![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Geloof je in de huidige evolutietheorie ? | |||
Volledig |
![]() ![]() ![]() |
117 | 67,24% |
Enkel als intelligent ontwerp |
![]() ![]() ![]() |
10 | 5,75% |
Creationist op religieuze basis |
![]() ![]() ![]() |
6 | 3,45% |
Creationist op wetenschappelijke basis |
![]() ![]() ![]() |
18 | 10,34% |
Twijfels alom |
![]() ![]() ![]() |
23 | 13,22% |
Aantal stemmers: 174. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4401 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie eens even naar de grafiek exodus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4402 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel dan zou die sporadisch ontdekt worden door enkelingen en meteen overgemaakt kunnen worden. Nu hoor ik je al van vér afkomen dat dat precies is wat jij doet ... doch er is natuurlijk het grote verschil dat die 'kennis' van jou helemaal niet te verifiëren valt. Kijk als morgen bv iemand komt beweren dat er zoets bestaat uit als een perpetuum mobile dan kan hij of zij dat ófwel theoretisch aantonen ófwel door middel van een testopstelling. Zo'n verifieerbaar nieuwtje zou ( zeker nu ) razendsnel op echtheid verspreid worden als. Geen overheid geen wetenschappelijke indoctrinatie dat zoiets niet kan bestaan zou dat kunnen tegenhouden. Maar in plaats daarvan zouden we het in jou geval gewoon moeten stellen met een : neem het maar aan en hier zijn wat links die van mensen die beweren dat het kan Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het feit dat jij en velen anderen daar iets méér wilt achter zien en dan nog overgaan tot de meest wilde speculaties wat het zou geweest zijn ... dat is het stuk misbruik. Het is de consensus in de westerse maatschappij waar je opgroeid, toch alleszinds in Belgie of Nederland. Voor jou is het dus de consensus.[/quote] |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4403 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enkel grafieken die van complottheoristen komen zijn betrouwbaar, vooral als ze worden getekend op basis van gechannelde info vanuit de pleiaden tijdens een hevige drugstrip. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4404 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Worden die piloten dan soms opgeleid om buitenaardse tuigen ( waarvan we het bestaan tot nu toe niet kennen ) te identificeren ? Dat is nu echt je reinste flauwekul ( btw michele gebruikt dat 'argument' ook ) dat je maar kan verzinnen, exodus. Al wat die piloten vanuit hun opleiding (eerder nog vanuit hun ervaring ) ons met vrij stellige zekerheid kunnen zeggen dat het geen voor hen bekend aards tuig was ( vliegtuig, weerbalon, etc ) en geen voor hen bekend weer_ en geen voor hen of fysisch verschijnsel was. Dus in principe geven ze zekerheid over het feit dat de visuele waarneming van iets wat we veronderstellen dat daar was ( crosscheck met radar, ooggetuigen, etc ) niks was dat wij kennen en dus moet geclassificeerd worden als ufo. Maar daarom dus nog geen UFO hé Citaat:
Waarom zou dat een logische conclusie moeten zijn ? Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 1 maart 2013 om 00:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4405 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De kennisfilter houdt zichzelf in stand. Wat betreft het achterhouden van technologie die de mens enorm vooruit zou kunnen helpen, dit is simpelweg een feit. De enige manier dat de massa geïnformeerd wordt over nieuwe ontdekkingen is via de mainstream media, en daar speelt de kennisfilter ook. Er zijn talloze bewijzen van technologie die tegengewerkt wordt door grote bedrijven, dat hoeft zelfs geen exotische technologie te zijn de voorbeelden zijn legio. En voor exotische technologie zoals bv anti zwaartekracht devices zal de geheimhouding en tegenwerking 1000 maal groter zijn.
Laatst gewijzigd door exodus : 1 maart 2013 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4406 | ||
|
![]() Citaat:
Ik vind het echter wel relevant. De piloten kan je van aan dat ze getraind zijn in het waarnemen en inschatten van fenomenen in de lucht. In het geval van de Iran case waren de piloten er helemaal van overtuigd dat het een intelligent buitenaards bestuurd toestel was. Dat is relevant, zij waren er immers bij op de eerste lijn. Hun overtuiging dat het buitenaards is , is gebaseerd op de enorme performantie die niet van menselijke makelijk kan zijn en de intelligente reacties van het toestel. Uiteraard zou het kunnen dat er mensen inzaten ivp aliens, maar dat neemt niet weg dat je dan ook met een samenzwering van jewelste zit, als de mens zulke tuigen heeft. Hoe dan ook staat het vast dat het een intelligent bestuurd toestel was, met een performantie capaciteit die ver boven de gekende menselijke technologie gaat. Als je dat ontkent, ontken je dat de zon schijnt bij wijze van spreken. Ik zal het nog eens herhalen: Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 1 maart 2013 om 09:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4407 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Anti zwaartekracht e.d. is echter wel echt nog toekomstmuziek hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4408 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het enige wat jij hier (weer maar eens) bewijst, is dat je wel heel makkelijk conclusies trekt. Wishfull thinking at best, over and over again. De Iran case is onverklaarbaar op dit ogenblik. En daar zul je het mee moeten doen. Wat je er zelf van gelooft is jouw zaak, maar feiten zijn het allerminst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4409 | |
|
![]() Citaat:
Het punt is dat het helemaal niet zo evident is dat als nieuwe ontdekkingen gedaan worden "het direct bekend zou worden", zoals sommigen hier naief beweren.
![]() |
![]() |
![]() |
#4410 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4411 |
Staatssecretaris
|
![]() Een toestel voor het opwekken van vrije energie blijkt gewoon via die website te koop! Ik veronderstel dat Exodus en Pindar hun huis dus reeds op die manier van energie voorzien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4412 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De filter + complot Dat is nu net wat ik ergens ontken of het niet met je eens bent, exodus Ik geef daar ook argumenten voor en al wat jij weer geeft is dat we maar moeten aannemen dat er dingen verborgen zouden kunnen blijven. Ik heb het ook niet over vermeende ver vooruit strevende technologie of zo hé Het lijkt me logisch dat _ meegaande in je complotlijn _ het best wel mogelijk is dat de technologie die bv uit een geborgen UFO komt ons nog een hele tijd kan ontzegd worden. Maar als het gaat over een fysische realiteit/wetmatigheid die ons bewust weerhouden wordt in onze vermeende doctrine-opleiding en er komt ergens 1 persoon daar toevallig achter dan staat dat op een mum van tijd verspreid op het net EN ( zeer belangrijk) kan door anderen geverifieerd worden. Vandaar dat ik ook het voorbeeld nam van een perpetuum mobile. Stel ! We worden voorgehouden dat zoiets niet kan volgens de wetten van de thermodynamica ( wat in principe bedenkelijke vergaande aannames zijn en vandaar nogal op vrij veel ongeloof en verzet stuiten ) Vervolgens vindt er iemand toevallig ergens iets waaruit blijkt dat die wetten gedeeltelijk of helemaal verkeerd zouden zijn of dienen uitgebreid/herschreven te worden : het blijkt dat je dus wel energie uit het niets zou kunnen krijgen Dan staat zoiets op een mum van tijd op het net. ( En zulke claims staan erop ... dus daar werkt die vermeende filter of doofpotcomplot blijkbaar niet ) Blijft het alleen nog te verifiëren en dan mag je er prat opgaan dat de trein niet meer te stoppen valt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4413 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik behandel het net gelijk elke andere materie Citaat:
Volgens mij kan je niet veel verder komen dan de overtuiging dat het : 1) een toestel was 2) intelligent bestuurd En dan stopt het hoor... er hangt daar toch geen sticker op vanwaar dat dat ding komt Citaat:
Al wat je kan zeggen ( als we al overtuigd zijn dat het 1) een toestel was dat 2) met de meest bizarre enorme performantie.... want in feite spreekt dat de zaak al tegen ) dat wij dat als mensen onmogelijk (normalerwijs) hebben kunnen presteren op d?*t moment.... en daar houdt het in feite op Citaat:
Citaat:
Ik zou begot niet weten waarom dat niet in mijn wereldbeeld zou passen. Jij beschrijft dat toch als puur materialistisch ? En een toestel / buitenaardsen / etc past daar perfect in. Dat wilt echter niet zeggen dat ik geneigd zal zijn van eist waar we niet weten over wat het gaat voorbarige conclusies te gaan nemen. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4414 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er is maar één juiste conclusie : we weten het niet ... het was een ufo Jouw conclusie : het was een UFO |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exodus houdt het nog ergens bij : het bestaat en wordt tegengewerkt Pindar daarentegen die had zelfs de blauwdrukken liggen maar wou die niet even doorsturen omdat we er toch niet in geloven ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4416 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb hem nog een bak duvel beloofd als hij voor ons een demonstratie kon regelen en een miljoen dollar als ze effectief werkte. Maar, net zoals bij bepaalde levensvormen, die wegsprinten als je de steen optilt waaronder ze leven, was de reactie voorspelbaar negatief en ontwijkend. Het minste wat je kan zeggen van gekke conspirationisten, is dat ze totaal niet materialistisch zijn, een bak duvel zomaar afslaan, waar kom je dat nog tegen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4417 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4418 |
Staatssecretaris
|
![]() Creationisten en andere tegenstanders van de evolutietheorie gebruiken soms als argument dat cellen te complex zijn om spontaan te zijn ontstaan.
Bovenstaand artikel toont aan dat cellen aan het begin van het leven op aarde mogelijk heel wat minder complex waren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4419 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4420 |
Minister-President
|
![]() En alzo de evolutiedruk nog wat meer naar beneden te halen? No way!
|
![]() |
![]() |