![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Stel.
Ik heb een uitkering van 1100 euro. Mijn partner een uitkering 800 euro. Dan is dat een loon van samen van 1900. Als ik ga werken is mijn partner haar uitkering kwijt, dus ik moet al werk vinden dat boven de 1900 betaalt of ik moet de job weigeren. En op die job van 1900 betaal je belastingen en op de uitkering van 1900 euro trek je tot een dikke duizend euro terug. Daarboven zal ik mijn voordelen op de VDAB verliezen want voor de beste voordelen moet je minstens 12 maanden werkloos zijn. Wanneer ze mij bellen en ze vragen "zoekt U nog werk, wat zoekt U in een job" is het precies teveel gevraagd een volwaardig loon te krijgen? Daarbovenop, al zou ik 2300 euro verdienen, wanneer ik 200 euro benzine op rijd, meer moet eten door het verbruik en belastingen erop moet betalen, waar is het voordeel dan naartoe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Gewoon uitkeringen laten terugvallen naar 1200 euro voor het gezin. En dan nagaan of jullie wel werk zoeken. Zoals het NU is dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nu eens een praktijkvoorbeeld waarom de uitkeringen beperkt moeten worden in tijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Neenee geen 1200. Maar vinden jullie het normaal? Jobs aan 11 a 13 per uur? Waarom niet weigeren dan? En wanneer je jezelf dan plus 15km moet verplaatsen sta je te werken aan een volle dop min naft eten kleding wassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Wat stel je voor? Volle dop sneller doen afnemen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om dan een verhoogd vol leefloon te krijgen...
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Waarom zou uw partner haar uitkering kwijtspelen ?
We hebben het over werkloosheid he. Als ik mijn job verlies krijg ik ook een uitkering, ook al verdient mijn vrouw een loon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar nog steeds niet genoeg om van te leven, uiteraard zonder rechten (bvb pensioen) en uiteraard de mogelijkheid om je te dwingen te werken.
dan hadden de slaven het beter. zij kregen nog kost en inwoon waar het leefloon deze kosten niet dekt. erken voor uw leefloon klinkt leuk tot ge buitengesmeten wordt en ze uw job gewoon in 5 knippen (1/dag) en gij uw oude job nog maar 1 dag per week kunt/moogt/moet doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sociale fraude in een onschuldsausje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 19 mei 2014 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Peche, wat is uw diploma en in welke regio woon jij? Heb je buiten je diploma nog bijzondere vaardigheden? We kunnen eens kijken hoe snel we een job vinden met een loon waarvan jij en je partner kunnen leven. Welk bedrag plakken we hierop? Absolute minimum, 1600€? We moeten er rekening mee houden dat gaan werken ook extra kosten met zich meebrengt - en de tijd om wat bij te scharelen ben je kwijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Vraag mij wat ik niet kan? Ik kan alles! Zet mij op een machine en kben ermee weg, lassen, schrijnwerk, sanitair, de basis ellentriek, ....
Goh de basis zeker? De vraag is, wil ik het nog doen voor wat ze mij bieden? Ik denk dat ik eens ga solliciteren voor ambtenaar. Maar ben ik nog enkele maanden werkloos heb ik een activa kaart en heb ik al een interessante werkgever klaarliggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een oordeel van U. Ben ik een profiteur of ben ik een slachtoffer? ^^ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ge dan toch onder de 13 per uur moet werken, op zijn minst maaltijdcheques circa 8 euro per dag? Overuren niet meer zo zwaar belasten, of evenhard belasten en minstens aan 200% en zon- en feestdagen minstens aan 300% |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen moet het niet alleen perfect zijn, het moest ook gisteren gedaan zijn. Druk op arbeiders? neen hoor. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sommigen denken dat ze superman zijn. alle nieuwe tech kunnen volgen, op alle vlakken. Meestal noemen deze supermannen Mohamet. |
|
![]() |
![]() |