Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2014, 16:53   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We gaan volgende verkiezing zien of de Vlaamsgezinden de N-VA 'redding van Belgie" aanpak appreciëren.
Ik denk niet dat we tot de volgende verkiezingen moeten wachten om te kunnen "zien" wat de N-VA te wachten staat. Ik hoor her en der genoeg om te weten dat de N-VA, net als de VU, de prijs zal betalen voor datgene waar ze niet eens "met de dood in het hart" maar met volle overtuiging aan meewerkte.

Als de N-VA er niet in slaagt om het verlies aan Vlaams-nationalistische kiezers te compenseren met Belgisch nationalistische is het over en out met de N-VA. Maar zelfs al slaagt ze daar wél in, het onafhankelijke Vlaanderen zal verder weg zijn dan ooit.
Oud 4 december 2014, 16:54   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je raaskalt.
Ik maak nergens handig gebruik van, en al zeker niet van het woord of etiket "racisten".
Dat de N-VA haar succes aan het VB te danken zou hebben is NOOIT uit mijn mond gekomen. Dat komt uit de jouwe.

Ik reageerde op de draadstarter. Een N-VA-er die hier probeert te verdoezelen dat zijn partij het cordon sanitaire doorbreekt. Of het gebeurt wel, maar voor de goede zaak, en maar voor één keertje, omdat het toevallig goed uitkomt. Na bewezen dienst worden de "racisten" van het VB weer ongegeneerd, en zonder dank, achter hun cordon geschopt.

Van die schandelijke houding maakte ik wél "handig gebruik".
Ik ben een Vlaams-nationalist en heb er nooit behoefte aan gehad om van uit de hoogte neer te kijken op het Vlaams Belang. Ik stemde er zelfs ooit voor.
Het cordon sanitaire is een onding met een democratieverkrachtend oogmerk.

Racisten zitten er in �*lle partijen.
Wie moord en brand schreeuwt tegen uitsluiting en discriminatie, maar tegelijkertijd een behoorlijk percentage Vlamingen uitsluit en discrimineert via hun partij is een even grote hypocriet als democratieverkrachters die zich democraten noemen.

Of, en hoeveel VB-kiezers er zijn die zich thuisvoelen in de "evolutie geen revolutie" verhaal weet ik niet. Het kan. Maar er kunnen evengoed N-VA-kiezers zijn die zich bedrogen voelen door het Vlaanderen onafhankelijk/confederalistisch België verhaal van de N-VA, goed wetend dat de N-VA zich zelfs een flauw afkooksel van Vlaamse onafhankelijkheid door de neus liet boren. En begin nu niet te lamenteren dat dit niet klopt.

Ondanks de druk van de vakbonden heb ik zowel Van Overtveldt als De Wever al de volgende uitspraak horen doen: "dat staat niet in het regeerprogramma". Met andere woorden: "loop naar de hel". We werken uitsluitend aan onderwerpen die in het regeerakkoord staan.

De herziening van artikel 195 staat echter evenmin in het regeerakkoord. Als de N-VA na vijf jaar "bewezen dienst" vraagt om artikel 195 ter herziening vatbaar te verklaren zegt Michel: Loop naar de maan. Dat staat niet in het regeerakkoord.

Hoeveel Vlaams-nationalisten van beide partijen zich lekker voelen bij het "noch het ene, noch het andere-verhaal" zullen de volgende verkiezingen uitwijzen.
Precies!
Oud 4 december 2014, 17:02   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Allez,
de linkiewinkies zijn kwaad op mij omdat ik de stemming in Denderleeuw niet veroordeel,
en sommige belang-lovers zijn kwaad op mij omdat ik duidelijk stel dat het Belang niet meer belang moet hechten dan hetgeen het waard is, die ene stemming daar.

Ik voel me vereerd.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 17:06   #64
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je hebt blijkbaar iets niet goed begrepen : luister naar de duidelijke woorden van koen d'haenens (n-va)

N-VA Denderleeuw: "Cordon doorbroken? Nu niet, morgen niet: nooit!"

http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...et-nooit.dhtml

duidelijk ?
Maar het is niet omdat Koen d'haenens iets zegt dat het ook waar is.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 17:07   #65
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nood breekt wet.

.
Een partij slaafje heeft op alles een, dwaas, antwoord.
Oud 4 december 2014, 17:09   #66
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Hopelijk laat het VB zich niet gebruiken als pasmunt om de Belgischgezinde regeringen te depaneren...
Anders is er geen enkele Vlaamsgezinde partij meer...
Dat zal wel niet gebeuren.
Oud 4 december 2014, 17:09   #67
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Je raaskalt.
Ik maak nergens handig gebruik van, en al zeker niet van het woord of etiket "racisten".
Dat de N-VA haar succes aan het VB te danken zou hebben is NOOIT uit mijn mond gekomen. Dat komt uit de jouwe.
wat er uit uw mond komt moeten wij niet horen, maar u schrijft hier wel degelijk neer dat het overwinningsucces/bereikte macht te danken is aan de stemmen van de "racisten", kzal u dan nog maar een keer quoten zekers:
Citaat:
Dankzij de stemmen van de "racisten" werd de N-VA incontournable. Zonder hun stemmen was de N-VA, ook zonder officiëel cordon, opnieuw "vermeden" geworden, oftewel uitgesloten.
...
In de hofkes van de N-VA zouden hele bloemperken van dankbaarheid mogen bloeien voor de stemmen die ze van de "racisten" kregen,
...
Mij maakt niemand wijs dat de "racisten" die jouw partij aan de macht hielpen zitten te wachten op een haan die een vierde keer kraait.

Dergelijke argumenten overtuigen mij dat u niet het totaal ondemocratische 'cordon sanitaire' aanklaagt maar eerder uw frustratie ventileert dat NVA van de belgische staatsstructuur/hervorming geen hoofdpunt heeft gemaakt tijdens de 2014 campagne, doch eerder het socio economische 'snoeien om te groeien'. Uw voorspelling dat uwen haan geen 4 keer zal kraaien zegt genoeg.

Citaat:
Of, en hoeveel VB-kiezers er zijn die zich thuisvoelen in de "evolutie geen revolutie" verhaal weet ik niet. Het kan. Maar er kunnen evengoed N-VA-kiezers zijn die zich bedrogen voelen door het Vlaanderen onafhankelijk/confederalistisch België verhaal van de N-VA, goed wetend dat de N-VA zich zelfs een flauw afkooksel van Vlaamse onafhankelijkheid door de neus liet boren. En begin nu niet te lamenteren dat dit niet klopt.
Ach zo, dewever heeft met zijn 'evolutie geen revolutie' discours de nva als 'vlaamsnationalistische' partij kapotgemaakt ? Als uw etiket 'vlaamsnationalistisch' eraf moet wegens niet revolutionair, voor mij geen probleem hoor, en voor zij die bewust gekozen hebben zal het ook geen probleem zijn, ge moogt uw plakkertje houden, het is tot vervelens toe uitgelegd geweest, NVA is geen revolutionaire partij.
piazzolla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 17:22   #68
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
De N-VA was niet gek lang geleden zélf een "marginaal" groepje Vlaamsgezinden.
ja en dan, met hun programma van 2014 hebben ze een monster score behaald, blijkbaar werd de nadruk op het socio economische gesmaakt.

Citaat:
Fraai die uitdrukking: "vernietiging van België".
Van wie heb je dat geleerd?
Van de Belgische nationalisten?
ontmanteling dan, beter ?

Citaat:
Je zou het zich "bewust" blaaskes laten wijsmaken beter vervangen door: uit arren moede op de partij stemmen die, nét als het VB, als eerste programmapunt de Vlaamse onafhankelijkheid heeft.
Neen ! NVA heeft zijn programma 2014 duidelijk gecommuniceerd, als u daaruit hoopte dat er werk ging gemaakt worden van een onafhankelijk vlaanderen (nieuwe staatshervormingen enz ...) dan hebt u zichzelf bewust blaaskes wijsgemaakt ! Is dat nu echt zo moeilijk ?
Oud 4 december 2014, 17:23   #69
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Op een partijcongres zijn alleen leden van de partij aanwezig. Dat is niet alleen slechts een fractie van de stemmen die de N-VA haalde, van het aantal leden dat op een vorig congres aanwezig was liet een meerderheid verstaan tegen het in stand houden van cordon sanitaire te zijn. Om die reden mogen dat dus "racisten" genoemd worden zoals de gecordoneerden.

Dat ik in hoofdzaak N-VA stemde wil niet zeggen dat ik bij de menigte wil gerekend worden die de redding van dit corrupte en Vlaamsvijandige koninkrijk toejuicht.
Misschien niet maar je hebt er wel aan mee geholpen.
Oud 4 december 2014, 17:24   #70
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Daar weet ik niets van.

.
Waarom verschiet ik hiervan niet?
Oud 4 december 2014, 17:25   #71
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla Bekijk bericht
Als een kiezer ooit eens VB gestemd heeft, blijft deze kiezer dan ten eeuwige dage een VB-er en is zijn stem voor een andere partij per definitie tijdelijk ? Kiezers zijn wel iets slimmer dan uw etiketten discours ('racisten') en misschien heeft NVA met hun 'evolutie, geen revolutie' aanpak het grootste deel van de vlaamsgezinden wel voor zich gewonnen (niet alleen uit de VB vijver).
Maar slechts 1 x
Oud 4 december 2014, 17:26   #72
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Als de N-VA er niet in slaagt om het verlies aan Vlaams-nationalistische kiezers te compenseren met Belgisch nationalistische is het over en out met de N-VA. Maar zelfs al slaagt ze daar wél in, het onafhankelijke Vlaanderen zal verder weg zijn dan ooit.
Oud 4 december 2014, 20:23   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez,
de linkiewinkies zijn kwaad op mij omdat ik de stemming in Denderleeuw niet veroordeel,
en sommige belang-lovers zijn kwaad op mij omdat ik duidelijk stel dat het Belang niet meer belang moet hechten dan hetgeen het waard is, die ene stemming daar.

Ik voel me vereerd.

.
Een kinderhand is zo te zien wel héél erg gauw gevuld.

Er was geen sprake van kwaadheid maar wel van verachting voor hypocrisie en laaghartigheid.
Oud 4 december 2014, 20:24   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla Bekijk bericht
Je bent toch niet kwaad?
Oud 4 december 2014, 20:26   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Misschien niet maar je hebt er wel aan mee geholpen.
Zoals zéér velen.
Dat gaat zo als men moet kiezen tussen de aids en ebola.
Oud 4 december 2014, 20:37   #76
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Maar het is niet omdat Koen d'haenens iets zegt dat het ook waar is.
Ik heb net iets meer vertrouwen in de mededelingen van een bestuurslid van n-va dan van een anonieme blokker op een forum.

De feiten spreken voor zich, het blok zit en blijft zitten in hun comfortabele cordon.
Iedereen tevree !
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2014, 20:42   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe men het ook draait of keert, zonder de stemmen van "racisten" zoals ik was de N-VA niet incontournable geworden maar "vermeden" oftewel uitgesloten, zoals de vorige keer.

Over vijf jaar zullen we weten hoe succesvol de N-VA geworden is, maar een verkiezingsuitslag zoals de vorige kan ze op haar buik schrijven.

Met héél veel geven en toegeven "verdient" de N-VA wellicht het vertrouwen van de traditionele partijen, en mag ze misschien zelfs met een veel lagere verkiezingsuitslag verder helpen bouwen aan de versteviging van het Belgique.

Om het met de woorden van Eric Van Rompuy te zeggen:

"Als deze regering na vijf jaar slaagt, bewijst N-VA dat het confederalisme overbodig is".
Oud 4 december 2014, 20:51   #78
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Je bent toch niet kwaad?
kwaad, maar neen gij, gewoon verschoten,... straks kom je hier nog in koor met dat forumlid uit het oosten nog orakelen "NVA, holder de bolder de berg af ... "
Oud 4 december 2014, 20:54   #79
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Om het met de woorden van Eric Van Rompuy te zeggen:

"Als deze regering na vijf jaar slaagt, bewijst N-VA dat het confederalisme overbodig is".
U bent precies ten einde raad... als je al E. Van Rompuy als argument moet aanvoeren ...
Oud 4 december 2014, 20:56   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb net iets meer vertrouwen in de mededelingen van een bestuurslid van n-va dan van een anonieme blokker op een forum.

De feiten spreken voor zich, het blok zit en blijft zitten in hun comfortabele cordon.
Iedereen tevree !
De feiten spreken idd voor zich, en de titel van deze draad liegt er niet om.

Citaat:
Als onbestuurbaarheid dreigt, dan kan doorbreken cordon hulpzaam zijn
Pandareus en de N-VA zéér tevree.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be