Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2014, 08:38   #61
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het is nochtans eenvoudig. Iedereen tot zijn 45 jaar in de privé, en daarna iedereen ambtenaar.
Zal voor velen niet simpel zijn....terug met de trein en de bus na 45 jaar Audi A 6.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 augustus 2014 om 08:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 09:02   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
20% van alle gepensioneerden zijn statutair ambtenaar en zij gaan lopen met meer dan 50% van alle uitbetaalde pensioengelden. U kunt dit bekijken, dit weekend, op Actua TV : uitzending over de onbetaalbare pensioenen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dit kan toch niet meer?

Dit is toch te walgelijk voor woorden?
Dat kan zeker wel, en dat is helemaal niet walgelijk.

Er staat in ons zogezegd arbeidscontract (statuut of rechtspositieregeling) dat de zogezegde werkgever (de staat, de politiekers dus) een deel van ons loon later uitbetalen, namelijk als toeslag op ons pensioen.

Als die politiekers (uit de oude machtspartijen) nagelaten hebben om daarvoor een spaarpotje aan te leggen, dan is dat niet onze fout. Dan is dat geen reden tot contractbreuk.

Aan ons pensioen zitten, meer dan aan de algemene inlevering van iedere burger, komt op net hetzelfde neer als een inbeslagname van een gedeelte van jullie en mijn spaarboekje.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 augustus 2014 om 09:03.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 09:06   #63
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Of die thuis met een kreng van een vrouw/stuk verdriet van een vent zitten

Vaak is het werk ook een manier om te vluchten van een thuissituatie die niet bijzonder leuk is.
Ze leuk maken kost niet veel moeite en geen geld.
Soms helpt een beetje minder egoïstisch denken en handelen, om het als gezin zeer fijn te hebben.
Maar natuurlijk is het tegenwoordig altijd de wederzijdse schuld van de partner, die geen moeite doet om zich een beetje aan te passen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 09:17   #64
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Er staat in ons zogezegd arbeidscontract (statuut of rechtspositieregeling) dat de zogezegde werkgever (de staat, de politiekers dus) een deel van ons loon later uitbetalen, namelijk als toeslag op ons pensioen.

Als die politiekers (uit de oude machtspartijen) nagelaten hebben om daarvoor een spaarpotje aan te leggen, dan is dat niet onze fout. Dan is dat geen reden tot contractbreuk.

Aan ons pensioen zitten, meer dan aan de algemene inlevering van iedere burger, komt op net hetzelfde neer als een inbeslagname van een gedeelte van jullie en mijn spaarboekje.

.
En toch zal je je daar maar beter op voorbereiden Schoof, ergens moet het geld voor die pensioenen vandaan komen.

Als jouw partij vind dat er moet ingeleverd worden door ambtenaren dan mag je er gif op nemen dat het niet alleen de hoge pensioenen zijn die inleveren, maar eerder de middenmoot.
Oud 30 augustus 2014, 09:21   #65
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
En toch zal je je daar maar beter op voorbereiden Schoof, ergens moet het geld voor die pensioenen vandaan komen.
zilverfonds?
Oud 30 augustus 2014, 10:22   #66
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
zilverfonds?
Nee, je mag het gewoon bij de privé banken gaan halen, daar zit het. Op 2 jaar tijd hebben we daar al 35 miljard voor betaald en ze hebben nu al een dekkingsgraad van, verschrik niet, 2,6 %.

Van elke 1.000 € is reeds 26 € gedekt door eigen kapitaal. Toch mooi niet!
Oud 30 augustus 2014, 10:46   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Citaat:

Als jouw partij vind dat er moet ingeleverd worden door ambtenaren dan mag je er gif op nemen dat het niet alleen de hoge pensioenen zijn die inleveren, maar eerder de middenmoot.
Ten eerste, ik heb gezegd "meer dan aan de algemene inlevering van iedere burger" ... en gij herhaalt dan ongeveer hetzelfde.
Doet mij denken aan mijn oude grootmoeder: die zei ook om de 5 minuten hetzelfde ...

Ten tweede: ik weet beter dan jij, op wat ik gif mag nemen wat mijn partij betreft. Jij weet ook wel, namelijk bijna zo goed als ik, maar jij liegt liever een beetje, omdat je als extreem linkse allergisch zijt voor centrum-rechts.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 30 augustus 2014, 11:08   #68
subocaj

Standaard

Citaat:
Ten eerste, ik heb gezegd "meer dan aan de algemene inlevering van iedere burger" ... en gij herhaalt dan ongeveer hetzelfde.
Doet mij denken aan mijn oude grootmoeder: die zei ook om de 5 minuten hetzelfde ...

Ten tweede: ik weet beter dan jij, op wat ik gif mag nemen wat mijn partij betreft. Jij weet ook wel, namelijk bijna zo goed als ik, maar jij liegt liever een beetje, omdat je als extreem linkse allergisch zijt voor centrum-rechts.

.
Zeg even over wat ik lieg ipv altijd af te komen met je liegt.
Van N-VA kan je rustig zeggen dat ze liegt en bedriegt en veel van jullie eigen kiezers die de rekening maken van wat hen treft, merken nu reeds met het weinige dat reeds bekend is, hoe het hun gaat raken.

Je kan mensen die werkloos worden niet blijven wijsmaken dat ze werk vinden waar ze maar willen. Er is er gewoonweg geen en door de toenemende automatisering en uitbesteding aan lage loon landen komen jullie geen stap verder in het werkloosheidsdossier.

De enige mogelijkheid om te besparen voor jullie is mensen op leefloon zetten en schorsen.

Een andere mogelijkheid is de mensen bedriegen zoals reeds gebeurd is voor 14 miljard, door ze door allerhande constructies met het huidige en toekomstige belastinggeld de belastingbetalers, achter hun rug om garant te stellen bij de banken.
En maar liegen dat de Vlaamse begroting in evenwicht is.

Het is bijna oktober, eens kijken wat het Rekenhof en Eurostat jullie gaan vertellen.

En ja, ik ben allergisch voor partijen die zeggen centrum rechts te zijn, maar het Tatcheriaans ultra liberalisme aanhangen.
Oud 30 augustus 2014, 11:31   #69
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan mensen die werkloos worden niet blijven wijsmaken dat ze werk vinden waar ze maar willen. Er is er gewoonweg geen en door de toenemende automatisering en uitbesteding aan lage loon landen komen jullie geen stap verder in het werkloosheidsdossier.
Vanaf 1/1/2015 moeten 10.000 Limburgers zich inschrijven bij de VDAB als werkzoekend. In de pers spreekt men van 5.100 maar dit cijfer omvat enkel de Ford en de toeleveringsbedrijven aan de Mondeolaan die rechtstreeks via de conveyor verbonden zijn met het moederbedrijf.
De VDAB zegt dat ze geen werk hebben voor die mensen.
De uitzendsector zegt dat ze hooguit 100 mensen kunnen tewerkstellen maar niet in België maar in de grensregio Maastricht-Aachen.
90% vd Fordmedewerkers zijn 50+ en hun kans op nieuwe tewerkstelling is kwasi NUL.
Dat is wat de VDAB zegt, de vakbonden en de uitzendsector.
Ik besef zeer goed dat ons sociaal zekerheidssysteem aan het instorten is.
De politici zijn echter wereldvreemd.
Zij durven niet ECHT hervormen : de overheid drastisch afslanken, uitkeringen volgens bijdragen, migratie ontmoedigen via strrenge voorwaarden en wachttijd en effectieve werkperiode vooraleer genieten van soc. zekerheid, de onbetaalbare statutaire pensioenen gelijktrekken met de privé etc etc.
Uiteindelijk gaan wij massief verarmen en zelfs de gelukkigen die arbeid hebben zullen niet ver boven de armoedegrens uitkomen.

De HR-dienstengroep ASAP uit Genk heeft zich geëngageerd om minstens 100 werknemers van Ford Genk en de toeleveringsbedrijven aan een job helpen. Daarvoor gaat ASAP vooral op zoek naar werk in Nederland. De Limburgse gouverneur Herman Reynders, de Genkse burgemeester Wim Dries en Voka Limburg ondertekenden maandag in Genk samen met ASAP een charter, waarin het dienstenbedrijf zich verbindt tot de extra inspanningen.

ASAP is met een omzet van meer dan 100 miljoen euro een grote speler op de HR-markt in Limburg. Het hoofdkantoor van het bedrijf bevindt zich op een steenworp van Ford Genk (waar vroeger ARB was). Vandaar dat de familie Peumans van ASAP, als ‘goede buren’ willen optreden en hun bekommernis over de toekomst van zovele gezinnen, willen omzetten in een concreet engagement.

“We gaan dat doen door heel actief te zoeken naar ondernemingen die mensen kunnen gebruiken met het profiel van de Ford-medewerkers,” zegt Franky Lemmens van ASAP. “Vooral in de Euregio, vlak over de grens met Nederland en Duitsland, zien we nog kansen. Naast het opsporen van de vacatures, gaan we de geïnteresseerden rechtstreeks met deze potentiële werkgevers in contact brengen. We doen dit onder meer via een jobdag op 4 juni in ons hoofdkantoor. We zullen tegen die tijd de geïnteresseerde Ford-medewerkers grondig informeren over uitzendarbeid en de administratieve gevolgen van werken in het buitenland. We voorzien ook loopbaanbegeleiding en coaching. De mensen die zich hier aanbieden, zullen dus goed opgevolgd worden.”

De vakbonden reageren positief. “Wij krijgen ook erg veel vraag naar info over werken in Nederland,” zegt Hasan Düzgün (ACLVB). “Vooral bij NedCar in Born willen onze mensen aan de slag. Ze hebben daar wel veel vragen over, zoals over hun pensioen, kinderbijslag, enzovoort. Maar dat zijn details. De hoofdzaak is dat er initiatieven komen die nieuwe jobs scheppen. We moeten als werknemers van Ford en de toelevering elke kans op hertewerkstelling met beide handen grijpen, ook al moeten we daarvoor de grens over.”

http://www.madeinlimburg.be/nieuws/a...r-ford-mensen/

Laatst gewijzigd door demonen : 30 augustus 2014 om 11:32.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 11:44   #70
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:

.
U heeft geen arbeidscontract maar een statuut dat ten alle tijden eenzijdig door uw werkgever (de Staat) kan gewijzigd of vernietigd worden. Dit staat op meerdere juridische forums te lezen. Indien de Regering morgen beslist om uw statuut af te schaffen of uw pensioen te halveren heeft U juridisch geen poot om op te staan.
Trouwens, U heeft geen "uitgesteld loon". De pensioenen zijn ontregeld door Dehaene toen die een plafond instelde voor de pensioenen en dit niet durfde (na bedreigingen) voor de ambtenarij.
U had een ongelofelijk voordeel nl vastheid van betrekking in ruil voor een lagere AANVANGSWEDDE.

Een dubbel pensioen erbij zijn 2 voordelen Dit is er ver over.
De realiteit heeft U ingehaald : de Belg. Staat verkeert in de onmogelijkheid om de exuberante pensioenen vd statutaire ambtenaren nog te betalen.
Die uit de hand gelopen ambtenarenpensioenen hebben 100 duizenden arbeidsplaatsen in de privé vernietigd en onze schuldenberg doen exploderen.

Laatst gewijzigd door demonen : 30 augustus 2014 om 11:54.
Oud 30 augustus 2014, 11:51   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We zullen eens zien of de politiekers durven lessen te trekken uit Ford, maar dan nu om Volvo Gent te redden.

Waar begod heb ik nu vandaag nog gelezen dat "de dag dat de vestiging in Gent minder of zelfs even rendabel is dan de vestigingen in Zweden, het ermee gedaan is in Gent".

Afijn, 't is een draad over pensioenen.
(en wat nodig is om deze te vrijwaren ...)

.

Oud 30 augustus 2014, 11:53   #72
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
We zullen eens zien of de politiekers durven lessen te trekken uit Ford, maar dan nu om Volvo Gent te redden.

Waar begod heb ik nu vandaag nog gelezen dat "de dag dat de vestiging in Gent minder of zelfs even rendabel is dan de vestigingen in Zweden, het ermee gedaan is in Gent".

Afijn, 't is een draad over pensioenen.
(en wat nodig is om deze te vrijwaren ...)

.
Het is een keuze : "investeren" in exuberante overheidspensioenen of investeren in tewerkstelling (maar niet bij de ambtenarij!!).
Ik denk dat die keuze reeds gemaakt is!
Oud 30 augustus 2014, 12:16   #73
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zal voor velen niet simpel zijn....terug met de trein en de bus na 45 jaar Audi A 6.
Alsof elke werknemer met een Audi A6 rondtoert. Dacht trouwens dat de gemiddelde lonen in de ambtenarij tegenwoordig hoger liggen dan in de privé, en dit zeker voor de lagere categorien, waar het hier eigenlijk over gaat.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 12:18   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een keuze : "investeren" in exuberante overheidspensioenen of investeren in tewerkstelling (maar niet bij de ambtenarij!!).
Ik denk dat die keuze reeds gemaakt is!
Je kan niet 'investeren' in ambtenarenpensioenen.
Je kan daar wel contractuele verplichtingen in nakomen.

Let op, ik was, ben en blijf voorstander om het statuut te moderniseren.
En ik was, ben en blijf voorstander om de pensioenen van de privé beter te organiseren. Wat mij betreft, liefst naar Nederlands model.

Maar voor al: de staat ontvetten.
Ontvetten van overbodige ambtenaren, en vooral veel meer aandacht voor het ontvetten van overbodige, redondante, ... procedures ... waarmee nu ambtenaren zich MOETEN bezig houden ...

.

Oud 30 augustus 2014, 12:23   #75
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De pensioenleeftijd hoger dan 65 is een illusie. Mensen zijn geen machines, menselijke wisselstukken zijn niet beschikbaar. De eerste tekenen van lichamelijke slijtage komen te voorschijn tussen 45 en 50 jaar. De eerste tekenen van psychische slijtage tussen 55 en 60. Op die leeftijd verminderd het assimilatie vermogen met 40%, het concentratie vermogen wordt tot de helft herleid en de energie verminderd snel met de jaren. De gevolgen van lichamelijke verschijnselen zoals chronische ongemakken herleiden de werkkracht van ouder wordende personen tot een minimum.
...en om het helemaal leuk te maken voor de werkgever: En dit terwijl de lonen voor de ouderen 60% hoger liggen dan voor de jongeren
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 13:21   #76
subocaj

Standaard

Citaat:
Vanaf 1/1/2015 moeten 10.000 Limburgers zich inschrijven bij de VDAB als werkzoekend. In de pers spreekt men van 5.100 maar dit cijfer omvat enkel de Ford en de toeleveringsbedrijven aan de Mondeolaan die rechtstreeks via de conveyor verbonden zijn met het moederbedrijf.
De VDAB zegt dat ze geen werk hebben voor die mensen.
De uitzendsector zegt dat ze hooguit 100 mensen kunnen tewerkstellen maar niet in België maar in de grensregio Maastricht-Aachen.
90% vd Fordmedewerkers zijn 50+ en hun kans op nieuwe tewerkstelling is kwasi NUL.
Dat is wat de VDAB zegt, de vakbonden en de uitzendsector.
Ik besef zeer goed dat ons sociaal zekerheidssysteem aan het instorten is.
De politici zijn echter wereldvreemd.
Zij durven niet ECHT hervormen : de overheid drastisch afslanken, uitkeringen volgens bijdragen, migratie ontmoedigen via strrenge voorwaarden en wachttijd en effectieve werkperiode vooraleer genieten van soc. zekerheid, de onbetaalbare statutaire pensioenen gelijktrekken met de privé etc etc.
Uiteindelijk gaan wij massief verarmen en zelfs de gelukkigen die arbeid hebben zullen niet ver boven de armoedegrens uitkomen.

De HR-dienstengroep ASAP uit Genk heeft zich geëngageerd om minstens 100 werknemers van Ford Genk en de toeleveringsbedrijven aan een job helpen. Daarvoor gaat ASAP vooral op zoek naar werk in Nederland. De Limburgse gouverneur Herman Reynders, de Genkse burgemeester Wim Dries en Voka Limburg ondertekenden maandag in Genk samen met ASAP een charter, waarin het dienstenbedrijf zich verbindt tot de extra inspanningen.

ASAP is met een omzet van meer dan 100 miljoen euro een grote speler op de HR-markt in Limburg. Het hoofdkantoor van het bedrijf bevindt zich op een steenworp van Ford Genk (waar vroeger ARB was). Vandaar dat de familie Peumans van ASAP, als ‘goede buren’ willen optreden en hun bekommernis over de toekomst van zovele gezinnen, willen omzetten in een concreet engagement.

“We gaan dat doen door heel actief te zoeken naar ondernemingen die mensen kunnen gebruiken met het profiel van de Ford-medewerkers,” zegt Franky Lemmens van ASAP. “Vooral in de Euregio, vlak over de grens met Nederland en Duitsland, zien we nog kansen. Naast het opsporen van de vacatures, gaan we de geïnteresseerden rechtstreeks met deze potentiële werkgevers in contact brengen. We doen dit onder meer via een jobdag op 4 juni in ons hoofdkantoor. We zullen tegen die tijd de geïnteresseerde Ford-medewerkers grondig informeren over uitzendarbeid en de administratieve gevolgen van werken in het buitenland. We voorzien ook loopbaanbegeleiding en coaching. De mensen die zich hier aanbieden, zullen dus goed opgevolgd worden.”

De vakbonden reageren positief. “Wij krijgen ook erg veel vraag naar info over werken in Nederland,” zegt Hasan Düzgün (ACLVB). “Vooral bij NedCar in Born willen onze mensen aan de slag. Ze hebben daar wel veel vragen over, zoals over hun pensioen, kinderbijslag, enzovoort. Maar dat zijn details. De hoofdzaak is dat er initiatieven komen die nieuwe jobs scheppen. We moeten als werknemers van Ford en de toelevering elke kans op hertewerkstelling met beide handen grijpen, ook al moeten we daarvoor de grens over.”

http://www.madeinlimburg.be/nieuws/a...r-ford-mensen/
Je kan in de Euregio blijven zoeken. Ook in Nederland en Duitsland hebben werklozen en zeker de ouderen geen enkele kans op werk. Als politici zelf zeggen dat het een werk van lange adem is om de tewerkstelling op te krikken bedoelen ze, werk maar deeltijds, aan de lonen die wij je bieden.

En jij weet net zo goed als ik dat het grootste deel "tijdelijk" tewerkgesteld word door ASAP, velen zelfs met 1 dag contracten, iets wat enkel in België nog mogelijk is. Op de in Nedcar gevestigde bedrijven werken op dit ogenblik zo een kleine 800 werknemers.

En je vergeet erbij te vertellen dat er nog een heel overschot is aan ex werknemers van Nedcar, waar uit ze kunnen putten indien BMW er komt.
Maar wat je ook vergeet te vermelden is, dat er ondanks alle initiatieven, nog steeds minder mensen werken dan er ontslagen zijn.
Oud 30 augustus 2014, 13:57   #77
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan in de Euregio blijven zoeken. Ook in Nederland en Duitsland hebben werklozen en zeker de ouderen geen enkele kans op werk. Als politici zelf zeggen dat het een werk van lange adem is om de tewerkstelling op te krikken bedoelen ze, werk maar deeltijds, aan de lonen die wij je bieden.

En jij weet net zo goed als ik dat het grootste deel "tijdelijk" tewerkgesteld word door ASAP, velen zelfs met 1 dag contracten, iets wat enkel in België nog mogelijk is. Op de in Nedcar gevestigde bedrijven werken op dit ogenblik zo een kleine 800 werknemers.

En je vergeet erbij te vertellen dat er nog een heel overschot is aan ex werknemers van Nedcar, waar uit ze kunnen putten indien BMW er komt.
Maar wat je ook vergeet te vermelden is, dat er ondanks alle initiatieven, nog steeds minder mensen werken dan er ontslagen zijn.
De vele duizenden mensen van Ford en toelevering worden gesust met "jullie hebben meer kans op tewerkstelling omdat jullie een herstructureringskaart krijgen die werkgevers grote rsz kortingen geven".
Er is een jobbeurs : Nedcar (enkel werfreserve), de Lijn (gaat duizenden ritten schrappen), NMBS (aanwervingsstop), Ikea (werfreserve), SBD (klein magazijn Black&Decker daar werken 300 mensen ; wervingsreserve), gevangenenbewaker (aanwervingsstop).
ZE WETEN HET NIET MEER!
1/ met of zonder korting : er is zeer weinig werkaanbod.
2/ de nieuwe regering zal per direkt alle kortingen voor doelgroepen afschaffen en de sociale lasten voor bedrijven een kwart lager maken.
In een mondiale crisis kan je met bedrijfslastkortingen proberen zoveel als mogelijk arbeidsplaatsen te redden maar netto zullen er nog steeds veel verdwijnen omdat bedrijven niet meer produceren dan dat er vraag is naar hun produkten. Dit houdt in dat ons Rijnlandmodel gaat instorten en wij collectief gaan verarmen. Dit proces is onomkeerbaar!

Laatst gewijzigd door demonen : 30 augustus 2014 om 14:27.
Oud 30 augustus 2014, 14:09   #78
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
ASAP kan MAXIMAAL 100 mensen (vd 10.000 ontslagen werknemers) TIJDELIJK werk geven MAAR NIET IN EEN STRAAL VAN 60 KM VAN GENK MAAR IN DE BUURLANDEN. Zij zien geen mogelijkheden in België.
Oud 30 augustus 2014, 14:30   #79
subocaj

Standaard

Citaat:
ASAP kan MAXIMAAL 100 mensen (vd 10.000 ontslagen werknemers) TIJDELIJK werk geven MAAR NIET IN EEN STRAAL VAN 60 KM VAN GENK MAAR IN DE BUURLANDEN. Zij zien geen mogelijkheden in België.
Klopt allemaal, maar N-VA-ers praten enkel over profiteurs, terwijl ze de echte profiteurs, die reeds genoeg hebben, het ene cadeautje na het andere schenken.
Allemaal dan maar het huis verkopen en emigreren?
Sommigen staan al te koop, met recht van hoger bod, als je begrijpt wat ik bedoel.
Oud 30 augustus 2014, 14:49   #80
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt allemaal, maar N-VA-ers praten enkel over profiteurs, terwijl ze de echte profiteurs, die reeds genoeg hebben, het ene cadeautje na het andere schenken.
Allemaal dan maar het huis verkopen en emigreren?
Sommigen staan al te koop, met recht van hoger bod, als je begrijpt wat ik bedoel.
Een 16 jarige jobstudent die 1 uur via uitzendarbeid gewerkt heeft zal meer bijgedragen hebben aan de schatkist dan alle ambtenaren en politici samen in hun hele leven!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be