![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2321 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bielefeldt geeft zelf aan dat de wet in zoiets niet kan voorzien. Hierdoor zou de staat zichimmers moeten begeven op een terrein dat het zijne niet is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2322 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het niet-discrimineren op basis van sexe, zogenaamd ras, politieke overtuiging, etc... is geen fundamenteel recht? Citaat:
Of wat te denken van de religieuze genootschap die toch wel vindt dat negertjes en joodjes niet echt tot het menselijke ras behoren? Gelden wetten namelijk niet meer als men onder het mom van "mijn god" eventjes de criminele toer opgaat?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 11 december 2012 om 13:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat situeert u dan wel het probleem? Als alles in vrijheid gebeurt en in respect met de wetten op de openbare orde, is er toch niet het minste probleem. Of wel soms?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar pleit ik ergens voor criminele daden "in naam van een godsdienst"? Ik stelde immers eerder al dat vrijheid van godsdienst natuurlijk niet absoluut is. Een godsdienst die oproept tot mensenoffers of het bekeren onder dwang kan nu eenmaal niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2326 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zouden wij om het geld ons geloof moeten ontwrichten? En ook het wapen van geweld en vervolging zal niet helpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2327 |
Banneling
|
![]() Bielefelt kan me de pot op en jullie discriminerende houding ook. Er komt een tijd dat dat afgelopen zal zijn met aan de wet te ontsnappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2328 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2329 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je kan dan martelaar worden om de vrouwen en de homo's buiten te houden - altijd bereid om te sterven voor de goeie zaak ![]() Dappere Jan.... Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2012 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2330 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel m.i. zouden we deze rechten eens moeten herbekijken want er zitten tegenstrijdigheden in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2331 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, hoor. Er is al een heel omvangrijke jurisprudentie over de verhouding tussen godsdienstvrijheid en de mate waarin de overheid kan optreden. Het Europese Hof heeft al veel gevallen behandeld. Steeds wordt daarbij de godsdienstvrijheid als een bijzonder belangrijke waarde bevestigd en wordt het werkterrein van de overheid op dat vlak genuanceerd uitgeklaard. Niet in de richting evenwel die u voorstaat. Wel integendeel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2333 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar de verschillende uitspraken van het Europees Hof is daar nog lang geen gevaar voor. Het EH bevestigt immers in zovele zaken de godsdienstvrijheid, en dat op allerlei terreinen. Er zal ook geen ruimte zijn binnen onze democratische rechtstaat om religieuze gemeenschappen te dwingen hun eigen liturgische regels bijvoorbeeld aan te passen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2334 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar geen recht.... Dat gaat niet blijven duren. Ge zou beter j e invloed gebruiken, om de hoererij te verbieden Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2012 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met invloed heeft het niets te maken, tenzij u mij eens kunt aantonen dat de rechtspraak van het Europees Hof niet objectief en onafhankelijk gebeurt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2336 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De overheid dient nog meer afstand te nemen van de Kerk. Veel meer afstand. Stel dat een jong meisje die zich heel 'close to God' voelt tijdens de godsdienstles vraagt waarom ze geen kardinaal kan worden, of priester, of paus? Dat meisje moet dan het verdict vernemen over de Drievuldigheid gemodelleerd op het familiemodel en dat mannen hoofd zijn van de familie en zij happy moet zijn dat ze onderricht kan geven aan andere vrouwen later. Een bank naast haar zit een jongen 'eveneens close to God' en vraagt: 'En ik mag dan wel priester, kardinaal, bisshop en Paus worden?' Ja, knikt de leerkracht. En het meisje werpt een blik op die jongen en vraagt zich af wat zij minder heeft dan die medeleerling. Dat soort onderwijs is uit den boze! Het zou indd heel constructief zijn om mensen pas toe te laten een godsdienst te practiseren vanaf een bepaalde leeftijd. Tot ze welgesteld genoeg zijn om af te dragen aan de Kerk. Want een overheid die meebetaalt dat gaat me te ver. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2338 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2339 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2340 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tut tut... Wij zeggen dat het over kerkelijk vs. burgerlijk huwelijk gaat en wij zijn in de meerderheid! Nah!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |