Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2015, 10:18   #41
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gij gelooft ook nog in sinterklaas?

Trouwens: ze hoeven niks te onderzoeken. Lode Vereeck heeft dat al gedaan. Maar o.a. de partijgenoten van OVLD worden van hogerhand verboden om daar vragen over te stellen.
Dictatuur vanuit de partijhoofdkwartieren. Waarom denkt ge dat NVA de provincies wil afschaffen?
Hewel als er iets heel duidelijk naar voren gekomen is na de passage van EDR als premier is het wel de medewerking van de Vlaamse klassieke partijen in heel het Belgische misbruik. Al die partijen zijn van binnenuit totaal verrot en vandaar ook dat ze geen poot meer vinden om op te staan en om een tegengewicht te vormen tegen BDW.

En kom nu niet af dat de NVa gewoon meedoet, je verandert alles niet hocus pocus en waarschijnlijnk dat wanneer alles terug op betere sporen gebracht is geworden dat er dan ook binnen de NVa heel wat op te kuisen valt.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2015, 10:30   #42
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij gelooft ook nog in sinterklaas?

Trouwens: ze hoeven niks te onderzoeken. Lode Vereeck heeft dat al gedaan. Maar o.a. de partijgenoten van OVLD worden van hogerhand verboden om daar vragen over te stellen.
Dictatuur vanuit de partijhoofdkwartieren. Waarom denkt ge dat NVA de provincies wil afschaffen?
Vereeck had beter zijn kazak niet gedraaid en geen eieren voor zijn geld gekozen. Boontje komt om zijn loontje.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2015, 10:50   #43
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Vereeck had beter zijn kazak niet gedraaid en geen eieren voor zijn geld gekozen. Boontje komt om zijn loontje.
M.a.w. ge hebt geen tegenargumenten. Daarom begint ge maar over randverschijnselen die niks met de kern van de zaak te maken hebben.

Dank, om hierdoor eigenlijk mijn gelijk te bevestigen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2015, 11:04   #44
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
M.a.w. ge hebt geen tegenargumenten. Daarom begint ge maar over randverschijnselen die niks met de kern van de zaak te maken hebben.

Welk gelijk? Dat de gevestigde machten, zonder werkelijk democratisch inzicht en daar verwijs ik op de grote verantwoordelijkheid van de media die haar taak niet uitvoert, totaal maar dan ook totaal corrumperen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2015, 11:11   #45
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik zie niet in waarom ik je gelijk zou bevestigen. België heeft er in 1970 voor gekozen om in twee, zelfs drie verschillende kiesomschrijvingen naar de kiezer te trekken en jouw partij was daar vast ook bij. Dus moet je nu niet komen klagen dat mensen niet blindelings willen sponsoren aan een stuk van de wereld waarop ze democratisch gezien geen impact kunnen hebben. Wij sponsoren ook niet in het wilde weg Friezen, Transsylvaniërs, Oeigoeren of Hottentotten zonder dat we weten wat met het geld gebeurt of zonder dat we via staatsinstellingen of NGO's daar een zicht op hebben. In Vlaanderen weten we hoe de verdeling van het geld gebeurt: daar is de studie van Vereeck het voorbeeld van. Ben je daar niet mee akkoord, dan kun je dat in het stemhokje laten weten. In België echter weet men niets over de transfers van noord naar zuid, noch het precieze bedrag, noch waar de gelden naartoe gaan. En daaraan kan door de Vlaamse kiezer niets aan gedaan worden omdat dat alles gebetonneerd is. Zelfs in het stemhokje kan hij aan de gebetonneerde transfers en hun besteding binnen België niets doen daar hij geen impact heeft op de Waalse en Franstalige politiek.
Oud 29 april 2015, 11:56   #46
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom ik je gelijk zou bevestigen. België heeft er in 1970 voor gekozen om in twee, zelfs drie verschillende kiesomschrijvingen naar de kiezer te trekken en jouw partij was daar vast ook bij. Dus moet je nu niet komen klagen dat mensen niet blindelings willen sponsoren aan een stuk van de wereld waarop ze democratisch gezien geen impact kunnen hebben. Wij sponsoren ook niet in het wilde weg Friezen, Transsylvaniërs, Oeigoeren of Hottentotten zonder dat we weten wat met het geld gebeurt of zonder dat we via staatsinstellingen of NGO's daar een zicht op hebben. In Vlaanderen weten we hoe de verdeling van het geld gebeurt: daar is de studie van Vereeck het voorbeeld van. Ben je daar niet mee akkoord, dan kun je dat in het stemhokje laten weten. In België echter weet men niets over de transfers van noord naar zuid, noch het precieze bedrag, noch waar de gelden naartoe gaan. En daaraan kan door de Vlaamse kiezer niets aan gedaan worden omdat dat alles gebetonneerd is. Zelfs in het stemhokje kan hij aan de gebetonneerde transfers en hun besteding binnen België niets doen daar hij geen impact heeft op de Waalse en Franstalige politiek.
Kun je dat ook aan die kerel vertellen die de VIVES paper daarover heeft geschreven ? Dank bij voorbaat.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2015, 12:04   #47
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kun je dat ook aan die kerel vertellen die de VIVES paper daarover heeft geschreven ? Dank bij voorbaat.
Ik bedoelde: over de grootte bestaan verschillende cijfers, van 6 tot 16 miljard euro. Waaraan ze besteed worden, weet niemand, zelfs niet of ze besteed worden voor maatregelen om die transfers te verkleinen of niet. Maar de transfers ga je toch niet ontkennen? En wat ik hierboven schreef zo te zien ook niet, anders had je het al gedaan.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 29 april 2015 om 12:05.
Oud 29 april 2015, 12:12   #48
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan op geen enkele manier me uitspreken of mee bepalen hoe de Waalse en Brusselse partijen en regeringen de gelden die ze van mij in de schoot geworpen krijgen besteden en of ik die besteding nuttig vind. Het verleden heeft bewezen dat we zelfs niet te weten komen hoe en waar dat geld wordt besteed.
ik kan op geen enkele manier me uitspreken hoe Antwerpen de gelden die ze van mij in de schoot geworpen krijgen besteden en of ik die besteding nuttig vind! Het verleden heeft bewezen dat we zelfs niet te weten komen hoe en waar dat geld wordt besteed.

Citaat:
Zie je het verschil? Natuurlijk wil je dat niet zien.
Er is dan ook geen enkel verschil!

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 29 april 2015 om 12:12.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2015, 12:28   #49
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
ik kan op geen enkele manier me uitspreken hoe Antwerpen de gelden die ze van mij in de schoot geworpen krijgen besteden en of ik die besteding nuttig vind! Het verleden heeft bewezen dat we zelfs niet te weten komen hoe en waar dat geld wordt besteed.

Er is dan ook geen enkel verschil!
Dat kan iedereen. Daarvoor dient de begroting van de stad, daarvoor is er begroting van de Vlaamse regering. Doe moeite.

Voor de besteding van de transfers van noord naar zuid wordt er mist opgetrokken en dat begint al met de erkenning van die transfers.

PS: tof dat je al iets meer schrijft dan "oh, Calimero."

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 29 april 2015 om 12:29.
Oud 29 april 2015, 13:00   #50
Spitting Image
Banneling

Standaard

Kunnen de heren Pajoske en Sywen ook uitleggen waarom de gelden voor de Antwerpse haven voor 2012 geen 'probleem' vormden en na 2012 wel?
Oud 29 april 2015, 13:38   #51
pajoske

Standaard

Citaat:
In België echter weet men niets over de transfers van noord naar zuid, noch het precieze bedrag, noch waar de gelden naartoe gaan. En daaraan kan door de Vlaamse kiezer niets aan gedaan worden omdat dat alles gebetonneerd is. Zelfs in het stemhokje kan hij aan de gebetonneerde transfers en hun besteding binnen België niets doen daar hij geen impact heeft op de Waalse en Franstalige politiek.
Wat kan de Limburgse kiezer doen aan de transfers naar de Vlaamse ruit? De Vlaamse vertegenwoordigers wordt vanuit de partijhoofdkwartieren het zwijgen opgelegd. Limburgs NVA-verkozene Peumans mocht geen minister worden. Huub Broers mocht geen senator worden.
Het Limburgse gezamenlijk optreden over de partijen heen in Brussel werd van de kaart geveegd door de provincies hun macht te ontnemen.

Moet daar nog een tekeningske bij?

Vlaamse ontvoogding is een schaamlapje voor de realiteit: Antwerpse (Brabantse) machtshonger.
Oud 29 april 2015, 13:43   #52
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat kan de Limburgse kiezer doen aan de transfers naar de Vlaamse ruit? De Vlaamse vertegenwoordigers wordt vanuit de partijhoofdkwartieren het zwijgen opgelegd. Limburgs NVA-verkozene Peumans mocht geen minister worden. Huub Broers mocht geen senator worden.
Het Limburgse gezamenlijk optreden over de partijen heen in Brussel werd van de kaart geveegd door de provincies hun macht te ontnemen.

Moet daar nog een tekeningske bij?

Vlaamse ontvoogding is een schaamlapje voor de realiteit: Antwerpse (Brabantse) machtshonger.
Dat kun je evenzeer toepassen op je gemeente waar bepaalde wijken schijnbaar bevoordeeld worden door belanghebbende politici. Dus dat is larie en apekool.

Maar waarom vermijd je angstvallig een antwoord op het volgende?
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=50
Oud 29 april 2015, 13:52   #53
pajoske

Standaard

Citaat:
Kunnen de heren Pajoske en Sywen ook uitleggen waarom de gelden voor de Antwerpse haven voor 2012 geen 'probleem' vormden en na 2012 wel?
Heb ik ooit gesproken over de haven voor en na 2012? Heb ik ooit beweerd dat er geen geld naar de haven mocht gaan?
In het artikel van HBVL gaat het over gelden voor ontsluiting cultuur en onderwijs.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hbvl
Maar een verschil van 326 miljoen euro tussen wat we krijgen en zouden kunnen krijgen, is te veel om aan voorbij te gaan. Inzake ontsluiting, onderwijs en cultuur worden we zelfs gediscrimineerd. Laat dat nu net de zaken zijn die een regio op de kaart zetten. Of niet.
Oud 29 april 2015, 13:53   #54
pajoske

Standaard

Citaat:
Dat kun je evenzeer toepassen op je gemeente waar bepaalde wijken schijnbaar bevoordeeld worden door belanghebbende politici. Dus dat is larie en apekool.

Maar waarom vermijd je angstvallig een antwoord op het volgende?
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=50
En in België is dat geen larie en apekool?

2 maten en 2 gewichten.
Oud 29 april 2015, 13:53   #55
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik ooit gesproken over de haven voor en na 2012? Heb ik ooit beweerd dat er geen geld naar de haven mocht gaan?
In het artikel van HBVL gaat het over gelden voor ontsluiting cultuur en onderwijs.
Heb ik ooit beweerd dat het opiniestuk van Donckier onzin is?

Ik stel maar vast dat voor sommigen investeringen in Antwerpen (die ook in hun eigen voordeel zijn) er sinds 2012 te veel aan zijn. En dan is mijn reactie dat daar een zuiver politieke agenda achter steekt.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 29 april 2015 om 14:01.
Oud 29 april 2015, 13:57   #56
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
En in België is dat geen larie en apekool?

2 maten en 2 gewichten.
In België is dat inderdaad geen larie en apekool omdat er in België geen mogelijkheid is om de transfers zoals die door het beleid gebeuren en worden uitgevoerd op Belgisch niveau af te straffen of goed te keuren via democratische weg. In Vlaanderen en in uw gemeente en provincie is dat wel mogelijk.

Dus als er hier iemand twee maten en twee gewichten wil hanteren ben jij het wel.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 29 april 2015 om 14:02.
Oud 29 april 2015, 15:28   #57
pajoske

Standaard

Citaat:
In België is dat inderdaad geen larie en apekool omdat er in België geen mogelijkheid is om de transfers zoals die door het beleid gebeuren en worden uitgevoerd op Belgisch niveau af te straffen of goed te keuren via democratische weg. In Vlaanderen en in uw gemeente en provincie is dat wel mogelijk.

Dus als er hier iemand twee maten en twee gewichten wil hanteren ben jij het wel.
Hoe kan ik in de Limburgse kieskring wanbeleid in Antwerpen afstraffen? Wat konden de verkozenen Peumans en Broers inbrengen tegen hun niet-benoeming door de Antwerpse kliek? Wat kunnen hun kiezers doen, buiten naar een andere partij overstappen waar een zelfde Antwerpse of andere niet-Limburgse kliek de lakens uitdeelt?
Oud 29 april 2015, 15:38   #58
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Dank voor de toelichting. Ik denk dat het voorzitterschap minder stresserend is dan minister spelen. Wat vergoeding betreft heb ik geen idee.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2015, 15:40   #59
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Dan kent gij uw eigen soort slecht.

Ah ik snap het al. Gij zijt een van die profiteurs van de transfers. En gij gaat dat natuurlijk goedkeuren.
Waarom denk ge dat NVA de provincies wil afschaffen en stadsgewesten meer macht geven.....dan kunnen ze het geld van de huidige provincies ook nog naar de grote steden versassen.

De grote tegenstander van transfers is een voorstander als hij zelf kan profiteren.
En ik die dacht dat de provincies afschaffen een besparing zou mee brengen.
Oud 29 april 2015, 15:42   #60
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ja, ze willen de provincie West-Vlaanderen afschaffen om Westvlamingen alle eigen middelen van bestaan en dienstverlening te ontnemen, en zo gedwongen afhankelijk te maken van de Vlaamse Ruit. Daardoor moeten Westvlamingen dan noodgedwongen verhuizen naar de Vlaamse Ruit omdat ze in eigen streek geen werk of deftige dienstverlening meer hebben. Alles gaat naar die prestigeprojekten in Antwerpen (Oosterweelverbinding, Deurganckdok,...).
Dat klopt niet hoor; als ze provincies afschaffen zullen ze alle provincies afschaffen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be