![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als er geen volgende generatie meer is , is er geen pensioen, geen verzorging voor de oude dag enz... Voor mij mogen ze het kindergeld afschaffen , maar dan betalen mijn kinderen voor mijn pensioen en niet voor dat van diegene die geen kinderen heeft. Laatst gewijzigd door Pericles : 22 augustus 2014 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() CD&V en MR stellen de begrotingsnota op en NVA staat er voor spek en bonen bij.
En als diesel en benzine gelijk getrokken worden? Geen probleem, eventjes de grens over steken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Pensioen systeem in België !!!
Het mooiste voorbeeld van een Ponzi systeem dat er is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed plan! Prijs gelijk aan de ons omringende landen, tenzij Luxemburg bij de deur ligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De belasting en sociale bijdragen verlagingen zijn voor hen en alle verhogingen die je opgelegd krijgt om het te bekostigen, zijn voor ons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat is allemaal de schuld van de sossen in de vorige regering. Die hebben veel te weinig belastingen geheven op de middenklasse. Die hebben geprobeerd van de rijken waar ze aan konden te laten betalen. De mensen weten dat het nu niet anders kan. De media zeggen dat ook. De superrijken daar kunnen we niet aan. De grote bedrijven ook niet want als we geen mandaat meer hebben voor wie moeten we dan gaan werken ? 't Is allemaal de schuld van de vuile sossen.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus met andere woorden, die andere generatie volstaat nu ook al niet meer om uw pensioen te betalen maar dat hebben de heren politici ook opgelost, we zouden nog tevreden zijn dat ze al die aangespoelde hier hebben aanvaard want die gingen later voor ons pensioen gaan werken, ja toch? Al dat solidariteitsgedoe is heel knap alleen ge komt er niet veel verder mee dan het onderhouden van een stel leeglopers of profiteurs, met uitzondering van zij die om medische redenen zich zelf niet kunnen voorzien in hun onderhoud. Voor het overige ben ik voorstander van zelf te zorgen voor mijn pensioen en wanneer mijn inkomsten niet afgeroomd worden door allerlei bijdrage, kan dat perfect en zo moet ge tenminste niet het IGO gaan betalen van hen die heel hun leven hun poen in het zwart verdiend hebben en geen cent afgedragen hebben maar er rijkelijk alles doorgedraaid hebben. Wanneer die dan later aan de arme zijn moeten ze dan maar op een houtje bijten, dat is goed voor hun lijn. Laatst gewijzigd door Garry : 22 augustus 2014 om 07:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar dan proberen werknemers die nooit gespaard hebben je zuurverdiende geld af te snoepen met argumenten van "die dikke zelfstandige met hun onroerend goed" zijn veel te rijk en moeten daar maar dikke belasting op betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het geld dat ik heb , daar heb ik hard voor gewerkt. Als je het per uur zou tellen , dan betwijfel ik dat ik beter af zou zijn dan een loontrekkende. Mijn levenskwaliteit was jarenlang ook een stuk minder dan die van een doorsnee loontrekkende. 2 weken verlof op 20 jaar tijd en ik heb mijn twee oudste kinderen eigenlijk niet zien opgroeien. Daar mag toch nog iets tegenover staan nietwaar ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en je zou dat kunnen spreiden over twee generaties én progressief opbouwen ... maar het blijft een noodzakelijkheid. niks doen, de hoogste belastingen van de EU hebben gecombineerd met de laagste pensioenen van de EU, lijkt me geen plan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() het schrijnende besef dat je t beter allemaal had opgeleefd en opgedaan gecombineerd met de grijze levenswijsheid dat je dit niet zou kunnen, zelfs mocht je t kunnen overdoen ... het ligt gewoon niet in je aard ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En wat met de politici zelf. Gaan die hun riant pensioen van 75% van hun laatste salaris na een loopbaan van amper 20 jaar nog steeds kunnen behouden? Niet dat het wijzigen ervan veel geld zou opbrengen maar het gaat hier om het princiep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |