Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2014, 13:45   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Hahahaha,bouwvakkers doen werken tot hun 65,je doet duidelijk geen fysieke arbeid als je dergelijke onzin verkoopt.Mijn grootvader werkte ook in de bouw,pensioen op 60 vond hij belachelijk.Een mens kom volgens hem gerust werken tot 65 of zelfs 68 jaar.Op een dag toen hij 63 was kon hij niet meer,hij heeft nog 15 jaar in zijn zetel gezeten,iets anders was niet meer mogelijk.Ik wil niet gaan werken tot ik kapot ben hoor.
Hahahaha, voor de miljoenste keer, niemand betwist dat erkende zware beroepen een uitzondering verdienen. Niemand.
Denkt gij nu dat het nuttig is dat we dat in elke post zouden herhalen? Hahahaha.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 13:51   #42
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Professor Vuchelen heeft berekend dat mensen langer laten werken geen invloed heeft op de schatkist want het geld dat je uitspaart door mensen pas 2 jaar later een pensioen te geven enkel de werkloosheid doet toenemen.
Wat je op het ene bespaart verlies ja aan het andere.
Indien die maatregel toch succesvol zou zijn dan was ze reeds jaren geleden ingevoerd.
U kunt wel de jonge werklozen hun dopgeld afnemen (om geld te besparen) maar zij zullen zowiezo 70.000 Euro meer betalen aan de sociale zekerheid dan dat zij er zelf ooit aan zullen onttrekken. U blaast dan de solidariteit op (generatieconflikt) waardoor de jeugd weigert om nog solidair te zijn. Zij zullen met honderdduizenden dit land verlaten waardoor niet enkel de pensioenen onbetaalbaar worden maar de hele sociale zekerheid instort. We spreken dan over een periode van max 5 jaar!
U moet er ook rekening mee houden dat die 60-plusser zich ziek meldt en pas vervangen wordt wanneer hij via pensioenering het bedrijf verlaat. Het bedrijf zal dit intern opvullen. Maar de kosten voor de schatkist zullen nog meer toenemen!

Laatst gewijzigd door demonen : 29 augustus 2014 om 13:51.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 13:54   #43
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Professor Vuchelen heeft berekend dat mensen langer laten werken geen invloed heeft op de schatkist want het geld dat je uitspaart door mensen pas 2 jaar later een pensioen te geven enkel de werkloosheid doet toenemen.
Wat je op het ene bespaart verlies ja aan het andere.
Indien die maatregel toch succesvol zou zijn dan was ze reeds jaren geleden ingevoerd.
U kunt wel de jonge werklozen hun dopgeld afnemen (om geld te besparen) maar zij zullen zowiezo 70.000 Euro meer betalen aan de sociale zekerheid dan dat zij er zelf ooit aan zullen onttrekken. U blaast dan de solidariteit op (generatieconflikt) waardoor de jeugd weigert om nog solidair te zijn. Zij zullen met honderdduizenden dit land verlaten waardoor niet enkel de pensioenen onbetaalbaar worden maar de hele sociale zekerheid instort. We spreken dan over een periode van max 5 jaar!
Gij zijt echt het zonneke in huis, neen?
Oppassen voor acute gastritis of het plots-doodvallen-syndroom.
Oud 29 augustus 2014, 14:17   #44
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gij zijt echt het zonneke in huis, neen?
U bent statutair ambtenaar?
Oud 29 augustus 2014, 14:21   #45
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vrijheid is inderdaad onbetaalbaar.En diegenen die willen doorgaan tot het bittere einde zijn meestal de mensen met heerlijke baantjes voor wie uit werken gaan om allerhande redenen leuker is dan niet te kunnen gaan.
Of die thuis met een kreng van een vrouw/stuk verdriet van een vent zitten

Vaak is het werk ook een manier om te vluchten van een thuissituatie die niet bijzonder leuk is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 14:34   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Of die thuis met een kreng van een vrouw/stuk verdriet van een vent zitten

Vaak is het werk ook een manier om te vluchten van een thuissituatie die niet bijzonder leuk is.
Of er zit iemand op het werk ....bij wie ze liever ''zitten'' dan bij wie ze thuis zitten hebben
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 15:22   #47
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hahahaha, voor de miljoenste keer, niemand betwist dat erkende zware beroepen een uitzondering verdienen. Niemand.
Denkt gij nu dat het nuttig is dat we dat in elke post zouden herhalen? Hahahaha.

.
Ik vind dat onze vlaamse ambtenaren ook een uitzondering verdienen.
Die mannen en vrouwen verdienen standbeelden voor hun noeste en zenuwstergende arbeid.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 16:04   #48
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij noemt het bericht dat de pensioenen van de privé werknemers gegarandeerd NUL zal worden, "wellicht overdreven" ???

Dan nodig ik je uit om de congresteksten van de beste partij van het land, over het herstel van de pensioenen eens na te lezen.
Want zelfs daar berekent men dat een en ander mogelijk is, alleen al door de pensioenleeftijd op te tillen tot een reële 65. Het moet niet eens tot 67.
(niet dat het gemakkelijk zal zijn, dat langer werken er door krijgen, tesamen met de nodige ontvetting van de staat ... de kiezer heeft ons geen absolute meerderheid gegeven ...)

.
En zo geef je zelf de verklaring van wellicht.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 16:12   #49
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Toch wel, ik betwist dat.
Want er bestaan alleen maar zware beroepen.
Er bestaan fysiek zware beroepen, er bestaan geestelijk zware beroepen, ...
De enigen die geen zwaar beroep hebben zijn degenen die zeggen dat die zogenaamd niet zware beroepen langer moeten werken. En dat zijn dan nog net degene die niet lang moeten werken, zijnde de politici zelf.

Waarom kan een bouwvakker nadat hij in de bouw heeft gewerkt daarna geen administratief werk doen, waarom mag die plotseling stoppen en dan doen wat hij wil.
Ik zat langer op de schoolbanken, maar ik mocht daar niet doen wat ik wilde. En sorry hoor maar ik heb voor mijn diploma moeten werken, dat werd mij niet in de schoot geworpen. En ik verricht nog steeds zware geestelijke arbeid. En ergo, ja ik heb een zwaar beroep. En ja ik zie veel oudere mensen in mijn beroepscategorie die niet meer mee kunnen aan het snelle tempo.
Ergo, er bestaan alleen maar zware beroepen. En dat is normaal want de werkdruk is overal zeer hoog omdat de loonkost navenant is.
Als we langer moeten werken, dan moeten de mensen die vroeger uitgestapt zijn ook maar mee betalen. Anders wordt de rekening enkel door de toekomst gedragen. En als we langer moeten werken dan liefst op een andere manier want anders zal het niet vol te houden zijn.
Oud 29 augustus 2014, 16:12   #50
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die mannen en vrouwen verdienen standbeelden voor hun noeste en zenuwstergende arbeid.
Wat heeft u tegen federale ambtenaren ?
Oud 29 augustus 2014, 16:15   #51
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn vader is al jaren niet meer zo gelukkig geweest als nu na zijn pensionering.

Vrijheid. Ook al is het geen vetpot, maar doen wat ge wilt de hele dag is zalig.

Op 60 is het voor mij ook gedaan, ook al kost het me centen.
60 is de ideale pensioenleeftijd, zodat je nog iets kan beleven. Je hebt er tenslotte waarschijnlijk genoeg voor betaald.
Oud 29 augustus 2014, 17:05   #52
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De enigen die geen zwaar beroep hebben zijn degenen die zeggen dat die zogenaamd niet zware beroepen langer moeten werken. En dat zijn dan nog net degene die niet lang moeten werken, zijnde de politici zelf.

Waarom kan een bouwvakker nadat hij in de bouw heeft gewerkt daarna geen administratief werk doen, waarom mag die plotseling stoppen en dan doen wat hij wil.
Ik zat langer op de schoolbanken, maar ik mocht daar niet doen wat ik wilde. En sorry hoor maar ik heb voor mijn diploma moeten werken, dat werd mij niet in de schoot geworpen. En ik verricht nog steeds zware geestelijke arbeid. En ergo, ja ik heb een zwaar beroep. En ja ik zie veel oudere mensen in mijn beroepscategorie die niet meer mee kunnen aan het snelle tempo.
Ergo, er bestaan alleen maar zware beroepen. En dat is normaal want de werkdruk is overal zeer hoog omdat de loonkost navenant is.
Als we langer moeten werken, dan moeten de mensen die vroeger uitgestapt zijn ook maar mee betalen. Anders wordt de rekening enkel door de toekomst gedragen. En als we langer moeten werken dan liefst op een andere manier want anders zal het niet vol te houden zijn.
Er zit heel veel waarheid in je verhaal.Onlangs is een vriendin van mij nog letterlijk ziek geworden van de druk die ze iedere dag heeft ervaren als loyale bankbediende....Totaal onderuit gegaan....
Oud 29 augustus 2014, 19:04   #53
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:

De pensioenleeftijd hoger dan 65 is een illusie. Mensen zijn geen machines, menselijke wisselstukken zijn niet beschikbaar. De eerste tekenen van lichamelijke slijtage komen te voorschijn tussen 45 en 50 jaar. De eerste tekenen van psychische slijtage tussen 55 en 60. Op die leeftijd verminderd het assimilatie vermogen met 40%, het concentratie vermogen wordt tot de helft herleid en de energie verminderd snel met de jaren. De gevolgen van lichamelijke verschijnselen zoals chronische ongemakken herleiden de werkkracht van ouder wordende personen tot een minimum. Men beweert dat mensen langer leven, niets is minder waar, mensen worden langer in leven gehouden. Bijvoorbeeld indien men de medicatie aan ouderen zou ontzeggen zou dat een ongeziene sterftegolf veroorzaken. Het zijn veelal mensen die zuiver theoretisch te werk gaan zonder die theorie te toetsen aan de werkelijkheid. De enige en echte reden om dat te doen is uiteindelijk de betaling van de pensioenen zo lang mogelijk uit te stellen zonder te beseffen dat uw (jeugd-)werkloosheid dramatisch gaat stijgen. Er bestaat geen enkele economische relevantie te denken dat mensen langer laten werken geen gevolgen heeft op de werkloosheid. Bedrijven gaan niet aanwerven als er niemand vertrekt.
Oud 29 augustus 2014, 19:29   #54
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Vandenbroucke is wellicht nog wel een van de meer intelligente ex-politiekers, maar wat het heerschap dus staat te verkondigen is: blijf verder braaf belastingen betalen, zelfs al zit je boven het plafond voor het max pensioen, wees tevreden met het belachelijke wettelijke pensioen dat je uiteindelijk als werknemer/zelfstandige zal krijgen, en ga daar op de koop toe nog meer voor bijdragen op basis van je vermogen. 't Is dat we maar niet zo ondeugend moesten zijn om een deftig huis te bouwen en extra spaar/beleggings-systematieken te gebruiken, om dat lamentabel wettelijk pensioen aan te vullen.

Een mens zou voor minder aan belastingsontduiking gaan doen of verkassen naar elders.
Vandenbroecke, is dat niet de minister die 4.000.000 in de Sp partijkas vond zonder aanwijsbare uitleg? (nee geen zwart, gebeurt wel meer daar).
Die ons wijs maakte dat hij dat geld uit eerlijke schaamte verbrandde ......?
Die een paar jaar in Engeland ging mediteren en uit het zicht blijven en na 4 jaar terug kwam en dacht dat hij nog geloofwaardig over kwam?
Oud 29 augustus 2014, 20:53   #55
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is nochtans eenvoudig. Iedereen tot zijn 45 jaar in de privé, en daarna iedereen ambtenaar.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 21:26   #56
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De pensioenleeftijd hoger dan 65 is een illusie. Mensen zijn geen machines, menselijke wisselstukken zijn niet beschikbaar. De eerste tekenen van lichamelijke slijtage komen te voorschijn tussen 45 en 50 jaar. De eerste tekenen van psychische slijtage tussen 55 en 60. Op die leeftijd verminderd het assimilatie vermogen met 40%, het concentratie vermogen wordt tot de helft herleid en de energie verminderd snel met de jaren. De gevolgen van lichamelijke verschijnselen zoals chronische ongemakken herleiden de werkkracht van ouder wordende personen tot een minimum. Men beweert dat mensen langer leven, niets is minder waar, mensen worden langer in leven gehouden. Bijvoorbeeld indien men de medicatie aan ouderen zou ontzeggen zou dat een ongeziene sterftegolf veroorzaken. Het zijn veelal mensen die zuiver theoretisch te werk gaan zonder die theorie te toetsen aan de werkelijkheid. De enige en echte reden om dat te doen is uiteindelijk de betaling van de pensioenen zo lang mogelijk uit te stellen zonder te beseffen dat uw (jeugd-)werkloosheid dramatisch gaat stijgen. Er bestaat geen enkele economische relevantie te denken dat mensen langer laten werken geen gevolgen heeft op de werkloosheid. Bedrijven gaan niet aanwerven als er niemand vertrekt.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2014, 21:27   #57
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik wil niet gaan werken tot ik kapot ben hoor.

Dat is wel de bedoeling van de heren politici.
Oud 29 augustus 2014, 21:29   #58
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
20% van alle gepensioneerden zijn statutair ambtenaar en zij gaan lopen met meer dan 50% van alle uitbetaalde pensioengelden.
Dit kan toch niet meer?

Dit is toch te walgelijk voor woorden?
Oud 29 augustus 2014, 23:47   #59
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Ge hebt er geen idee, van, de hele dag me regeltje en wetjes liggen zwaaien ten aanzien van die ambetante burgertjes.

Laatst gewijzigd door non-conformist : 29 augustus 2014 om 23:49.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2014, 08:36   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht

Ge hebt er geen idee, van, de hele dag me regeltje en wetjes liggen zwaaien ten aanzien van die ambetante burgertjes.
Zwaait een vuilnisophaler dan met regeltjes ? Nog nooit iets van gemerkt ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be