Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2012, 23:08   #241
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Nee, dat is het prefereren van betogingen die daadwerkelijk invloed hebben, grapjas.
tuut tuut je bent Jo gevolgt toen hij dit zinnetje plaatste "Relschoppen is meer dan gerechtvaardigd in het huidige Europa."
u bent dan ook een fan van relschoppers
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 23:11   #242
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Dat is niet normaal en zelfs heel dom.

Ze hebben geen 100 undercovers he?
100 is inderdaad wat veel zal eerder 20 a 30 zijn
Oud 27 september 2012, 23:11   #243
che20
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat heb ik ook al gezegd, maar ja, met mij "discussieert" ze niet

Volgens mij begreep ze je gewoon niet
Ja, dankjewel. Ik dacht voor de zekerheid het zelf ook nog maar eens te benadrukken.

Laatst gewijzigd door che20 : 27 september 2012 om 23:12.
che20 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 23:17   #244
che20
Schepen

Standaard

Citaat:
Is 't daar niet pluis?

Er zijn toch maar 15 betogingen per dag?
Man... ik word gek van die betogingen...de ene is nog niet voorbij, of je hebt al een knuppel in je nek waarmee preventief de volgende uit elkaar wordt geslagen.

Mijn tijd hier zit er wel zo'n beetje op, en de economische situatie houdt niet over, vandaar.
Oud 27 september 2012, 23:36   #245
che20
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Idd, Benieuwd naar welke betogingen je geweest bent eigenlijk?
Als context: ik woon in het centrum, vlakbij Sol, dus ook als ik er niet naar opzoek ben zie ik regelmatig een betoging.

De laatste was die van eergisteren, 25 september. De eerste was de betoging tegen abortus. Dat was een van de grootste. Verder heb ik het geluk gehad bij de betoging te zijn geweest die leidde tot 15M. Dat was ook een hele grote. Bestond uit de "gewone spanjaard". Families, ouden-van-dagen, mensen die uit hun werk kwamen, studenten, etc. Dat duurde heel even, hooguit een paar dagen, en toen werd het overgenomen door anarchisten die een kamp bouwden op Sol. Het massale was er toen snel af, en veel mensen die de oorspronkelijke betoging steunden, stonden niet achter het tentenkamp.
Het kamp heeft maanden gestaan op Sol, en besloeg vrijwel het hele plein. Er werden zelfs plattegronden geprint om de weg te vinden in het kamp. Ik ben er in die tijd tientallen keren doorheen gelopen.
Ik heb ook protesten gezien tijdens de katholieke jeugddagen. In die tijd gebeurde nog iets opvallends: het kamp op Sol was vanwege die dagen geruimd, maar een klein restje was er nog. Katholieke jongeren meenden toen ook een standje op te kunnen richten op Sol (tegen abortus). In eerste instantie mocht dat niet van de politie, maar de katholieken kregen steun van de anarchisten, die van mening waren dat iedereen mocht demonstreren. Vervolgens bleef er een tijd een standje van anarchisten en een van katholieken staan.
Ik ben verder bij de demonstraties geweest van de algemene stakingen, en van 1 mei, en iets met de constitutie oid. Verder nog allerlei kleinere protesten gezien, onlangs nog de omroepmedewerkers die ontslagen zouden worden. Man of 50, politiewagentje ervoor, en een erachter, en dat was het.
Dat was het geloof ik wel zo'n beetje.
Oud 28 september 2012, 00:25   #246
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Wie is dat meisje ? Je lief of je dochter ?
Neen, dat is de foto waarbij hij klaar komt.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 00:29   #247
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
oproepen tot geweld, zo kennen we ze weer
Ik roep niet op tot geweld, ik zeg dat het gerechtvaardigd is. Ik kan perfect begrijpen dat tienduizenden de straat op trekken om te protesteren en daarbij de confrontatie willen aangaan met de krachten van het status-quo, in de eerste plaats de uitvoerende ambtenaren van de politie die de wil van de machthebbers moeten veiligstellen.

Laatst gewijzigd door -Jo- : 28 september 2012 om 00:34.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 00:30   #248
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
De mediterrane arbeidsethos en corruptie zijn natuurlijk ook niet vreemd aan de economische malaise.
Latijns Europa moet wat dat betreft voor zijn verantwoordelijkheid geplaatst worden.

Vooral de echte oorzaken niet bij naam noemen. Zo kennen we de rechtse bier- en pinhelmnationalistjes wel.
Oud 28 september 2012, 00:31   #249
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
oproepen tot geweld, zo kennen we ze weer
Hoever mag men nog gaan? Burgers laten opdraaien voor de banken?
Oud 28 september 2012, 00:32   #250
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
De mediterrane arbeidsethos en corruptie zijn natuurlijk ook niet vreemd aan de economische malaise.
Latijns Europa moet wat dat betreft voor zijn verantwoordelijkheid geplaatst worden.
Mitgard, hoelang is dat geleden dat jij hier kwam posten als werkloze profiteur om af te geven op alles en iedereen met werk en geld?
Nu je blijkbaar werk hebt, ben je dit snel vergeten.
Oud 28 september 2012, 00:33   #251
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik persoonlijk wil, is steeds meer directe democratie en in elk geval democratisering van de EU-instituties. Dat is echter erg moeilijk met 27 autonomie leden - soevereine naties.
De leidende elite applaudisseert voor je. Ze willen namelijk niets liever dan de laatste restjes onafhankelijkheid van de nationale staten vernielen.
Nu al beslist de EU-moloch over zowat 75% (!!! Waar is uw autonomie???) van wat in de nationale parlementen nog goedgekeurd wordt.
Oud 28 september 2012, 03:08   #252
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Hoever mag men nog gaan? Burgers laten opdraaien voor de banken?
en wie gaat de schade alweer betalen denk je
Oud 28 september 2012, 03:09   #253
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Ik roep niet op tot geweld,
tuurlijk niet, ach iedereen kan het lezen
Oud 28 september 2012, 07:58   #254
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Rellend dragend een kledingstuk of gadget van volkeren uit het zuiden of in hennep, of rasta's, of t-shirt met 'linkse' symboliek, of drugsogen, of een doek voor de mond, ...
sommige worden ook door rechts gedragen maar die zijn er natuurlijk niet op betogingen van eerder links Tussen de niet rellers van ik minder uit de toon, die dragen minder uniform, maar daar is dan ook geen opeenhoping van politie in burger die denkt dat ik één van hun ben
Goh, ik draag ook nooit zo'n "linksenuniform" en toch ben ik nog nooit iemand tegen gekomen, flik of betoger, die dacht dat ik een flik in burger was...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 08:24   #255
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De leidende elite applaudisseert voor je. Ze willen namelijk niets liever dan de laatste restjes onafhankelijkheid van de nationale staten vernielen.
Nu al beslist de EU-moloch over zowat 75% (!!! Waar is uw autonomie???) van wat in de nationale parlementen nog goedgekeurd wordt.
Het is een traject van vrijwillige homogenisering. Dat is democratie. Jij hebt vanuit klein extreem links niets te bieden. Maar je mag mee spelen...zonder gewicht in de schaal te kunnen leggen., behalve wild om je heen schoppen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 10:48   #256
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tuut tuut je bent Jo gevolgt toen hij dit zinnetje plaatste "Relschoppen is meer dan gerechtvaardigd in het huidige Europa."
u bent dan ook een fan van relschoppers
tuut tuut, het is goed. Ik geef het toe. Een beetje relschopperij, indien nodig, kan uitzonderlijk gewettigd zijn. Is de door U aanbeden Arabische Lente dan zonder schop of stoot verlopen ? Denkt U niet dat er zonder een beetje "onrust" er nooit meer verandering zou komen in een vastgeroest corrupt regime ? U steunt toch ook het geweld dat de staat Israel verspreidt ?
Waarom dan dit dubbelzinnig hypocriet standpunt ?

Een beetje rel schoppen mag niet, maar een souverein land aanvallen mbv AQ-terroristen is fijn. De terroristen in Libie steunde U ook... Maar nee, een leeg blikje frisdrank gooien in Spanje, dat gaat voor U over de rode lijn.

Het is trouwens opvallend hoe bepaalde aanslepende problematiek plotseling opgelost kan worden, dankzij een beetje chaos (of is de zogenaamde "ordo ab chao" reeds geoctrooieerd door een bepaalde groep ?) .

Het mes snijdt aan twee kanten.

Verder verwoordt @Jo het perfect :

Citaat:
Ik roep niet op tot geweld, ik zeg dat het gerechtvaardigd is. Ik kan perfect begrijpen dat tienduizenden de straat op trekken om te protesteren en daarbij de confrontatie willen aangaan met de krachten van het status-quo, in de eerste plaats de uitvoerende ambtenaren van de politie die de wil van de machthebbers moeten veiligstellen.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 11:02   #257
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een traject van vrijwillige homogenisering. Dat is democratie. Jij hebt vanuit klein extreem links niets te bieden. Maar je mag mee spelen...zonder gewicht in de schaal te kunnen leggen., behalve wild om je heen schoppen.
Vrijwillige homogenisering = zelfmoord, het volledig opgeven van de "roots", blind opgaan in een hutsepot van uiterst vrolijke rode treehuggers en gaia-gedoe terwijl men de EU-Czars aanbidt ? Volgt nadien ook de sterilisatie of beter ?

Dan kan men beter even wild om zich heen slaan, like a wild monkey.

Maar ik zie dat Uw aapje rustig en gemoedzaam is.

ZEN & peace, bro.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 12:12   #258
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door che20 Bekijk bericht
Als context: ik woon in het centrum, vlakbij Sol, dus ook als ik er niet naar opzoek ben zie ik regelmatig een betoging.

De laatste was die van eergisteren, 25 september. De eerste was de betoging tegen abortus. Dat was een van de grootste. Verder heb ik het geluk gehad bij de betoging te zijn geweest die leidde tot 15M. Dat was ook een hele grote. Bestond uit de "gewone spanjaard". Families, ouden-van-dagen, mensen die uit hun werk kwamen, studenten, etc. Dat duurde heel even, hooguit een paar dagen, en toen werd het overgenomen door anarchisten die een kamp bouwden op Sol. Het massale was er toen snel af, en veel mensen die de oorspronkelijke betoging steunden, stonden niet achter het tentenkamp.
Het kamp heeft maanden gestaan op Sol, en besloeg vrijwel het hele plein. Er werden zelfs plattegronden geprint om de weg te vinden in het kamp. Ik ben er in die tijd tientallen keren doorheen gelopen.
Ik heb ook protesten gezien tijdens de katholieke jeugddagen. In die tijd gebeurde nog iets opvallends: het kamp op Sol was vanwege die dagen geruimd, maar een klein restje was er nog. Katholieke jongeren meenden toen ook een standje op te kunnen richten op Sol (tegen abortus). In eerste instantie mocht dat niet van de politie, maar de katholieken kregen steun van de anarchisten, die van mening waren dat iedereen mocht demonstreren. Vervolgens bleef er een tijd een standje van anarchisten en een van katholieken staan.
Ik ben verder bij de demonstraties geweest van de algemene stakingen, en van 1 mei, en iets met de constitutie oid. Verder nog allerlei kleinere protesten gezien, onlangs nog de omroepmedewerkers die ontslagen zouden worden. Man of 50, politiewagentje ervoor, en een erachter, en dat was het.
Dat was het geloof ik wel zo'n beetje.

Ja op die anti-abortus betogingen kloppen de flikken idd nooit. Man man...
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 12:21   #259
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht

Ja op die anti-abortus betogingen kloppen de flikken idd nooit. Man man...
Dat zal hem leren een serieuze bijdrage te leveren uit de eerste hand.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 12:41   #260
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zal hem leren een serieuze bijdrage te leveren uit de eerste hand.
Wie zegt dat? Wie zegt dat je iemand zomaar moet geloven die hier onder een nick komt quoten?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be