![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Banneling
|
![]() Neenee waar is hij nu gezeteld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Banneling
|
![]() Kerkgangers die hun aanzicht werpen naar medeplichtigen van de grootste misdaad in ons land
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb toch al gesteld dat het principe baas in eigen buik niet alomvattend is. Dit is enkel geldig in de aanvang van de zwangerschap of het vermijden van een zwangerschap om mee te beginnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet dat ik van een ander gedacht ben, maar ik ben toch nieuwsgierig waarop je je baseert om het leven van de moeder voorrang te geven op dat van dat kindje, ingeval van zo'n situatie van gedwongen keuze. Voor je definitie van democratie: die klopt. Maar die klopt niet voor de definitie van "een democratie naar Westers model". Want daar spelen andere elementen ook een rol. En aangezien ik vermoed dat je dat wist, in alle nodige nuances zelfs, moet ik besluiten dat je "een andere agenda" hebt. Die niet zo fraai is, vrees ik. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry dat ik wat hard overkom. Last van ochtendhumeurke soms. Ik zou deze materie echter graag verwerken in mijn leven. Ik doe dit ook op terreinen waar mogelijk. Voor mij zou het een beperking zijn als ik je enkel als katholiek zag en zou vergeten dat u nog mens bent. Ik werk aan mijn ethiek. It is a work in progress dus geef me tijd, ik kom van ver. Ik hoop dat ik met U in de toekomst verder dingen kan uitklaren in het thema van een secularisme. U bent DE man hier aanwezig om dat mee te doen naar mijn bescheiden mening (nmbm) . Als ik nog eens kort door de bocht vlieg, zeg me dan maar eens : Zie dat je er niet uit zwiert he ![]() Vergeet niet dat ik u respecteer maar problemen met uw geloof ondervind. Ik wil geen kruistocht voeren en het spijt me als ik zo overkwam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kom aan, niemand heeft een goed argument tegen het 'baas in eigen buik' principe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo kan men bvb niet een nier verkopen maar men kan wel een nier afstaan aan een familielid. Ondanks het feit dat men zou kunnen stellen dat men doet met zijn nieren wat men wil schaar ik me toch achter dit eerstvermelde principe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook uw voorbeeld niet, daar het dan niet gaat om een onderscheiden organisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, niet overtuigend. Pas op, uw argumentatie is waterdicht, maar inzake van 'baas in eigen buik' hebt ge geen echt argument op basis van een algemeen geldend principe. Het is niet voldoende de believers van dat principe vragen te stellen.
Laatst gewijzigd door geertvdb : 15 april 2015 om 13:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En jawel, ik heb aangegeven waarom dit beginsel niet alleen niet opgaat, maar ook geen goede weergave geeft van de situatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het feit dat het bij abortus wel gaat om een onderscheiden organisme negeer ik compleet want zoals ik eerder aangaf is dit een geloofskwestie. Vanuit het standpunt van het organisme( het kind in wording) is er inderdaad weinig of geen verschil tussen 12 weken en 7 maanden, het zal zich hoe dan ook nooit bewust zijn van zijn leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Redelijkheid kan hier geen belangrijk element vormen, omdat het niet hanteerbaar is in een objectieve bepaling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, wat u hier beweert, is zelfs totaal fout. Iedereen met enige kennis zal u weten te vertellen dat een bevrucht eicel een uniek gegeven is.
|
![]() |
![]() |