Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2014, 00:22   #1
Peche
Banneling

Standaard Werken in BE

Stel.
Ik heb een uitkering van 1100 euro.
Mijn partner een uitkering 800 euro.
Dan is dat een loon van samen van 1900.
Als ik ga werken is mijn partner haar uitkering kwijt, dus ik moet al werk vinden dat boven de 1900 betaalt of ik moet de job weigeren.
En op die job van 1900 betaal je belastingen en op de uitkering van 1900 euro trek je tot een dikke duizend euro terug.
Daarboven zal ik mijn voordelen op de VDAB verliezen want voor de beste voordelen moet je minstens 12 maanden werkloos zijn.
Wanneer ze mij bellen en ze vragen "zoekt U nog werk, wat zoekt U in een job" is het precies teveel gevraagd een volwaardig loon te krijgen?
Daarbovenop, al zou ik 2300 euro verdienen, wanneer ik 200 euro benzine op rijd, meer moet eten door het verbruik en belastingen erop moet betalen, waar is het voordeel dan naartoe?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 08:28   #2
vlaams realist
Banneling

Standaard

Gewoon uitkeringen laten terugvallen naar 1200 euro voor het gezin. En dan nagaan of jullie wel werk zoeken. Zoals het NU is dus.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 09:33   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Dat is nu eens een praktijkvoorbeeld waarom de uitkeringen beperkt moeten worden in tijd.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 10:24   #4
Peche
Banneling

Standaard

Neenee geen 1200. Maar vinden jullie het normaal? Jobs aan 11 a 13 per uur? Waarom niet weigeren dan? En wanneer je jezelf dan plus 15km moet verplaatsen sta je te werken aan een volle dop min naft eten kleding wassen.
Oud 19 mei 2014, 11:26   #5
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat is nu eens een praktijkvoorbeeld waarom de uitkeringen beperkt moeten worden in tijd.
+2. Het is ook een voorbeeld van de morele decadentie van sommigen. Maar bon, vroeg of laat is het toch gedaan. Daar zorgt de wereld wel voor.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 11:37   #6
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Neenee geen 1200. Maar vinden jullie het normaal? Jobs aan 11 a 13 per uur? Waarom niet weigeren dan? En wanneer je jezelf dan plus 15km moet verplaatsen sta je te werken aan een volle dop min naft eten kleding wassen.
Wat stel je voor? Volle dop sneller doen afnemen?
Oud 19 mei 2014, 15:26   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Als ze een passende job weigeren, geen uitkering meer?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 15:41   #8
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om dan een verhoogd vol leefloon te krijgen...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 16:11   #9
Tavek
Banneling

Standaard

Waarom zou uw partner haar uitkering kwijtspelen ?

We hebben het over werkloosheid he.

Als ik mijn job verlies krijg ik ook een uitkering, ook al verdient mijn vrouw een loon.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 16:17   #10
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Om dan een verhoogd vol leefloon te krijgen...
Maar nog steeds niet genoeg om van te leven, uiteraard zonder rechten (bvb pensioen) en uiteraard de mogelijkheid om je te dwingen te werken.

dan hadden de slaven het beter. zij kregen nog kost en inwoon waar het leefloon deze kosten niet dekt.

erken voor uw leefloon klinkt leuk tot ge buitengesmeten wordt en ze uw job gewoon in 5 knippen (1/dag) en gij uw oude job nog maar 1 dag per week kunt/moogt/moet doen.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 17:17   #11
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waarom zou uw partner haar uitkering kwijtspelen ?

We hebben het over werkloosheid he.

Als ik mijn job verlies krijg ik ook een uitkering, ook al verdient mijn vrouw een loon.
Iemand heeft perfect uitgelegd wat sociaal profiteren is. Al beseft hij het zelf niet. Ofwel woont die partner officieel samen, waardoor ze geen recht heeft op leefloon. Ofwel wonen die niet officieel samen, waardoor het niet uitmaakt hoeveel hij verdient.
Sociale fraude in een onschuldsausje.
Oud 19 mei 2014, 17:32   #12
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Stel.
Als ik ga werken is mijn partner haar uitkering kwijt, dus ik moet al werk vinden dat boven de 1900 betaalt of ik moet de job weigeren.
En op die job van 1900 betaal je belastingen en op de uitkering van 1900 euro trek je tot een dikke duizend euro terug.
Daarboven zal ik mijn voordelen op de VDAB verliezen want voor de beste voordelen moet je minstens 12 maanden werkloos zijn.
Wanneer ze mij bellen en ze vragen "zoekt U nog werk, wat zoekt U in een job" is het precies teveel gevraagd een volwaardig loon te krijgen?
Daarbovenop, al zou ik 2300 euro verdienen, wanneer ik 200 euro benzine op rijd, meer moet eten door het verbruik en belastingen erop moet betalen, waar is het voordeel dan naartoe?
Deze personen zouden profiteurs zijn en totaal geen eigenwaarde hebben. Bewust leven op kosten van de maatschappij, hoe laag kan men vallen.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 19 mei 2014 om 17:33.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 17:37   #13
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Stel.
Ideale draad om eens te kijken hoe het er in de echte wereld aantoe gaat.
Peche, wat is uw diploma en in welke regio woon jij?
Heb je buiten je diploma nog bijzondere vaardigheden?

We kunnen eens kijken hoe snel we een job vinden met een loon waarvan jij en je partner kunnen leven. Welk bedrag plakken we hierop?
Absolute minimum, 1600€?
We moeten er rekening mee houden dat gaan werken ook extra kosten met zich meebrengt - en de tijd om wat bij te scharelen ben je kwijt.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 18:30   #14
Peche
Banneling

Standaard

Vraag mij wat ik niet kan? Ik kan alles! Zet mij op een machine en kben ermee weg, lassen, schrijnwerk, sanitair, de basis ellentriek, ....
Goh de basis zeker? De vraag is, wil ik het nog doen voor wat ze mij bieden?
Ik denk dat ik eens ga solliciteren voor ambtenaar. Maar ben ik nog enkele maanden werkloos heb ik een activa kaart en heb ik al een interessante werkgever klaarliggen.
Oud 19 mei 2014, 18:31   #15
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Deze personen zouden profiteurs zijn en totaal geen eigenwaarde hebben. Bewust leven op kosten van de maatschappij, hoe laag kan men vallen.
Ik stuur dan zo per week ongeveer 10 brieven uit...
Wat een oordeel van U. Ben ik een profiteur of ben ik een slachtoffer? ^^
Oud 19 mei 2014, 18:35   #16
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Vraag mij wat ik niet kan? Ik kan alles! Zet mij op een machine en kben ermee weg, lassen, schrijnwerk, sanitair, de basis ellentriek, ....
Ik denk dat ik eens ga solliciteren voor ambtenaar. Maar ben ik nog enkele maanden werkloos heb ik een activa kaart en heb ik al een interessante werkgever klaarliggen.
Die kaart krijg je pas na 12 maanden onbekwaam te zijn gebleken.
Oud 19 mei 2014, 18:35   #17
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Loonlastenverlagen? Verhoogde ploegenpremie?
Als ge dan toch onder de 13 per uur moet werken, op zijn minst maaltijdcheques circa 8 euro per dag?
Overuren niet meer zo zwaar belasten, of evenhard belasten en minstens aan 200% en zon- en feestdagen minstens aan 300%
Oud 19 mei 2014, 18:40   #18
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stuur dan zo per week ongeveer 10 brieven uit...
Wat een oordeel van U. Ben ik een profiteur of ben ik een slachtoffer? ^^
Je bent heel zelfzeker over jouw kunde. Alleen ligt de lat hoger. Ik ben ook een goede raketbouwer toch wil NASA me niet aannemen.
In Vlaanderen moet het niet alleen perfect zijn, het moest ook gisteren gedaan zijn. Druk op arbeiders? neen hoor.
Oud 19 mei 2014, 18:46   #19
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Yep, hetzelfde antwoord kreeg ik van een stagiair. Ik kan alles. Heeft niks gehoord van mn uitleg over vorkheftrucks. Is los op de palletten ingereden, waarna ik op mn doos kreeg waarom ik een idioot daarmee liet rijden.
Oud 19 mei 2014, 18:52   #20
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je nu echt zo goed bent, waarom begin je dan niet zelfstandig? Ik ken goede schrijnwerkers, maar die kunnen zeker niet perfect lassen.
Sommigen denken dat ze superman zijn. alle nieuwe tech kunnen volgen, op alle vlakken. Meestal noemen deze supermannen Mohamet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be