![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3001 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3002 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees dan ook consequent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3003 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is dan wel de omschrijving van "individu"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3004 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U hanteert schijnbaar een bepaald criterium (bestaan van hersenen en zenuwstelsel), maar dat wordt niet door iedereen gedeeld. Anderen menen dat er slechts na de geboorte sprake is van een "kind", omwille van andere criteria. Ik zie dan ook niet goed waar uw objectivering schuilt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3005 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet het je nageven. Je hebt gelijk. Ik verwarde inderdaad ethiek met 'geweten'. Juist is juist. Merci é maat. ![]() Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3006 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén van de reacties op dit artikel: http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=D13MURGAIk lees hier veel reacties vol afschuw. Maar deze 'geleerden' trekken gewoon bestaande lijnen door. Er is al een tendens in de maatschappij om 'ongewensten' of 'ongeneselijken' te 'verwijderen'. De vraag is waar de grens ligt. We hebben een maatschappij die het zich kan veroorloven om gehadicapten (zowel mentaal als fysiek) een goed leven te bezorgen. We kunnen ongeneselijk zieken nog een dragelijk bestaan geven. Maar er is een tendens om te stellen dat dit niet moet. Soms krijg ik het gevoel dat wie geen euthanasie aanvraagt als slecht wordt beschouwd. Deze geleerden hebben dit gewoon door getrokken tot in het absurde. Het is een vingerwijzing dat we moeten oppassen met bepaalde tendenzen in onze maatschappij. Als we niet oppassen komen we in een maatschappij waar alleen 'gezonde' mensen nog getolereerd worden. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3007 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3008 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe vaak heb ik jouw al wel niet duidelijk moeten maken, dat ik ook voor postnatale abortus ben ik bepaalde gevallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3009 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je de mening van je tegenstanders zo beledigend en neerbuigend samenvat, dan krijg je gelijkaardige reacties als:
en in jouw godsdienstvisie, de moeder als wegwerpartikel, onderdanig aan de pastoor zijn mening. Nog even en je gaat ze sluieren en er een burka overgooien. Of stenigen als ze nog een jong meisje is ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3010 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3011 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3012 |
Minister-President
|
![]() Misschien eens nadenken over het soort maatschappij waarin je wil leven.
![]() |
#3013 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de hele evolutie van sperma/eicel tot baby is een bijzonder glijdend gebeuren met extreem veel hindernissen. er is nergens een harde grens te trekken en dus zit je met een subjectieve belevenis. het zou je sieren moest je dit erkennen. de logica die paulus hanteert is dezelfde als de logica vd katholieke kerk. alleen stopt paulus bij de contraceptie terwijl de kerk, in haar consequentie, haar logica tot in de balzak/eierstok doortrekt. de grens bij de conceptie is net zo subjectief en willekeurig als de grens bij 32(nietzsche) of bij het sperma'ke in de balzak (kerk) of eender welke andere grens. je zit met een glijdende evolutie en met een verhaal van rechten. een vrouw is GEEN legbatterij en eigenlijk moet je dat eerst inzien vooraleer je je in dit soort discussie's mengt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3014 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3015 |
Minister-President
|
![]() Je sprak over een 'abortus' NA de 'geboorte', wat op zich al een contradictie is.
Maar los daarvan, ouders na de geboorte laten beslissen.......toch eens nadenken, zoals ik al schreef, over het soort maatschappij waarin je wil leven. Nog een geluk dat je de juiste haarkleur had of de juiste ogen....volgens je ouders. Over je dosis 'verstand' konden ze toen nog niet oordelen. Nu wel....maar nu is het te laat zeker? Ernstige afwijkingen zijn dikwijls al tijdig opspoorbaar en dan lijkt abortus, zo de ouders willen, een aanvaardbare oplossing.
![]() |
#3016 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder dat gedoe met haarkleur, slaat werkelijk helemaal nergens op. Het gaat om de mentale capaciteiten, niet welke haarkleur je hebt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3017 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik geloof dat 99.9% dat zo interpreteert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3018 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is een discussieforum, daar mag je dus zeggen wat je wilt (ook tot zekere hoogte natuurlijk). Dat een mening qua *norm* afwijkend is, wilt niet zeggen dat het niet juist is, eerder het tegenovergestelde. Afwijkende meningen kunnen juist zeer relevant zijn. Niet dat ik zeg dat nu mijn mening over Postnatale abortus zeer relevant is, ja ik vind van wel natuurlijk, maar ik begrijp dat bepaalde mensen mijn mening onmenselijk of zelfs walgelijk kunnen vinden. En dat respecteer ik dan ook, maar je moet het wel in de juiste context blijven plaatsen. Ik ben niet een of andere zieke psycho, die andere dwingt om abortus te plegen wanneer het kindje niet volgens de eisen voldoet. Ik laat het gewoon aan de ouders over. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3019 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |