Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Geloof je in de huidige evolutietheorie ?
Volledig 117 67,24%
Enkel als intelligent ontwerp 10 5,75%
Creationist op religieuze basis 6 3,45%
Creationist op wetenschappelijke basis 18 10,34%
Twijfels alom 23 13,22%
Aantal stemmers: 174. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2013, 15:18   #4381
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Toch niet hoor, blijkbaar is het woord bewijs voor jou toch echt wel een struikelblok. Post eens de resultaten van een wetenschappelijke onderzoek in een gecontroleerde omgeving met herhaalbare resultaten. Dat zou een hele stap vooruit zijn.

Boeken en filmpjes zijn allesbehalve bewijs maar het is blijkbaar onmogelijk om dit besef bij u erin te krijgen.
En jij bent bij elk experiment sinds het ontstaan van de wetenschap persoonlijk betrokken geweest? Jij hebt het ook ergens gelezen. In een boek, in een cursus, in een tv programma, etc

Het is simpel hoor, je gelooft het gewoon omdat het de consensus is.

Zoals ik al zei zijn zo'n uitspraken zoals hierboven puur gelul over semantiek en het bewijs verleggen, interpretatie verleggen etc etc
Oud 28 februari 2013, 15:19   #4382
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Dan stort heel zijn wereldbeeld in elkaar
Kijk dit bedoel ik, van die kinderachtige uitspraken.

Terzijde, ik vind het zeker niet erg dat jullie op onze posts reageren. Dit houdt de draden in leven en ik kan blijven mijn zegje doen.

Waarvoor dank
Oud 28 februari 2013, 15:19   #4383
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
En waar komt die ziel dan wel vandaan? Vergeet niet dat we sinds WO2 een drastische verhoging hebben van de wereldpopulatie. Zware overdrive in de zielenfabriek dan (want nu moeten er plotsklaps bakken meer zielen beschikbaar zijn dan vroeger om in nieuwe mensen te proppen)?
De zielenfabriek kreeg in 1000 percies een nieuwe CEO. In 1800 hebben ze automatisatie doorgevoerd. En vanaf dan zijn ze aan het rendement aan het sleutelen.
Oud 28 februari 2013, 15:20   #4384
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Kijk dit bedoel ik, van die kinderachtige uitspraken.

Terzijde, ik vind het zeker niet erg dat jullie op onze posts reageren. Dit houdt de draden in leven en ik kan blijven mijn zegje doen.

Waarvoor dank
LOL, pak je er net die post uit waarin ik je quote
Oud 28 februari 2013, 15:31   #4385
exodus

Standaard

Citaat:
En waar komt die ziel dan wel vandaan? Vergeet niet dat we sinds WO2 een drastische verhoging hebben van de wereldpopulatie. Zware overdrive in de zielenfabriek dan (want nu moeten er plotsklaps bakken meer zielen beschikbaar zijn dan vroeger om in nieuwe mensen te proppen)?
Er zijn al altijd zielen geweest. Alles komt voort uit de bron dus er kan niet meer bijgemaakt worden. Een ziel komt voor uit zijn hogere zelf waar hij deel van uitmaakt. Het is het hogere zelf dat een deel van zichzelf naar de fysische realiteit zend. Het hogere zelf kan gelijk welke tijd uitkiezen voor incarnatie.

Hoe dichter je bij de fysische realiteit komt, hoe meer de "tijd" een grip op je krijgt. In de fysicshe realiteit ben je dus in de ban van de lineaire tijd.

Waarom er meer zielen zijn op dit moment heeft vooral te maken met het feit dat dit een overgangstijdperk is (december 2012 was het kantelpunt). Er komen nieuwe energien op de aarde, er breekt een nieuw tijdperk aan, en dit trekt vele zielen aan.

De vraag overstijgt altijd het aanbod. Ziehier wat Robert Monroe, die de hogere realiteiten kon bezoeken, en zielen kon waarnemen die wilden incarneren, erover te zeggen heeft:

Citaat:
Thus we "go to physical" because of what it is—an intense learning
process, a school of a very unusual sort. It has the implication that an
important part of that learning process is to force the admixture of two
different types of energy modulation. One enters as male and the other as
female. The drives, needs, enculturation, and other factors all may be
designed to literally force the accommodation, melding, and understanding
between these two systems of consciousness.

The conditions of entering physical life as a human are relatively strict.
It is as if a detailed agreement is entered into. First, the energy form must
agree that time-space truly does exist. Without this agreement, it is impossible
to have primary human consciousness. The energy form must agree
that there is a time, such as the 1980s or any other time frame by earth
reckoning. It must be agreed also that there truly is a planet earth designed
and created in the form that it is. It must further agree that
consciousness expressed as a human has certain characteristics and limitations.

The blanking or sublimation of previous experience is a part of the
process. This is to assure that there will be a minimum of interference in
the performance as a human caused by previous life patterns, physical and
in other realities. Bear in mind that this is all at the conscious perceiving
level; it is not removed from the essence of the energy form accepting the
agreement. Such experience will remain with the newly human energy
form in a nonconscious state. This is important because such experience
or purpose may well be the underlying motive that is the driving force
behind the performance of such energy in human existence.

Once a decision or agreement has been reached, a propitious and probable
birth entry point is selected, taking into consideration the genetic,
environmental, social, political, and economic elements that may—not
absolutely—ensure the realization of the purpose for such entry. Many
times, due to the possibility that all factors may not be appropriate and
suitable, some entries are made simply on the possibility or hope that the
goals can be achieved. Often there are so many variables present that it in
turn presents a most enticing challenge to simply try to beat the odds, as it
were, or change them by thought and action. Some make it, some do not.
Another factor is that the demand or need for selective new points of
entry far exceeds the supply. Thus, many may get tired of waiting, as it
were, and will accept entry under the most marginal of circumstances.

A review of the learning processes and the absorption of information by
a first-timer will provide a beginning overview. Upon entry (birth), the
first-timer is surprised and shocked at the very severe constraints of the
physical body. It can no longer move freely and easily at the mere thought
or desire. Thus, much of the early weeks of existence as a human are taken
up with conscious and frustrating efforts to obtain control of this new
physical body. Simultaneously, it is overwhelmed by astounding demands
for nourishment—a process that was an automatic function previously

Laatst gewijzigd door exodus : 28 februari 2013 om 15:33.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 15:33   #4386
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En jij bent bij elk experiment sinds het ontstaan van de wetenschap persoonlijk betrokken geweest? Jij hebt het ook ergens gelezen. In een boek, in een cursus, in een tv programma, etc

Het is simpel hoor, je gelooft het gewoon omdat het de consensus is.

Zoals ik al zei zijn zo'n uitspraken zoals hierboven puur gelul over semantiek en het bewijs verleggen, interpretatie verleggen etc etc
Natuurlijk is het zo dat je moet voortgaan op de informatie die beschikbaar is. Je kan uiteraard niet in je eentje de ganse wetenschappelijke kennis nog eens opnieuw gaan ontdekken. Dat is ook niet nodig. Er bestaat namelijk een schitterend systeem van kennisoverdracht genaamd school.

Je kan echter wel wetenschappelijke studies en hun resultaten bestuderen. Wat, eerlijk waar, toch wel iets anders is dan de boeken waar jij contstant naar verwijst.

Bovendien zul je ook merken als je regelmatig wetenschappelijke publicaties leest dat je na verloop van tijd ook dingen ziet terugkomen in concrete toepassingen. Het is dus niet maar loos gezever maar er wordt iets mee bereikt.

Allezins "geloof" ik niet zomaar alles omdat het de consensus is, verre van. Met een kritsiche geest kan je zelf wel het kaf van het koren scheiden. Je kan je trouwens afvragen of de evolutietheorie wel de consensus is? In wetenschappelijke kringen uiteraard wel. Maar bekeken op de hele wereldbevolking? Ik vrees van niet. Daarvoor heeft het godsdienstmonster nog een veel te grote invloed.

En in ons zogenaamd seculiere Europa zijn het de charlatans die de fakkel van de godsdienst hebben overgenomen. En dan komen we op het terrein van de door jou geliefkoosde auteurs.

Laatst gewijzigd door JBM : 28 februari 2013 om 15:40.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 15:42   #4387
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn al altijd zielen geweest. Alles komt voort uit de bron dus er kan niet meer bijgemaakt worden. Een ziel komt voor uit zijn hogere zelf waar hij deel van uitmaakt. Het is het hogere zelf dat een deel van zichzelf naar de fysische realiteit zend. Het hogere zelf kan gelijk welke tijd uitkiezen voor incarnatie.

Hoe dichter je bij de fysische realiteit komt, hoe meer de "tijd" een grip op je krijgt. In de fysicshe realiteit ben je dus in de ban van de lineaire tijd.

Waarom er meer zielen zijn op dit moment heeft vooral te maken met het feit dat dit een overgangstijdperk is (december 2012 was het kantelpunt). Er komen nieuwe energien op de aarde, er breekt een nieuw tijdperk aan, en dit trekt vele zielen aan.

De vraag overstijgt altijd het aanbod. Ziehier wat Robert Monroe, die de hogere realiteiten kon bezoeken, en zielen kon waarnemen die wilden incarneren, erover te zeggen heeft:
Dr. Monroe? Deze dr Monroe?

Alle gekheid op een stokje. Verwacht jij echt dat wij jou en zulke nonsens serieus moeten nemen? Zaken als een put vol zielen (die uit zichzelf komen? Huh?), Fysische realiteit (welke realiteit zou er anders zijn dan? Droomwerelden zijn GEEN realiteit). Nieuwe Energieën (Newton zou je tegenspreken toen hij ontdekte dat je geen nieuwe energie kan maken.)
Oud 28 februari 2013, 15:42   #4388
exodus

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is het zo dat je moet voortgaan op de informatie die beschikbaar is. Je kan uiteraard niet in je eentje de ganse wetenschappelijke kennis nog eens opnieuw gaan ontdekken. Dat is ook niet nodig. Er bestaat namelijk een schitterend systeem van kennisoverdracht genaamd school.
En als ze in die scholen nu eens bepaalde kennis weglaten? Oh...

Citaat:
Je kan echter wel wetenschappelijke studies en hun resultaten bestuderen. Wat, eerlijk waar, toch wel iets anders is dan de boeken waar jij contstant naar verwijst.
De boeken waar ik naar verwijs maken gebruik van studies en wetenschappelijke resultaten. Een boek zoals Forbidden archeology gaat daar heel diep in, en heeft goede bronvermeldingen.

Je kan niet verwachten dat iedereen ALLE wetenschappelijke publicaties zelf opzoekt en uitspit. Jij doet dat ook niet, niemand doet dat.

Dat is gewoon weer gelul.

Het grappigste voorbeeld, is ivm UFO's. Als ik de Iran case aanbreng, die echt wel bewijs is met alles erop en eraan. Dan is de reactie. "Het is iets, maar we weten niet wat". Dat is het stopzinnetje. Ik zeg het, je kan altijd jezelf eruit lullen, maar dan heeft het met de waarheid niets te maken.

Citaat:
Je kan je trouwens afvragen of de evolutietheorie wel de consensus is? In wetenschappelijke kringen uiteraard wel. Maar bekeken op de hele wereldbevolking? Ik vrees van niet. Daarvoor heeft het godsdienstmonster nog een veel te grote invloed.
Het is de consensus in de westerse maatschappij waar je opgroeid, toch alleszinds in Belgie of Nederland. Voor jou is het dus de consensus.
Oud 28 februari 2013, 15:45   #4389
exodus

Standaard

Citaat:
Alle gekheid op een stokje. Verwacht jij echt dat wij jou en zulke nonsens serieus moeten nemen? Zaken als een put vol zielen (die uit zichzelf komen? Huh?), Fysische realiteit (welke realiteit zou er anders zijn dan? Droomwerelden zijn GEEN realiteit). Nieuwe Energieën (Newton zou je tegenspreken toen hij ontdekte dat je geen nieuwe energie kan maken.)
Je hoeft mij niet te geloven, uiteraard niet. Ik raad gewoon aan zelf een beetje onderzoek te doen als je er werelijk in geïnteresseerd bent.

Ga bv eens een Reiki sessie volgen om de energie en de effecten te voelen.

En als je dat niet wil... tja goed voor jou, ga dan naar nog een aflevering van de simpsons kijken, zal je nog plezier aan hebben.
Oud 28 februari 2013, 15:47   #4390
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het grappigste voorbeeld, is ivm UFO's. Als ik de Iran case aanbreng, die echt wel bewijs is met alles erop en eraan. Dan is de reactie. "Het is iets, maar we weten niet wat". Dat is het stopzinnetje. Ik zeg het, je kan altijd jezelf eruit lullen, maar dan heeft het met de waarheid niets te maken.
Wat is daar grappig aan? Het lijkt me het eerlijkste antwoord. Als er iets zou zijn dat niet verklaard kan worden, dan is het net dat: iets dat niet verklaard kan worden.

Het ben jij die daar dan allerlei conclusies aan vastkoppeld. Terwijl dat net niet mogelijk is, want: het kan niet verklaard worden.

Je kan hypotheses opwerpen, maar het zijn en blijven dan ook maar hypotheses.
Oud 28 februari 2013, 15:49   #4391
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het is de consensus in de westerse maatschappij waar je opgroeid, toch alleszinds in Belgie of Nederland. Voor jou is het dus de consensus.
Neen, ik ben opgegroeid in nog een christelijk nest en op school, zowel de lagere als de middelbare school heb ik geen woord over de evolutietheorie onderwezen gekregen.
Oud 28 februari 2013, 15:51   #4392
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een behoorlijk aantal proeven worden wel degelijk -elk jaar opnieuw- overgedaan door studenten in praktica in universiteiten en hogescholen overal ter wereld.

Onderzoekers steunen trouwens op modellen en resultaten van vorige proeven en elke dag opnieuw wordt fundamenteel onderzoek verricht, waarbij een minieme afwijking die niet verklaard kan worden, tot het bot wordt uitgespit.
Dag na dag, jaar na jaar, decenium na decenium.

Maar toch blijf jij en de hele kwak-bende waar je naar opkijkt, erbij dat het allemaal een groot complot is en dat er niet veel van klopt.

Wel de dag dat 1% van de pseudo-verhaaltjes die jij op dit forum post kan bewezen worden, zal ik met een bepaald respect beginnen kijken naar je posts.

Leer trouwens eens aanvaarden dat je echt geen recht hebt op een omfloerste behandeling of voordeel van de twijfel.
Jouw soort heeft lang genoeg geprofiteerd van onwetendheid en angst bij grote delen van de mensen.
Jullie krijgen net dezelfde behandeling als gelijk welke ontdekker van nieuwe inzichten, maar ik hoor daar maar 1 kant over zeuren en zich wentelen in zelfbeklag. Hoe zou dat toch komen, nietwaar?

Laatst gewijzigd door parcifal : 28 februari 2013 om 15:53.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 15:52   #4393
exodus

Standaard

Citaat:
Wat is daar grappig aan? Het lijkt me het eerlijkste antwoord. Als er iets zou zijn dat niet verklaard kan worden, dan is het net dat: iets dat niet verklaard kan worden.

Het ben jij die daar dan allerlei conclusies aan vastkoppeld. Terwijl dat net niet mogelijk is, want: het kan niet verklaard worden.

Je kan hypotheses opwerpen, maar het zijn en blijven dan ook maar hypotheses.
Het is alleszinds relevant dat de piloten die het zelf meemaakten, overtuigd zijn dat het toestel buitenaards was.

Als je dan zelf alle informatie bekijkt, alle feiten (niet wat de politen zeggen, puur de feiten), dan is dat een zeer logische conclusie.

Dat er dan mensen zijn die zeggen dat er iets was, maar ze niet kunnen zeggen wat, dat is gewoon een stopzinnetje.

Laatst gewijzigd door exodus : 28 februari 2013 om 15:53.
Oud 28 februari 2013, 15:56   #4394
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het is alleszinds relevant dat de piloten die het zelf meemaakten, overtuigd zijn dat het toestel buitenaards was.
Neen, dat is dus eigenlijk niet zo heel erg relevant.
Oud 28 februari 2013, 15:57   #4395
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een behoorlijk aantal proeven worden wel degelijk -elk jaar opnieuw- overgedaan door studenten in praktica in universiteiten en hogescholen overal ter wereld
Ja tuurlijk. Ik ontken toch niet dat de appels van de bomen vallen?

Vele proeven werken uiteraard, so what?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Jullie krijgen net dezelfde behandeling als gelijk welke ontdekker van nieuwe inzichten, maar ik hoor daar maar 1 kant over zeuren en zich wentelen in zelfbeklag. Hoe zou dat toch komen, nietwaar?
Het zijn jullie die zeuren. Je hebt net een hele post gezeurd over welke zever ik niet verkoop.

Laatst gewijzigd door exodus : 28 februari 2013 om 15:59.
Oud 28 februari 2013, 15:58   #4396
exodus

Standaard

Citaat:
Neen, dat is dus eigenlijk niet zo heel erg relevant.
Ok, het is niet relevant voor jou. No problem mate.
Oud 28 februari 2013, 16:07   #4397
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja tuurlijk. Ik ontken toch niet dat de appels van de bomen vallen?

Vele proeven werken uiteraard, so what?
Je ontkent WEL bevestigde proefnemingen, je beseft het gewoon niet in je idiotie.

Wie ontkende hier de dateringstechnieken, die gebruikt werden om de castenedolo schedel te dateren?
Wie ontkende hier de vele proeven waarbij 'paranormaal begaafden' steeds weer door de mand vallen?
Wie ontkende er hier onlangs nog de geldigheid van de tests die uitwezen dat die Russische kwak-juffrouw met haar 'X-ray-vision' een kwak was?
Je draait en keert als een duivel in een wijwatervat. En maar liegen en maar verdraaien en ontkennen. Zielig.

Maar voor de beweringen van kwaks, die jij steunt, is er plots geen enkele vorm van test of verificatie nodig, nietwaar?

Citaat:
Het zijn jullie die zeuren. Je hebt net een hele post gezeurd over welke zever ik niet verkoop.
Nee, Exodus, het bent jij in je pretentieuze waanzin, die meent om een of andere reden, hier dagelijks kwak en idiotie te moeten posten van Niburu, PrisonPlanet, Icke, InfoWars, tot gechannelde shit aan toe.
En dan komen klagen dat daar reactie op komt. Hoe kinderachtig.

Laatst gewijzigd door parcifal : 28 februari 2013 om 16:09.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 16:17   #4398
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je ontkent WEL bevestigde proefnemingen, je beseft het gewoon niet in je idiotie.

Wie ontkende hier de dateringstechnieken, die gebruikt werden om de castenedolo schedel te dateren?
Wie ontkende hier de vele proeven waarbij 'paranormaal begaafden' steeds weer door de mand vallen?
Wie ontkende er hier onlangs nog de geldigheid van de tests die uitwezen dat die Russische kwak-juffrouw met haar 'X-ray-vision' een kwak was?
Je draait en keert als een duivel in een wijwatervat. En maar liegen en maar verdraaien en ontkennen.
Niet correct hoor, de waarheid is nooit jouw sterkste kant geweest.

Trouwens, wie bekijkt er de bewijzen niet dat paranormale vermogens echt bestaan?

Citaat:
Nee, Exodus, het bent jij in je pretentieuze waanzin, die meent om een of andere reden, hier dagelijks kwak en idiotie te moeten posten van Niburu, PrisonPlanet, Icke, InfoWars, tot gechannelde shit aan toe.
En dan komen klagen dat daar reactie op komt. Hoe kinderachtig.
Ik klaag toch niet dat jullie reageren? Ik zei dat sommige van jullie onvriendelijk en hautain zijn. Ik vind het zelf goed dat jullie reageren. Waarom denk je dat ik je posts reageer, ik weet toch dat je niets in huis hebt, en geen faire discussiepartner bent. Dat weet ik al jaren. Wat ik wel weet is dat je al jaren het onderwerp mee helpt levendig houden.
Oud 28 februari 2013, 16:55   #4399
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ok, het is niet relevant voor jou. No problem mate.
Het is niet relevant an sich.
Oud 28 februari 2013, 23:24   #4400
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel grappig.

We gaan maar zwijgen over al die goedgevolige zielen die door de leugenaars Obama en consorten als kannonenvlees gebruikt worden.

De echte criminelen, leugenaars en manipulatoren zitten in het witte huis hoor. Niet ik die zeg dat mensen een onsterfelijke ziel hebben.
We hebben het niet over Obama en conso[b]rten dacht ik.... noch over mensen die mogelijk een wetenschappelijke theorie zouden misbruiken.

En btw Obama is toch gelovig, niet ?
Ook veel lieden uit de groep consoorten zijn gelovig.

Laatst gewijzigd door praha : 28 februari 2013 om 23:24.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be