![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voltaire geloofde ook in God, maar wees wel alle openbaringsgodsdiensten af omdat zij dit geloof in God vermengden met allerlei quatsch (onbewezen claims van de meest spectaculaire "mirakels" die de natuurwetten overtreden) en blinde gehoorzaamheid aan autoritaire machtsinstituten die mensen onderdrukken en economisch uitbuiten (zie zijn "Ecrasons l'infâme" t.a.v. de Katholieke Kerk). God is gewoon het woord voor het opperwezen in het Nederlands. Dit woord heeft geenszins een Bijbelse oorsprong, wel een Germaanse. In het Hebreeuws spreekt men over Jahweh, in het Arabisch over al-Lah (letterlijk: het Goddelijke), maar in het Nederlands over God. Arabische Christenen hebben het ook over "al-Lah", over God dus, maar dan in hun taal. De Christelijke zangeres Fayrouz - een van de grote diva's van de Arabische wereld, waarschijnlijk de grootste die nog in leven is - zingt trouwens een heel mooi lied "Ya Umm Allah" (O Moeder Gods): www.youtube.com/watch?v=SrKPP4FU8fE
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() (dubbel)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 31 oktober 2014 om 16:18. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Apple vervangt appel door spruitje
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pure marketing. Het type dat Apple koopt is waarschijnlijk ook het type dat zo een soort uit de kast komen apprecieert.
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn mensen die gewoon het beste willen kopen. Apple is goed. En mijn zoon zijn Apple is van het eerste verdiep gevallen en er is niks aan. Dus dat lijkt me degelijk. Ik heb een acer die kost 1/3 ongeveer. Beetje afwachten, echter ben er ook tevreden mee. Misschien ook eens naar beneden smijten?
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 2 november 2014 om 00:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Nee, dat is zijn schuld niet dat hij zo dom is om dat niet te snappen. Katholieken die het woord God met een hoofdletter zien denken en weten wel dat het over de god van de christelijke leer gaat. Hij weet dat mogelijk niet. Feit is dat hij een kemel van belang slaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat staat er in de bijbel over homoseksuele handelingen? Waarom zou dat in het christendom plotseling anders zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Te danken aan de maronitische Libanezen, natuurlijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelden zo'n onnozelaar als jij hier gezien! Laatst gewijzigd door SMI94 : 2 november 2014 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Wanneer die man van mening is dat zijn geaardheid het beste is wat hem kon overkomen, dan is dit zijn goed recht, erger nog, wie beweert dat " hij dat niet mag" omdat " hij dan een ketter is en een fatwa verdient" is een bedreiging voor een vrije samenleving, een verkondigt een mening waarmee binnen een vrije samenleving niet samen te leven valt. 2. Religie is een keuze, u kunt dus uw denkvermogen vergroten door na te gaan of u er iets mee opschiet, te beweren dat God bestaat. U schept namelijk vooral ellende met die collectieve waanzin, waar u van mij recht op heeft zoalang u daar niemand mee lastig valt, ok? 3. De politicus die maar blijft beweren dat " wij meer moeten doen, omwille van achtergesteldheid van vooral veel moslims "zou hier mogen meelezen, u bent een religieuze fanaticus, met uw "fatwa en ketterschap" dat probleem kunnen wij helaas ook op dit forum niet voor u oplossen, misschien is therapie een idee... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Gij zijt inderdaad te dom om te snappen dat ik die draad niet geopend heb om over voor of tegen jeanetten te argumenteren. Het gaat er gewoon over dat hij als jeanet zaken zegt en er een geloof bijhaalt en doet alsof dat geloof akkoord is met het homo zijn. Hij spreekt over God met een hoofdletter en dat is de de god van de christenen. Hij spreekt van een godsgeschenk maar weet of weet niet dat die God die hij dan dankbaar, is homo's in feite niet aanvaard. Daar gaat het over, niet meer of niet minder. Het gaat dus zelfs in het geheel niet over het feit of iemand of ik voor of tegen homo's zijn. Al die zever die hier gezegd word doet niet ter zake. Maar ja een eenvoudige logica en de kunst om ietwat verstandig te redeneren is u en sommige anderen niet gegeven.
Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 2 november 2014 om 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Heerlijk toch, die continue scheldtirades van DeProf_eet.
Prachtig ook om te zien hoe hij z'n eigen punt dat hij denkt te hebben niet lijkt te begrijpen. Hij blijft maar doorbomen over 'de christelijke leer' en 'de christenen' alsof dat een monolithische groep is met één leer. Hij lijkt helemaal niet te beseffen dat er tientallen, misschien zelfs honderden verschillende christelijke kerken zijn, elk met hun eigen leer, en hun eigen interpretatie van wat wel en wat niet aanvaardbaar is. En dat er daar ook een aantal tussen zitten waar homoseksualiteit gewoon aanvaard wordt. Bijgevolg is dit een hilarisch nutteloze discussie. Maar ik zie wel een nieuwe scheldtirade in mijn toekomst... |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Elke christene die weet hoe de Kerk tegenover homo's staat ziet hier ook de stommiteit die de CEO uitkraamt en de belediging die er tegenover hen vanuitgaat. Niet meer of minder heb ik hier willen aantonen. En mensen als gij die ik toch met iets slimmer had ingeschat, beginnen dan direct mijn mening tegenover homo's erbij te halen. Wat heeft mijn mening hiermee te maken ? Die heb ik in deze draad trouwens niet geuit die mening. Dat gij en anderen dan door mijn opmerking over die CEO onmiddellijk besluiten dat ik anti-homo zijn is een brug te ver. Dat hebt ge er zelf bijgehaald. Ik heb gewoon vastgesteld dat hij iets zegt dat niet klopt, en daar zou het hier enkel en alleen mogen over gaan. Dat zou zelfs voor u duidelijk moeten zijn. Maar ik had misschien best niet gereageerd op opmerkingen en mensen die dan onmiddellijk er van alles willen bij betrekken dat in feite niet relevant is. Wat deze draad betreft en in uitbreiding zou uw eerste opmerking misschien kunnen aangevuld worden met "mensen die een discussie op een zijspoor willen brengen", wat hier duidelijk het geval blijkt te zijn. Trouwens als ge zegt "het forum gaat er flink op achteruit sinds allerlei mensen met een door levensovertuiging beperkt denkvermogen hier hun onzin neergooien" kan dat wel zijn, maar moet ge mij daar dus zeker niet van verdenken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hou u misschien eens on topic. En van onnozelaar gesproken: uw verstandelijk niveau, beoordeeld aan de hand van uw posts hier, blijkt even hoog dan dat van uw inteelt moslim- en multikul vriendjes die u blijkbaar omringen, volgens uw eigen zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Het beste is nog van Scorpio die tot de bevinding is gekomen dat er honderden verschillende soorten christelijke leer bestaan. Van de godsdienst, de islam, waar hij zo fanatiek mee omspringt zijn er zelfs geen honderden verschillende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of dacht jij écht dat pakweg een Calvinist en een Baptist hetzelfde zijn als een Katholiek? Of dat die eerste twee naar de paus luisteren? |
||
![]() |
![]() |