![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
|
![]() Citaat:
Niettemin is overal duidelijk dat een overheid niet de beste manager en uitvoerder is van een dienstenverlening. Dat ook concurrentie de klanten en de samenleving voordelig zijn. De overheid heeft immers overal de neiging alle mededinging uit te sluiten en voor zichzelf een monopolie te vestigen en op termijn is dit nefast zowel voor de belastingbetalende burger als voor de klant. Hoe zat dat ook weer met de telefonie in België? Wel wat mij betreft heb ik in de vroege 70-er jaren toen het RTT monopolie nog bestond mijn huislijn moeten delen met een buur. Een KMO werd toen bijna verplicht een zeker geldelijk presentje aan de RTT-verantwoordelijke te voorzien om de nodige eigen telefoon- en faxlijnen te verwerven. Politiek gelobby was ook noodzakelijk om een aansluiting te krijgen. Alle mooie woorden en politiek dreigen met strikte toepassing en strenge voorwaarden gepaard aan de zogenaamde 'alziende' overheidscontrole konden niet verhinderen dat corruptie schering en inslag was. Door de open vrije markt is dat nu bijna allemaal verdwenen. Het aanbod is zelfs groter dan de vraag en dat drukt de prijzen voor de consument en dwingt de dienstverlener tot een verantwoorde zuinige bedrijfsvoering en overvloedig aanbod. Men vergeet best niet dat miljoenen klanten betere controleurs zijn dan enkele hoog opgeleide markt- en/of technische overheidsexperten. Met hun portemonnee laten zij onmiddellijk merken of de geleverde dienst of product hen dat waard is. Daar kunnen subsidies of straffen niet tegen op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Waarom was het een drieledige? ACOD wilde al het personeel samen bleef omdat daarvan hun postjes afhangen, en in die tijd was de zeerover minister van ......... Zoals u misschien (niet) weet zijn er aan de spoorwegen GEEN syndicale verkiezingen : een vakbond zegt wij hebben X aantal leden en dezelfde vakbond controleert haar cijfers, aan de hand van het aantal gesyndiceerden krijgen ze dan vrijgestelden (personen die betaald worden door de NMBS maar 100% werken voor de vakbond). Wanneer men het personeel splits verliest men x aantal postjes. en dat beste vrienden is voor de vakbonden de echte reden. Staar u niet blind op de oost europese cijfers bij een staking. +/- 90% van het personeel is werkwillig maar mag die dag niet uitrijden "omwille van de veiligheid" en laat nou net dat de veiligste dagen zijn ( de geparachuteerden zijn er toch niet) Ik kan het weten na 36 jaar vakbondsdictatuur excuseer NMBS
__________________
не ходить вокруг да около Draai niet rond de pot
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
__________________
не ходить вокруг да около Draai niet rond de pot
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Over de werkelijke prijs van een ticket : dat systeem wordt toegepast in Engeland waar ook verszchillende operatoren in het reizigersverkeer werken : tickets +/-4 x duurden dan Belgie
__________________
не ходить вокруг да около Draai niet rond de pot
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
|
![]() Citaat:
klik hier en lees Ik hoop weer dat hier een paar ogen open gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
|
![]() Citaat:
En als er te weinig reizigers voor een bepaalde trein zijn, dan rijdt die trein niet. Hoe zat dat weer? Dienstverlening? Klanten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Maar wat vooral op viel: de klantvriendelijkheid is in NL veel en veel groter als in BE. En ik heb geen probleem met tickets die 4x zo duur zijn indien dat de werklijke kost is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
|
![]() Citaat:
Om de cijfers voor 2011 even te vergelijken: -In België reed in 2011 87% van de treinen op tijd; -In Nederland reed in 2011 94,7% op tijd. Daar moet je nog bij vermelden hoe men 'op tijd' meet. Beide cijfers zijn gebaseerd op de stelling dat een trein te laat is als hij meer dan 5 minuten vertraging heeft t.o.v. het schema. In zowat elk land, ook Nederland, betekent dat dat een trein te laat is vanaf 5 minuten en 1 seconde. Meer dan vijf minuten dus. Enkel in België heeft men, uiteraard, een 'eigen interpretatie' van het begrip 'meer dan vijf minuten'. Hier is 'meer dan vijf' gelijk aan 'zes', en dus wordt een trein pas als te laat beschouwd vanaf dat hij 6 minuten te laat rijdt. In werkelijkheid is het verschil tussen BE en NL dus nog wat groter dan de cijfers laten uitschijnen. Laatst gewijzigd door Scorpio : 30 september 2012 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.631
|
![]() Citaat:
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.838
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.342
|
![]() Citaat:
De Belgische treinen zijn meestal ook moderner én comfortabeler. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 1 oktober 2012 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Burger
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 144
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Staatssecretaris
|
![]() het is duidelijk dat je nog nooit in een Nederlandse trein gezeten hebt (buiten fyra-treinen)
__________________
не ходить вокруг да около Draai niet rond de pot
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.342
|
![]() Citaat:
Sommige treinen in Nederland zijn een beetje moderner, meestal wel properder en "stipter" dan hier. De meeste treinen in Belgie zijn moderner, mooier én sneller !!! Zeker weten. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
__________________
не ходить вокруг да около Draai niet rond de pot
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.342
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Staatssecretaris
|
![]() Het materiaal in belgie wordt sinds 2006 gemoderniseerd, materiaal dat in 2005 al in rekening gebracht werd om de 8% meer treinen te verwezenlijken, daardoor was men verplicht om alle buffertijden uit de regelingen te houden wat de immense vertragingen verklaart (de toenmalige nieuwe CEO's Haeck (voormalig kabinetschef van de zeerover); Lallemand (PS protege)en De Scheemaeker (VLD) beloofden 8% meer treinen, zonder dat ze het personeel of het materiaal hadden). Vanaf 2012 schrappen ze 13% van het aanbod op 2 jaar tijd. Wie houdt wie voor de zot?
__________________
не ходить вокруг да около Draai niet rond de pot
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 1 oktober 2012 om 15:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
не ходить вокруг да около Draai niet rond de pot
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 1 oktober 2012 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |