![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat komt waarschijnlijk door de Vlaams Belangers. Dit is niet racistisch. Het zou natuurlijk wel racistisch zijn te beweren dat dit komt door de instroom van mensen uit landen waar het IQ gemiddeld een pak lager ligt. Scandinaven zijn gemiddeld groter dan zuid-afrikanen. Door de toevloed van zuid-afrikanen in Scandinavië is de gemiddelde lengte verlaagd. Zeggen dat dit door de zuid-afrikanen komen is natuurlijk racistisch. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 augustus 2011 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3102 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
uw eerste voorbeeld is racistisch, het tweede niet. IQ heeft niets te maken met het ras, etniciteit, of nationaliteit waartoe je behoort(de).
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 30 augustus 2011 om 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3103 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan wordt het toch tijd dat U zich wat beter gaat informeren. Citaat:
Voel je je nu racistisch gediscrimineerd omdat blanken gemiddeld 100 hebben en aziaten gemiddeld 106? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 augustus 2011 om 09:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat de wikibron betreft het is er een alhoewel ik ook twijfel aan de objectiviteit daarvan.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
bv: je mag nog hier de hoogste onderscheiding halen aan een universiteit, een test in het swahili zou je waarschijnlijk ook niet hoger scoren dan 70 educatie (kennis) is niet gelijk een intelligentie. het is is niet omdat iemand de mogelijkheden niet krijgt om te studeren, dat hij daardoor minder intelligent is, hij heeft echter wel minder kennis. of nog een ander voorbeeld, een hoogbegaafde schoolverlater (IQ 140+) hier in België zal ook slechter scoren dan een "normale"( IQ 100) met een doctoraats diploma als ze dezelfde testen krijgen.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 30 augustus 2011 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
maar bij IQ-testen speelt niet enkel dat een rol, ook onder andere geheugen, emotionele intelligentie, sociale intelligentie, mathematische intelligentie en tal van andere factoren
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 30 augustus 2011 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit wil niet zeggen dat het voor de sub-sahara mensen niet interessanter is om goed te kunnen jagen, dan om een of andere ingewikkelde cursus te memorizeren. Afhankelijk van de gebieden waar men al tienduizenden jaren verblijft heeft elke bevolkingsgroep zich blijkbaar aangepast aan hetgeen voor die groep in d�*t gebied het belangrijkste is. Blanken en aziaten ontwikkelden dus grote hersenvolumes niet enkel door de weersomstandigheden maar ook omdat ze genoodzaakt waren de koude periodes te overbruggen. In Central Afrika was het daarentegen een pak belangrijker om goed te kunnen jagen dan uw hoofd te breken over hoe men het regenseizoen ging doorkomen blijkbaar. En in deze topic ging het nu niet bepaald over de kunst van het boogschieten maar over de resultaten van de IQ testen. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 augustus 2011 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik nu antwoord op mijn vraag? Maar gesteld dat het wel een feit zou zijn,...(Dat Somliërs gemiddeld een lager IQ hebben) ... dan was het toch geen racisme? Of toch volgens u? Waarom? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 augustus 2011 om 10:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3109 |
Banneling
|
![]() @ Sywen: als zowel Paulus als ik als jij naar Somalie verhuizen, zou het best kunnen dat het gemiddelde IQ stijgt! is dat racistisch denk je?
En als ik dan nog mijn chinese buurman meeneem dat wordt het gemiddelde vast nog hoger! nog racistischer? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 augustus 2011 om 10:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3110 |
Staatssecretaris
|
![]() moderne definitie van racisme : als een linkiewinkie geen gelijk krijgt
![]() |
![]() |
#3111 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Maar kom, laten we jouw drie linkjes er even bijnemen. Link 1: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2828 Wáár is jouw uitleg dan? Je stelt er een vraag (= "Dat hun gemiddelde IQ "ligt rond de grens van debiliteit" is ook de waarheid?"). Een vraag stellen is géén uitleg geven, artisjok. En je komt met een bewering (= "Je begrijpt wellicht dat Macc wil vertellen dat het daar allemaal dommeriken en debielen zijn."). Dat is gewoon jouw mening, maar een objectief argument is het beslist niet. Noch is het een uitleg. Over naar link 2: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2835 Hierin geef je letterlijk aan dat je niet eens aan mij tekst en uitleg hebt willen vragen over wat ik ermee bedoelde, maar slechts dat je het "racisme" vindt. Verder noem je die wikipedia-pagina die in het verleden al heel vaak weerlegd zou zijn. En noem je het nonsens. Wederom jouw mening, en wederom géén argument. Je stelt hier "nonsens" gelijk aan "racisme". Als ik dat zou doen, dan kan ik 95% van wat jij schrijft wel "racisme" noemen, want ik vind dat "nonsens". Tenslotte link 3: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2882 Hier reageer je op een post van Hertog van Gelre, en met name op zijn conclusie die logischerwijs op het eind van zijn stukje staat. Daar betwijfel jij wederom de juistheid van dat onderzoek en vervolgens citeer je de richtlijnen van wat de forumleiding als verschillende soorten racisme beschouwt. En dan concludeer jij dat er hier sprake zou zijn van "type C racisme" terwijl jij nergens enig "racisme" hebt aangetoond of beargumenteerd. Ik zal ook even citeren wat de forumleiding over dat "type C racisme" te zeggen heeft: Citaat:
Citaat:
Ten eerste had ik het over het gemiddelde IQ, hetgeen, zoals ik je al uitgelegd heb, "impliceert immers dat er uitschieters zowel naar boven als naar beneden zijn." waarmee het al geen "type C racisme" is. Er staat namelijk nergens dat subsaharanen debiel zijn. Ten tweede heb ik het over het gemiddelde IQ in die landen. Ik duid daarmee geen specifieke bevolkingsgroepen aan, enkel landelijke gemiddelden. Wederom voldoet dit op geen enkele manier aan "type C racisme" Ten derde heb ik aan die uitspraak nergens een waardeoordeel verbonden, noch heb ik gezegd dat de mensen in die landen daarom anders behandeld zouden moeten worden. Ook al geen "racisme", noch van het type C, noch van de types A, B of D. En ten vierde staat er toch duidelijk te lezen "of misschien ook niet," etc, waarmee ik zelf al enige twijfel uitdruk, waarmee ik aangeef dat het een mogelijkheid is, maar niet meer dan dat. Dat het feit dat je die uitspraak bij de forumleiding gemeld hebt, en dat de forumleiding blijkbaar geconcludeerd heeft dat er niets onoorbaars staat, zou toch al een belletje bij je moeten doen rinkelen. Het ware racisme artisjok, vindt dan ook niet in mijn uitspraak plaats, maar in jouw hoofd. Jij bent hier de crypto-racist die jouw eigen verholen en onderdrukte racisme in de uitspraken van anderen meent te herkennen.
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se." Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 30 augustus 2011 om 12:17. Reden: spelfoutje verbeterd |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3112 |
Minister
|
![]() Nee hoor, je roept hier opnieuw maar wat. Er is nergens gesteld dat Somaliërs debiel zouden zijn, hoe graag jij en de jouwen dat er ook van willen maken.
![]() |
#3113 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3114 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je kunt wel honderd keer "racisme" of "discriminatie" gaan roepen zonder dat te onderbouwen, maar ook bij de honderdste keer blijft het gewoon hetzelfde wat het altijd al was: loos geroep. Het is niet zo dat als je het maar vaak genoeg zonder onderbouwing herhaalt, dat het dan opeens wél onderbouwd zou zijn.
![]() |
![]() |
#3115 |
Minister
|
![]() Volgens dat onderzoek is dat wel een feit.
![]() |
#3116 |
Minister
|
![]() Dan moet je beter lezen, want ik heb het altijd over het gemiddelde IQ gehad.
![]() |
#3117 |
Minister
|
![]() Daar begint het verdacht veel op te lijken ja.
![]() |
#3118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3119 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het maakt er de "racisme"-jagers alleszins niet geloofwaardiger op.
![]() |
![]() |
#3120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |