![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die moeten dan niet antwoorden wanneer een hooghartig pretentieus discours vakkundig neergesabeld en op een hoopje geveegd wordt. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bewonderenswaardig.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 4 december 2014 om 10:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door piazzolla : 4 december 2014 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard weet jij daar niets van. Het is jouw tand niet.
Jammer genoeg heb ik het niet opgeslagen, en vind ik er niets over terug. Het is dan ook j�*ren geleden. Wat ik wél heb teruggevonden is een draad waaruit blijkt dat niet alleen ruim 80 procent forumgebruikers tegen het cordon waren (en stikt het hier niet van de N-VA-ers?), maar ook een meerderheid bij de Vlaamse bevolking had er zijn buik van vol. http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=91 En dat zal er intussen niet op verbeterd zijn. Toch hield ook de N-VA het cordon overeind, waardoor de kiezers van het VB uit arren moede voor de N-VA begonnen te stemmen, dit in de (valse) hoop dat het onafhankelijkheidsstandpunt aan bod zou komen.
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kon je niets vinden dat meer dan één woord commentaar verdiende?
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef grif toe dat ik geen De Wever ben die zijn partij met ijzeren hand leidt, en dissidenten ijskoud buitenwinkelt.
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bewonderenswaardig.
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben echter evenmin het beschamende discours van de schoofzak verdedigd, wat aan duidelijkheid niets te wensen overlaat. Dat volstaat voor mij.
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() daarover had ik het niet, u maakt handig gebruik van het etiket als argument om hier uw stelling te poneren dat NVA zijn succes aan het "VB" te danken heeft (exclusief dan nog alsof overkomers uit andere partijen van geen tel zijn en alsof oud VB kiezers per definitie "VB"er blijven), vandaar mijn vraag, ooit aan gedacht dat kiezers die nu NVA stemmen zich misschien wel met overtuiging thuis voelen in het 'evolutie geen revolutie' verhaal ?
Laatst gewijzigd door piazzolla : 4 december 2014 om 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Het NVA verkiezingsprogramma 2014 had het voornamelijk over 'snoeien om te groeien'. Omtrent onafhankelijkheid is dit altijd gekaderd geweest in een 'evolutie geen revolutie' discours, waarbij dewever ervan uitgaat dat eens de sossen in de oppositie zitten deze 'evolutie' (via confederalisme) zelfs versneld zal worden. Zij die NVA gestemd hebben om binnen hier en 10 jaar een onafhankelijk vlaanderen te krijgen hebben zichzelf bewust blaaskes wijsgemaakt.
Laatst gewijzigd door piazzolla : 4 december 2014 om 14:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door hollande : 4 december 2014 om 15:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() kben er ferm gerust in, u mag het NVA 'evolutie geen revolutie' verhaal persoonlijk als 'redding van Belgie' afdoen, mij niet gelaten. Kiezers die de debatten een beetje gevolgd hebben wisten maar al te goed waar het voor stond (en hebben daarvoor dan ook gestemd). Het marginaal groepje vlaamsgezinden voor wie het allemaal veel drastischer en per onmiddellijk moet gaan ('vernietiging belgie' nu), en toch NVA stemden hebben zichzelf bewust blaaskes wijsgemaakt.
Laatst gewijzigd door piazzolla : 4 december 2014 om 15:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik maak nergens handig gebruik van, en al zeker niet van het woord of etiket "racisten". Dat de N-VA haar succes aan het VB te danken zou hebben is NOOIT uit mijn mond gekomen. Dat komt uit de jouwe. Ik reageerde op de draadstarter. Een N-VA-er die hier probeert te verdoezelen dat zijn partij het cordon sanitaire doorbreekt. Of het gebeurt wel, maar voor de goede zaak, en maar voor één keertje, omdat het toevallig goed uitkomt. Na bewezen dienst worden de "racisten" van het VB weer ongegeneerd, en zonder dank, achter hun cordon geschopt. Van die schandelijke houding maakte ik wél "handig gebruik". Ik ben een Vlaams-nationalist en heb er nooit behoefte aan gehad om van uit de hoogte neer te kijken op het Vlaams Belang. Ik stemde er zelfs ooit voor. Het cordon sanitaire is een onding met een democratieverkrachtend oogmerk. Racisten zitten er in �*lle partijen. Wie moord en brand schreeuwt tegen uitsluiting en discriminatie, maar tegelijkertijd een behoorlijk percentage Vlamingen uitsluit en discrimineert via hun partij is een even grote hypocriet als democratieverkrachters die zich democraten noemen. Of, en hoeveel VB-kiezers er zijn die zich thuisvoelen in de "evolutie geen revolutie" verhaal weet ik niet. Het kan. Maar er kunnen evengoed N-VA-kiezers zijn die zich bedrogen voelen door het Vlaanderen onafhankelijk/confederalistisch België verhaal van de N-VA, goed wetend dat de N-VA zich zelfs een flauw afkooksel van Vlaamse onafhankelijkheid door de neus liet boren. En begin nu niet te lamenteren dat dit niet klopt. Ondanks de druk van de vakbonden heb ik zowel Van Overtveldt als De Wever al de volgende uitspraak horen doen: "dat staat niet in het regeerprogramma". Met andere woorden: "loop naar de hel". We werken uitsluitend aan onderwerpen die in het regeerakkoord staan. De herziening van artikel 195 staat echter evenmin in het regeerakkoord. Als de N-VA na vijf jaar "bewezen dienst" vraagt om artikel 195 ter herziening vatbaar te verklaren zegt Michel: Loop naar de maan. Dat staat niet in het regeerakkoord. Hoeveel Vlaams-nationalisten van beide partijen zich lekker voelen bij het "noch het ene, noch het andere-verhaal" zullen de volgende verkiezingen uitwijzen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 december 2014 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fraai die uitdrukking: "vernietiging van België". Van wie heb je dat geleerd? Van de Belgische nationalisten? Dat een pak kiezers zich, hoopvol als ze zijn bij elke nieuwe verkiezing, blaaskens laten wijsmaken door deze en gene partij kan niemand ontkennen. Jammer dat je geen rekening houdt met de gevolgen van het cordon sanitaire, want d�*�*r heeft de N-VA wel degelijk voordeel uit geput. Je zou het zich "bewust" blaaskes laten wijsmaken beter vervangen door: uit arren moede op de partij stemmen die, nét als het VB, als eerste programmapunt de Vlaamse onafhankelijkheid heeft.
![]() |