![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Een secularisme voor Europa? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
16 | 76,19% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 23,81% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister-President
|
![]() Omdat je een dictatoriaal figuur bent tiens. Jij wil de context bepalen waarin alle kinderen opgroeien, met als schijnbaar belangrijkste motivator de strijd tegen de abrahamitische religies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onmiddellijk daagt dan bij mij het spookbeeld op van een totalitaire staat die kinderen uit hun ouderlijke omgeving weghaalt om ze "op te voeden" in een door de overheid bepaalde en gestuurde inrichting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk? Hoezo dan wel? In Frankrijk is er ook godsdienstvrijheid en toch worden de geestelijke bedienaren, met uitzondering van de Elzas en Lotharingen, niet door de overheid betaalt. De Franse Kerk leeft van de tienden die de gelovigen naar eigen wil en inzicht geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Mvd, je hebt wel een punt over een eigen cultuur ontwikkelen....
Er zijn reeds meerdere culturen ontwikkeld, en het individu zou vrij moeten zijn zich aan te sluiten waar zij/hij wenst. Maar als je van jongs af beperkt wordt tot 1 cultuur en verboden wordt je horizon te verbreden of gezegd wordt dat alles zonde is, beperk je dat individu toch? U zou toch het groter plaatje moeten zien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kom ik nu echt dictatoriaal over? Het is alleszins mijn bedoeling niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderen in de jungle gooien en kijken hoe ze eruit komen of zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is net een belangrijk thema in een secularisme. Waarom zou ik de scholen eruit houden? Zij zijn de toekomst. Ge duwt allerlei culturen op één in scholen en die moeten later samenleven he. De school zou een neutrale omgeving moeten zijn waar het kind in alle vrijheid zijn/haar toekomst kan ontwikkelen. Ik spring niet van het één op het ander. Het is overduidelijk wat een secularisme inhoudt. Maar jij bent met een persoonlijke kruistocht begonnen, en dat doet U dan maar. Maar beperk de discussie toch niet naar je eigen gelijk en bekijk het groter geheel. Ik wil ouders en kinderen hun geloof/cultuur helemaal niet afnemen. Wel wil ik dat geloof geen invloed meer mag hebben op de hele gemeenschap, en dat houdt ook scholen in. Laatst gewijzigd door Peche : 13 april 2015 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Minister-President
|
![]() Horizonnen verbreden kan perfect vanuit een sterke culturele identiteit. Jij wil van kinderen een wit blad maken, dat ze dan zelf (als kind) naar goeddunken mogen inkleuren. Dat is complete waanzin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
moet ik het er abrupt uitspellen? Ik ben niet tegen geloof, en helemaal niet tegen het Christelijke. Een padawan van mij zit zelfs aangesloten bij een christelijke gemeenschap en samen zingen wij de mooiste liederen van Jezus... En dit meen ik dus echt he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uw dictatoriale neiging komt weer boven als u stelt dat u godsdienst uit de gemeenschap wil bannen. Als u de vrijheid lief hebt, laat u iedere burger dat bepalen. U wil dat overduidelijk niet. U streeft naar een dictatoriale staat die godsdienst wil bannen. Er beginnen hier kwalijke geuren te hangen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geloof is veel meer dan wat liedjes zingen, hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We hebben iets dat zéér heilig is in Europa. Vrije meningsuiting! Daarom vind ik dus dat BDW niet veroordeeld mag worden voor zijn uitspraken. En zelfs "Mgr" mag zijn meningen de volle borst uitlaten over abortus... Maar seculair is seculair... dat wordt gehoord en wie zich geroepen voelt, ga naar zijn kerk he. Maar ik voel mij niet geroepen door instituten zoals ze zich vandaag vertegenwoordigen ... en toch ben ik daar onrechtstreeks onderdeel van. Als ik een onderzoek wil jegens operatie kelk of het pedonetwerk, moet ik toch ook maar zwijgen jan? Wie bepaalt het onderscheid ? Het VOLK. En dat verandert, dat evolueert, en dat is progressief. De kers op een secularisme is dus referenda. |
|
![]() |
![]() |