![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Er zal best wat nivellering zijn tussen Obama en Romney. En ja, hun buitenlandse politiek zal nauwelijks verschillen. Maar dat je denkt dat ze niet verschillen wat betreft binnenlandse thema's... Please elaborate. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Minister
|
![]() Geen verschil tussen Obama en Romney? Dat is hetzelfde als beweren dat er geen verschil was tussen Al Gore en George W. Bush zoals de Naderites deden in 2000...
...EN WE WETEN ALLEMAAL HOE DAT IS UITGEPAKT Er is een duidelijk verschil in beleid tussen de twee: - Romney en de Republikeinen willen belastingverlaging vooral ten voordele van de rijken; Obama wil belastingverlaging voor de middenklasse maar wil tegelijk de belastingen verhogen voor al wie meer dan 250K verdient. - Romney en de Republikeinen willen abortus verbieden in alle gevallen; Obama en de Democraten niet - Romney en de Republikeinen willen Obamacare afschaffen, Medicare in een voucherprogramma veranderen; Obama uiteraard niet en zo kan je maar doorgaan... Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 7 september 2012 om 10:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Guantanamo, NDAA: zelfde Bail-outs: zelfde War on Drugs: zelfde ... Kan U misschien aanhalen waar ze verschillen?
![]() |
![]() |
#504 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens, aangezien Al Gore Obama (praktisch Bush II) endorsed, zou er hoogstwaarschijnlijk inderdaad weinig verschil geweest zijn.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 7 september 2012 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Minister
|
![]() Dat was Romney de gouverneur van Massachussetts - een personage dat Romney hard tracht te vergeten - Romney de Presidentskandidaat wil Obamacare (inclusief de aspecten die hij zelf als gouverneur deed) afschaffen omdat zijn partij er vollop tegenstander van is.
Wazt de Bail-outs betreft niet hetzelfde: Romney wou bijvoorbeeld de autoindustrie failliet laten gaan. Het is trouwens makkelijker om oorlogen te starten (zoals Bush) dan om ze te beëindigen. Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 7 september 2012 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom denk je dat er geen grote aanvallen op Obamacare zijn vanuit het Romney-kamp?
![]() |
![]() |
#507 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook: van deze verkiezingen lig ik niet echt wakker, aangezien ze enkel invloed gaan hebben op de Amerikaanse burgers. Voor de wereldeconomie en de rest van wereld zal er nauwelijks verschil zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#509 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#510 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar heeft U het weer fout. Van Obama weten we dat hij niet vies is van oorlog, bombardementen, oorlogsverklaringen zonder het Congress, dronestrikes, etc. Je hebt geen enkele reden om aan te nemen dat hij minder vlug ten oorlog zal trekken als Romney. Je bent jezelf weer wat aan het voorliegen.
![]() |
#511 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als er al bommen op Iran gaan vallen, zullen ze van Israëlische makelij zijn. En in een oorlog tussen Israël en Iran kiest elke Amerikaanse president voor Israël. Maar als jij beweert dat ik gezien mijn afkomst meer schrik moet hebben van Obama dan van Romney, zal ik je wijze raad zeker in acht nemen. Bedankt, Christophe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb deze ochtend de verslaggever van de VRT gehoord (niet echt pro-republikeins, eerder onvoorwaardelijke fans van Obama), en zelfs hij zei dat de swung van 2008 er niet was, dat de magie van Obama van toen totaal verdwenen is, en dat er veel meer anti-romney en anti-republikeins rethoriek te horen is dan wel een echte visie. In 2008 bracht Obama in zijn eigen speech een boodschap van hoop en verandering voor de toekomst, gisterenavond was hij vooral pijlen aan het afschieten op zijn tegenstanders. Maar goed, ik zeg niet dat de republikeinse conventie beter was hoor. Ik zag in beide conventies een paar geslaagde speeches, maar ook in beide evenementen veel herkauwde en saaie momenten, maar ook veel negatieve boodschappen. Ik heb ook een Nederlandse analyst horen praten over de campagne en de impact ervan op de Amerikaanse Jan-met-de-pet. Blijkt dat de mensen die meestal republikeins stemmen op dit moment niet echt opgezet zijn met de boodschap van hun partij, en dat de mensen die eerder democratisch gezind zijn op dit moment een soort schaamte hebben voor de mislukking van Obama Presidentschap. Maar goed, de conclusie van de meeste 'analysten' is dat de kans groot is dat Obama herverkozen wordt. Niet omdat de mensen nog in hem geloven, maar omdat ze niet denken dat Romney het beter zal doen. Mijn mening is dat men een slechte President beter kan vervangen en de challenger een kans moet geven. Maar kijk, ik ben geen Amerikaan en mag dus niet stemmen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://2012.republican-candidates.org/Romney/Iran.php Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 7 september 2012 om 11:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#514 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou de man een kans geven, want met Obama weet men nu al dat de volgende vier jaar verloren jaren worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zou niet weten wat jouw afkomst is. me dunkt, als men Iran aanvalt (en dus effectief wereldoorlog III riskeert) dat we allemaal schrik moeten hebben.
![]() |
![]() |
#517 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#518 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kandidaten als Nader, Paul en Johnson kunnen nooit president worden, u bevestigt dus eigenlijk de stelling van Chillius Caesar. Citaat:
Als Iran een atoombom bezit daarentegen, dan pas kunnen we serieus schrik hebben. Laatst gewijzigd door Antoon : 7 september 2012 om 13:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
Minister-President
|
![]() Iran is de tweede grootste exporteur van olie naar China. Als ze die aanvallen zijn we straks allemaal dood.
Edit: Als ze een atoombom zouden hebben (let wel: ze hebben dan nog lang niet de technologie om die verder dan het Midden-Oosten te schieten), kan men ook stellen dat de olieprijs zal dalen daar de Amerikanen dan minder geneigd zullen zijn er binnen te vallen. Laatst gewijzigd door Klein Licht : 7 september 2012 om 14:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie doet er of Obama daar vies van zou zijn? Bron? Het 'ontkennen van de realiteit' ging over deze quote van u: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |