![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wil u graag de monarchie afgeschaft zien ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
89 | 88,12% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 11,88% |
Aantal stemmers: 101. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uiteraard. Als 5 keer hetzelfde uitleggen niet werkt dan zal een 6de keer ook niet helpen. In dat geval is het een kwestie van niet te willen of niet te kunnen. Kies zelf wat het best past.
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. In een confederaal heringericht België blijven we met de Belgische nationaliteit. En desnoods met een Vlaamse sub-nationaliteit. 2. In een onafhankelijk Vlaanderen zal er doodeenvoudig de Vlaamse nationaliteit zijn. Wie voorheen als Vlaming volkenrechtelijk "Belg" was wordt nu volkenrechtelijk "Vlaming". I do hope this is clear now ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je geeft dus het Flamingantisme op? Geloof ik niets van. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 2 januari 2013 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is punt 2. op toepassing op alle Belgen die in Vlaanderen wonen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
|
![]() Citaat:
Iedereen kan geld erven; daar gaat het niet over. Wat niet iedereen kan is een titel erven noch op basis van die titel aanspraak maken tot enige politieke macht of maandelijkse vergoeding.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() De koning is van Adel....
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Ge vergeet frustratie.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Gouverneur
|
![]() Ik dacht ze beantwoord te hebben. Ius sanguinis is enkel een praktische methode om staatsburgerschap te regelen (er moet immers een systeem zijn), met het ius loci als enig werkbaar alternatief. Wie nog betere systeem kent, mag het mij melden.
Het heeft niets te maken met de toekenning van voorrechten, titels of mandaten in een samenleving. Als je geboren wordt als Belg/Vlaming heb je door dat feit zelf nog geen geld, vast inkomen of levenslang mandaat. Voor het koningschap bestaat trouwens wél een alternatief, dat beter verenigbaar is met de principes van gelijkheid en democratie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, nu nog wel, maar het Belgische koningschap staat daar volkomen los van. Het is hier geen feodaal koningschap, maar een burgerkoningschap. Indien er geen erfgenamen meer zijn, geloof ik zelfs dat eenderwie kan aangesteld worden als koning, maar ik heb nu niet direct de juiste wettekst liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Je quote niet eens een vraag.
Citaat:
Erven is erven. Ik keur erven af, aangezien het één van de grootste bronnen van ongelijke kansen is. Ik ben dan ook één van de weinigen die écht tegen erfopvolging zijn en niet zomaar wat tegen de koning zijn omdat dat populair is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op basis waarvan kan men een ouder als Vlaming bestempelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als stereotype nieuwe flamingant ben je een troglodiet die gekant is tegen progressie, en hoogstens enkele linkse krachttermen gebruikt voor een programma door te drukken dat ons leidt tot een kleinburgerlijke discriminerende staat Vlaanderen waar zelfs het oorspronkelijke restauratiekoningschap van Nederland een vooruitgang zou zijn. "Gelijkheid van wet", onder de naam gelijkheidsprincipe, dient enkel als een middel tegen de koning, die Frans spreekt (dus foei is) en geen conservatieve boodschap predikt. En dat alles omdat de Walen dankzij kapitalisme verarmt zijn en dus te veel geld kosten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard, behalve dan diegenen die uitdrukkelijk zouden verklaren die Vlaamse nationaliteit niet te aanvaarden. Maar die zouden dan een andere nationaliteit moeten aanvragen, zoniet lopen zij het risico statenloos te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Ik ben voor directe democratie met BROV. Of dat nu in een België is of een Vlaanderen is mij gelijk. Je zult mij ook niet horen pleiten voor het afschaffen van de transfers bv (wel voor het transparanter te maken).
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Als "ja" stemmen automatisch inhoudt dat er een particratische president in de plaats moet komen, dan stem ik niet (wegens geen keuze-optie).
Als er in de plaats van de monarchie een unaniem aanvaarde a-particratische voorzitter komt die zijn sporen in de (economische/sociale/culturele ...) wereld heeft verdiend, dan stem ik "ja". Niet omdat Albert II niet voldoet. Wel om zijn opvolger(s). Je laat een land toch niet in handen van een lotje uit de loterij ? Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 2 januari 2013 om 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Mensen die geen Vlaams praten kunnen dus perfect Vlaming worden?
|
![]() |
![]() |