![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En u discrimineert, op bevel van god vrouwen in uw kerk, vast allemaal zeer "vrijwillig"! Religie is pure indoctrinatie, het zou verboden moeten worden zolang mensen geen 18 jaar zijn en werkelijk vrijwillig voor het Katholicisme kan kiezen.En dit zou voor alle godsdiensten moeten tellen. Wanneer je kinderen dit verwrongen beeld van ongelijkheid via opvoeding meegeeft waarvan Jan nu getuigt, is er amper sprake van vrije wil. Even erg als Islamitische fanatici, geen haar beter! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2302 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mannen en vrouwen zijn gelijk qua status, waardigheid en menselijkheid. Maar Jezus heeft alleen mannelijke apostelen aangeduid. Hij heeft trouwens nergens gezegd dat alleen mannen deel mochten uitmaken van de 'ministry'. Dan kwam Paulus en die stelde geen vrouwen aan het hoofd in plaatselijke kerkgemeenschappen. Mijn commentaar: (Dat zijn de Bijbelse feiten in de dokumenten opgenomen in de Bijbel. Laten we niet vergeten dat de teksten in de Bijbel geselekteerd werden. Door wie zal ik maar niet vragen zeker?) Sandom: Er is God, zijn zoon en de Heilige Geest. Deze drie elemnten hebben elk een eigen functie. De zoon is ondergeschikt aan God en de Heilige Geest is ondergeschikt aan zowel God als aan zijn zoon. Daar wordt de familie dus op gemodelleerd : de man is zoals de Zoon hoofd is van de Kerk, hoofd van de familie. Het is niet gepast dat een vrouw een man onderricht of autoriteit uitoefent over een man. Mijn commentaar: (Daarom mogen vrouwen in de Kerk geen hoge hiërarchische plaats bekleden. Ik vind dat dit op zeer losse schroeven staat.) Wat 'Lilies of the field' betreft; het personage Schmidt had alleen maar een vrouw of een zwarte kunnen zijn, nooit een blanke man als je op Sandom (en het katholieke geloof) afgaat. Een zwarte man kon net wel omdat in die tijd het maar een 'halve' man was. Nu zou 'Lilies of the field' een heel andere invulling krijgen, misschien zelfs wel een zwaar gewijzigd scenario. Ik vind het toch wel straf dat die Paulus geen vrouwen toeliet als hoofd van een plaatselijke kerkgemeenschap. Die man heeft zich efkens boven de God en de zoon gesteld. En al die andere mannen nadien hebben dat natuurlijk gretig aangenomen om die zaken zo dan maar uit te leggen. Het model van de Drievuldigheid lustig planten op het familiemodel qua functies vind ik een groteske stap. Dank je voor die info. Ik wist niet dat het zo erg was. Laatst gewijzigd door parsprototem : 11 december 2012 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2303 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2304 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2305 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2306 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is godsdienstvrijheid. En binnen dat recht is de vrijheid van de ouders in relatie tot de opvoeding vastgelegd in een internationaal verdrag, nl. dat inzake de burgerrechten en politieke rechten. Het staat er heel uitdrukkelijk: Citaat:
http://wetten.overheid.nl/BWBV000101...tum_11-12-2012 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2307 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dus niet waarom een overheid subsidies geeft aan een katholieke kerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2308 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer even uit een Duits artikel, daar Duitse juristen, overheid en Hooggerechtshof over dit onderwerp al langer dan vandaag nadenken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar schuilt het probleem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2310 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2311 |
Banneling
|
![]() Je valt echt diep
Je bent een gevaarlijk aartsconservatief die vrouwen wil blijven onderdrukken. Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2012 om 13:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2312 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2313 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2314 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2316 |
Europees Commissaris
|
![]() Hopla, nu ben je nog rascisme aan het prediken erbij.
Soms worden verdedigers van de evolutietheorie, geheel onterecht trouwens, verweten de basis gelegd te hebben voor de filosifie van Hitler maar hier heb je zelfs geen basis voor nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2317 |
Europees Commissaris
|
![]() Een vrijzinnige katholiek is een contradictio in terminis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2318 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 december 2012 om 13:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2319 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit doet er eigenlijk weinig toe. Wel belangrijk is het dat Beilefeldt als katholiek meent dat de wijdingen wel voor vrouwen zouden moeten openstaan. Als hoogleraar recht wijst hij er evenwel op dat men de katholieke Kerk daartoe niet kan dwingen. Er worden immers geen rechten van de burger geschonden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2320 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |