![]() |
![]() |
#173 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En daarbij, de belangrijkste bevoegdheden die een invloed hebben op werkgelegenheid (belastingen, sociale zekerheid, cadeautjes als bedrijfswagens en andere aftrekken, overheidsjobs, ...) zitten op het federale niveau, dus kan je moeilijk dat verschil in werkloosheidsgraad voor een groot deel toeschrijven aan de grote verschillen in bestuur door de overheden. Citaat:
Ik kan ook extreme voorbeelden geven. Stel dat alle niet-Vlamingen in de wereld slaven waren van de Vlamingen. De Vlamingen zouden extreem welvarend kunnen leven. Neen, meer welvaart voor de Vlamingen is geen argument op zich. Er zijn nog mensen in de wereld, die evenveel respect verdienen. Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, zij KIEZEN voor een zekere vorm van overheidsuitgaven, en ook voor een zekere rigeur in de arbeidsmarkt. Dan moeten ze er ook voor betalen. Wie bepaalt, betaalt, en wie betaalt, bepaalt.
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#176 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Fleur__ : 24 augustus 2011 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus ofwel een unitaire kieskring ofwel splitsing van de fiscaliteit.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|