![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
Bekijk resultaten enquête: Wat doen om de verkeersregels te doen naleven | |||
Boetes aanzienlijk verhogen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 21,74% |
Rijbewijs met punten |
![]() ![]() ![]() |
6 | 26,09% |
Invoer Zwiterse systeem; auto in beslagname + verkoop |
![]() ![]() ![]() |
5 | 21,74% |
andere, zie antwoord |
![]() ![]() ![]() |
7 | 30,43% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In onze school gebruiken we de lesfiches van het BIVV trouwens... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Als je er een ziet weet me het dan te zeggen, en neem vooral een foto. Bvb van een fietser op een verlaten weg die stop voor een rood licht.
Stel liever de vraag hoeveel fietsers al een dodelijk ongeluk veroorzaakt hebben door zich niet aan de verkeersregels te houden ? Een paar honderdduizend ? Want de fietsers die een automobilist verplichten een uitwijkmanoever met dodelijke afloop te maken, die zijn natuurlijk ribbedebie. Kan niet volgens jou zeker ? Ik vraag me zelfs af of die automobilist wel verplicht is een uitwijkmanoeuver te maken voor een fietser die zich niet aan de verkeersregels houd ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hopelijk begrijp je -en anderen- hier nu waar dat toch vandaan komt dat zwakke weggebruikers zich steeds meer de koning van de openbare weg wanen. Als leraars uit Meise ("verkeerswerkgroep") het al in het vetgedrukte verkondigen tja dan moeten de kinderen en betrokkenen het wel denken niet ? Citaat:
http://bivvweb.ipower.be/Observ/NL/f...ort_NL_def.pdf page 77-78. Ze rijden mekaar zelfs overhoop... http://www.standaard.be/cnt/dmf20130915_003 Er is dus nog veel werk voor de boeg...
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 6 oktober 2014 om 13:43. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat er ook een rem op zijn voertuig aanwezig is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Ik ben toch niet verplicht te remmen als ik voorrang heb, en in feite ook niet om uit te wijken. Stel op een kruispunt rijd een fietser door het rode licht terwijl de automobilist door het groene licht rijd. Wie moet er voor wie stoppen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel u voor dat ge stilvalt op een kruispunt, mogen we dan op u rijden als het groen wordt voor ons? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel u voor dat ge stilvalt op een kruispunt, mogen we dan op u rijden als het groen wordt voor ons? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien dat niet genoeg zegt ..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie haalt het in z'n hoofd om kilometers wegen aan te leggen met in het midden een borduur of vangrail? Een tractor voor je of een wagen die in pan staat en je hebt kilometers file. Ik denk daarbij aan de nieuwe weg van Meeuwen naar Opglabbeek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ge weet toch wat het doel is van vangrails? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's inderdaad toch een mooie uitspraak !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat staat in het verkeersreglement, ttz elke bestuurder moet dat doen, waaronder "de automobilist".
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 6 oktober 2014 om 19:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad , ook voetgangers , fietsers , motorruiters , enz ....
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wel bvb een boer die zijn vee geleidt... ![]() Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 6 oktober 2014 om 19:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oeps
![]() Maar ze moeten wel uitkijken waar ze lopen , dus ze moeten zichzelf wel besturen ![]()
![]() |
![]() |