Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2014, 16:17   #401
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Fransen worden voor de wereldhandelsorganisatie gesleept. Als dat geen veroordeling oplevert, dan zullen Franse tegoeden of bedrijven in Rusland aangeslagen worden, wees maar gerust.
Ijdel wensdenken zoals van gewoonte.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 16:19   #402
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen paniek, Rusland zal "tit for taat" terugslaan. En kan terugslaan op vele manieren. Nu blijft het nog braaf bij visabans, maar de volgende stap zal het aanslaan van tegoeden zijn, of bvb. de aandelen van westerse bedrijven in Russische gas- en oliebedrijven.

Het Westen kan terugslaan door mensen als Abramovich etc. te raken, maar vermits het meestal Joden zijn met sterke relaties met "the city" betwijfel ik dat. Het gevolg zou alleszins zijn dat de rijke Russen massaal hun geld weghalen uit de EU en investeren in, ik zeg maar iets, Turkije of HongKong. Turkije ziet de bui hangen en is al zeer geïnteresseerd volgens hurriyet. Voor landen als Cyprus zou het een catastrofe zijn, net als voor Londen. (wegens dat laatste denk ik niet dat het zo ver komt)

Rusland kan het Westen natuurlijk op nog andere manieren straffen. bvb. de nucleaire en militaire samenwerking met Iran opnieuw opvoeren, en de militaire samenwerking met China in het kader van de Shangai groep veel intensiever maken. Dat zal trouwens zowiezo gebeuren, Rusland zal ook in sneltempo gas- en olieleidingen naar China bouwen, om economisch minder van het Westen afhankelijk te zijn. ik verwacht dat heel deze affaire een enorme boost zal geben aan de Russisch-Chinese banden. Samen zijn ze zonder meer een grootmacht, en vormen ze een serieus tegengewicht voor het Westen.
Gij zijt u veel illusies aan het maken, vooral betreffende China.

Laatst gewijzigd door julian : 22 maart 2014 om 16:20.
Oud 22 maart 2014, 16:21   #403
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Poetin spreekt zich in ieder geval duidelijk uit pro christelijke waarden.

Laat ons weten wanneer het zover staat met Elio Di Rupo.
Het gaat over de daden.
Overigens moet een regering juist niet beoordeeld worden op het feit of ze al dan niet christelijke waarden toepast.
Oud 22 maart 2014, 16:23   #404
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Het klopt dat Rusland zeker geen voorbeeld voor de wereld is, maar het Westen evenmin. dit is gewoon een klassiek geo-politiek conflict over invloedssferen en belangen, en zoals gewoonte wordt er met veel bravure over "democratie", "westerse" of in tegendeel "Russische" waarden, mensenrechten, etc. gesproken.
In het westen is het alleszins veel beter dan waar dan ook .
Oud 22 maart 2014, 16:25   #405
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar je zegt dat het Westen democratischer is dan Rusland. Zou dat nog niet eens met zoveel zekerheid kunnen zeggen...
Westerse politici zijn wel beter in democratie met de mond bewierroken met veel poeha. Daarin zijn ze beter dan Putin met z'n maffiabaas uitstraling.
Het westen is natuurlijk veel democratischer dan Rusland. Gij kunt dat gewoon niet aanvaarden.
Oud 22 maart 2014, 16:26   #406
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is helemaal niet aan wereldlijke leiders om christelijke waarden in de praktijk om te zetten.
Is het christendom een politieke ideologie voor de organisatie van een staat misschien?
Wereldlijke leiders kunnen wel hun bevolking aanzetten te leven volgens christelijke waarden en de Kerk steunen.
En wat dat betreft doet Poetin het honderd keer beter dan alle Westerse leiders samen.
Politieke leiders moeten zeker niet de bevolking aanzetten volgens de waarden van een godsdienst te leven. Poetin doet dat overigens ook niet.
Oud 22 maart 2014, 16:56   #407
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
volgens u moeten wereldlijke leiders de christelijke waarden niet beleven, maar moeten ze wel hun onderdanen daartoe aanzetten.
Van mij moeten wereldlijke leiders helemaal niets. Ik heb het woord 'moeten' niet eens gebruikt in mijn post.

Citaat:
Nogmaals: welke christelijke waarden steunt Poetin?
Welke steunt hij niét?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 16:59   #408
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
Het gaat over de daden.
Hoezo?
Hebben we dat op voorhand afgesproken ofzo?
Oud 22 maart 2014, 17:02   #409
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo?
Hebben we dat op voorhand afgesproken ofzo?
Daar moet het juist over gaan.
Oud 22 maart 2014, 17:04   #410
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Overigens is het sowieso nogal misplaatst op dit gebeuren op de Krim een "invasie" te noemen. Ongeveer 60 % van de Krim is etnisch gezien Russisch en zijn erg blij met de Russen daar. Deze mensen willen over het algemeen dan ook bij Rusland horen.
Een soort Sudeten-Duitsers, dan?

Hoe is het daar eigenlijk mee afgelopen, vraag ik me af.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 17:07   #411
Thuleander

Standaard

Citaat:
Politieke leiders moeten zeker niet de bevolking aanzetten volgens de waarden van een godsdienst te leven. Poetin doet dat overigens ook niet.
Poetin doet dat indirect wel door openlijk te sympathiseren met het christendom.
Wat ik vreemd vind is dat een notoir pilaarbijter als JVDB zo'n afkeer heeft van een leider die openlijk christelijke waarden propageert.

Er moet daar een typisch West-vlaamse reden voor zijn: Volgens mij het feit dat Poetin Russisch is. De meeste West-Vlamingen houden niet van Russen.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 22 maart 2014 om 17:24.
Oud 22 maart 2014, 17:07   #412
Thuleander

Standaard

Citaat:
Daar moet het juist over gaan.
Waarom?
Oud 22 maart 2014, 17:14   #413
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Ik heb de laatste week meer democratie gezien in de krim dan in europa in 10 jaar.
Alle referenda die hier gehouden worden worden zondermeer genegeerd, Denemarken Frankrijk, Ierland, Nederland, telkens wordt de wil van de kiezeer aan de kant geschoven, En de bende onverkozenen in Brussel gaat anderen zeggen wat democratie is.
De balk in eigen oog. Hoe durft u daarop te wijzen? Nu bent u 'anti-westers'?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 maart 2014 om 17:15.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 17:25   #414
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Een soort Sudeten-Duitsers, dan?

Hoe is het daar eigenlijk mee afgelopen, vraag ik me af.
Ze hebben die allemaal na wo 2 buitengesmeten, net als alle andere zegenaamde volksduitser in andere gebieden in europa. Als de duitsers ergens goed in zijn dan is het wel in verliezen van wereldoorlogen.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 17:26   #415
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Poetin doet dat indirect wel door openlijk te sympathiseren met het christendom.
Wat ik vreemd vind is dat een notoir pilaarbijter als JVDB zo'n afkeer heeft van de een leider die openlijk christelijke waarden propageert.

Er moet daar een typisch West-vlaamse reden voor zijn: Volgens mij het feit dat Poetin Russisch is. De meeste West-Vlamingen houden niet van Russen.
Bepaalde vakantie-oorden ziet hen ook liever niet komen. Ik heb trouwens weet van hotels die simpelweg geen Russische klanten meer aannemen.
Ik heb hen eens gade geslaan in Turkije, en ik concludeer dat bepaalde Britse hooligans koorknapen zijn in vergelijking met hen.
Ik zie dus ook liever hun hielen dan hun tenen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 17:30   #416
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Bepaalde vakantie-oorden ziet hen ook liever niet komen. Ik heb trouwens weet van hotels die simpelweg geen Russische klanten meer aannemen.
Ik heb hen eens gade geslaan in Turkije, en ik concludeer dat bepaalde Britse hooligans koorknapen zijn in vergelijking met hen.
Ik zie dus ook liever hun hielen dan hun tenen.
Net zoals ze in Parijs aparte zalen hebben voor Duitsers, zelf meegemaakt.
Oud 22 maart 2014, 17:42   #417
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Net zoals ze in Parijs aparte zalen hebben voor Duitsers, zelf meegemaakt.
Bepaalde Duitsers kunnen/konden af en toe wat luidruchtig zijn, maar is peanuts vergeleken met wat ik van Russen heb gezien (hotelgasten lastigvallen, zich te pletter zuipen en dan ambras zoeken tegen het hotelpersoneel, voorsteken bij de buffetten, van aan de kant zo in het hotel-zwembad staan pissen.....enz). Het probleem is ook dat de meeste Russische toeristen veelal maffia-lui zijn (gasten van max. 30jaar getooid in Armani-pakken en met Rolex uurwerken en hun lichaam vol goud getooid, zijn imo geen lui die daarvoor gewerkt hebben) die denken zich alles te kunnen permitteren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2014, 18:10   #418
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Tomm

Ik dicht geen enkel land toe een goed voorbeeld te geven. Stuk voor stuk hebben ze hun eigen politieke agenda.
Maar gradatie in schofterigheid is wel waarneembaar en wat mij betreft staat de VS vrijwel bovenaan. Niet helemaal, twee Afrikaanse landen gaan ze voor, maar als we naar de internationaal doorgevoerde schofterigheid kijken dan is er geen enkel land dat de VS kan overtroeven. Korea, Vietnam Nicaragua - de lijst is langer dan een meter in een corps van 10 punten als we de illegale operaties er aan toevoegen.

Voor de rest: als het aan Dick Berlijn ligt krijgt Den Haag een dezer dagen een kernbom op het dakje. Het is natuurlijk zeer verleidelijk om de wereldtop op deze wijze uit te schakelen. Way mij betreft hadden ze deze top beter in Brussel kunnen houden. Mijn boot ligt iets te oncomfortabel dichtbij Den Haag.

We wachten het maar af.
Oud 22 maart 2014, 18:17   #419
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Tomm

Ik dicht geen enkel land toe een goed voorbeeld te geven. Stuk voor stuk hebben ze hun eigen politieke agenda.
Maar gradatie in schofterigheid is wel waarneembaar en wat mij betreft staat de VS vrijwel bovenaan. Niet helemaal, twee Afrikaanse landen gaan ze voor, maar als we naar de internationaal doorgevoerde schofterigheid kijken dan is er geen enkel land dat de VS kan overtroeven. Korea, Vietnam Nicaragua - de lijst is langer dan een meter in een corps van 10 punten als we de illegale operaties er aan toevoegen.

Voor de rest: als het aan Dick Berlijn ligt krijgt Den Haag een dezer dagen een kernbom op het dakje. Het is natuurlijk zeer verleidelijk om de wereldtop op deze wijze uit te schakelen. Way mij betreft hadden ze deze top beter in Brussel kunnen houden. Mijn boot ligt iets te oncomfortabel dichtbij Den Haag.

We wachten het maar af.
Zou te mooi zijn om waar te zijn, komen er direct wat vacatures vrij, hoeft geen al te grote bom te zijn, eentje van het stauffenberg type maar dan nuclear. Dat overleven die bananenvreter uit het witte huis en zijn lakeien niet. Waar is Al Qaeda als je ze nodig hebt.

Laatst gewijzigd door Dade : 22 maart 2014 om 18:20.
Oud 22 maart 2014, 18:24   #420
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de VS volk zou sturen is dat vanzelf al voldoende om Poetin in zijn kot te doen blijven. Zijn leger is niet opgewassen tegen dat van de VS.
Droom maar rustig verder. Rusland is de verliezer.
Rusland zal dit niet verliezen, ze hebben een "als ik niet win verliezen we allemaal "kaart, en dan zitten we de volgende 3 jaar in het donker , degene die overblijven toch. De VS weten maar al te goed dat ze dit niet kunnen winnen of ga je beweren dat ze LA voor Lvov willen opgeven ?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be