Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2012, 16:23   #241
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Da's al de tweede keer dat je een zelfverklaarde anti-racist betrapt op racisme. Eerst Alboreto, nu de Trol.
Niet moeilijk hoor.
Ze moeten zich zodanig draaien en keren om toch maar als politiek correct over te komen dat ze niet meer weten wat hun voor of achterkant is.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 16:42   #242
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Daar pleit ik hier al de hele tijd voor, maar daarop reageert niemand.
Waarom geef jij dan niet je pc weg ipv te bleiten dan anderen dat moeten doen? Of denk je dat er aan je pc en gsm geen bloed kleeft? Praktsiche voorbeelden werken meestal beter als theorie.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 16:48   #243
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Waarom geef jij dan niet je pc weg ipv te bleiten dan anderen dat moeten doen?
Omdat dit structureel niets oplost.

Citaat:
Of denk je dat er aan je pc en gsm geen bloed kleeft? Praktsiche voorbeelden werken meestal beter als theorie.
Ik weet wel dat er aan mijn pc en gsm ook bloed kleeft.
Is er een alternatief waar geen bloed aan kleeft?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 17:06   #244
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Voor U kan ik een zelfgemaakte tamtam aanbevelen. Die moeten geen varkenshuid hebben als slagoppervlak.
Oud 11 februari 2012, 17:50   #245
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Omdat dit structureel niets oplost.

Citaat:
België en Europa moeten in hun handels- en investeringsbeleid bedrijven voortdurend ertoe aanzetten om de fundamentele arbeidsrechten te respecteren en moet landen steunen en stimuleren om die afdwingbaar te maken.
Als jij zelf niet stopt met producten te consumeren of bereid bent die op te geven, als jij dus die bedrijven financieel steunt die de oneerlijke akkoorden opstellen, waarom zeur je dan? Als wereldverbeteraars de producten niet kopen, is er geen afzetmarkt en dan zullen bedrijven gerust hun eis inwilligen en de prijs duurder maken door werknemers volledige sociale rechten toe te kennen. Maar dan ga je wel €2000 voor een gsm mogen neerleggen.
Oud 11 februari 2012, 21:08   #246
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij zelf niet stopt met producten te consumeren of bereid bent die op te geven, als jij dus die bedrijven financieel steunt die de oneerlijke akkoorden opstellen, waarom zeur je dan? Als wereldverbeteraars de producten niet kopen, is er geen afzetmarkt en dan zullen bedrijven gerust hun eis inwilligen en de prijs duurder maken door werknemers volledige sociale rechten toe te kennen. Maar dan ga je wel €2000 voor een gsm mogen neerleggen.
Ik wil gerust meer betalen voor een GSM.
Maar je moet niet overdrijven, die zal geen 20-voud kosten.

Je schreef in een andere draad zelf dat de EU-politiek dergelijke bedrijven moeten weren.
Ben je nu veranderd van gedacht?
Oud 11 februari 2012, 21:41   #247
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Sovjet Rusland kon je zo'n uitspraak wel hardmaken. Maar een GSM puur gemaakt in België, met Belgische grondstoffen, met Belgische arbeidsuurprijzen en lasten. Je mag dan blij zijn met 2 mooi afgeronde blikjes in een fijn groen kleurtje en een katoenen draad voor €100.
Oud 11 februari 2012, 21:44   #248
CyberpunX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Je schreef in een andere draad zelf dat de EU-politiek dergelijke bedrijven moeten weren.
Mensen kopen een smartphone tegenwoordig. Dus 4-�* 5-voud is niet echt overdreven.

In een utopische wereld na een nieuwe verlichting, als religie de wereld uit is en geld niet meer het hoogste goed is. Ik ben niet tegen dat idee, ik ben er gewoon van overtuigd dat we er mits de huidige initiatieven nooit zullen geraken en dat er zelfs telkens meer problemen opduiken. Er wordt ondertussen helemaal niets opgelost omdat men blijft discuteren.
Oud 12 februari 2012, 07:48   #249
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen kopen een smartphone tegenwoordig. Dus 4-�* 5-voud is niet echt overdreven.
Je hebt al een smartphone voor 100 euro. Je denkt toch niet dat iedereen zich een I-phone of blackberry kan veroorloven.
En ook een 4-�* 5-voud is overdreven.

Citaat:
In een utopische wereld na een nieuwe verlichting, als religie de wereld uit is en geld niet meer het hoogste goed is. Ik ben niet tegen dat idee, ik ben er gewoon van overtuigd dat we er mits de huidige initiatieven nooit zullen geraken en dat er zelfs telkens meer problemen opduiken. Er wordt ondertussen helemaal niets opgelost omdat men blijft discuteren.
In afwachting dat geld niet meer het hoogste goed is en de mens weer in zijn waardigheid wordt herstelt, moeten de overheden dat geld aan regels onderwerpen. Maar dan moeten we eerst een overheid hebben die regels maakt in het belang van de mensen i.p.v. in het belang van het geld.

http://forum.politics.be/showthread....05#post5978305

Laatst gewijzigd door artisjok : 12 februari 2012 om 07:48.
Oud 12 februari 2012, 15:52   #250
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

niet dat dit mensen weerhoudt om nog dommere meningen op het forum te gooien hoor,welnee...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 16:51   #251
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Je hebt al een smartphone voor 100 euro. Je denkt toch niet dat iedereen zich een I-phone of blackberry kan veroorloven.
En ook een 4-�* 5-voud is overdreven.

In afwachting dat geld niet meer het hoogste goed is en de mens weer in zijn waardigheid wordt herstelt, moeten de overheden dat geld aan regels onderwerpen. Maar dan moeten we eerst een overheid hebben die regels maakt in het belang van de mensen i.p.v. in het belang van het geld.

http://forum.politics.be/showthread....05#post5978305
Waarom stel jij zoveel belang in het geld dat anderen verdienen? Leer eens wat gelukkiger te zijn met minder geld. En zolang je niet in de goot ligt te verhongeren zie ik ook niet in waar de waardigheid van de mens in gedrang is. Als het aan de communistische sossen ligt is de waardigheid van de mens al in het gedrang als hij een euro minder verdient dan zijn gebuur.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 17:10   #252
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Waarom stel jij zoveel belang in het geld dat anderen verdienen? Leer eens wat gelukkiger te zijn met minder geld. En zolang je niet in de goot ligt te verhongeren zie ik ook niet in waar de waardigheid van de mens in gedrang is. Als het aan de communistische sossen ligt is de waardigheid van de mens al in het gedrang als hij een euro minder verdient dan zijn gebuur.
Ik stel niet zoveel belang in het geld dat anderen wel verdienen; maar wel in het geld dat anderen niet verdienen.
De helft van de werkende wereldbevolking, 1,4 miljard mensen, verdient minder dan 2 dollar per dag.
http://noordzuidwiki.pbworks.com/w/p...waardig%20werk
Oud 12 februari 2012, 17:29   #253
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel niet zoveel belang in het geld dat anderen wel verdienen; maar wel in het geld dat anderen niet verdienen.
De helft van de werkende wereldbevolking, 1,4 miljard mensen, verdient minder dan 2 dollar per dag.
En ik krijg van mijn werkgever €100 netto per dag om aanwezig te zijn (mijn job is perfect gedaan als ik niks moet doen, raar he. Hoe minder ik werk, hoe meer winst voor de werkgever)
En de staat krijgt er nog eens €150 voor.

En nu? Moet ik die €100 verdelen zodanig ik en nog 97 anderen €3 per dag krijgen? Of gaan we eens aankloppen bij dat stel klootzakjes in Brussel, dan kunnen er nog eens 150 mensen meer €3 per dag krijgen.
Oud 12 februari 2012, 17:38   #254
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En ik krijg van mijn werkgever €100 netto per dag om aanwezig te zijn (mijn job is perfect gedaan als ik niks moet doen, raar he. Hoe minder ik werk, hoe meer winst voor de werkgever)
En de staat krijgt er nog eens €150 voor.

En nu? Moet ik die €100 verdelen zodanig ik en nog 97 anderen €3 per dag krijgen? Of gaan we eens aankloppen bij dat stel klootzakjes in Brussel, dan kunnen er nog eens 150 mensen meer €3 per dag krijgen.
Wat nu? Moet ik dat serieus nog eens kopiëren? Ben je van plan om het deze keer wel te lezen?
De campagne Waardig Werk eist van onze politici betere en bindende regels die de rechten van de werknemers wereldwijd beschermen.

1. We willen weten welke arbeid er schuil gaat achter de spullen die we kopen. Waardig werk of uitbuiting?
De in België gevestigde bedrijven moeten bij wet verplicht worden om kenbaar en controleerbaar te maken onder welke arbeidsomstandigheden zij produceren. Dit voor de hele productieketen, dus ook hun onderaannemers en toeleveranciers in binnen- en buitenland moeten hierbij in beeld komen.

2. We willen een Europa dat niet alleen denkt aan winst en competitiviteit, en werknemers de tol laat betalen.
Het beleid van de Europese Unie zet wetten en regels die werknemers beschermen onder druk. Wij eisen het tegendeel. Europa moet binnen de eigen grenzen en daarbuiten een economisch beleid voeren dat het respect voor de arbeidsrechten stimuleert.

3. België en Europa beschikken over hefbomen om druk uit te oefenen op bedrijven. Nu nog de politieke wil om ze te gebruiken.
België en Europa moeten in hun handels- en investeringsbeleid bedrijven voortdurend ertoe aanzetten om de fundamentele arbeidsrechten te respecteren en moet landen steunen en stimuleren om die afdwingbaar te maken.

4. Het IMF en de Wereldbank moeten stoppen met het ondermijnen van de bescherming van werknemers.
Het Internationaal Muntfonds en de Wereldbank oefenen druk uit op landen om regelgeving ter bescherming van de werknemers af te bouwen. Het IMF en de WB moeten dit beleid radicaal omgooien en richten op het promoten van waardig werk.

5. Bij financiële crisissen betalen werknemers steeds de rekening. Stop financiële speculatie.
Door de financiële crisis zullen in 2009 in Noord en Zuid naar schatting meer dan 40 miljoen banen verloren gaan. Financiële speculatie speelt een belangrijke rol bij het ontstaan van dergelijke crisissen. Alle maatregelen moeten genomen worden om financiële crisissen in de toekomst te vermijden.
http://www.detijdloopt.be/index.php?...210&Itemid=159
Oud 12 februari 2012, 18:06   #255
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat nu? Moet ik dat serieus nog eens kopiëren? Ben je van plan om het deze keer wel te lezen?
[indent]De campagne Waardig Werk eist van onze politici betere en bindende regels die de rechten van de werknemers wereldwijd beschermen.
Ik heb uw PVDA agitprop reeds gelezen en verworpen als zijnde complete onzin. Maar op zijn minst heb ik het gelezen.
Oud 12 februari 2012, 18:16   #256
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat die er dan iets aan doen om meer dan 2 dollar te verdienen. Zonder andermans geld af te pakken als het kan.

Laatst gewijzigd door kwantum : 12 februari 2012 om 18:16.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 18:19   #257
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Dat die er dan iets aan doen om meer dan 2 dollar te verdienen. Zonder andermans geld af te pakken als het kan.
Naar belgië emmigreren natuurlijk, daar krijgen ze middelen van de overheid, die zijn niet van iemand anders afgepakt.
Oud 12 februari 2012, 18:29   #258
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen ik laat niet uitschijnen dat gans die groep zijn rijkdom op oneerlijke wijze vergaard heeft.
Ik had moeten schrijven
Ik durf te betwijfelen dat al die rijkdom eerlijk verworven werd.
Diefstal, geweld, uitbuiting, overtreden van mensenrechten en arbeidsrechten,... kan je toch niet eerlijk noemen.
Dat moogt ge betwijfelen.
Van mij moogt ge ze zelfs voor de rechter slepen.
Diefstal, geweld en uitbuiting zijn verboden en moeten gestraft worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 18:33   #259
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat moogt ge betwijfelen.
Van mij moogt ge ze zelfs voor de rechter slepen.
Diefstal, geweld en uitbuiting zijn verboden en moeten gestraft worden.
Nee, hoor. Dat is niet overal en altijd verboden.
Oud 12 februari 2012, 18:34   #260
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb uw PVDA agitprop reeds gelezen en verworpen als zijnde complete onzin. Maar op zijn minst heb ik het gelezen.
Dat komt toch niet van de PVDA.

Kan je ook nog uitleggen waarom het onzin is?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be