Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2011, 18:35   #121
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Zo klagen over iets wat eigenlijk een automatisme zou moeten zijn. Een gordel aanklikken kost 3 �* 4 seconden van je tijd.

Echt goede argumenten om zonder gordel te rijden ben ik hier trouwens nog niet tegengekomen. Holle slogans met verwijzingen naar "vrijheid" e.d. wel, maar daar lach ik eens mee.

Gordel aan en niet zagen.

Idd.

Geen gordel dragen is dom.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 18:39   #122
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Gewoon zo even tussendoor:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zelfs tot heden ben ik geen echte gordelcontrole tegengekomen op de weg.
In de Antwerpse Kempen kom ik ze vrij regelmatig tegen.
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 18:41   #123
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Idd.

Geen gordel dragen is dom.
Anderen uw wil opleggen terwijl ge er eigenlijk geen last van hebt is belachelijk.
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 18:53   #124
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.946
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Anderen uw wil opleggen terwijl ge er eigenlijk geen last van hebt is belachelijk.
Wanneer je alleen in de auto zit, dus enkel jij als chauffeur en niemand anders erbij, heb ik geen enkel probleem dat jij je gordel niet draagt. Het is dom, maar het is jouw beslissing.

Leven en laten leven zeg ik altijd.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 18:53   #125
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Anderen uw wil opleggen terwijl ge er eigenlijk geen last van hebt is belachelijk.
Eigenlijk ?

Moesten we jarenlang het peil van verkeersdoden/inwoners hebben als in menig buurland, dan hadden we hier niet het wereldrecord aan wegmeubilair, drempels, plateaus, bloembakken, flitspalen, enz... staan; en ook menig absurde 30/50/70/90 niet. Wie weet hadden ze dat geld nog extra geinvesteerd in betere wegen en veilige wegrandinfra.

Daarenboven, de verzekeringspremies liggen dan ook zo laag als in menig verkeersveiliger buurland (ik kan het zeker weten > D).

Nuff said.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2011 om 19:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 19:08   #126
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Gewoon zo even tussendoor:

In de Antwerpse Kempen kom ik ze vrij regelmatig tegen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers
Ik heb zo'n 'pieperke', heel handig op te lossen door uw gordel achter uw zetel zo in te steken, 2 minuten het gepiep aanhoren of die 2 draadjes te "kortsluiten"
even een vervolg...

Idd, heel handig... en vrij regelmatig die gordels achter uw rug te halen en in paniek los te klikken en toch om te doen en aan te klikken.

(kan natuurlijk zijn dat je die op je fiets tegenkomt, weet ik niet )
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2011 om 19:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 20:01   #127
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wanneer je alleen in de auto zit, dus enkel jij als chauffeur en niemand anders erbij, heb ik geen enkel probleem dat jij je gordel niet draagt. Het is dom, maar het is jouw beslissing.

Leven en laten leven zeg ik altijd.
Gij moogt dat gerust dom vinden, maar het is niet omdat jij het zo vindt, dat het persé ook zo is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Eigenlijk ?

Moesten we jarenlang het peil van verkeersdoden/inwoners hebben als in menig buurland, dan hadden we hier niet het wereldrecord aan wegmeubilair, drempels, plateaus, bloembakken, flitspalen, enz... staan; en ook menig absurde 30/50/70/90 niet. Wie weet hadden ze dat geld nog extra geinvesteerd in betere wegen en veilige wegrandinfra.

Daarenboven, de verzekeringspremies liggen dan ook zo laag als in menig verkeersveiliger buurland (ik kan het zeker weten > D).

Nuff said.
Daar ben ik het mee eens, maar zouden ze dan beter dat niet aanklagen ipv de mensen die zichzelf niet wensen te overbeschermen te beboeten (en die boete zeker en vast niet te gebruiken om de infrastructuur te verbeteren)?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 20:03   #128
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
even een vervolg...

Idd, heel handig... en vrij regelmatig die gordels achter uw rug te halen en in paniek los te klikken en toch om te doen en aan te klikken.

(kan natuurlijk zijn dat je die op je fiets tegenkomt, weet ik niet )
Ik rij met meerdere auto's, en moest ik daar met mijn privéwagen voorbijkomen, kan ik inderdaad enkel maar hopen dat hun dieptezicht niet goed genoeg is en me gewoon laten voorbijrijden Bij de andere is dat even aan de gordel trekken en doen alsof ik er ene draag.

Als het een troost is voor u: ja, ik ben daar al meerdere keren voor beboet geweest
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 17 november 2011 om 20:05.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 20:08   #129
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht




Idd, ook daarom dat filmpje.


Idd, daarom de beveiligde kofferruimte.
Men ziet soms paraplu´s op de hoedenplank liggen...

Er zijn zelfs fimpjes hoe men een kofferruimte veilig inpakt vooraleer men op reis vertrekt.
http://www.gutefrage.net/video/koffe...richtig-packen

Maar zoals ge zelf inziet, het is des mensen, een gewoontedier dat te weinig nadenkt over zijn eigen veiligheid en dat van de anderen.
Waarom is DAT niet verboden dan?
Waarom pleit er hier niemand voor een verbod op losliggende dingen in de auto?
Een bestuurder die alleen in de auto zit en z'n gordel niet aanheeft is strafbaar, maar een gordeldragende bestuurder die z'n kind achteraan vastklikt en z'n laptoptas achter z'n zetel plaatst is vreemd genoeg NIET strafbaar, terwijl die weldegelijk iets heel gevaarlijk doet tav z'n onschuldige kind.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 20:12   #130
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ken jij mss iets betreft verkeer wat 100 % correct geregistreerd wordt ?

Ik neem aan dat men onopvallende gordeltellingen doet overdag, eventueel met onzichtbare videocamera (aan kruispunt bvb perfect mogelijk).
xxxx-voertuigen geteld (tellussen over de weg, of inductielussen) = xxx gordel niet aan.

edit:
En dan extrapolatie voor een provincie, Gewest of Land.
Met 80% correcte registratie zou ik al tevreden zijn.
De rest van je bericht is irrelevant, ik vraag naar de validiteit van de cijfers over het VERBAND tussen ongevallen en gordeldracht. Registratie per ongeval of de gordel gedragen werd of niet.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 20:14   #131
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ik rij met meerdere auto's, en moest ik daar met mijn privéwagen voorbijkomen, kan ik inderdaad enkel maar hopen dat hun dieptezicht niet goed genoeg is en me gewoon laten voorbijrijden
Tja, dat is dan ook geen echte gordelcontrole.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zelfs tot heden ben ik geen echte gordelcontrole tegengekomen op de weg.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 20:20   #132
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja, dat is dan ook geen echte gordelcontrole.
Ik denk dat als ze alles afsluiten en 1 baanvak vrijmaken, waarvan links en rechts agenten staan, en daarachter plaats voorzien is om u opzij te zetten, toch wel een degelijke gordelcontrole genoemd mag worden.
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 20:21   #133
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zelfs tot heden ben ik geen echte gordelcontrole tegengekomen op de weg.
Die zijn er natuurlijk wel. Ongeveer 2x / jaar staat er hier eentje om de hoek, en ik heb ze nog al zien staan.
Ze hebben me overigens één keer gestopt wegens 'gordel niet aan' terwijl ik... jawel... m'n gordel aanhad, zoals gewoonlijk. Het enige moment waarop ik m'n gordel niet aan heb is wanneer ik maneuvers uitvoer waarbij ik volledige bewegingsvrijheid wil om me om te draaien of m'n deur effe open te doen (handig als ge u ergens tussen gezet hebt met 15 cm over langs beide kanten en ge wilt er ook nog weer uit).
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 20:23   #134
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Zo klagen over iets wat eigenlijk een automatisme zou moeten zijn. Een gordel aanklikken kost 3 �* 4 seconden van je tijd.

Echt goede argumenten om zonder gordel te rijden ben ik hier trouwens nog niet tegengekomen. Holle slogans met verwijzingen naar "vrijheid" e.d. wel, maar daar lach ik eens mee.

Gordel aan en niet zagen.
Je zal minder lachen als er ooit iemand beslist dat het een goed idee is om alles te bestraffen dat een beetje dom is...
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 20:24   #135
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ik denk dat als ze alles afsluiten en 1 baanvak vrijmaken, waarvan links en rechts agenten staan, en daarachter plaats voorzien is om u opzij te zetten, toch wel een degelijke gordelcontrole genoemd mag worden.
Of als eerst een flik staat om de gordellozen te detecteren, 700m verder een patrouille om die mensen eruit te halen en langs de kant te zetten, en nog een beetje verder nog een flik om degene die niet gehoorzaamden te achtervolgen.
Geen controle, zoveel is zeker.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 20:25   #136
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Eigenlijk ?

Moesten we jarenlang het peil van verkeersdoden/inwoners hebben als in menig buurland, dan hadden we hier niet het wereldrecord aan wegmeubilair, drempels, plateaus, bloembakken, flitspalen, enz... staan; en ook menig absurde 30/50/70/90 niet. Wie weet hadden ze dat geld nog extra geinvesteerd in betere wegen en veilige wegrandinfra.

Daarenboven, de verzekeringspremies liggen dan ook zo laag als in menig verkeersveiliger buurland (ik kan het zeker weten > D).

Nuff said.
en dat terwijl alle problemen te wijten zijn aan die mensen die hun gordel niet dragen.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 20:33   #137
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Of als eerst een flik staat om de gordellozen te detecteren, 700m verder een patrouille om die mensen eruit te halen en langs de kant te zetten, en nog een beetje verder nog een flik om degene die niet gehoorzaamden te achtervolgen.
Geen controle, zoveel is zeker.
Jammer dat er zulke controles zijn, er gebeuren bij mijn weten gevaarlijkere dingen dan dat
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 20:36   #138
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Jammer dat er zulke controles zijn, er gebeuren bij mijn weten gevaarlijkere dingen dan dat
ze slagen er dan nog niet eens in om het goéd te doen ook.
kan me moeilijk voorstellen dat ik de enige ben bij wie ze fouten maken.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 20:38   #139
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
De rest van je bericht is irrelevant, ik vraag naar de validiteit van de cijfers over het VERBAND tussen ongevallen en gordeldracht. Registratie per ongeval of de gordel gedragen werd of niet.
Geen idee, ik heb ze niet.

Die verkeerskundigen-wetenschappers, ongevalstatistici, ..., in samenwerking met EuroNCAP, NHTSA, NCAP, alle Safety organisations over de hele wereld zullen wel gelogen hebben over die cijfers.
Overal in de wereld hebben ze gelogen, pure propaganda.

Die verdienen ongelooflijk veel geld aan het verkopen van autogordels en kinderzitjes.

Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Euro_NCAP
Safety organisations

Euro NCAP
Latin NCAP
Transport Research Laboratory
World Forum for Harmonization of Vehicle Regulations
Australasian New Car Assessment Program
National Highway Traffic Safety Administration
Insurance Institute for Highway Safety
Citaat:
http://docs.google.com/viewer?a=v&q=...sggvwINvp8MvzA

edit:
http://www.swov.nl/rapport/factsheet...nderzitjes.pdf

SWOV
wetenschappelijk onderzoek verkeersveiligheid


SWOV-Factsheet

Autogordels en kinderzitjes

Autogordels verminderen de kans op dodelijk letsel met 30 tot 40%, afhankelijk van de plaats in de personenauto. Het effect van kinderzitjes is met 50% nog iets hoger.
Sinds de introductie van de autogordel zijn er in Nederland grofweg 9.000 doden bespaard door het dragen van de gordel. Als in 2008 alle inzittenden van personenauto's een gordel hadden gedragen, dan waren er in dat jaar 10 doden meer bespaard. Op dit moment draagt voor in de personenauto ruim 95% van de inzittenden een gordel; achterin is dit ongeveer 80%. Bijna 90% van de kinderen wordt voldoende beschermd vervoerd. In bestelauto's, vrachtauto's en (niet-openbare) bussen ligt het gordelgebruik aanzienlijk lager. Gordels worden nog steeds verbeterd. Onder andere zijn er systemen om de krachten die de gordel op het menselijk lichaam uitoefent te verminderen (de gordelspanner en krachtbegrenzer) en om de gordel nog eerder in het botsproces in stelling te brengen (‘precrash sensors’).
...
page 2

Hoe groot is het effect van autogordels en kinderzitjes op de verkeersveiligheid?

Uit onderzoek blijkt dat autogordels de kans op ernstig of dodelijk letsel aanzienlijk verminderen (zie Tabel 3). Gordels voorin hebben een groter effect dan gordels achterin, aangezien de achterbank al een veiliger botsomgeving vormt dan de voorstoelen. Verder werken gordels beter ter voorkoming van dodelijk letsel dan van ernstig letsel. Dit is omdat een dodelijke afloop in belangrijke mate samenhangt met hoofd-/schedelletsel en met inwendig borstletsel. Juist deze soorten letsel worden door de gordel tijdens een frontale botsing voorkomen. Daarnaast is het effect van autogordels mede afhankelijk van de botssnelheid (Evans, 1996). Bij zeer hoge botssnelheden daalt het effect van gordels uiteindelijk naar 0, maar bij lagere snelheden is het effect juist zeer hoog. Om deze reden is het dan ook belangrijk om ook binnen de bebouwde kom de gordel te gebruiken.
Recenter onderzoek geeft een iets hogere overlijdensrisicoreductie van circa 45% door gordelgebruik op de achterbank (Mizumo et al., 2007). Bovendien heeft het dragen van gordels achterin nog een positief effect op de voorinzittenden. Uit onderzoek van Ichikawa et al. (2002) blijkt namelijk dat wanneer achterpassagiers zónder gordel tijdens een frontale botsing tegen de voorstoel klappen, het risico op dodelijk letsel bij de voorpassagiers die wél een gordel dragen, vijf maal zo hoog wordt. Vanzelfsprekend kunnen ook voorinzittenden elkaar verwonden wanneer minstens een van hen geen gordel draagt, met name bij flankbotsingen.
Het effect van kinderbeveiligingsmiddelen is met 50% nog iets groter dan dat van autogordels (Schoon & Van Kampen, 1992; Brown et al., 2002). Deze onderzoeken maakten geen onderscheid naar leeftijd van de kinderen, type beveiligingsmiddel of plaats in de auto.

Tabel 3. Geschatte vermindering van letselkans door autogordels en kinder- beveiligingsmiddelen in personenauto's in Nederland (gordelcijfers gebaseerd op Evans, 1986 en 1991; kinderbeveiliging uit Schoon & Van Kampen, 1992).

Het nut van autogordels en kinderzitjes is in de laatste vijftig jaar onomstotelijk bewezen. Een onderzoek binnen de vijftien oorspronkelijke EU-landen (EU-15) laat zien dat zo’n 6.000 doden per jaar kunnen worden voorkomen als iedere inzittende de gordel zou gebruiken (ETSC, 2006). Indien in Nederland in 2008 alle inzittenden van personenauto's een gordel zouden hebben gedragen, zouden er in dat jaar 10 doden meer zijn bespaard (zie Schoon, 1994, voor de berekeningswijze). Uitgaande van een effectiviteit van 40%, zijn er in Nederland sinds de introductie van de autogordel ongeveer 9.000 doden bespaard door het dragen van de gordel. Sinds 1972, het jaar met de meeste doden onder automobilisten, vallen door het gebruik van de gordel jaarlijks gemiddeld 250 minder doden onder inzittenden van personenauto's. In 1972 bedroeg het draagpercentage slechts 20% (alleen voorzitplaatsen); in 2008 was dat 95%.
Is natuurlijk irrelevant, .
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2011 om 20:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2011, 20:50   #140
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Geen idee, ik heb ze niet.

Die verkeerskundigen-wetenschappers, ongevalstatistici, ..., in samenwerking met EuroNCAP, NHTSA, NCAP, alle Safety organisations over de hele wereld zullen wel gelogen hebben over die cijfers.
Overal in de wereld hebben ze gelogen, pure propaganda.
Gelogen? Neenee, gemanipuleerd Met een of andere uitleg komen ze wel aan die cijfers ze. Het is zoiets als "ongevallen" en "letselongevallen".

Citaat:
Die verdienen ongelooflijk veel geld aan het verkopen van autogordels en kinderzitjes.
Het zou me niet verwonderen dat dat viavia gebeurd ja.

Citaat:
Is natuurlijk irrelevant, .
Irrelevant... eerder nemen met een korreltje zout
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be