![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jamaar jamaar, dan zouden kameleon en co misschien wel eens echt moeten gaan solliciteren en echt gaan werken. Dat horrorscenario mijden ze liever door hier wat random vacatures te quoten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Begin al eens met te zoeken op poetspersoneel: ruiten wassen, poetsen, kantoren of thuis, verzorgen, ... honderden zoeken ze er. Daar kom ik lang niet mee toe denk ik. ![]() ![]() Maar je zoekt dus een bureaujob voor secundair onderwijs, juist? De kassa is niet goed genoeg bv. Geen probleem hoor, er zijn genoeg bureaujobs voor niveau middelbaar onderwijs hoor. Talenkennis (minimum Nederlands kunnen lezen, schrijven, begrijpen en spreken!!!) is meestal wel een vereiste. Maar Engels is vaak ook goed. Welke regio? Niet te vies om trein of bus te nemen zoals zo vele master na masters, zeker als je je volledige kosten hiervoor vergoed krijgt? Je mag van mij de sector nog kiezen ook: overheid? Of toch liever privé-sector? Brussel? Of de periferie?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 juni 2012 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar mijn ervaring zijn het meestal arbeiders en ongediplomeerde werkzoekers die niet onder de kerktoren uit willen komen voor een job. De meeste masters die ik ken werken in Brussel en staan dagelijks uren in de file ofwel pendelen ze urenlang. Voor ik naar Leuven verhuisde lag mijn job trouwens op 127 km van de deur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Een ander probleem is dat men niet meer onderaan wilt beginnen en zich zo opwerken. Men wilt direct een schhon jobke. Helaas werkt de wereld zo niet.
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Zonder diploma zijn er genoeg jobs waarbij men 1500 euro netto en meer kan verdienen.
Het is allemaal de schuld van de Flair. Laatst gewijzigd door Ratatosk : 23 juni 2012 om 12:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
We werken zeven uur per dag, staan inderdaad vroeg op. Sommige komen van meer dan 60km ver en zijn dus iedere dag anderhalf uur en langer onderweg (als het nog meezit met het openbaar vervoer)... Ik moet je niet vertellen dat de verloning karig is (vergoeding is op bach-niveau) en ver ondermaats aan wat deze mensen normaal gezien zouden moeten krijgen. Maar hun diploma is moeilijk inzetbaar. Ze hebben thans al vele sollicitaties achter de rug... In Brussel gebeurt het ook. En mijn meeste vrienden werken ook ... Allé eigenlijk is er niemand die ik ken van al mijn collega masters die meer dan zes maanden werkloos is geweest!!! ![]() Ze zoeken overigens vaste middelbaar ondewijzers hoor, waar ik nu werk. Ze hebben nl ook wel door dat ze de manama's niet gaan houden (en dat ze die overigens meer moeten betalen, nl op bach niveau) ... maar die vinden, is nog een ander paar mouwen! Vind jij het overigens niet straf dat er één miljoen (1 000 000 000) mensen in Brussel wonen maar dat pendelaars van beemd en de ver moeten komen om al die administratieve, vaak lagere, jobs in te vullen ???? ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() Er zijn genoeg jobs met diploma waarbij men €100.000 netto kan verdienen.
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() En?
![]() |
#71 |
|
![]() Ahja, de enige die conform de job geschoold was die ik nu uitvoer, heeft dus al zijn schup afgekuist. De job was namelijk niet goed genoeg en onderbetaald voor meneer ...
Oh als ik dat nog twee weken zou moeten doen ... ![]()
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Je bent gewoon verzuurd en bitter omdat je geen diploma hebt en in je verbeelding geen werk vindt wat aan je vereisten voldoet. Ga werken, dan kan je iets doen aan je zelf- en wereldbeeld en kan je opklimmen. Als je de capaciteiten hebt die je pretendeert te hebben, kan dat geen probleem zijn. Maar wel even een reality check: een gediplomeerde starter verdient niet meer dan 1500 euro per maand. Ongediplomeerd zal het dus nog wat minder zijn. Maar zoals je weet klimt het na verloop van tijd ... Nu hoop ik wel dat je niet alles zo dusdanig vergalt hebt dat het heel moeilijk voor je is om werk te zoeken. Maar daarvoor moet je toch al heel lelijk doen tegenwoordig heb ik de indruk, zeker als je laaggeschoold bent. Daar de meerderheid uit werkweigeraars bestaat.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 juni 2012 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Gewoon voor de staat werken
![]()
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() Is toch normaal. Voor €100 koop ik mij ook een goede encyclopedie en voor €25 heb ik één maand toegang tot wikipedia.
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Relevantie? Voor de hoogst mogelijk geschoolden is dat anders of wat?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 juni 2012 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Perfecte en logische vereisten dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Daarom wordt het de hoogste tijd dat de lagergeschoolden onder ons eindelijk eens vanonder hun schulp durven uitkomen. Binnen enkele decennia MOETEN we deze mensen gedwongen onderhouden omdat er gewoonweg geen keuze meer is. En daarbij zijn dan nog de meeste nieuwkomers laaggeschoold en Nederlandsonkundig ... Je moet je afvragen waar je deze mensen in godsnaam kan plaatsen?? ![]() Die mensen moéten we dus gewoon onderhouden, die kunnen gewoon geen werk uitvoeren of hoe ga je zelfs een ramenlapper nog maar uitleggen hoe het moet als hij swahili spreekt? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() In de bouw heb je geen diploma nodig en in de bewakingssector ook niet. Beide bieden een goed loon en gratis Geen diploma hebben is geen reden om geen werk of een laag loon te hebben.
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
een ongeschoolde belg pakt men niet aan als die volledig in het wit wil werken theoretisch klinkt da allemaal heel schoon maar als men de vdab een keer fatsoenlijk opkuist blijft er max de helft over. fakevacatures, bedrijven die niet geïnteresseerd zijn in de massa subsidies voor oudjes, laaggeschoolden, ... |
|
![]() |
![]() |