![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Minister
|
![]() Om op de originele vraag te antwoorden: hoge muren rond zetten, laten vollopen met water en goudvissen in houden. Iets anders kunt ge er van zen leven niet meer mee aanvangen. Het kalf is niet alleen verdronken, het is op de bodem verrot en de smerige brei die er van overblijft verspreidt verschrikkelijke ziektes.
Yep, moet niet veel van Brussel hebben.
![]() |
#228 |
Minister
|
![]() We kunnen het ook gewoon officieel als kolonie aan Marokko geven. Misschien krijgen we Agadir in de plaats?
![]() |
#229 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb het over de Nederlanden.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
|
![]() Niet op reageren! Hij en zijn traditiovriiendjes kunnen echt niks anders. Ze zijn er hier op het forum wereldberoemd voor.
![]()
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
|
![]() Citaat:
Belgikske bestaat, maar IS niet. Heb d'em?
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 9 augustus 2012 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
|
![]() je snapt het dus echt niet. QED.
![]() |
#237 | |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik jullie hier zo lees zeuren over VN-resoluties, volkerenrecht en wat nog meer, kan ik niet anders dan denken dat de meeste Vlamingen, waaronder de meeste Vlaams-nationalisten, de Belgische brave-Vlaminkjesmentaliteit nog niet ontgroeid zijn wanneer ze politieke analyses en strategieën proberen op te stellen. Nog steeds blijven ze volharden in het overschatten van het belang van de legaliteit - zie ook de hele retoriek over BHV. Je zou toch denken dat 180 jaar in België, waar de grondwet met alle gemak genegeerd wordt door wie zich het kan permitteren, hen iets zou geleerd hebben...
Het internationaal recht, inclusief het recht op zelfbeschikking der volkeren, is zeer belangrijk - als ideaal, als politiek streefdoel. Ook ik beroep mij erop wanneer ik opkom voor het zelfbeschikkingsrecht van Vlamingen, Walen, Basken, Grieken,... Maar het belang in een politieke strategie is, buiten het retoriek-propagandistische stuk, verwaarloosbaar. Politiek draait om macht. Het zullen machtsverhoudingen zijn die zullen bepalen wat er met Brussel gebeurt; daar kunnen geen duizend VN-resoluties iets aan verhinderen. Willen wij als Vlamingen ooit iets bereiken zullen ook wij moeten leren in termen van macht te denken. Het is uitermate naïef om te denken dat Brussel ons, eens Vlaanderen zich onafhankelijk verklaart, Vlaanderen vanzelf als een rijpe appel in de schoot zal vallen omdat je ergens een komma in een VN-verklaring zo kunt interpreteren dat Brussel geen recht op zelfbeschikking heeft, omdat je uit jouw persoonlijke tekstexegese kunt afleiden dat Brusselaars geen volk zijn, of omdat je met wat bankbiljetten zult zwaaien (nog maar afgezien van de vraag of Vlaanderen tegen dan inderdaad nog over geld zal beschikken). Brussel zul je niet van les francophones krijgen, je zult het met veel zwoegen uit hun handen moeten sleuren. Investeren in de Vlaamse machtsontplooiing in Brussel. Hoe - dat is een interessante discussie. Maar vast staat dat de gemakzucht van de Vlaamse centenbeweging alvast niet zal helpen. En kwelen dat je het best aan Marokko kunt geven nog minder - dat soort mensen begrijpt niet hoezeer het lot van de Rand (sociaal-economisch en urbanistisch, en dus demografisch) met dat van Brussel verbonden is, en dat de inzet daar dankzij de Metropolitane Gemeenschap nog zal vergroten.
Laatst gewijzigd door Burkide : 9 augustus 2012 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
|
![]() Vlaanderen is even 'officieel'! Wat nu?
![]() |
#239 | |
Europees Commissaris
|
![]() Het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden was ooit. Het Habsburgse Rijk was ooit. Het Karolingische Rijk was ooit. Ik zie niet in waarom België nooit ook zal 'wassen'.
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
|
![]() Citaat:
![]() |