![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Uw voornaamste reden tot atheïsme is... | |||
geen bewijs voor het bestaan god. |
![]() ![]() ![]() |
17 | 40,48% |
niet gelovig opgevoed. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Vertrouwen kwijt in religie door oorlog, pedofilie... |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
het lijkt een sprookje. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
door wetenschap is god overbodig. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 30,95% |
andere. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 21,43% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vroeger was het centraal gezag, de figuur van de vader, een hoeksteen waar niet aan geraakt mocht worden, nu beginnen we meer en meer te beseffen dat wijzelf, ieder voor zich, de verantwoordelijkheid van de vader op ons moeten nemen en dat het, volgens mij, de ondergang van de wereld zou of zal betekenen indien we daar niet in slagen en indien we horig blijven aan het totaal gecorrompeerde gezag van een bepaalde elite. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(1) materie bestaat uit 99,999 % lege ruimte (2) geld komt uit het niets, uit een lege ruimte Ergo, de economische crisis is een klucht van jewelste als gevolg van een onmiskenbaar gebrek aan economisch inzicht. Hetzelfde wist men 2000 jaar geleden ook al, vandaag zijn er nog steeds die dat niet begrijpen. Onderwijs loont, bedenkelijk, niet waar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Banneling
|
![]() Geloven heeft voor mij niets te maken met maar de verhaaltjes van iemand anders aan te nemen, hoe mooi en hoe waar ze ook mogen zijn.
Geloven heeft voor mij met weten te maken, innerlijk weten, maar men heeft niet, of nog niet de woorden, de bewijzen om hetgeen dat men voor waar aanneemt heden ten dage aan te tonen. Dus geloven is innerlijk weten zonder vandaag de dag de bewijzen te hebben om het te bewijzen Neem de Christelijke leer; u neemt hem klakkeloos aan omdat u zogezegd een gelovige bent; ik onderzoek die leer, bestudeer hem, breng hem in verband met mijn Eigen leven en ervaringen en zal tot de conclusie komen dat veel van wat in die leer verteld wordt eigenlijk juist is. Meer ik zal ook inzien dat de uitleg die door de geestelijke aan die leer gegeven wordt niet echt overeenkomt met de echte waarheid die het levend aspect uitmaken van die leer en er zelfs dikwijls totaal tegengesteld aan is; waarschijnlijk omdat ze zelf er niet al te veel van begrepen hebben. Maar meer, de waarheid van die leer is, door het verkregen inzicht dat mijn Eigen onderzoek en die leer mij bijgebracht heeft, dan ook mijn waarheid geworden en heeft mij persoonlijk doen groeien en dat laatste en niets anders is het doel van een 'goddelijke' openbaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Banneling
|
![]() Voor wie met zijn hart oprecht naar Christus zoekt kan ik alleen maar Carl A. P. Ruck aanbevelen.
De down to earth version of Allegro ![]() Christ 2.0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De aanvulling zit hem in ' waarop hij zijn kerk gebouwd heeft ', en dat is een latere aanvulling. Jezus heeft trouwens nooit een nieuwe kerk gesticht of iets in die geest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 2 juli 2014 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Banneling
|
![]() En als men dan weet dat in feiten alles en niets hetzelfde zijn, dan wil, in die optiek, 'God bestaat niet' evenveel zeggen dan dat je God gevonden hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Banneling
|
![]() Als je het zo ziet, dan ben jij God en bestaat God niet, logica.
Laatst gewijzigd door tandem : 2 juli 2014 om 13:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schat, staat de bokma koud?
![]() |
![]() |
#276 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor mij komen de nieuwe inzichten vooral vanuit wetenschappelijke hoek. Bvb het ontstaan van de mens en de verklaring van de waargenomen fenomenen in het heelal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onze menselijke logica van vandaag steunt op onze menselijke kennis van vandaag en die kennis is nog heel erg beknopt en heel sterk materie- of stof-gebonden. Wanneer wij de grenzen van ons bestaan, de grenzen van ons materieel zijn, van tijd en ruimte willen onderzoeken en doorzoeken en in kaart brengen zou wel eens wat in ons materieel bestaan wit is zwart kunnen worden en omgekeerd. Daarom, enkel steunend op onze huidige logica van vandaag om besluiten te trekken over een domein dat deze logica ver overschrijdt is voorbarig. Ik heb er geen enkel probleem mee dat u in die optiek zegt dat ik God ben en evenmin dat God niet bestaat; want het 'zijn' kan zich heel moeilijk het 'niet-zijn' voorstellen, ook al bestaat het en is het waarschijnlijk het veld van alle zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We kunnen ons dan ook afvragen waarom de moslimwereld, ondanks dat zij ook kennis heeft kunnen nemen van de wetenschappelijke vooruitgang, zo ter plaatse blijft trappelen? Bij de andere derde wereld landen hadden we kunnen zeggen dat het een gemis aan geld en rijkdom was die hen ter plaatse deden trappelen; maar na de olieboem kunnen we dat niet meer zeggen over de moslimwereld. Waarom blijven ze dan zo aan het staartje bengelen? |
|
![]() |
![]() |