![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Akkoord, die 2000 euro is niet geïndexeerd je krijgt er geen verlofgeld op je krijgt maar 12 maanden per jaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Akkoord, die 2000 euro is niet geïndexeerd je krijgt er geen verlofgeld op je krijgt maar 12 maanden per jaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch zou ik blijven werken, ik doe dat namelijk graag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet niets hebben van mensen die op de gemeenschap leven.
Mensen die elkaar willen overtreffen die: - Werken er keihard voor - Consumeren tegen de sterren op. en geven zo de economie een boost. Mensen die leven van een uitkering fnuiken de economie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een groot verschil tussen een huis en een HUIS, zoals er ook een groot verschil is tussen een auto en een AUTO.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige mensen zijn er jaloers op, anderen weten dat je er keihard voor gewerkt hebt. Mijn buurman kocht zich onlangs een mooie spiksplinternieuwe Mercedes. Ik weet dat die man keihard moet werken, ik weet dat die man in het weekend ter beschikking moet zijn, dan ben ik daar zeker niet jaloers op (ben trouwens geen jaloers type). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil de mensen, die dat maar verdienen, niet de kost geven hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als iemand er hard voor gewerkt heeft zich een kasteel en limousine aanschaft moet niemand daar jaloers op zijn. Zelfs al werd hem een erfenis in de schoot geworpen gaat dat niemand aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ambtenaar leeft weliswaar op de gemeenschap, maar hij stelt hier ook diensten tegenover. Dat de ambtenaar niet altijd even efficiënt is ligt meestal meer aan het kader dan aan de ambtenaar zelf. Iemand die ziek is zie ik niet onmiddellijk als een profiterende uitkeringstrekker, alhoewel ook daar het kaf van het koren gescheiden mag worden. Iemand die werkloos wordt omdat zijn job verdwijnt is geen profiteur, hij wordt misschien een profiteur indien hij niets onderneemt om een einde te maken aan het trekken van een uitkering (lees werk zoekt). Vandaar dat ik maatregelen om een uitkering degressief te maken of te beperken in tijd wel zie zitten. Het leefloner verhaal is een moeilijk verhaal. Ten eerste wie verzint zo'n naam, loon staat normaal tegenover een prestatie. Sommige mensen zitten echt diep en zij moeten geholpen worden. Er is natuurlijk een verschil tussen leefloners die bekwaam zijn om te werken en leefloners die niet bekwaam zijn om te werken. Op de eerste groep moeten wij ons in de eerste plaats focussen en deze mensen klaar maken voor de arbeidsmarkt, dit kan perfect via art. 60. De tweede groep moet een maximum aan ondersteuning krijgen, meestal hebben deze mensen ook een zeer verregaande begeleiding nodig. Ik kreeg hier iemand op bezoek van RIMO. De persoon in kwestie wilde me enkele vragen stellen i.v.m. armoede. Eén van de vragen was: "Vindt u dat de SA (sociaal assistenten) actief op zoek mogen gaan naar armoede"? Mijn antwoord was: "Ja, indien ze ook actief op zoek mogen gaan naar fraude en verborgen rijkdom". Natuurlijk was dit antwoord verkeerd. |
|
![]() |
![]() |