![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() De productiviteit in arbeidsintensieve sectoren gaat peilsnel achteruit na het 60'ste levensjaar.Na de leeftijd van 62 wegen de baten niet meer op tegen de kosten o.a. door het explosief toenemen van ziektedagen en het eerder genoemde productiviteitsverlies.Allemaal mooi op papier maar ik ga ook geen 38 euro/uur betalen voor een 64-jarige bouwvakker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Eerlijk gezegd vind ik een pensioen van 1200 euro nog zo slecht niet,ik zal wel een beetje gespaard hebben tegen mijn pensioen.Bovendien werken we met zijn twee en als ik zie wat ik nu kan sparen en wat ik nu moet afbetalen aan mijn huis(eigendom 12 jaar voor pensioen op 60) vind ik 2400 euro/maand zuiver in de hand niet bepaald armlastig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De rek uit de onderhandelingen is er nu wel volledig uit want we hebben pas een (kleine) hervorming gehad door de nieuwe berekening op basis van de laatste 10 jaar wedde ipv de laatste 5 jaar. Ook de nieuwe loopbaan voor de ambtenaren is slechts een jaar oud. Ik kan me niet voorstellen dat de vakbonden daar nu nog veranderingen aan willen.
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Privé (van 2011 geïndexeerd) Federale overheid (niet geïndexeerd, huidige index ongeveer 1.6, in 2011 was die ongeveer 1.55 als je wilt mierenneuken) kijken bij BT1. Statutairen kunnen telkens na 8 jaar in BT2 en BT3 raken na geslaagde examens (contractuelen blijven in BT1, de sukkelaars). Dit zijn de weddeschalen van de oude loopbaan. De nieuwe loopbaan is niet zo verschillend, wel voordeliger voor contractuelen die nu ook kunnen opschuiven (eindelijk!).
Holle vaten zijn de beste om op te meppen. Laatst gewijzigd door Leopold de halve : 24 augustus 2014 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Typisch rechts gezaag en geklaag.Al eens stilgestaan met al die uren die werden aangerekend zonder ze te hebben gewerkt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() Dringend dat weegschaaltje eens afstelllen op ambtenarenzweet.
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() Pas maar op dat het bij u geen uitgestelde benoeming wordt.
Of erger nog: "Last in, first out!" Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 augustus 2014 om 19:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb zoveel werk in mijn bijberoep dat ik overweeg om volledig zelfstandig te worden. U bent trouwens op de man aan het spelen. Iets waar je zelf niet erg tegen kan. Want dan begin je te wenen als een klein kind. Laatst gewijzigd door stuyckp : 24 augustus 2014 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als kleine zelfstandige ben je getraind om iedereen met dezelfde geforceerde colgate-glimlach tot achter je ogen "Nog ne goeien dag he" na te blaten. Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 augustus 2014 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Bij mij is het een kwestie van organisatie van het werk dat ik me zo lamlendig verveel. Met mijn talenten en competenties zou ik veel meer kunnen doen maar bureaucratische structuren beletten dat. Hogere niveau's werken soms duizenden overuren, daar kan ik ook van getuigen. Ook vaak een kwestie van slechte organisatie. Ook lagere niveau's op zogenaamde productiediensten hebben de laatste tijd veel te veel workload in onze administratie.
Holle vaten zijn de beste om op te meppen. Laatst gewijzigd door Leopold de halve : 24 augustus 2014 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Wie alles heeft opgesoupeerd moet zijn levensstijl aanpassen, dat is waar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als statutair ambtenaar zou ik er mee kunnen leven dat het ambtenarenpensioen wat zakt en dat de andere stelsels iets stijgen. Voor mij zou dat immers op hetzelfde neerkomen gezien ik in alle drie de stelsels heb gewerkt
![]()
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
Ik begrijp u niet zo goed. En een glimlach tot achter je ogen, hoe ziet dat eruit?
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vuchelen : "Indien een maatregel van langer doorwerken geen invloed heeft op de werkloosheid dan had men dit "ingenieus" systeem reeds veel eerder ingevoerd!". Maar onze regering is slim en schoolverlaters krijgen moeilijk en beperkt toegang tot uitkeringen. Die jeugd gaat dan wel zeer snel zijn rug keren als het om solidariteit naar de ouderen gaat. Laatst gewijzigd door demonen : 24 augustus 2014 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand die nu 1.000 Euro pensioen krijgt zal er dan 700 Euro krijgen en kan zijn vaste kosten zelfs niet meer betalen! Dat betekent dat mensen massaal zullen sterven vd honger! Vuchelen zegt dat de werkelijkheid ons al 2 keer heeft ingehaald. Hij zegt dat de vergrijzing tussen 2002-2012 reeds dubbel zo duur was als toen begroot! Laatst gewijzigd door demonen : 24 augustus 2014 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |