![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5481 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5482 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5483 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij is een dooddoener zoals" ik ben tegen een verplichting( alsof u niet weet dat dit onderdeel van de problematiek is!) en ook niet voor een verbod( evengoed onderdeel van de problematiek, gezien de reacties hierop) uiteraard geen antwoord, hoogstens een teken dat u geen standpunten heeft en nog minder een mening kan verwoorden. Wat ook blijkt uit uw meerijden, op de kar van de dag.... Nu, om toch nog eens een poging te doen de discussie niet door het gedrag van één forumster te laten wegkapen; want er worden nogal boute uitspraken gedaan! Is het een oplossing" jongeren te leren omgaan met groepsdruk als alternatief voor kledingvoorschriften op school"? Uiteraard niet, omdat wat wij als groepsdruk omschrijven door groepen zelf anders wordt ingevuld, het is de plicht van gelovige vrouwen hun zusters te "corrigeren"en onderdeel dus van gedrag wat gelovigen onder mekaar opleggen, daarbij gesteund door salafistische organisaties die ook de toon bepalen in moskees, en ouders die zelf geen antwoord hebben op die ontwikkeling. Het gaat dus helemaal niet om de Westerse opvatting over groepsdruk, maar daarvoor moet je eigen normen en waardenkader loslaten, om dit in te zien. Dat kan natuurlijk niet iedere forummer, wat tot eindeloze discussies leidt. Scholen horen ervoor te zorgen, dat hun leerlingen maximale kansen krijgen, door de komst van orthodoxe islam en de goed georganiseerde verspreiding hiervan, moeten scholen dus ook studentes leren om te functioneren zonder hoofddoeken. Die taak is nieuw, en wordt door scholen ernstig genomen. Dat mondde, nadat alle andere alternatieven werden geprobeerd, uit in de maatregel dat binnen de school geen hoofddoeken gedragen mogen worden, zo vermijdt je onderscheid en uitbreiding van vrouwonvriendelijke opvattingen op religieuze basis. Dan een halfzacht antwoord geven zoals" ik ben tegen verplichting en verbod" is natuurlijk goed voor het ego maar steunt ook de opkomst van een gedachtengoed wat vrouwen degradeert tot tweederangsburgers,juist door die halfslachtige houding kreeg de opkomst van orthodoxe islam alle mogelijkheden, maar blijkbaar is het ego belangrijker dan het bieden van kansen aan meisjes en vrouwen, ongeacht origine. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent werkelijk een meerwaarde voor ons forum en dat meen ik. Ik onderschrijf dan ook deze posting volledig. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 21 april 2012 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5485 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom kunnen ze hun mening niet verantwoorden, naar iedereen. En daarom blijft het antwoord uit. En jij kan dat duidelijk wel. Dus heb je die pluim op je hoed niet aan mij te danken, maar aan jezelf. Ik zeg alleen maar dat je hem verdient. Dik verdient zelfs. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5487 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5488 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor de meelezer: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5408 Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5490 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het al meerdere malen niet met je eens geweest, maar je verdedigt je stellingen tenminste op een normale wijze zonder je als een neurotische tourette-kip vast te bijten in meta-discussie.
![]() |
![]() |
![]() |
#5491 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5492 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5493 |
Banneling
|
![]() Ik heb helemaal geen ambitie om op iemand zijn tenen te trappen. Een gezonde dosering van religieuze uitingen vind ik wel gepast uit respect voor mensen die atheïst zijn. Het kot is te klein voor overdrijvingen, om het cru te zeggen. En zeker als er een expansionistisch kaartje aan hangt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5494 |
Banneling
|
![]() Ga eens naar de voetbal. Daar zitten mannen op vrouwentoiletten en vrouwen op mannentoiletten. En elders gebeurt dat ook. En in oude café's staan de urinoirs vlak naast het damestoilet.
Dat is geen goed argument, hoor. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5495 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5496 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf doe ik heel weinig "opzoekingen" om "bronnen en bewijzen" en van alles nog wat bij elkaar te schrapen om gewoon weer te geven hoe het voelt als je tegen die "verrijking aan miserie" zit te kijken... Het ligt toch zo voor de hand wat er allemaal misloopt! De "bronnen en bewijzen-verzamelaars" van zaken zoals "1+1=2" hebben gelukkig aan jouw geduld en inspanningen op dat gebied nog een flinke kluif. Probleem is echter dat een bepaald soort mensen toch met niets te overtuigen zijn. Ze willen enkel anderen overtuigen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5497 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gezien ge zelf zegt dat het omdraaien van de vraag niet hoort en een drogreden is, zegt ge dus van uzelf dat ge drogredenen gebruikt. Ik eis helemaal niets, ik geef gewoon aan wat de vraag is waarover het hier gaat en dat ge volgens uzelf drogredens gebruikt, want ge draait de vraag om. Meer niet.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 23 april 2012 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5498 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U weigert de vraag te beantwoorden en verstop je nu daarvoor achter het feit dat iemand, het omkeren van een vraag, een drogreden zou vinden. Maar een vraag stellen is natuurlijk nooit het aangeven van een reden, laat staan een drogreden. Wat jij doet is weigeren van op de vraag te antwoorden, voor een drogreden. Meer niet. Maar ook niet minder. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5499 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien moet ik eenvoudiger zinnen gebruiken, dus bij deze: Ik ben tegen regels die kledingvoorschriften opleggen, dat wil zeggen: Mensen die druk uitoefenen op anderen om tegen hun zin bepaalde kledij al of niet te dragen is kinderachtig en hoort niet. De mensen moeten daar tegen beschermd worden. Mensen die die druk uitoefenen moeten mijns inziens bestraft worden. Duidelijk zo? *snip* Citaat:
Dat geldt voor indertijd het 'milet' incident, dat geldt voor hoofddoekjes, en dat geldt ook voor de belangrijker zaken zoals roken, drinken en (andere) drugs. Citaat:
Eigenlijk is het niet-dragen van een hoofddoek vanuit de westerse opvattingen even goed een groepsdruk. Het is aan het individu om, binnen die stromingen voor zichzelf uit te maken of een kledingstuk gewenst, gewild, aanvaardbaar is voor dat individu. Helemaal de groepsdruk elimineren zal nooit lukken, want we zijn een sociaal wezen dat geëvolueerd is door te functioneren binnen dat sociaal kader, en een van de redenen waarom we het zo goed doen als soort is omdat we vertrouwen hebben in de groep. *snip* Citaat:
Citaat:
De taak van de school is onderwijs, het verspreiden van kennis. Ik heb het al dikwijls gezegd, geef de jongeren een goede kennis en zorg ervoor dat ze een gezonde keuze kunnen maken. Dat is de enige taak van de scholen. Citaat:
*ad hominem stukken verwijderd.
![]() |
![]() |
#5500 | |
|
![]() Citaat:
Ja hoor, het was leuk en aangenaam, ik heb er erg van genoten, dank u om het te vragen. ![]()
![]() |