Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 23 februari 2014, 14:17   #101
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Juist. Te belangrijk om mee te sollen.
Mag het VB in het VP stemmen om een autonoom Vlaanderen te eisen vanuit democratisch standpunt? Of staat dan ook de Kärcher klaar?
Pjotr 2691 is offline  
Oud 23 februari 2014, 14:18   #102
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor, er zijn bijzonder weinig redenen te vinden waar de grote middelen mogen/moeten de bovenhand halen maar de geschiedenis leert dat je maar best niet te onachtzaam bent als in een land de fascistoide ziekte (zou) uitbreken. Ik herhaal : de kans dat het blok ooit deelneemt aan de macht is wat mij betreft onbestaande. Maar mocht het toch door één of ander verraad gebeuren mag wat mij betreft de Kärcher boven gehaald worden. Met Dettol in het zeepreservoir voor te ontsmetten.
Ik spreek hier wel over het blok hee, waarom rond de pot draaien ?
steek mij dan maar mee in de leeuwenkooien, peterke.

uit solidariteit.

mij zal je niet vinden in t kamp van de fascisten. er bestaat niet zoiets als een beetje democratie. een beetje democratie is een volle schijndemocratie en is 100% totalitair.

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 februari 2014 om 14:19.
Anna List is offline  
Oud 23 februari 2014, 14:20   #103
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Peterken, het vreemdelingenstandpunt van het VB is een schaamlapje voor de belgicisten om een autonoom Vlaanderen te kunnen counteren. Niet meer, niet minder.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 23 februari 2014, 14:24   #104
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Wat ga jij doen als de V-partijen meer dan 50 % van de zetels halen en de onafhankelijkheid uitroepen. De rode stoottroepen mobiliseren met hunne Kãrcher?
Of speelt dan de democratie geen rol meer?
V-partijen ? Vermoedelijk bedoel je daarmee vlaams-nationalisten ? Ik ken zo maar één partij, n-va. En die zie ik nog niet zo snel 50% van de zetels halen.
peter1962 is offline  
Oud 23 februari 2014, 14:25   #105
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
V-partijen ? Vermoedelijk bedoel je daarmee vlaams-nationalisten ? Ik ken zo maar één partij, n-va. En die zie ik nog niet zo snel 50% van de zetels halen.
Lulkoek.
U abtwoordt gewoon niet op mijn vraag terwijl u goed weet wat ik bedoel.

Laatst gewijzigd door Pjotr 2691 : 23 februari 2014 om 14:26.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 23 februari 2014, 14:26   #106
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Wel geeft hij aan dat als Vlaanderen democratisch kiest voor een autonome koers te varen, onze belgicistische vrienden er niet zullen voor terugschrikken geweld te gebruiken om hun belgofiele verzuchtingen kracht bij te zetten...
Wees er maar zeker van dat hij daarin gelijk heeft.

Ik denk niet dat forum-genoot "peter1962" zélf tot geweld bereid is, maar het staat m.i. buiten kijf dat "Onafhankelijk Vlaanderen" niet zonder een (zéér) vuile oorlog tot stand zal komen.

NOUS SOMMES QUAND-MÊME TOUS DES BELGES!!!

Een voor het 'gemeenschap-vormend' anti-egoïstische anti-racistische anti-fascistische anti-separatistische project "Modelstaat België" geschikter reservoir aan 'mobiliseerbare krachten' dan de 'werkloze jongeren' uit de "Fédération Wallonie-Bruxelles" is nauwelijks denkbaar, en aan de 'onaantastbare' solidarité kan, mag & zal niet worden geraakt!

Een lijk méér of minder om over te gaan zal het verschil heus niet maken.

Wat dat betreft is de P$ véél beter op de komende tijden voorbereid dan eender welke andere belangengroep in het Heilig Land Der Vaad'ren.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 23 februari 2014 om 14:29.
djimi is offline  
Oud 23 februari 2014, 14:28   #107
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mag het VB in het VP stemmen om een autonoom Vlaanderen te eisen vanuit democratisch standpunt? Of staat dan ook de Kärcher klaar?
Het vlaams blok mag doen wat het wil, mag stemmen voor wat ze willen, ik beweerde nooit het tegendeel. Ze mogen eisen wat ze willen. Waarom niet. Even relevant als zitten kijken hoe het gras groeit.
peter1962 is offline  
Oud 23 februari 2014, 14:32   #108
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Peterken, het vreemdelingenstandpunt van het VB is een schaamlapje voor de belgicisten om een autonoom Vlaanderen te kunnen counteren. Niet meer, niet minder.
Nu zijn we aan de kern van de zaak gekomen. Bij n-va als partij zie ik geen enkel teken dat ze de fascisten zouden aan boord nemen om toch maar hun gelijk te krijgen. Maar bij nogal wat kiezers en fans van de partij bestaat er wel degelijk een tendens om de ogen te sluiten en te doen alsof het vlaams blok een normale partij is. Blijkbaar hoor jij daar ook bij. Jammer.
Zolang n-va vanuit de partijtop klare wijn schenkt op dat vlak blijf ik er rustig bij.
peter1962 is offline  
Oud 23 februari 2014, 14:32   #109
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Het vlaams blok mag doen wat het wil, mag stemmen voor wat ze willen, ik beweerde nooit het tegendeel. Ze mogen eisen wat ze willen. Waarom niet. Even relevant als zitten kijken hoe het gras groeit.
U ontwijkt weer de kern van de zaak: wat gaat u als democraat doen als in het VP met behulp van stemmen van het VB een onafhankelijk statuut voor Vlaanderen wordt op poten gezet?
Kärcher of u bij een democratische beslissing neerleggen?
Pjotr 2691 is offline  
Oud 23 februari 2014, 14:36   #110
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Lulkoek.
U abtwoordt gewoon niet op mijn vraag terwijl u goed weet wat ik bedoel.
Denk je nu echt dat ik als vlaming en belg mijn fierheid ga opzij zetten en om jou te plezieren hier ga zeggen dat die bende fascisten van het vlaams blok op één rij te zetten zijn met een democratische partij ? Forget it.
Dat is vuiligheid.
peter1962 is offline  
Oud 23 februari 2014, 14:39   #111
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu zijn we aan de kern van de zaak gekomen. Bij n-va als partij zie ik geen enkel teken dat ze de fascisten zouden aan boord nemen om toch maar hun gelijk te krijgen. Maar bij nogal wat kiezers en fans van de partij bestaat er wel degelijk een tendens om de ogen te sluiten en te doen alsof het vlaams blok een normale partij is. Blijkbaar hoor jij daar ook bij. Jammer.
Zolang n-va vanuit de partijtop klare wijn schenkt op dat vlak blijf ik er rustig bij.
Ik kan u geruststellen: ik ben waarschijnlijk minder xenofoob dan u. Maar gaat u het VB uitsluiten als het ook op niet-xenofobe zaken, zoals het onafhankelijkheidsstreven van Vlaanderen, gaat. Ik zeg het nogmaals u ge/misbruikt het vreemdelingenstandpunt van het VB als belgicist als een schaamlapje om de eis naar een meer autonoom Vlaanderen te kunnen onderuithalen. Dat geeft duidelijk aan dat het cordon is uitgegroeid van een reactie op xenofobie naar anti-Vlaams cordon.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 23 februari 2014, 14:40   #112
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iedereen zal de 26e mei wakker worden als Belg.

Ik zal die morgen waarschijnlijk wel een erg zware kater hebben, maar Belg worden? Dat gaat toch wel wat te ver hoor.
fonne is offline  
Oud 23 februari 2014, 14:42   #113
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U ontwijkt weer de kern van de zaak: wat gaat u als democraat doen als in het VP met behulp van stemmen van het VB een onafhankelijk statuut voor Vlaanderen wordt op poten gezet?
Kärcher of u bij een democratische beslissing neerleggen?
Je stelt een onmogelijke vraag. Het vlaams parlement werkt binnen zijn bevoegdheid en kan geen statuut op poten zetten.
Verder rammelt je sugestieve vraag ook op inhoudelijk vlak aangezien jouw n-va op zijn congres waar je zo fier op bent als marsrichting het streven naar confederalisme heeft beslist. Dus geen fata morgana's van eenzijdig uitgeroepen onafhankelijkheid enz.
De dag dat er binnen de krijtlijnen van de rechtstaat België een democratische beslissing valt tot splitsing dan zal dat een realiteit zijn. Al de rest is gewoon geruis en storing.
peter1962 is offline  
Oud 23 februari 2014, 14:43   #114
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat ik als vlaming en belg mijn fierheid ga opzij zetten en om jou te plezieren hier ga zeggen dat die bende fascisten van het vlaams blok op één rij te zetten zijn met een democratische partij ? Forget it.
Dat is vuiligheid.
U blijft de vraag ontwijken: mogen de parlementsleden van het VB in het VP mee een onafhankelijkheidsverklaring of een motie voor sterk doorgedreven autonomie, confederalisme dus, stemmen en gaat u dan als democraat de Kärcher bovenhalen of u neerleggen bij een democratisch genomen beslissing?

Laatst gewijzigd door Pjotr 2691 : 23 februari 2014 om 14:47.
Pjotr 2691 is offline  
Oud 23 februari 2014, 14:47   #115
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Je stelt een onmogelijke vraag. Het vlaams parlement werkt binnen zijn bevoegdheid en kan geen statuut op poten zetten.
Verder rammelt je sugestieve vraag ook op inhoudelijk vlak aangezien jouw n-va op zijn congres waar je zo fier op bent als marsrichting het streven naar confederalisme heeft beslist. Dus geen fata morgana's van eenzijdig uitgeroepen onafhankelijkheid enz.
De dag dat er binnen de krijtlijnen van de rechtstaat België een democratische beslissing valt tot splitsing dan zal dat een realiteit zijn. Al de rest is gewoon geruis en storing.
Hmmm, bleef de bende van 1830 ook binnen de krijtlijnen van de rechtstaat Nederland?
Wat als het VB dan een ultieme resolutie steunt voor confederalisme als enig alternatief voor een definitieve onafhankelijkheid?
Pjotr 2691 is offline  
Oud 23 februari 2014, 14:48   #116
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik kan u geruststellen: ik ben waarschijnlijk minder xenofoob dan u. Maar gaat u het VB uitsluiten als het ook op niet-xenofobe zaken, zoals het onafhankelijkheidsstreven van Vlaanderen, gaat. Ik zeg het nogmaals u ge/misbruikt het vreemdelingenstandpunt van het VB als belgicist als een schaamlapje om de eis naar een meer autonoom Vlaanderen te kunnen onderuithalen. Dat geeft duidelijk aan dat het cordon is uitgegroeid van een reactie op xenofobie naar anti-Vlaams cordon.
Je kunt nu eenmaal niet een beetje zwanger zijn...
Alle vlaamse partijen beslisten op 19 november 1992 dat er nooit bestuursakkoorden zouden worden afgesloten op eender welk politiek niveau met het blok.
Dat kun je niet 'pour le besoin de la cause' even opzij zetten.
Trouwens, geen enkele partij zal in het vlaams parlement een stemming organiseren over eenzijdige onafhankelijkheid. Jouw partij zal dat nooit doen, die hebben ernstiger plannen volgens mij over hoe ze de macht gaan uitoefenen in de volgende legislatuur en deze keer op sterkte die overeenkomt met hun huidige electorale score.
Laat de zever over het blok en onafhankelijkheid maar voor het Palieterke.
peter1962 is offline  
Oud 23 februari 2014, 14:50   #117
Pjotr 2691
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kunt nu eenmaal niet een beetje zwanger zijn...
Alle vlaamse partijen beslisten op 19 november 1992 dat er nooit bestuursakkoorden zouden worden afgesloten op eender welk politiek niveau met het blok.
Dat kun je niet 'pour le besoin de la cause' even opzij zetten.
Trouwens, geen enkele partij zal in het vlaams parlement een stemming organiseren over eenzijdige onafhankelijkheid. Jouw partij zal dat nooit doen, die hebben ernstiger plannen volgens mij over hoe ze de macht gaan uitoefenen in de volgende legislatuur en deze keer op sterkte die overeenkomt met hun huidige electorale score.
Laat de zever over het blok en onafhankelijkheid maar voor het Palieterke.
U blijft de vraag ontwijken, dus herhaal ik nogmaals: mogen de parlementsleden van het VB in het VP mee een onafhankelijkheidsverklaring of een motie voor sterk doorgedreven autonomie, confederalisme dus, stemmen en gaat u dan als democraat de Kärcher bovenhalen of u neerleggen bij een democratisch genomen beslissing?
Pjotr 2691 is offline  
Oud 23 februari 2014, 14:50   #118
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U blijft de vraag ontwijken: mogen de parlementsleden van het VB in het VP mee een onafhankelijkheidsverklaring of een motie voor sterk doorgedreven autonomie, confederalisme dus, stemmen en gaat u dan als democraat de Kärcher bovenhalen of u neerleggen bij een democratisch genomen beslissing?
Wat kan ik daar meer over zeggen ? het blok doet wat het wil, ze mogen stemmen wat ze willen. Wat begrijp je daar niet aan ?
Een totaal andere zaak is wat het vlaams parlement kan beslissen. onafhankelijkheidsverklaringen behoren daar in elk geval niet bij.
peter1962 is offline  
Oud 23 februari 2014, 14:53   #119
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welnee... doe toch normaal. N-VA haalt heus geen meerderheid hoor. Dat is dromerij. En hun confederale verhaal is congres-praat. We zullen zien hoeveel daarvan zal overblijven na 25 mei. De kernwoorden blijven 'bracke' en 'bocht'.
Niemand gaat een autonome koers varen, iedereen zal de 26e mei wakker worden als Belg.
Ongetwijfeld. Maar toch mag je er niet zo licht over heen huppelen. Elk percentage boven dertig dat door N-VA extra wordt binnen gehaald verhoogt de spanning in de hogedruk-ketel die la Belgique de facto is. Elk van die percentages geeft in Vlaanderen een steviger onderbouw voor een verder aandikken van de beleidsbevoegdheid van de deelstaten. Wees er maar van overtuigd dat de zesde Staatshervorming niet de laatste is. Het kan ook moeilijk anders in een staat waar de politieke visie en beoogde beleidsopties zo grondig van elkaar verschillen als die van Vlaanderen en het zogezegde "WalloBrux".
quercus is offline  
Oud 23 februari 2014, 14:54   #120
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hmmm, bleef de bende van 1830 ook binnen de krijtlijnen van de rechtstaat Nederland?
Wat als het VB dan een ultieme resolutie steunt voor confederalisme als enig alternatief voor een definitieve onafhankelijkheid?
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik leef in de rechtstaat België, en niet in 1830 en al zeker niet in Nederland.
Verder mag iedereen van mijn part resoluties indienen, steunen, stemmen enz.
Maar aan het eind van de dag is de rechtstaat het enige wat van tel is. Als die moet veranderen en evolueren dan zal dat wel via legale democratische manier gebeuren en anders kunnen we er blijven cafépraat over verkopen.
peter1962 is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be