![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moeten we toch eventjes de woorden op punt stellen. Wat is dan wel "rationeel" voor en hoe plaatst u die betekenis dan in dit discussieonderwerp?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval , leg me dan maar eens uit hoe het komt dat het zo lang heeft geduurd eerdat de Kerk aanvaardde dat de aarde rond de zon draaide. Kerk en wetenschap stonden vaak haaks op mekaar. Dat kon ook niet anders. Zelfs u twijfelt nog altijd of de aarde al dan niet ouder is dan 5000 jaar... Hetzelfde geldt nog steeds voor de islam-landen. Islam, ook zo'n dogmatisch geloof. Weinig wetenschap in de Arabische landen in de loop van de eeuwen. Nu nog. En wat ze aan wetenschap hebben, hebben ze maar gecopieerd van het Westen. Het Westen dat pas wetenschappelijk op dreef is gekomen na de Verlichting. Een 'verlichtend' denken dus, los van het dogmatisch christelijk geloof. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 april 2015 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eerste zin bevat een onwaarheid: in geval van abortus gaat het niet over "baas over haar buik", maar wordt een ander leven weggenomen uit haar buik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wij leven seculair en die zijn loon mag is ingetrokken worden zekers? ![]() Verhoog er maar mijn dop mee haha 1500 in de maand is wel te doen... ik ga nu ook geen arm vragen he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Op deze manier kunt ge nooit de discussie winnen van JvdB, vooral omdat abortus u eigenlijk niet interesseert. Ge zijt hier enkel om op katholieken te slaan. Zoals elke thread die ge start: een stok zoeken om een hond te kunnen slaan. Nochtans is de abortus discussie simpel: De deontologische ethiek is tegen, de nuts ethiek is voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() [quote=Pandareus;7609459]Noch Leonard noch jouw 'god' hebben iets te zeggen in deze materie.
Citaat:
Zever , mens is een vrij wezen als het er op aan komt... geen land kan met zijn wet geen kerk ook niet, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Verhoog er maar mijn dop mee haha 1500 in de maand is wel te doen... ik ga nu ook geen arm vragen he.[/quote] Léonard .. zou beter zwijgen zijn priesters verkrachten kinderen ....zijn woorden brengen geen raad, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() Iedereen heeft zijn stem. Maar die bisschop zijn mening is niet meer of minder waard dan de mijne of de uwe.
Laatst gewijzigd door Peche : 12 april 2015 om 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus wat hij erover te zeggen heeft zou normaal gezien geen invloed mogen hebben, zoiets zou het nieuws nog niet mogen halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze wetten worden bepaald door het parlement. Ook gelovigen kunnen zetelen in dat parlement.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zonder camera's. En zijn gemeenschap mag ineens zijn loon betalen in de toekomst. Citaat:
In plaats van altijd zo bij anderen te kijken, handelt eens zoals Jezus zou doen, wat zou hij van het parlement zeggen? Betaal mij geld voor mijn voortbestaan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bevestigt dus wat ik eerder al schreef. |
|
![]() |
![]() |