![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() Zouden er tussen de verdedigers van het vrij drugsgebruik ook mensen zitten die geen drugs gebruiken of niet verslaafd zijn?
![]() ![]() ------------------------------ De inbrekers waren ook voorstander voor het verbod van wapenbezit... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Banneling
|
![]() Typisch Nietscheaanse draad:
de herhaling van altijd hetzelfde.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En nochthans zo simpele discussie: bij wet verboden --> vervolging niet akkoord? = nieuwe wet proberen door te voeren geen meerderheid in parlement? = op andere partij stemmen geen enkele partij wil volledige legalisering? = partij oprichten Ik ben te stoned om een partij op te richten! = pech |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Punt 1 van de drugsnota munt uit in vaagheid. Deze vaagheid leidt tot ongelijkheid. Wat ook in het artikel, waarnaar ik link in de OP, te lezen valt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar daarover gaat deze discussie niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Want dan zou je de terugkeer van altijd hetzelfde niet verder kunnen beoefenen. Daarvoor moet je je voortdurend van den domme houden. Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 12:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze draad gaat over de vaststelling dat drugsconsumptie nog steeds vervolgd wordt, waarbij ik stel : Wat er zo goed is aan het vervolgen van drugsconsumenten blijft duister.Heb je soms iets on-topic te vertellen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | ||||||
Banneling
|
![]() [quote=artisjok;5856899]
Deze draad gaat over de vaststelling dat drugsconsumptie nog steeds vervolgd wordt, waarbij ik stel : Citaat:
Citaat:
Het is een wetsovertreding, dus een delict Citaat:
Citaat:
Citaat:
Drugsconsumptie wordt nog steeds vervolgd! Mijn link: Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 13:02. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door drugsconsumptie te legaliseren worden er wel degelijk slachtoffers gemaakt. Vergelijk het wat met roken, als ze daar geen enkel beleid tegen voeren of de prijzen laag houden stijgt ook het aantal slachtoffers aanzienlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Sommige mensen moet je tegen zichzelf beschermen. En daarom is drugsgebruik illegaal. Omdat de overheid heeft overwogen dat de voordelen niet tegen de nadelen opwegen. Zijn er mensen die verantwoord kunnen omgaan met drugs? Tuurlijk. maar er zijn veel meer mensen waarbij drugsgebruik een highway to hell wordt. Er zijn mensen die met 17 pinten in een lebmaag nog steekrecht naar huis kunnen rijden. Maar de meesten niet. Dus--> drinken en rijden gaan niet samen. Stel je voor dat ik hier een boompje opzet over het feit dat het schandalig is dat ik niet met 17 pinten in de auto mag en dat ik daarvoor een strafblad riskeer. Denk je dat de mensen dat accepteren? Tuurlijk niet. Omdat je perspectief mist in deze discussie wegens een, naar mijn vermoeden, persoonlijk voordeel bij een eventuele legalisering, maken je argumenten weining indruk; ze zijn hhogstens anekdotisch En dat slippery-slope argument van dat strafblad is ook maar een flauwe. Je moet eens naar de Sleutel trekken en vragen hoeveel jongeren daar al een job kwijtgespeeld zijn door hun drugsgebruik. M.i. is een junkie beter af met een strafblad dan met een OD. Neen, dit permissieve gedrag strookt niet met wat de meerderheid in onze maatschappij wenst. En dan heb je als democraat 2 mogelijkheden: -de weg van hierboven --> proberen de wet aan te passen. -je daar bij neerleggen Je bent toch een democraat, of niet? Voor alle duidelijkheid nogmaals: wat is het nut/doel van een penaliseren van drugsgebruik: mensen tegen zichzelf beschermen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aanwezigheid is dat in dezelfde kamer? In dezelfde woning? Is dit in de tuin in een straal van 5 meter? 10 meter? En "openbare overlast" een vager begrip is moeilijk te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | ||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Het gaat in wezen over de implementatie. Citaat:
Dat alleen cannabis toegelaten is, is ook niet vaag Citaat:
Citaat:
Ik ben het daarmee eens. De helft van het druggebruik niet vervolgen is veel te laks. Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 13:12. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
G a het voor de rechter uitvechten. Die zijn daarvoor. En de vaagheid kun je verminderen door het raadplegen van de jurisprudentie voor je met je delicten begint. Ik heb een voorsprong van 28 berichten opgebouwd. Eens zien of je het gat eerst kan dichtrijden. Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb je geantwoord. http://www.drugsbeleid.nl/derden_cohen_1207.htm Je kreeg hier geen speld tussen. Citaat:
Ik gaf de nadelen van het verbod We hebben nu een drugsverbod, en toch zijn er consumenten. Het verbod werkt niet om er voor te zorgen dat er geen consumenten zijn. Gelieve ons niet wijs te maken dat de hele wereld zijn voorraad betrekt in ons buurland; waar enkel de detailhandel van cannabis gedoogd wordt.Waar blijven die voordelen van het verbod? Citaat:
Citaat:
Daarom is autorijden gereguleerd. Citaat:
Citaat:
Hoeveel vervolgden zullen hun werk kwijtraken door hun strafblad? Wat is het nut daarvan? Citaat:
Voor Nederland is het een kwestie van tijd, vooraleer de meerderheid voor regulering van cannabis is. http://www.telegraaf.nl/jsp/foto_win...id%20te%20soft Enkel in de groep +55-jarigen is er nog een meerderheid (69%) te vinden om softdrugs te verbieden. Binnen de groep 35-55-jarigen is dit 43%, binnen de groep tot 35 jaar is slecht 24% voor het verbieden. Citaat:
Met penaliseren van drugsgebruik bescherm je geen mensen tegen zichzelf. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Banneling
|
![]() Cannabis: risico's
Gezondheidsklachten bij druggebruik zijn afhankelijk van het type drug dat wordt gebruikt (heroïne, cocaïne, cannabis, synthetische drugs …). Cannabis is de meest gebruikte illegale drug, vooral in de leeftijdsgroep van 15-34 jaar. Toch is het gebruik ervan niet helemaal zonder risico's voor de gezondheid. Cannabis heeft immers een invloed op: het hart- en vaatstelsel de luchtwegen de motoriek en bewegingen de zintuiglijke waarneming en het tijdsbesef de cognitieve functies en het kortetermijngeheugen Bovendien lopen personen die veel gebruiken of die gevoelig zijn voor gewenning het risico om verslaafd te worden. Cannabis kan ook een bestaande psychotische stoornis versterken. Wettelijke maatregelen Verbodsbepalingen In België is de verkoop van cannabis verboden. Cannabis is geen wettelijk toegelaten stof maar de overheid benadert het probleem met een zekere tolerantie. Een meerderjarige persoon mag maximaal 3 gram cannabis bezitten voor persoonlijk gebruik, behalve als: zijn gebruik problematisch is (het gebruik is niet meer onder controle) hij overlast veroorzaakt voor de gemeenschap (in een gevangenis, een school …) hij cannabis gebruikt in de aanwezigheid van minderjarigen Voor minderjarigen (jonger dan 18 jaar) geldt een andere aanpak: als een minderjarige op het bezit van cannabis wordt betrapt, wordt sowieso een proces-verbaal opgesteld en worden de ouders altijd op de hoogte gebracht. Strafvervolging Strafrechtelijke vervolging van cannabisgebruikers is aan de orde als: het gebruik gepaard gaat met een specifieke risicosituatie (bijvoorbeeld een voertuig besturen onder invloed van drugs) of andere delicten de teelt van de drug wordt vastgesteld (in principe leidt de teelt voor persoonlijk gebruik – een enkele plant – niet tot vervolging) er sprake is van drugstrafiek Een strafsanctie is dus pas een laatste maatregel. Meestal proberen politie en gerecht cannabisgebruikers de weg te wijzen naar een adequate begeleiding. Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2011 om 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, het onderwerp is mensen die wegens druggebruik opgesloten worden in de gevangenis. Waar ze gewoon verder gaan met het druggebruik, en dit grotendele door het gedrag van de cipiers. Dat lijkt me dan toch relevant te zijn tot het onderwerp nee?
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Niemand beweert dat een verbod 100% alle overtredingen uitsluit. Geen enkel verbod doet dat |
|
![]() |
![]() |